2 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sene 21 — No. 7378 — Fiati her yerde 5 kuruş Polonya Danzig üzerindeki hukukundan vazgeçmiyor Polonya Kabinesi Alman muhtırasına verilecek cevabı hazırlamağa başladı Alman ordu ve donanmasının Memel sahillerinde müşterek manevralara başlıyacağı bildiriliyor Polonya ağır tankları harekete hazır vaziyette » Varşova 1 (A.A) — İyi malümat / da hiç bir şey söylenmemektedir, an- alan mâhafile göre B, Beck, Alman- | cak birçok gazeteler, serbes şehit Yanın geçen cuma günkü muhtıtasi- | üzerinde Polonya himayesinin tesisi NA vereceği cevapta «Polonyanın Dan-| talebinde bulunmaktadırlar. zİğdeki hukukunun mühafazası» için Kurier Warszawski. gazetesi, Dan- garantiler istiyocektir, zigin Polonya tarafından işgali ihti Bu gârantilerin mahiyeti hakkın- | malinin de nazarı dikkatten uzak Müessif bir kaza Tahrandan dönen iki tayyarecimiz şehid düştü Filomuz Tebriz üstünde şiddetli bir sis tabakasile karşılaşdı ve yere inmeğe mecbur oldu Iran Hariciye veziri, Şehinşah ve İran hükümeti namına heyetimizi ziyaret ederek taziyede bulundu "Tahran 30 (A A.) — Anadolu ajan- Sinın hüsusi muhabiri bildiriyor: 29 nisa; ahı “memlekete dön- Yiek üzere Tahrandan hareket etmiş mizden bir kısmı 'Tebrize, bir kısmı Miskin köyü civarında ve biri de ay- | det ederek Tahrana inmeğe mecbur kalmışlardır. Filo içerisinden yalniz olan filomuz saat 10/30 raddelerinde | Tebriz üstünde şiddeti! bir sis taba- kâsile ihate edilmiş ve şimdiye kadar Belen malümata nazaran tayyareleri- İ bir tayyarenin bütün müşkülâta rağ- (Devamı 13 üncü sahifede) On yıl içinde 16081 eser basılmış On yıllık neşriyat sergisi dün Başvekil tarafından açıldı Maarif Vekili B. Hasan- Âli Yücel, Türk harflerinin kabulündenberi geçen on yıllık kültür hareketlerinin bir tarihçesini yaptı ye 1 (Telefonla) — Maarif | Vekâleti tarafından hazırlanan on Yıllık. neşriyat. sergisi bugün mera- sine iştirak etmek üzere buraya gelen delegeler, matbuat mümessilleri: ha- zar bulunmuşlardır. men yoluna devam ederek Dıyarba- /(f simle açılmıştır. Açılış merasiminde Başvekil B, Refik Saydam, Parti ge- nel sekreteri B. Fikri Tuzer, mebus- lar, Vekâletler ileri gelenleri, sefirler | e sefaretie p : Maarif Vekili Hasan Âli Yücel, söy- lediği bir nutukta yeni 'Türk harfle- | rinin kabulündenberi geçen on yıllık kültür hareketlerinin kısa bir tarih» tutulmaması icab ettiğini yazmakta- dır. i Varşova 1 (A.A) — Polonya Hari- ciye Nazırı Beck bugün Fransız 80- firi Noeli kabul etmiştir. (Devamı 13 üncü sahifede) Zevk ve heyecan ile takip edeceğiniz bü- yük bir aşk ve sergü- zeşt romani Yazan; İMES Refik Halid 1938 Nobel edebiyat mükâfatını kazanan A Amerikalı muharrir Pearl Buck'ın şaheseri Türkçesini yazan: 3 l Bu iki tefrikayı yakında | “AKŞAM»da zevk ve alâka ile ) okuyacaksınız. Mmikkatlez: ——————— “ Makas,, İ OHâlâ israr ediliyormuş: İ o— Beyamddaki 15000 kitaplı umu. | mi kütüphane boşaltılsm; Evkaf bus rasını kömür deposu halinde kiralı. iwrken parmaklarile «makas» işareti yapan bir inad, köz önünde canlanı- yor. Tahkik ve tejfliş edilmesini dileriz: Hakkın hangi tarafta olduğunu de- gil, bu emirlerin ne gibi bir. mantık. Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 ŞIK BAYANLARA İstanbul Sultan Hamamında 46 No. lu Şen şapka Moda mağazası Arrapadan getiritiği ve münhasiran mağa- zamıza mahsus modellerde zengin şapka çeşitlerini teşhir etmekte ve reklâm fiatına mühim teklifte bulundu Sovyet Rusyanın teklifleri: 1 — Sovyetler Birliği, Fransa ve İngiltere arasında ga- ranti teatisi, 2 — Sovyetlerin İngiltere ve Fransa tarafın- dan Polonyaya ve Romanyaya verilen garantilere iştiraki 3 — Garantilerin Litvanya, Letonya, Estonyaya teşmili, 4 — Hollanda, Belçika ve İsviçreye verilen garantilere Sovyetlerin iştiraki Londra 1 — Bu sabahki gazeteler 3 — Fransız - İngiliz garantileri. İki yeni tefrikafi | Sovyet Rusyanın teklifleri hakkında baş makalelerinde malümat veriyor- | lar, Sovyet Rusya şu tekliflerde bu- | lunmuştur: İ 1 — Sovyetler Birliği, Fransa ve İngiltere arasında garanti teatisi, | 2 — Sovyetlerin İngiltere ve Fran- sa tarafından Polonya ve Romanya- ya verilen garantilere iştiraki, nin Lilvanya, Letonya ve Estonyaya da teşmili, 4 — Hollanda, Belçika ve İsviçreye | verilen garantilere Sovyetlerin işti- raki, Daily Telegrap gazetesi, bu siste- min tahakkuk etmesi ümidini izhar etmekle beraber başlıca zaafın mesu- (Devamı 13 üncü sahifede) Dün süt içenlerden 27 kişi zehirlendi 10 çocuk, 12 kadın, 5 erkek hastanede tedavi altında Müddeiumumilik tahkikata başladı. Zabıta sütü Satanları arıyor. Üç kadınin sıhhi vaziyeti fanadır Dün Mecidiyeköyünde akşam kahvaltısmı yapan bir aile grupu (Yazısı 13 üncü sahifede) (A Mebrure Sami | —: Sütçü! esnafı: gene kelaret vermiş!... — Nasıl?..