20 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

——— sahife » Sene 21 — No, 7366 — Flati her yerde 5 kuruş —maama. PERŞEMBE 20 Nisan 1939 Bugün sahife Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 <- Müdür: 20497 ——— Yugoslavya Hariciye Nazırı cumartesi günü Venedikte kont Ciano ile görüşecek Italya, Macaristanla Yugoslavya arasında anlaşma teminine çalışıyor Vaziyette bir o Parça iyilik var İngiliz mahafilinin kanaati: Almanya ile Italya uzun bir harbe tahammül edemez. İspanyada intizamsızlık var İspanya sularına gelmekte olan Alman filosuna karşı lâzım gelen tedbirler alınmış a p EM Mk YE Romada Macar Nazırlar şerefine verilen ziyafette çok samimi nutuklar söylendi Macar Hariciye Nazırı B. Rooseveltin teşebbüsünü manasız buluyor ve “Vilson'un 14 prensipini unutmuş hiç bir Macar yoktur,, diyor Roma 19 (AA.) — Bir taraftan İtalya ile Macaristan arasında mü- zakereler devam ederken, diğer ta- raftan da cumartesi günü Venedikie kont Ciano ile Yugoslavya Hariciye Nazırı Markoviç arasında İtalyan - Yugoslav görüşmeleri başlıyacaktır. Bu müzakerelerden maksad, İtalya- nın arzu ettiği Macar - Yugoslav yar kınlığını temin etmektir. İyi haber alan mahfillerde söylen- diğine göre, Macaristan ile Yugoslav- ya arasında bir yakınlık husule gel mesini temin etmek üzere, İtalya ile Macaristan arasında yapılan müza- kereler müsaid bir hava içinde inki- şaf etmektedir. ma 19 (A.A) — Yugoslavya ile Mâcaristanın yaklaşması hakkındaki * İtiyan - Macar müzakerelerinin ne- #iceleneceği anlaşılıyor. Gazeteler, Yugoslavya ile Macaris- tanı hiçbir şeyin ayırmaması lâzım. * geldiğini bildirdiğinden dolayı, kont Teleki'yi tebrik etmektedirler, Müzakere edilen beş nokta Budapeşte 19 (A.A) — Hükümetin gazetesi olan Esti Ujsag'ın Roma mu- habiri, Macar - İtalyan devlet adam- B. Bonnet harici siyaset Yugoslavya Hariciye Nazırı B. Markoviç ları arasında yapılan müzakerelerin şu beş nokta üzerinde cereyan ettiği- ni yazmaktadır: hakkında izahat verdi Fransız Hariciye Nazırı, Türkiye ile daima daha dostane münasebetlerde bulunmak husu- sundaki arzu ve ümidlerini izhar etti Paris 19 (A.A.) — i Hariciye Nazırı B. Bonnet, mebusan meclisi (Hariciye encümeninde en- ternasyonal vazi- yet hakkında uzun izahat vermiştir Bonnet, Alican- te'de mevkuf bu- Yunan Fransiz kon. 8olosü İle komü. nist Fransız me busu Tillonunun yakında tahliye olunacaklarını söy- lemiş ve Fransa ile İspanya arasındaki ihtilâflı mese- lelerin halledildiğini görmek arzu sunda bulunmuştur. Sonra, nasıl Fransız ve İngiliz hü- B, Bonnet kümetlerinin son haftalar içinde gay- | retler sarfettiklerini ve sulh: teşkilâtı vücuda getirmeye çalıştıklarını an- | retlerin daha şimdiden | latmış, bu g mesut neticeler vermiş olduğunu söy- lemiş ve Fransız hükümetinin teşeb- büslerini bildirmiştir. Polonya hakkında demiştir ki Fransa, Polonya - Fransız ittifakını ötedenberi. siyasetinin — esaslarından biri olarak tavsif etmiştir. İngiltere ile Polonyanın karşılıklı yardım. ta. ahhütlerini teyid etmelerinden dola- yı derin bir sevinç duymaktayım. Bu yardım şartlarını Fransa hükü- meti tamamile tasvip eder. Bonnet, Fransanın Yunanistana ve Romanyaya verdiği garantileri hatır latmış ve ayni günde İngilterenin de bu iki dost memlekete yardım-etmek azmini izhar edebilmiş olmasından dolayı beyanı memnuniyet eylemiş. | tir. Hariciye Nazırı, Polonya ile Ro- manya arasında karşılıklı emniyet garantisi için yapılmakta olan mü- zakerelerden bahsetmiştir. B. Bnonet, Fransanın Türkiye ile de daima daha dostane münasebet- lerde bulunmak hususundaki arzu ve ümidlerini izhar eylemiştir. (Devamı 11 nci sahifede) Amerikada iktisadi mücadele cephemiz Yazan; Ahmed Emin Yalman Bugün beşinci sahifemizde 1 — Macaristan ile İtalya arasın. daki siyaset, iktisad ve kültür müna- sebetleri, 2 — Macarislanın Berlin - Roma mihveri ile olani münasebetleri, 3 — Macaristanla Antikomintem paktı devletlerinin münasebetleri, 4 — Macaristan, Yugoslavya ve Al- manyanın müşterek meseleleri, 5 — Macar . Romanya münasebet- leri, Romada verilen ziyafette söylenilen nutuklar Roma 19 (A.A.) — Stefani ajansı bildiriyor; Venedik sarayında Macar misafir. ler şerefine verilen ziyafette Duçe, Macar - İtalyan milletleri arasındaki dostluğu hatırlatarak demiştir ki: «İtalya, Macâristanın kendisine ait olan “toprakları tekrar ele geçirmesi süretile adalet prensiplerinin Maca- ristan lehine tahakkukunu memnu. niyetle karşılamaktadır. Keza İtalya, Macaristanın Antikomintem pakta i- tihakını da memnuniyetle karşıla- mıştır. Bu iltihak, iki memleketin ba rışın müdafaası için olan kuvvetle (Devami 10 uncu sahifede) Milli Şefin portreleri ve resmi dairelere dağıtılacak Ankara 19 (Telefonla) — Mimi Şe- fin, ressam B. İbrahim Çallı ve Fey- himan taraflarından uzun müddet çalışılarak hazırlanan © portreleri Parti idare heyetince tetkik edilmiş ve her iki ressamın eserleri beğeni. miştir. Ressamlara 6250 şer llira nakdi mükâfat verilecektir. Portreler Al manyada renkli olarak bastırılacak | ve resmi dairelere dağılacaktır. | Dikkatler; |. . Hastanelerimiz İstanbul bülün Türkiyenin büyük bir kültür merkezidir. Başka taraj- larda hastalananlar tedavi için şehri- mize geliyor. Bu sebeple hastaneleri- miz kifayet etmemekte, yenileri açıl. maktadır. Kaç yatağın taşradan gelenler ta- rafından işgal edildiğini iyi bir he- sapla tesbit etmeli. O kadarının tesisi ve idaresi İstanbul şehrinin sırtından kalkmalı, merkez tarafından deruh- te edilmeli, Bu sabahki en son haberler İkinci ,sahifemizde Renkli olarak bastırılacak | Cebelüttarıkın havadan görünüşü Londra 19 (A-A.) — Diploması ma- | umumi bir harbe sebebiyet vermeksi- hal, beynelmilel vaziyette bir parça -| zin yeni. bir harekette bulunamıya- iyilik hasıl olduğunu beyan etmekte- | caklarına kali bulunmaktadır. Bw dir. vaziyet şudur; B. Hitler ile B. Mussolini, şimdi | (Devam: 11 nci sahifede) Bayan Ayşe Muazzez hazin bir - törenle defnedildi Cenazede Reisicümhur namına yaveri, İstanbul valisi, generaller ve bir çok tanınmış zevat bulundu (Yazısı 4 üncü sahifemizde) — Halis İngiliz kumaşıdır bm i © — Bravo doğrusu!... Hangi fabrikamız dokuyorsa aşkolsun,