2 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

2 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

— â Yumurtadan tuvalet için istifade Bu mevsim elldi gayet eyi temizli- yen ve ayni zamanda besliyen ilâç, yumurta maskesidir. Haftada bir iki defa bu maske kullanılırsa cild haki- katen gençleşir, Kuru cildliler için maske şu süret- le hazırlanmalıdır: Taze (mümkünse günlük) bir yumurtanın sarısını ak malı, içerisine yarım kahve kaşığı tat- hı badem yağı ve birkaç damla limon suyu karıştırmalı ve bu mayonezi yüze sürmeli, Kuruyunca sertleşir ve cildi gerer. Yirmi dakika yüzde tuttuktan sonra dık sütle yumurta maskesini yıkama- k ve gül suyu ile çalkamalıdır. Cild yağlı ise, ayni suretle kullanı- Jan maske içerisine badem yağı yerine yarım kahve kaşığı konyak karıştır- malıdır. Bunların ikisi de çok faydalıdır. Cil- di besleyip temizlemesinden müada yumuşak yapar, kırmızılıkları giderir ve şeffaflaştırır. Yüzde kırışıklar varsa o zaman yu- murtanın akını telle vurarak köpürt- meli, Sertleşince yüze sürmeli ve Üz€- rine (nohut unu) pudra sürer gi- bi sürmeli, Yirmi dakika durduktan sonra ilik su ile yıkamalı ve gül suyu İle nihayette çalkamal. Bu maske cildi gayet iyi gerdiği için kırışıklar âdeta kaybolur. Yumurtayı şampuan gibi saçlar için de kullanmak mümkündür, Dört, beş gayet taze yumurtayı ai- malı; sarılarını telle vurup köpürtme- e bir tatlı kaşığı rom karış- rı sonra, saçları sıcak suyla Iı, bir miktar yumurlyı başa akıtmalı, sabunla yıkâr h. Yumurtalar köpürdü su ile çalkamalı. Tekrar y malı, köpürlüp çalkamal rihayet kalan yumurtaları başa döküp köpürt- tükten sonra güzelce ve bol su ile çal- kamalı. Bu suretle yıkanan saçlar pamuk gibi yumuşak ve ipek gibi parlak vlur. Başta kepekten eser kalmaz. Sa- rı saçlar rengini gayet iyi muhafa- xa eder, koyulaşmasına da mani olur, Tabii güzellik veren, bütün gün bi Tetuşa lüzum kalmadan dayanan büyük Fransız markası, i RUJ GUITARE Berbestçe yiyiniz, içiniz, banyo almız, öpünür. Ruj GUTTARE tarifi veçhile kullanılırsa silinmez ve dudaklardan İz vermez, Ufak tübü 35 Krş. AKŞAM "ın tefrikası AŞKIN KURBANI — Büyük macera romanı — Perihan «hayır» makamında başı- Bı salladı, gözlerinde öyle müthiş bir izbrap okunuyordu ki avukat gayri ihtiyari irkildi. Maamafih ka- dının tekrar yalvarmağa geldiğini sa- narak işi önlemek istedi: — Öbür sefer öyle kızgın gitmişti- niz ki tekrar geleceğinizi asla um- mazdım. — Evet, beni koğdunuzdu! — Perihan? — Ne Ise... Şimdi kısaca size ma- giden bahsetmeme müsaade edin... İtiraf edeceğim. Cürmümü mazur görmeniz için bu lâzımdır. — Cürüm mü? — Ratib! Sizi deliler gibi sevmiştim. Benden uzaklaştığınızı görünce âdeta çıldırdım, Bilhassa gözümün önünde bemşiremle sevişmeniz beni büsbütün divane etti, Artık muvazenemi kay- bettim. Size yalvardım, beni reddetti. niz... Günlerim, gecelerim ıztırap için. de geçiyordu. İşte o zaman affedilmez bir cürüm işledim... Şimdi vicdan aza- bi içinde kıvranıyorum... Perişan bir Elbiseler çiçeklerle süsleniyor Yaz modellerinde çiçek, şapkalar kadar elbiseleri de süslemektedir: Her renk ve her nevi boyda çiçek kullanılıyor, Birkaç mod&l dercediyoruz: 1 — Genç kız için mavi ipekli el- bise: Yakası ve kemeri ikişer pembe gülle süslenmiştir. Ayni güller saçla- rma da konmuştur. | Karıncalara karşı ilâç Karıncalardan şikâyet edenler için tarif edeceğimiz ilâç epeyce tesirlidir: | 250 gram kükürt ve 125 gram potas | almalı. Toprak bir kap içerisine ko- yarak ateşte, ikisi biribirile hallolun- cıya kadar bırakmalı, Ateşten indirerek soğumağa bırak- malı, Sonra dövmeli ve bir bardak su | ile karıştırmalı, Bu mahlütu bir tu- Tumba içine koyarak karıncaların bu- Tunduğu yerlere sıkmalı, Dikiş makinelerini yağlamak Dikiş makinelerini yağlamak için Şu iki tertip yağ çok faydalıdır: 1 — 120 gram ceviz yağı, 35 gram gaz yağı, ve 20 gram tatlı badem yağı- ni bir araya karıştırmalı, filtre ettik- ten sonra bir şişede muhafaza etme- Midir. 2 — 50 gramı parafin yağıile 90 gram zeytinyağını karıştırıp şişede saklamalıdır. Bu yağların ikisini de yağdanlıkla makinenin delikleri içerisine damlat- mâlı, € 'Tefrika No. 87 Nakleden: (Vâ.Nü) haldeyim... Ratip beni kurtar... Baba- mu ölümden kurtar!... Mânasını anlıyamadığı bu sözlerin karşısında delikanlı hayretle sordu: — Ne demek istiyorsunuz? Anla- tn... Perihan uzun uzadıya kıskançlıkla rını, geçirdiği acı günleri tekrarladık- tan sonra çantasından bir zarf çıkara- rak: — Okuyun şunu! » diye uzattı. Bu, Kadri Memduh paşanın hasta. | neden kızına yolladığı mektptu, Sefa- lete düştüğünü ve Kadri efendi ismile tanındığını yazıyordu. Ratip şaşkın şaşkın: — Kadri efendi... Kadri Memduh paşa... Demek davasını aldığım adam. — Babam! İkisi de bir müddet süküt ettiler. Sonra Ratip: — Peki, bu mektubu #ldiktan son- | Ta ne yaptınız? Paşayı bulamadınız m? Gözlerinden yaşlar akarak Perihan | bütüm macerayı, hiç bir teferrüatı giz- İ | soğuk süt İ lemeden bir İ gecesi onun odasında kan lekeli para- | lar gördüm. 2 — Lâcivert fay elbise: Bluzu Üç renkli kamelya ile süslenmiştir. 3 — Koyu renk bir elbise: Beyaz yakaya beyaz müge iliştirilmiştir. 4 — Beyaz krep saten bluzun önü renkli çiçeklerle iliklenmektedir, 5 — Sarı bir elbisenin yakası mavi mine çiçeklerle yapılmışlır. Çiçekler | Tuzlu bisküiler Çayla, kokteylle, aperetiflerle ik- | ram edilecek nefis bisküiler: 1 — Tuzlu hisküf; 125 gram un, İ 15 gram tereyağı, 5 gram tuz, 4 kaşık | iştrarak hamur tutma- at öylece bırakmalı, Mer- uru ince olarak açma kahve fincanı ile yuvarlakla kesmeli, bir çatalla üzerine batırmalı. Bir ka- şık şüt içerisine az tuz atmalı, ve bu tuzlu sütü bisküller üzerine sürdük- kızgın fırında pişirmeli İ 2 — Anasonlu bisküi: 30 gram ma- ya içerisine dört çorba kaşığı sıcak süt ve İki çorba kaşığı un karıştırmalı, içe- | risine 250 gram un ve 120 gram tere- yağı ilâve etmeli, kabarıp Kalkması için Üzerini örtüp beklemeli. Kabarm- hamuru açmalı, bir ında ve eninde şeritle- re kesmeli. Bu şeritleri de parmak uzunluğunda 1, Üzerlerine yalnız yumurta akı sü rerek tuz ve anason serptiklen sonra fırında pişirmelidir, kta anlattı. Ah! Ya- rabbi bunları söylerken yaptıkların dan nasıl iğreniyor nasil utanıyordu... Artık mecali kalmamıştı. Baygın bir halde oturduğu yere yığılıverdi. Ratip, bir canavardan kaçar gibi Ona nefretle bakarak uzaklaştı. Fakat bunların hepsine sebep biraz da kendi | olduğunu düşünerek bu felâketzede kadına karşı merhamet duymağa baş- ladı. Onu ayıltmağa uğraştı. Kadın ken- dine gelince? — Beni affedebilecek misiniz? - ye sordu. Erkek ciddi bir sesle: — Siz, beni değil, asıl ihmaliniz yü- zünden hapiste çürüyen ve belki de ida-! ma mahküm olacak babanızı düşlinüin.| O sizi affedebilecek m? — Nçin idam edilsin? Babam ma- sumdur. — Masum mu? — Öyle yat... Katil şeriki olduğum | sahte Kadri Memduh paşa, yani Re- | fettir, Nadirenin dostu olduğu için Kıs- | kançlık yüzünden bânkeri öldürdü... Sonra parasım da çaldı... Ben cinayet Ratip, heyecan içinde bağırdı: — Perihan bu söylediklerinizi isbat edebilir misiniz? — Söylediklerim kâfi değil mi? — Ne yazık ki, bunlar kuvvetli de- | büt 31 | sürmeli, göl, e İ ten sonra yağlanmış tepsiye dizerek | ” gölgede Üzerine sarı krep jorjetten iki rever yapılmıştır. 6 — Beyaz podösürt kemer: Toka si galalitten renkli çiçeklerle yapı mıştır. 7 -- Siyah podüsüet kemer: Uçları çeklerle süslen- miştir. Beyaz hasır şapkalar nasıl temizlenir? Beyaz hasır sapkası bunları temizleyip yeni haline soka- bilirler, Üzerine vermik sürülmemiş 1 beyaz hasırlar bu suretle te- mizlerebilir; Bi onun suyu içerisine toz ha- linde kükürt karıştırmalı. Bu pomadı bir fırça ile şapkanın her tarafına kurutmalı, sonra İyice fırçalamal Diğer bir tertip te şudur: Soğuk su İçerisine manyezi karıştırarak bir ha- mur yapmalı; bir fırça İle sürmeli, kurumağa bırakmalı, sonra fıçalama- nı. Şapka kar gibi beyaz olur. Banyoları nasıl temizlemeli? Banyoları ve musluk içlerini iyi sir- ke temizler, Sirke ile ıslatılmış bir bezle her tarafı silindiği vakit hiçbir leke kalmaz, tertemiz olur. Ben sizin $ sözünüze itimad ederim, TA. kin hâkimler bakalım ayni fikirde ola- caklar mı? — Bile bile bir masumu mahküm ek doğru mu? Elbette siz bir ça- resini bulursunuz. — Bütün kabiliyetimle çalışacağım. Refet müthiş bir adam! Lâkin üstesin- den gelmeğie uğraşacağım... Belki bü- tün kurnazlığına rağmen bazı İzler bi- rTakmıştır... Bulmağa gayret edece İ ğim! Aklımı fikrimi ei bu işe vakfedeceğim. Perihan ayağa hakla, kapıdan çi- karken mahcup bir sesle sordu: — Bu yaptığım fenalıkları bir gün afiedebilecek misiniz, Ratib? . — Temenni ederim ki, Cenabı hak da | sizi benim gibi affetsin! Genç kadın gittikten sonra Ratib masanın başına oturdu. Dehşet verici macerayı Uzun uzun düşündü. Gözle- rinden yaşlar akıyordu. Ne müthiş bir facia bu!.. Mutlaka, mutlaka Tendu- nun babasını kurlarması lâzım. Bü- tün enerjisini toplıyarak; Haydi iş başma... Maziyi düşün- mekte fayda yok, bu işi temizlemeli... Ailenin şerefini namusunu müdafâa | etmeli! » diye söylendi. *“. Bütün gece hissile mücadele ettik. ten sonra, Kadri efendi hakikati giz- lemeğe, kim olduğunu söylememeğe e yenin İner Moda haberleri * Piise eteklerden sonra pilse bluzlar da çok giyiliyor. # Şapkalar, ekseriyetle uzun ve dik saplı çiçeklerle süsleniyor. Çi- çekler şapkanın önünde dimdik durmaktadır. A İnce yünlü elbiseleri ayni renk ipekli krep satenle karıştır- mak modadır, A Bua dö roz (bois de rose) ven- gi mantolar yazda çok giyilecek- tir. # Pembe renk bu yaz en çok gi- yilecek renktir, # Renkli ince keten tiresinden örülmüş elbiseler çok modadır. X Şarabi renk elbiseler gümüsi (gri) renk ile süslenmektedir. * Çiçekli ipekliden kombinezon ve gece gömleği bu yaz çok giyi- lecektir. Düşen lırmağın muntazam çıkması için ne yapmalı? Kadıköy Bahariye, Selma: | — Par- mağınızın düşen tırnağı yerine çıkacak umağın rahatça ve muntazam (çık- ması için, balmumunu ateşte eritiniz iken parmağınızı içine batırınız ve çıka- rarak #ğumağu bırakının. Parma üzerinde balmumundan bir kat Tekrar ilik balmumuna sokarak daha tutunca tımağırız bu bal altında gayet biçimli ve rahat çıkar 2 — Açık renk ipekli elbiseniye dökü- en bira lekesini çıkartmak için Jeke üze- rine saf gliserin sürünüz, bep on dakika ile yıkayınız ve tersinden mli iken ütüleyiniz EA daha hafıf Keten eldivenleri nasıl temizlemeli? Sişli, #Palka: 1 — Geçen seneden kulen keten eldiveninizi temizlemek için abunlu si yapınız ve içerisine bic nyak karıştırınız ve bu $ risinde eldivenleri çitilemeden yıkayı- « Bol su ile çalkalayınız. Eğer eldivenler siyah ise hafif sabunlu $u ile yıkadıktan sonra hafif çaylı sw ile sıklaşması ve üza- ması için her gece şu pomadı sürünüz galligne 1 gram, vazelin 10 gram, ğı 4 gram, Jâvanta çiçeği esansı 4 damla. Diğer bir tertip de şudur: İki kabve Kaşığı hint yağı ile bir kahve kaşığı riyorm karıştırınız, içerisine rimel fırçası rak kirpiklerinizi yukarı doğru £ yınız. 3 — Hermin kürkünün sararmaması için arasıra üzerine manyezi kalsine serpmeli ve temiz bir tülbentle her tara- fına girmesi için ovalamahdır. Sonra Yu- muşak bir fırça ile fırçalamak lâzımdır kararını verdi. Madem ki, katil olmu tu, artık kendisini bildirerek ailesinin ismini kirletmeğe hakkı yoktu. Zaten Lütfiye hanımefendi bile onu tâanma- dıktan sonra kim olduğunu nasl is bat edebilecekti?.. Elinde ne bir vesika ne de bir kâğıd vardı, Bu iddiaları bel- ki ancak çilesini uzatacak ve netice gene ayni felâket! Temyiz kâğıdını bile imzalamamağı düşünüyordu. İdam olacaksa olsun da biran evvel kurtulsun! Kendisini ziyarete gelen Ratibi böy- le bir haleti ruhiye içinde karşıladı. Delikanlı helecanını güçlükle zaptet- meğe muvaffak oluyordu. Çantasım açarak bir kâğıd uzattı: — Kütfen bunu irozalar mısınız? Temyiz istidası! — Hacet yok, oğlum!.., İstemiyo- rum... — Hayır efendim, muhakkak him? Hem asıl imzanızı atınız paşa hazrei- leri, İhtiyarcık hayretle: — Nasıl?... Biliyorsunuz demek? » diye mırıldandı. — Evet, biliyorum. Kızınız Perihan hanım da tarafından size rica etmemi söyledi. — Kızım!... Kızım!... Perişan ve şaşkın bir halde adameca- ğiz bir müddet başını ellerinin içine aldı. Bütün vücudü titriyordu. Par- makları arasından yaşlar sızıyorün: (Arkası var)