17 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

17 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

V7 Ağustos 1989 .........11 012210100 AA LAL kkkilkelnn nine lke lkleliel Devlet Denizyolları İşletme umum müdürlüğü ilânları İlâve İzmir S Pt Postası İzmir Fuarı münasebetile (Cümhuriyet) vapuru ilâve sür'at postası ola- Tak 18 Ağustos Cuma günü saat 10 da Galata rıhtımından doğru İzmire kal kücaktır, İzmire 19 Ağustos Cumartesi saat 11 de varacak bu gemi İzmirden 21 Ağustos Pazartesi saat 16 da hareketle 22 Ağustos Salı saat 17 de İstanbü- Ja dönecektir, NOT: Fuar için alınacak kamara ve güverte gidiş - dönüş biletlerinde yüz- de elli tenzilât yapılır. (6336) AKŞAM Daima genç Daima güze İNŞAAT İLÂNI Türkiye Demir ve Çelik fabrika- ları müessesesi müdürlüğünden: 1 — Türkiye Demir ve Çelik fabrikalari müessesesi mühendis ve Me- murları için 50 adet 4 odalı ev 1 Müdür evi 1 Altı daireli apartıman 1 Hastane İnşaatı vahidi fiyat esasiyle ve kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuş- tur. 2 — İşbu inşaatın muhammen keşif bedeli 638,969.19 liradır. 3 — Eksiltme evrakı 17.50 lira mukabilinde Ankarada Sümer Bank muamelât şut nden, İstanbulda Sümer Bank şubesinden, Karabükte De. mir ve Çelik Fabrikaları müessesesi müdürlüğünden alınabilir, 4 — Eksiltme 18/8/939 cuma günü saat 16 da Karabükte Demir ve Çe- lik fabrikaları müessesesinde yapılacaktır. 5 — İstekliler teklif evrakı meyanına şimdiye kadar yapmış ol. dukları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi Bankalarla mua- melede bulunduklarına dair vesikalarını koyacaklardır. 6 — Muvakkat teminat miktarı 29.300.. liradır. 7 — Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 15 e kadar Karabükte Demir ve Çelik Fabrikaları müessesesine teslim edile. cektir. Posta ile gönderilen tekliflerin nihayet ihale saatinden bir sast ev. veline kadar gelmiş ve zarfların kanuni şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Postada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müessese hiç bir mesuliyet kabul edemez. Ankara Devlet Konservatuvarının muzik ve temsil kısımlarının muhtelif şubelerine imtihanla parasız yatılı ve paralı yatısız kız ve erkek talebe alınıyor İstenen vesikalar; 1 — Hangi şubeye girmek istediğini bildirir bir dilekçe, 2 — Tahsil derecesini gösterir vesika, 3 — Nüfus tezker yahut tasdikli sureti «Parası zyatıhlar için 'Türk ta- Diyetinde olmük şarttır.» 4 — Aşı kâğıdı ve sıhhat raporu, 5 — Hüsnühal vesikası, 6 — 4,5 X 6 boyunda 6 fotoğraf, 7 — Noterlikten tasdikli taahhütname ve kefaletname «Yatısız talebe- den istenilmez.» l «Kefaletname ve taahhütname suretleri Konservatuvar direktörlüğün- İngiliz Kanzuk eczanesi müstahzaratından Krem Balsamin| KANZUK Eksir Balsamin KANZUK isimli 2 şaheseri, bütün dünyanm en mükemmel güzellik müstahzarlarıdır. Öteden beri memleketimiz kibar âle- minin takdirine mazhar olmuştur. Krem Balsamin Kanzuk Kadın güzelliğinin sihrini terkibin- de saklıyan en ciddi ve şayanı itimad markadır. Genç ve ihtiyar bütün ka- İ dırlar için zaruri bir ihtiyaçtır, Cildin ! Jetafet ve taravetini arttırır. Yağlı, yağsız ve acıbadöm cinsleri vardır. istenilecektir.» Muhtelif şubelerin kabul şartları: Muzik kısmı Piyano ve bülün orkestra sazları için: i En az ilk mektep mezunu olmak «Yatısız talebe ilk tahsilini bitir. meden de kabul edili: 2 — Müzikal bir kulağa sahip olmak, 3 — Çalacağı sazın icab ettirdiği uzvi hususiyetlere mâlik olmak, 4 — İlk sınıf yaş hadleri; Piyanc ve yaylı sazlardan en az 9, en çok 14, Köontrabas için, nefesli ve vurma sazlar için e naz on iki, en çok 18, Korıpozisyon: Armoni sınıfı; — En az ort aokul mezunu olmak, 2 — Müzik nazariyatı ve pratik armonide kâfi derecede bilgisi olmak, 8 — Bu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek ve yahut mü. nakasayı hükümsüz saymakta tamamen serbesttir. İNŞAAT ILÂNI Türkiye Demir ve çelik fabrika- ları müessesesi müdürlüğünden: 3 — Her hangi bir müzik enstrümanını, tercihan piyanoyu yeter derece- de çalmak, - Kompozisyona kabiliyeti olduğunu isbat etmek, Şar kısmı: «Sonuncu yatısızdır.n; «Opera muganniliği, koro muganniliği, konser muganniliği Eksir Balsamin Kanzuk Cildin daimi yumuşaklığını temin eder. Yüzdeki çil ve lekeleri alır, Sivil- Celeri tamamen izale eder, Traştan sonra cilde lâtif bir serinlik verir, 1 — Türkiye Demir ve Çelik fabrikaları müesscsesi işçileri için yaptırı- Yacak 125 adet 2 odalı ev inşaatı vahidi fiyat esasiyle ve kapalı zarf usuliy- le eksiltmeye konmuştur. 2 — İşbu inşaatın mubammen keşif bedeli 374,355.72 liradır. 3 — Eksiltme evrakı 12.50 lira mukabilinde Ankarada Sümer Bank 1 — En sz orta okulu bitirmiş olmak, NOT: Doğrudan doğruya koro muagnnlliği mesleğine talip olanların ilk mek- tep mezunu olmaları kâfidir. 2 Müzikal bir kulağa sahip olmak, 3 — Sesi güzel olmak, haddi: Kızlar için en az 16, en çok 20, erkekler için en az 17, en ! İngiliz KANZNK eszanesi Beyoğlu İstanbul muamelât şubesinden, Istanbulda Sümer Bank şubesinden ve Karabükte Demir ve Ç 4 — Eksiltme 18/8; 9 cuma günü saat 14de Mik fabrikaları müesseesesinde yapılacaktır. k fabrikaları müessesesesinden alırtabilir. Karabük Demir ve Çe- Akşamın n neşriyatı Meşhur Arsen Lüpen Serisi resimli 6 büyük cild her cildin fiatı 80 kuruş Tevzi yeri: Akşam gazetesi Ankara çsaddesi Acımusluk 1 — En öz orta kul mezunu olmak, sokak 13 numara 2 — Yaş haddi: En 6z 16, en çok 21 dir, «Fevkalâde bir temsil kabiliye- | Vr 8 —- Bu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek veyahut müna- tine malik bulunanlar en çok yaş haddinin üstünde de olsalar kabul edilebi- kasayı hükümsüz saymakta tamamen serbesttir. mama TÜRKİYE 3 — Konuşma, işitme, görme uzuvlarında ve vücut teşkilâtında bir ânza n . . olmamak. 4 — Seçim sınavı: Kavak, Tuzla, Sirkeci ve Marmâra Ereğlisi Göçmen aşhâneleri için mahallerinde teslim edilmek üzere 5 — İstekliler teklif evrakı meyanına şimdiye kadar yapmış oldukları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi bankalarla muamelede bulun- duklarına dair vesikalarını koyacaklardır. 6 -- Muvakkat teminat miktarı 18,750 - liradır. '7 — Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 13 e kadar Karabükte Demir ve Çelik fabrikaları müessesesine teslim edilecek- tir, Posta İle gönderilen tekliflerin nihayet ihale saatinden bir saat evveli- ne kadar gelmiş ve zarilârın kanuni şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Pas- tada vazi olabilecek gecikmelerden dolayı müessese mesuliyet kabul ede- mez. Fevkalâde bir ses ve müzik Istidadına sahin olanın en çok yaş haddinin üstünde, yahut en küçük yaş haddinin bir altında olması caiz ve enaz ilk mektep ınezunu olması kâfi görülebilir. 5 .— Konuşma, işitme, görme uzuvlarında ve vücutlarının teşkilâtında hiç bir ârıza olmamak, "Temsil şub Yüzde yirmi İskonto kuponu; Bu kuponu kesip «Akşam matba- ası kitap servisine» getirir veya gönderirseniz fiatleri üzerinden Ararılan belli başlı vasıflar: size yüzde 20 iskonto yapılacaktır. As Düzgün ve serbes konuşma, gördüğü veya okuduğu bir şeyi anlatma kudreti, | Bı Okuduğu veya gördüğü bir tiyatro piyesi içerisinden seçilecek bir TO. | Tü yapabilmek, Co Sınav komisyonunca verilecek bir rolü yapabilmek, UMUMİ NOT: Ankara Devlet, konservatuvarı, lise yüksek ve ihtisas devrelerine ayni. KÜÇÜK İLÂN okuyucularımız arasında EN SERİ, EN EMİN mıştır, Mezunlar devlet artisti olarak Bareme dahil olacaklardır. Devlet Konservatuvarma girmek istiyenlerden yukarıdaki #ervatuvar direktörlüğüne vermelidirler, şartları haiz olanlar, 1 Eylül 1939 tarihine kadar bütün vesikalarını noksansız olarak Kon. EN UCUZ vasıtadır. Alım satım, kira işlerin. de iş ve işçi bulmak için istifade ediniz! : EKMEK, ETve ODUN İHTİYAC Pazarlıkla ihale edileceğinden alâkadarların 21/8/939 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 11 de Yenipostane civarında Kızılay hanında Kı- zılay İstanbul Deposu Direktörlüğüne müracaatları Mizumu ilân olunur. Kabul imtihanları, 1 Eylül 1939 tarihinden 8 Eylül 1939 tarihine kadar Ankarada Devlet Konservatuvarında ve 15 Eyldl 1939 dan 23 Eylül 1939 tari- hine kadar İstanbulda Galatasaray lisesinde yapılacaktır. TTaliplerin verecekleri dilekçede bu iki yerden hangisinde imtihana gir- Mek istediklerini açıkça yazmaları Yâzımdır, i Konservatuvarın bütün şubelerinin ihzari birinci sınıf talebeleri Şubat ve | Haziran aylarının ilk haftalarında eleme imtihanına tabi tutulurlar, Bu im- tibanların her hangi birinde muvaffak olmayanların Konservatuvarlarla İ derhal alâkaları kesilir, (3261) (5546) Yüksek Mühendis Mektebi müdürlüğünden: 939 - 940 ders senesi için alınacak talebenin kayd muamelesi 1 Eylülden 26 eylül 939 akşamına kadar yapılacaktır. Kayıd olmak ve daha fazla malümat almak isteyenlerin tatil günleri hariç olmak üzere her gün saat 9 - 12 ve 13. 16 ya kadar mektebe müracaatları, (5850) Dil ve tarih - cografya fakültesi talebesinin yemek münakasası: Ankara dil ve tarih - cografya fakültesi direktörlüğünden 'A — Fakültenin yatılı talebesinin sabah öğle ve akşâm yemeklerinin kapalı zart usulle münakasası 10 gün daha temdid edilmiştir. B-- M i talebe için 75 kuruş olup hunun bir senö bakteriyoloğu İ Mik uraumi yekünü a 15 kuruştur. Kan, idrar, bülgam, imevaâı gai- C— Se 7T5 mu teminat bedeli 2566 1 ta tahlilleri ve (İDRAR VASITA- Ç — İhale 18/V111/930 SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLE- ciliğinde yapflacaktır. Te RİNDE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. mezkür mühasebecilikte müte Beyoğlu: Taksime giderken Meşelik Jazımdır. sokağı Ferah apartımanı, Tel, 400ğ4 D — İsteklilerin şartnameyi görmek ve izahat almak üzere fakülte hesap, 3 6255, Meni gara etmeleri, Dr. Ahmed Akkoyunlu Taksim - Talimhane Palas 4 numara. Pazardan maada her gün saat 15 den sonra, Dr. Suphi Şenses İdrar yolları hastalıkları mütehassıs Beyoğlu Yıldız sineması karşısı Lekler apartıman. Fakirlere purasız 43924 MUJDE! AŞKIN GÖZ YAŞLARI YAŞASIN AŞK Filimlerinin yıldızları Abdülvehab ve Leylâ Murad'ın Bizzat okudukları hakiki filim plâkları geldi Fevkalâde olan bu plâklar Beyoğlu İstiklâl caddesinde 48/1 No. O DEON Ticarethanesinde satılmaktadır, armanın Tel Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi 41 kuruştur, rada mektepler muhasebe lif mektuplarının ihaleden bir saat evveline kadar şekkil komisyona İeslim edilmiş bulunması