27 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Üç Polonya tayyaresi Polonyadan Fransaya gitmeğe muvaffak oldu Bene 22 — No, 7520 — Fiati her yerde 5 kuruş AKŞAM Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı yz 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 ÇARŞAMBA 27 Eylül 1939 Karpatlara yağan kar Kızılordunun ileri hareketini durdurdu Fransız tayyareleri Ren sahilindeki kimya sanayii merkezini bombaladı Londra — Fransız tayyareleri shufen'den başka Ludvigshâ- fen'e bombalar atmışlardır. Ludvigs- hafen Ren sahilinde mühim bir gaz ve kimya sanayi merkezidir, Londra 26 — Garp cephesinde bu gün şiddetli müsademeler olmuş, bir Alman mukabil hücumu tardedil- miştir, Fransız topçusu Slegfrled is- tihkâm hattının Fransız hududuna | wn olan kısımlarındaki mitral. | B. Saracoğlu, ve Molotofla görüştü Dün akşam Operada bir temsil verildi, bugün * sefaretimizde bir öğle yemeği veriliyor Dün Moskovada Hariciye Vekilimizin görüştüğü B. Kalenin Ha. | Moskova 26 (A.A.) — Türkiy riciye Vekili Şükrü Saracoğlu bu sa- bah Kremlin. sara; ia Molotof ve Kalenin ile görüşmüştür. Vekil, yemeğini Kremlin'de bu zevat ile bir- likte yiyecektir. Akşam, Saracoğlu operada Jan ve Ludmillgv nın tel Sovyetlerin Romanya erazisine doğru yürüdükleri tekzip edildi Sovyet - Rumen “Rumen hududunda hiç bir | Sovyet hareketi vukua gelmemiştir Bükreş 26 (A.A.) — (Havas): Bük- reş hükümet mahfilleri, Sovyet kıta- iarımın Besâarabyaya ilerlemekte Ol- duğu hakkında Amerikan menbala- eri kati sürette Rumen hu- tarafında o hiçbir gelmediğini dudunun bi Sovyet hareketi' vukua sarih surette bildirmektedir. Eski Po. lonya « Romanya hududu yerine kaim olan Sovyet - Romanya; hudu: He | öle | —— — Varşova şehri yanıyor, Baltık devletleri nazik bir Vüiyetis Siegfried'in mitralyöz hattı Fransız topçu ateşi altında e Pirmasens'in cenubunda faaliyette bulunmuştur. Şafakla beraber düşmanın Sauter cephesinde teşebbüs etliği bir baskın hareketi tardolunmuştur. Alman tebliği Berlin 26 (A.A.) — Tebliğ: Garp cephesinde, mahdut topçu - faaliyeti ve ileri müfrezelerin bazı hareketleri kaydedilmiştir. Beş Fransız tayyare- (Devamı 4 üncü sahifede) yöz hattını dövmektedirler Paris 26 (A.A) — 26 eylül sabah tebliği: Düşman topçusunun Deux- ponts mevkiinin doğu cenubundaki faaliyeti devam etmiştir. 25 eylül gündüz aycı tayyarelerimiz | Alman avcı tayyarelerile bir kaç defâ muharebeye girişmiştir. | Paris 26 (A.A.) — 26 eylül akşam : Düşman topçusu «İki köprüs mevkiinin cenup munfakasında ve dün Kalenin #ransız komünist küreği feshedildi aris 26 (A A.) — Bugün öğleden altın. anda Da- nin ve bu partiye bağlı feshi hakkındaki e cümhura imzalat Başvekil Daladier de, harici em cürümlerin tenkili hakkındaki kanun hükümle- rinin İngiltere ve Polonyaya karşı cürümlere de teşmiline sn emirnameyi imzalatmıştır. Reisi- memleketin | Sovyet seli Lord Halifaksla | tekrar görüştü Bondra 27 Sovyet sefiri B. Malki, bugün İngiliz Hariciye Nâzı- rı Lord Halifaksle ikinci defa görüş- müştür, Zannedildiğine göre Lord Halifaks, Sovyet sefirinden hüküme- tinin Polonya hakkında kati niyetle. rine dair izahat istemiştir. ve B, Molotof bulunâcaktır. Yarın Türkiye sefiri Sovyet hükümet erkânı şerefine bir öğle yemeği vere- Dil kurumundan cektir. Moskova 26 — Türkiye Hariciye Ve- em istiyoruz ! kili B, Saracoğlu, siyasi konuşmaları- na yarın da devamı edecektir. Mosko- vada üç gün kalacaktır. Dikkatle: müna- bu inki- Dün 25 sabetie Atatürkün lâbı tebsil Kaidedir: H n b İ sında biraz ileri gitmeler olur, sonra ii avdet eder, Dil inkılâbı bu safhaya kadar İ ulaştırumıştı. Daha ileriki adımların mast için de Ebedi Şefin £ m ra vasiyet ettiğini biliy Ne yapılıyor? Lügat rsi, grümer mi, diksi- yon kitabı mi hazır ? (Bunlara ne ka- dür muhtaçız!) Türkçenin ihtilaf. noktaları hakkında herkesi » bir merkez ini faaliyet halindedir? (İmlâ anarşisi için- l ecek yıl ne âun bu vaziyeti teh- dünda kati bir kontrol tesis edilmiş- tir ve bu hudüt Orta Avrupada aske- ri harekâtın devamı palı kalacaktır, Bu bal Romüanyanın Maskova elçisine deklarasyon yapmiş ve olarak Şurası sbit edilmiştir ki iki memleket bundan böyle tam bir bitaraflığa bağlı münasebetler ida- me eyliyeceklir. yet bekliyoruz re Kahve rengi gömlek Kara gömlek Yazan: Halide Edib Bugün 5 inci sahifemizde Son dakika Varşova şehri bir harabeye döndü Cesetlerden ve enkaz yığınlarından sokaklardan geçmek kabil değil Düşman bombalarile telef olan beygir- lerin etleri şehir halkına tevzi edildi Paris 27 Varşovanın 2 vumaralı radyo istasyonu, harp vaziyeti hak- kında dün gece şu malümatı vermiştir: 21 gündenberi devam eden muhasara esnasında şehre karşı yapılmakla olan bombardıman dün gece ve bugün en müthiş şeklini almıştır. Düşmanın ağır topçusu ve tayyareleri şehri tahrip için mütemadiyen gülle ve bomba “yağdırıyorlar. 200 tayyare Varşovayı bombardıman eylemişler ve yüzlerce yan- gın bombası atmışlardır. Sekiz düşman tayyaresi düşürülmüştür. Evlerin ek- serisi alevler içindedir. Şehir bir yıgın enkaz halindedir. Cesedlerden ve en- kaz yığınlarından dolayı sokaklarda dolaşmağa imkân yoktur. Şehirde son ecnebi sefaret heyetleri de bugün öğle vakti Alman hatları arasından şehri | terketmişlerdir. Fakat ecnebi sefaret heyetlerinin bir kisim şehirden hareket ederken bombardıman o kadar şiddetli bir şekil aldı ki, şehirde kalmağı ter- cih etmişlerdir. Modlin kalesi muhasara, Altında, pulummali” ol öükali” ârldırmı eme. Tamanca mukavemetine devam ediyor. Varşova kadınları da bu müdafaaya iştirak eylen:ekte ve örkeklere yardım etmektedir. Düşmanın Mokotor istikametinde bir hücumu püskürtülmüştür. Londra 27 — Varşova radyosu, şu mütemmim tafsilâtı veriyor. Varşova» nın ekser evleri alevler içindedir. İtfaiye grupları, halkın yardımile bu yan- gınları söndürmeğe uğraşiyorlar. Halkın iaşesi de müşkülleşmiştir. Düşman bombalarile ölen yüzlerce beygirin etleri halka tevzi edilmiştir. Düşmanın Praga mahşllesine yaptı arruz püskürtülmüştür. Varşova müdadileri, es yarımadasındaki Polonya garnizonile (o telsizle temas ve irtibat halin: Helles garnizonu, sonuna kadar mukavemet etmek azmındadır, Alman Hariciye Nazırı bugün Moskovaya gidiyor Berlin 26 (A.A) kümetinin vaki daveti üz hükümetile tetkik evl Belçikaya bir Alman güllesi düştü Brüksel 27 — Alman bataryaları tarafından Fransız avci tayyareeirine atılan güllelerden biri, Belçika toprağına düşerek patlamıştır. Fransız tayya- releri, Almanların iddiası hilâfına olarak Belçika üzerinden uçmamışlardır. Belçika mahafili, Almanların Aix-La Capelle civarında tahşidat yaptıklarını tekzip ediyorlar. BE Son dakikada gelen diğer haberler ?ci sahifemizdedir newharebe vaziyeti: - Alman Hariciye Nazırı von Ribbentrop, Sovyet hü- ine A hâdiselerinden çıkan meseleleri Rus üze! ylülde Moskovaya gidecektir. Garp cephesinde (Devamı 4 üncü sahifede) N