11 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Kanada hükümeti de dün Almanya ile harp halinde bulunduğunu ilân etti m — — Bene 21 No, 7504 — Piati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 11 İndi 1939 Sovyetler müdafaa tedbirleri alıyorlar, Polonya hududuna asker sevkediliyor Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür; 20407 Fransız- Alman kıtaları arasında dün şiddetli çarpışmalar oldu Almanların yaptıkları mukabil taarruzlar neticesiz kaldı Zaptettikleri mevkileri eden Fransızlar Sar'da Alman tebliği garp cephesinde müsademeye başlandığını ve üç tayyare düşürüldüğünü Bir çok esir almışlar . ... bildiriyor. Paris 10 (A.A) — 10 eylül sabah phenin muhtelif nok. Il taarruza geç- mişlerdir. Ge Keşif tayyar lerine deva Paris 10 (A.A.) 10 eylül tarihli akşam tebliği: Cephede bir takım İla“ reketler kıtaatımıza Sarre İle Vosges arasında il ere imkân vermiş» tir, Düşman Moselle'in hemen şarkında Slerek'in şimali şarki mıntakasında bir taarruz hareketi göstermiştir. Manche ve şimal denizlerinin bazı mıntakalarında Fransız ve İngiliz de- niz kuvvetleri mayn barajları tesis et- mişlerdir. Hava kuvvetlerimizin keşifleri bü- tün gün devam etmiştir. 10 (AA) Havas ajansı Şark cephesinde, Var- alinin mevzuubahis ol- | — ziried hattı civarında tettikleri mevzileri Almanların şid- detli mukabil hücumlarına rağmen muhafaza ediyorlar. Bu mukabil taarruzları bizzat erâ- zinin o mahiyeti - Kolaylaştırmıştır. | şiddetli çar- | | Biegfried. hattının ileri mevzilerini pışmalardan sonra celeyin bir nevi sükünet müşahade edilmiştir. Bu sabahki tebliğ, düşmanın mu- kabil taarruzler; ydetmekle detira ediyor ve v Müyor. Demek ki F Polonya cephesi Varşova önünde siperler kazılıyor, Lüblin üzerinde şiddetli bir hava muharebesi oldu, hükümet merkezinin Krecmienice'e nakli muhtemel teşkil eden bir çok Blockhauslar müstahkem sahra mevzilerinden baş- ka mukabil taarzda bulunan mütre- zeler bu sahada mebzulen mevcut kö- Varşova 10 (A.A.) — Pat ajansı, Polonya genel kurmayın 8 eylül ta- rihli tebliğinde zikredilen mıntakalar- da şiddetli çarpışmaların hâlâ devam eylediğini bildirmektedir, Düşman, hiç bir noktada mahsus terakkiler kaydet» | memiştir, Polonya kıtalarının geri çe. | kilişi gayet yavaş cereyan eylemekte- dâir. Varşova, sivil halk arasında yeni ye- nİ zayiat verdiren sık bombardımanla- Tâ rağmen, bütün ahalinin yardımile müdafaa hazırlıklarına devam etmek- tedir. Hükümet merkezi etrafındaki bütün mıntakada siperler kazılmakta- dır. ve molörlü kıtaları iyük muvaf- fakiyetler elde etmiştir. Radom civa- rında bir çok Polonya fırkalarının ViS- (Devamı 10 uncu sahifede) Romanya hududunda Alman tayyareleri uçarak resimler çekiyorlar Londra 10 — Röyter muhabirinin bildirdiğine göre Alman tayyareleri Polonya - Romanya hududunda ve Rumen toprakları üzerinde uçmakta- dır. 'Tayyareler Rumen toprakları üzerinde bir çök resim çekmişlerdir, İ Belçika bazı ihtiyat sınıfları- nı silâh altına çağrıyor Brüksel 11 Belga ajansı bildiri- yor: Mini Müdafaa Nezareti bazı ihti- yat sınıflarının silâh altına çağrılma- sına karar vermiştir, Alman tebliği Berlin 10 (A.A.) — Alman utaumi ın tebliği: ri sile dağlar arasında Alman kuvvetleri mağlüp olan düşmanı şark istikametinde t kip etmektedir. Sandomlerz ile Kunt arasında zırhlı ve | muhafaza ilerliyorlar gizli bir Alman mitralyözü mür ocaklarında sığınaklar bulabili. | yorlar, İ Bu garp cephesinde cereyan et- | mekte olan istihkâm harbinin mahi- yeti »phesinde cereyan etmekte İ olan hareket harbi ile taban tabana | zıttır. Şark cephesindeki - harekâtın batiz vasfı Almanlar tarafından kütle hâlinde motörlü zırhlı fırkaların kul i (Devamı 10 uncu sahifede) Romanya yeni ihtiyatları askere çağırıyor Bir milyon 100 bin asker silâh altında İÇ Bükreş 10 (A.A) — (Havas): | manya hükümeti derhal yeni tiyat | sınıflarını silâh altına çağırmağa ka- rar vermiştir. Bugün bir milyon 100 bin askerin silâh altında bulunduğu zannediliyor. Çekler, ecnebi memleketlerde lejyon kus rup Almanlara karşı muharebe edecekler. | mig? | İnsan acı aci gülüyor.. | Çekoslovakya dünyanın en teknikli ordu-) Suna sahipti. Silâb fabrikalarının en âlâsı ondaydı. Halbuki gen yirmi sene kendilerini millete beslettikten sonrâ, «Ananiz sizi eyv için Gokardu İ denildiği gün vatanı m de kurşun | Teâlim! - diye kaldırmışlar? Maddi | | ve maneri bütün gdesatı müstevliye | tevdi edivermişleri | Şimdi uzaktan uzağa Jejyon palavrasına | girişeeek yerde vakti geldiği gün memla. | ketlerini canla başla müdafan etselerdi | he kendileri ve ne başkaları için bu facla- | ların biç biri olmazdı. Son dakika Varşova önünde büyük bir muharebe başladı Almanların Polonya kuvvetlerini ihata manevrası neticesiz kaldı Garp cephesinde Fransızlar yavaş, fakat emin bir surette ilerliyorlar Paris 11 — Almanlar, Fransız kuvvetlerinin ileri hareketini durdurmak için 48 saattenberi birçok noktalarda müteaddid mukabil taarruzlarda bu- lunmuşlardır. Bu taarruzların hepsi tardedilmiştir. Fransız kuvvetleri Sar ile Voj arasında yavaş, fakat emin bir şekilde ilerliyor. Evvelce zaptedilen mev- ziler tahkim edilmiştir. Şark cephesi hakkında gelen büberler Polonyalıların muntazam bir suret- te çekildiklerini, hiç bir noktada mühim zayiat vermediklerini bildirmekte- dir, Almanların Pozendeki ihate manevrası akim kalmıştır, Polonya ordusu bütün malzemesile Vistülün şark sahilinde yerleşmiştir. Varşovaya 10 kile metre mesafede harp şiddetle devam ediyor. Almanlar Polonyalıları mevzile- rinden çıkaramamışlardır, Alman kuvvetleri Polonyada fazla ileri gitmiyeceklermiş Londra il — Gece yarısından sonra Berlinde neşredilen bir tebliğe göre Alman kuvvetleri Polonyada fazla ileri hareketi yapmıyacaklar ve şimdiye kadar aldıkları mevzileri muhafaza edeceklerdir. Bu sabah saat peşte 70 Alman tayyaresi Varşovayı bombardıman etmiş- tir. Tayyarelerden on beşi düşürülmüştür. Londra 11 — Polonyahıların aldıkları Alman esirler Almanyanın İngiltere ve Fransa ile harp halinde bulunduğundan haberdar değildiler. Bunlar Ak manyanın yalnız Polonya ile harp ettiğini zannediyorlar. Fransanın Roma sefiri Pariste Paris 11 — Fransanın Roma sefiri M. Forançois Poncet dün akşam Ro. madan Parise gelmiş ve Hariciye Nezaretine giderek Nazır M. Bonnet ve umumi kâtib M, Leger ile görüşmüştür, Sefir talimat alarak Romaya döne- cektir, amaaa aaa DE Son dakikada gelen diğer haberler 2ci sahifemizdedir — Bu zamanda evlenince böyle bir kadınla evlenmeli!... — Pakat pek demode monşer!... — Öyle amma icabında sığınaklık ederi...