27 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

EN İYİ BİR HEDİYE Güzel bir HALIDIR Halı, Seccade ve yolluklar geldi HALICILIK TÜRK Lâd. ŞİRKETİ PERŞEMBE 27 Nisan 1939 İngiltere nihayet mecburi — —— askerliği kabul etti İngiliz gazeteleri, bu kararın Şimali Irlandada da tatbik edileceğini yazıyor” Dominyonların da merkezin bu husustaki kararını kabul etmeğe hazırlandıkları bildiriliyor « İngiliz piyadeleri ve bir tayyare defi topa Sovyet hariciye komiseri muavini bu sabah geldi B. Patemkin, Ankaradan avdette Sofya ve Bükreşe uğrıyacak Sirkecide Vali tarafından karşı- landı bu akşam Ankaraya gidiyor BP N Yukarıda; Vali B. Lütfi Kırdar Potemkine beyanıhoş amedi ediyor, aşağıda B. Potemkin vali ile beraber Sirkeci garında (Yazısı İkinci sahifemizde) | | | Londra 26 — Kabinenin dün ak- $am yaptığı toplantıda, İngilterede de mecburi askerlik usulünün kabu- lüne karar verilmiştir, Başvekil, top. | lantıdan sonra kralı ziyaret ederek | bu hususta malümat vermiştir. Ka» bine bu sabah yeniden toplanmış ve dün akşam kararlaşan esaslar etra- | fında görüşmüşlerdir. Kabine toplantısından sonra Cham- berlain Başvekülette muhalefet lider- lerinikabul eylemiştir. «Press Asosciation> gezetesi, İngil- | terede mecburi askerliğin kabulünün enternasyonal vaziyette mühim akis- ler yapmasının beklendiğini yazmak- tadır, (Devamı 11 net sahifede) Dikkatle nr: Kahveli, takılı sirkeli punç Sergideki tablolara «müstehcen! dam- gasını basan İzmitli ehli vukuf şu zevat- mış diye bir gazele yazıyor: Bir fotozrafçı, bir maliye muhasebecisi, bir avukat, bir noter. İnanmak istemiyoruz. İnansaydık diye- cektik ki: Şayet bizde de jüri usulü ol- saydı, bu vatandaşlar oraya âza seçilebi- ürlerdi. Fakat jüri ile ehli vukuf arasın- da dağlar kadar fark olduğunu gene biz- zat adliyeciler bilir. Adamın biri gazinoda punç içip beğeni- miş. Neden yapıldığını sormu: — Konyak, limon ve çaydan! - des mişler. Eve gelince hanımından bunları İste- miş. Kadın — İlâhi bey! Saydıklarının hangisi evi- mizde var? - diye cevab vermiş. - Fakat ille bunlara benzer bir şey istiyorsan ra- kı, sirke ve kahve getireyim! Efendi puncu bu bulduklarile pişirmiş amma bir şeye benzelememiş. Tablolara dair hüküm verecek zevat, gözel sanatlar direktörü, maruf bir ested, yahut bir resim profesörü olmaz da ma- liyeci ve kasaba fotografçisi olursa, ehli hibre raporundan alınan netice de kah- veli, rakılı ve sirkeli punca benzer! Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20495 Edirnedeki alaylara sancak verildi Bu münasebetle yapıldı, halk ask | Ordu müfettişi orgeneral Fahreddin Altay kumandanlara (hitap ! Edirne (Akşam) alaylara sancak verilme töreni bugün saat 10 da talimhane meydanında parlak bir surette yapıldı. Törenin İ yapıldığı meydanın şehre oldukça uzak bir mesafede bulunmasına rağ- | men büyük mekteplerden ilkokulla- Ta varıncıya kadar bütün talebeler ve binlerce halk erkenden yollara dökül- müş bulunuyordu. Tam saat 10 da ordu müfettişi or- general Fahreddin Altay, umumi mü- fettiş general Kâzım Dirik, kolordu kumandanı korgeneral Salih Omur- fağ, tümgeneral Hayrullah Fişek ile | baş müşavir Sabri Oney vali B. Niya- .| Zi Mergen halkın alkışları arasında tören mahalline geldiler, Orgeneral İ Fahreddin Altay, umumi müfettiş, | kor ve tümgenerallerle birlikte saha- | yı baştan aşağı dolaşarak askeri tef- | tiş etti, | Bundan sonra orgeneral Atatürkün yarattığı. Cümhuriyetin kahraman | ordusunu saygı ile selâmlamış ve çok İ veciz bir nutukla Milli Şef ve Baş ku» | mandan İsmet İnönü adına sancak- ları alay kumandanlarına merasimle | vermiştir. İ Bu sırada halkın sevinç ve heye- | canı görülecek şeydi. Kumandanlar | sancakları orgeneralden alıp mutad | (Devamı 11 nci sahifede) gru KÜTÜPMAME | ANKARA ...... bir geçid resmi erimizi alkışladı ediyor —ğ—— m amaaan Bir kuyruklu yıldız Dünyanın pek > Paris - Soir yazıyor: Oslo rasadha- nesinde müneccim Hassel Zatülkürsi | denilen seyyarenin cümlel kevkebi- yesi dahilinde büyük ve parlak kuyrüklu yıldız keşfetmiştir. Bidayette güneşin ışıkları arasında kaldığı cihetle, zorlukla görülebilen bu kuyruklu yıldız, şimdi güneş bat- tıktan sonra Fars cümlei kevkebiye- sinde görülmektedir. Bu kuyruklu yıldız, günde, ayın on iki defa kutru cesametinde şayanı hayret bir süratle seyretmekte ve gök yüzünde Dübbü- ekberin en parlak yıldızları gibi par- lamaktadır. Bu yıldızın mahrekini yakında an- lıyacağız. Maamafih, şimdiden tah- min edilebilir ki, bu yıldız, 1937 sene- sinde arzın pek yakınından geçen mahud Reinmuth yıldızı gibi bizden bir | çok uzak geçmiyecektir. Fransa büyük elçisi Berlinde Berlin 26 (A.A.) — Fransanın Al- manya büyük elçisi Counlodre bu sa- | bah Berlin'e gelmiştir,