20 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

20 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

TALULİL :'İ’tîylle Fransa asıl Anlaştı? — Başı 4 ncü sahifede — Yunan gazeteleri: Atina'da çıkan Atimaiko di- yor ki: Ortada bizim için münakaşa edilecek bir mes'ele vardır. O beraber bir bu İşe da uzük olmakla gün karışması lâüzım geldiğidir. Ma olduğa üzere Türkliyede itiklâlini — taahhüt iştiraki — İste- Banun sebebi — şudur: Yonavistan'ın da lüm Avusturya eden miştir. Yugoslavya, Türkiye'nin tefiki mfatlle, eğer er'geç Tür- kiye tarafından takib edlimiye- cek İse, b sisteme protokola m giremez. Bonra, her iki devletin de ara- zilerinin tekef fül edilmesi lâ- uamdır. — Çünkü, — Ayusturya mes'elesinin verdiği endişeleri bertaraf eden, — İtalya'nın, faa liyetini Türkiye ve Yugoslavya aleybine korkusu vardır. Diğer taraftan Türkiye, Avua fetiklâlini — tekef föl eden sisteme — girerken Yuna: mlstan'ı da birlikte almak iwte- mektedir. Esasen Marelilya cina- yeti hakkında rar alınırken Yünenistan'ı ken: disine refik olan Tür: kiye, Avustarya Istiklâli mes'- elesinde de Yunanistan'la bir: Hikte hareketi düşüsnmektedir. çevlrmesi turya'nın Cenevre'de ka- almış Şimdiki balde vaziyot budor. Fakat zamanla — mühtelif — ve müteaddit istikametlerde inki. şaf Fakat herhalde şimdi Yunanişten'ın Avüsturya istiklâlini diğer devletlerle bir- likte tekeffül etmeğe — İştirake davet edildiği — vâkıasını yeni beyselmilel yaziyeti İle, tetkik etmeğe başlamak hiç de zaman. Bız. olmaz, Sovyet Rusya Gazeteleri İzavestia Gazetesi ise hulâsa ediyor: Fransa tarafından müstemle- ke işlerinde yapılan fedakâr lıklar eaki bir borcun öden. mesl ve 1916 yılımda, İtalya müttef'iklerla. beraber uymumi harbe girmesi İçin İm zalanan 1915 gizli muahedesi ahkâmının — tatbikldir. — Fakat müstemleke fedakârlıkları, İtalya için Çat gölüne, — orta Afrika'ya va Belçika kongosuna doğru kurmak fstediği müstem. Jeke — imperatorloğunu — tesis etmeğe kâfi gelecek müahiyette dir. Avrupa işlerine gelince, İtalya tadilci — temayüllerinden daha tamamile vazgoçememiş ve Yu göslavya'nın azazi tamamlığını tasdik — etmemiştir. Roma protokollarının ehem. miyeti şudur ki, lıııyı. Al manya ile değil, fakat Fransa e anlaşmıştır. Maâmaftb, bu yalmız bir başlangıçtır. ve azcak bir hureket noktannı teşkil eder. Şimdiki halde —kuryetle: rin arasındaki MmüÜvYazeneyi ih. Ml etmetiştir. Çünkü İtalya, Macar ve Avusturys kozların. dün — daha memiştir, Türkiye vaziyeti Paris'te çikan Komünlet Üma: nite güzetesi de Roma anlaş- müsından — evel şuoları Maştir: Esas hibarile me vzuubahso'an edebllir. vaziyeti — şöyle mh, tamamile — yazgeç. yaz- | gey, İtalya'yı hem de — yalnız kendi için değil, ayni zamanda müttefiki olan Macarlstan - ve dosta olan Bulgerlstan için de “Reviziyonlet,, tezi inkâr ettir. miye razı etmektir. Avusturya'nın istiklâlini te- min etmek bahanesile - Meselâ İtalya, Almanya, Çekoslavak'ya, Macaristan ve Yugoslavya pibi-- Avusturya hududlarında bulu- nan memleketlerden evvelâ bu hususta kat'i bir taahhüdde bu- Tanmaları İsteniyor. Şayet Almanya ve Macarla tan bü taabhüde girmiyecek olurlarsa, diğer üç devlet de buna aslâ aldırış etmiyecektir. İkincl nokta şadur: Fransa vo İagiltere bu and- laşmaya iştirak eyledikleri gibi Romaoya da öyle yapacaktır, zira — Yagoslarya ile — Çekoslo- vakya küçük iilâfteki mütta fikleri işin içinde olmal | biçbirşeye dahil olmazlar. Dahası var: Türkiye'nin müt- tefiki olan Yügorlavya, Türki ye'nin de bu andlaşmayı İmza lamıya — çağırılmasını tatemek- tedir. Mevzuubahse andlaşmanın de- mekki Avusturya'nın istiklâline müteallik olan tanhhüdden maa- da, bir de! karşılıklı yardımlaş ma teminini » İhtiva eylemesi lâzımgeliyor. Diğer tarafıan oniki adayı, besbelli Türkiyeyo karşı kendisine sekeri dayanaklar kur- mak için hazırlanmış olan İtalya ise Türkiye'nin bu undlaşmaya girmesini hiç te hoş görmemek.- tedir. Türkiye'deki Katolikler Balgrad'da — çıkan Politika gezetesi Bay Laval'ın — Paris'te inen Papayı ziyareti etrafında şu telgrafi alınıştır: “ Paris, 4 (Hususl Mubabi. rimizden)— Temin olunduğuna göre M. Lavalin Vatikan'a ya- paceğı ziyaret sırasında çarkı karibde ve bilhassa Türkiye- deki katolik mezheblerinin vi. kayesi de konuşulacaktır. Tür- kiye'de son yapılah reformlarla katolik mesbeblerinin vaziyeti fovkalâde zorlaşmıştır. Bilindiği gibi yakın — şarktaki katolik mezhebleri Fransa'nın bimayesi altında bulunmaktadırlar.., Üniversitede Döçent Muavin Profesör Dr. A. Safeddin Ağız ve Diş Hekimil Hastalara hergün öğleden sonra bakar. İstiklât caddesi No, 99 Ankara apartmamı 2 inci kat Telgraf - .STANBUL Telefan : 49250 Çekilme İşlerimin — fazlalığından pek sevdiğim Altay Idman yurdan- dan çekildim. Saygı değer ge- zetenizde yazılmasını — saygıla- rımla dilerim, Kadıoğlu Asım İzmir belediyesinden: Şehir meclisi 2 çubat 935 cumartesi mütat toplantılarına başlıyacağından saygılı azasının © gön saat 16 da gelmelerini rlca ederim. Ruzname: belediye başkanlı- Bindan verilecek — İşlerdir. 194 “Soyadı Nüfus kütüğüne şimdiye ka- dar yazılan soyadlarının tutarı 8000 ! balmuştür. Dün de soy- adlarımı yazdırmağa — gidenler nüfas müdürlüğünde büyük blir kalabalık teşkil ediyordu. Bayan ve Baylardan nüfas kütüğüne soyadlarını yazdırmış olanların köütükten çıkardığımız adlarımı yazmağa devam ediyoruz: A Fotografçı — Yusuf Acından kunuk, Kurnçay — mahallesinde İsmail Atcı, Muhakemat mü dürlüğünde kâtib Nâzım Altn- oba, Karuntina tramvay cadde- sinde 559 numarada Abdullah Ağılık, Karantina'da Mitatpaşa caddesrinde 65 numarada Hasan Aktimur, Şamlı sokağı 24 nu marada Mehmed Ali Aktürk, Aydın — Şarapçı — mahallesinde Sadık oğla Receb Artan, Sabık borsa komfseri M. Kemal Apak, Eski belediye caddesinde 47 numarada Şevki Acarsoy, Kar- gpıyaka'da Müsavat caddesinde 18 mumüurada Hüseyin Altınnc, Merker telgraf müvezzil Ahmed Ayık, Tarih ve coğrafya mual- Hml Kemal Alanbay, Reşad Aybers, Selçak şıyaka'da Alaybey mahallesinde 16 numarada Hüseyin Asma, Mss'adiye caddesinde 159 vi marada Mahmud Aktamar, Do daplıkuya Mmaballesinde 25 nu marada Necdet Abbak, Göztepe iramvay caddesinde 877 numa: rada Bedri Akgerman: K Karahtina trâmvay caddesin- de Hakkı ve Ali Kargat, To- raman maballesinde 26 numa, rada A. Hamdi Küğütçıoğlu, Bacısliefendi - ceddesinde 709 nümatada M. Hamdi Koloğlu, Göztepe tramvay caddesinde 924 numerada Abdi Yuşuf ve Mü: bir Abdi Kormah, Devlet de- miryollarında katar başmemura Kâmil Kozaz, Esnaf şeyh ma- hallesinde karanlık sokağında 1 numarüda Ali Risa Kavalar, Birinci süleymaniye, Nurlefendi sökeğinda 22 numarada — İbra- him oğlu Ahmed Karaburun, Birinci mülâzim Remzl Kızıltan, Derebaşı tokağında — Abdullah Kıldaç, Esnaf şeyh mahallesinde 8 numutada Tevfik Karzstay, Paket postanesi seyyar memuru Ömer Kozu, gümrük ambar kâtibi Murad Kileci, Şehid Müahlis sokağında — Abidin Ka- vak, Damlacık yokuşunda 2 numarada Eüver Kımltoprak, Masarif memurlarından Hakkı Kürkçü, Selçuk stokağında 36 numarada M, Tovfik Kozcuoğlu, Kestelli mahallesinde 189 na- marada Hasan Kurtman, 2 ivci Sakarya sokağında 32 numara da Mebmed Kaluç, Gazikadın- lar tokağında 26 - numarada Safiye Küçük, Değitmendağın- da ikinei osmaniye mahallesin- de İsmail —Kaşkır, Kuruçay maballesinde Mustafa Karakuzu, Devlet “demiryollarında ambar memuru Kadri Kırbaş, Abdullah efendi sokağında 9 numarada Hüseyin Karcı oğlu, Aydın de- miryolunda demir ustası Sebati Köküllü, Herman — mühendisi Bahaeddin Karadayı, Soğukku: yu'da Hatem sokağında 1 nu marada Zerin ve âilesi halkı Kutlukhun, Codid mahallesinde 118 numarada — Mustafa — oğla Mehmed Katlav, Karşıyaka'da a'rıı t dıran (8) Bini Buldu.. | sokağında 24 | numarada Halil Aydoğan, Kar- | ğe Yaz- Serdar sokağında 144 numarada Mehmed oğlu Mustafa Kahra man, Halilrifatpaşa caddesi 24 numarada Aliş Kılıkçı, Aydın demiryollarında Siyilci Hüseyin Hüseyin Kılınç, Kahramanlar mahallesinde altı sokağında 9 numarada Muatafa Kaymakça- lan, Şebidkemal sokağında M. | Cemil Kaşkar, Devlet demir yollarında amele Hüseyin Ko rok, Deylet — demiryollarında makinist Mebmed Kuş, amele Ali Konaç, Kuruçay — mahalle sinde Salih Kalanduruk, Kuru çay mahallesinde Şaban Rasim Kalmaci, Kuruçay mahallesinde Mustafa Kaplengiray, ayni ma hallede Aziz Karağlı, ayni ma- hallede bekçi Ahmed Kunlıar, ayni mahallede Hasan Kançura, ayni mahallede Ali Kantayu, Hacımahmud mahallesladea 171 numarada Şükrü Kepağar, Bay- raklı'da Menemea caddesinde 14 numarada Mustafa — Kartli, Jandarina 15 numaralı Mehmed oğlu Salim Karadağlı, Aydın demiryollarında Mustafa Fevzi Kütüğ, Aydın demiryollarında Ali Rıza Kartav, Ambar me muru Hüseyin Kıray, Pazarye Ali — Rıza | Kırpi, Karşıyaka'da donanmacı mahallesinde Rayegân tokafın rinde 6 numarada da 59 numarada Cemil Kara kulak, Bostanlı'da caddesinde Kendirci, ballesinde 12 numi l Ösman Kimacı, Celâlbey sokeğında 13 numarada Mahmud Kârşıyakalı, Çayırlıbahçe'de Ömer Kımızcı. P Polla 220 mumüfalı Ziya Pekçetin, Devlet demiryolla- rında 10325 mumaralı M. Ha ve0 Pınarça, Halimağa çarşısın- da 68 numarada JN. Kemal Pak'er. Z Manrif müdürlüğü bâşkâtibi Necati Zenget, Mes'üdiye cüd- desinde 886 numarada Ali oğlu Ahmed Zorbozan soyadlarını almışlardır. $ — Kurşıyaka'da Namık Ke- mal sokağında 38 — numaralı evde oturan Bay Nüsret, bay Coydet, bay Saffet, bay Sabit kardeşler (Genlik) soyadını al- Osmanzada BL numarada Hacı Toramanımcsçlt —twea 8B8 numarada mışlardır. ııı Vilâyet takas komlayonu aza: sından tüccardan Cambazzade Bay Cevdet ( Cambazoğlu) soy- adını almıştır. Büca belediye doktora Bay Febmi Hüki Tamık - soyadını almıştır. | Ömerhan Cenab, | Rıza, | kazasmınıtı . v Manisa S RE Sehir Meelisi Seçildi Manisa, 19 (Hususi) — Be- lediye intihabatında — aşağıdaki zevat kazanmış ve releliğe de kesici Buy avni seçilmiştir. Manlsa, şehir meclisine seçi len zevat şunlardır: Eczacı Sadeddin, Dr. Mu ammer, Çivlci Murad, Saracza de Ahmed, Girld'li Ferid, mü teshhid Etem, çorabcı Kadri, Keslci Avni, tacir Helid, evlâd Hüseyin, elbiseci Kadri, kavaf AH Galib, Cabizade Kadri, Hacı Osman oğla Hüsnü, Girid'li yeğcı Ha dişçi Mustufa — Münir, Hacı Hızırin Riza, müuakkib Mühtar, ceki belediye relsi Ali ormancı Halid, uncu Haydar, — susam yağcı keresteci — Raşid, terzi nelband Ali. Yeni heyete muvaf fakıyet ler dileriz. Armutlu'daki Ihtilâs Davası. İhtilâs suçandan Kemalpaşa Armatla — köyünde kooperatifi — kâtibliği Bay Hüseyin Zeki'nin dün — Ağırcezada san, Osman, Sald, Kredi eden dürüşmasına bakılmıştır. Suç; köylüden tahsil edilen paradan kasa defterine — az ya- sılmak süretile 74 liramın ihti lâs suretile zimmete geçirilme sidir, Sorgu hâkimliğinden - getir- tlen karar dünkü duruşma celsesinde okundu ve bu kara- rın diğer bir suça aid oldğu anlaşıldı. Geçen — dürüşmada — saçlu; evelce bu suçundan men'i mu- hakemesine karar verildiğini iddia etmişti. Mahkemece sorgü bâkimli- gindeki dosyada —ikinci suça âld bazı kâğıdlar bulunması Ibtimali nazarı dikkato — alındı ve bu dosyanın da mahkemeye getirilmesine tetkik edilmesine karar verildi. Duruşma — başka güne bırakıldı. Kemalpaşa'da Zevcesini öldüren Mehmed'in Mahkeme'! Kemalpaşa kazasının Çambel köyünde karısı Bayan Emine'yi öldürmekle suçlu Hüzeyin oğlu Mebmed'in duruşmasına ağır- cezada devam edilmiştir. Meh- med karısını hizmetkârlarından Mehmed'le —münasebette bulu: nurken görmüş ve bıçakla ya- ralıyarak öldürmüştü. Düokü duruşma celsesinde iddiıa makamı suçta — cezayı hafifletecek sebebler bulundu. gandan bunun göze alınmasını Hetemiştir. Bayan Emine'nin; katil Meh- Bay Kemaleddin Apak Eski boren komlseri Bay Kemaleddin ile refikası ve dört çocuğu (Apak) soyadını almışlar ve kütüğe yazdırmışlardır. $ — Deniz merkezi polla me- murlarından 294 numaralı Bay Mustafa (Erbat) soyadını almıştır. Cuma gnnlu' :ıyımııdı çıkan | soyadları — arasında Alsancak gümrük İdara memaru Pertev Şenkol yazılacak yerde yanlış hıkla Ferid Şenkol yazılmıştır, düzeltiriz. med'in resmen karısı olub ol. madığı nüfus memurluğundan sorulmak için duruşma başka güne bırakılmıştır. Şarkı İstiyormuş.. Komeraltı'nda Taflan gazi- nosunda bir masada olturan Mehmed oğlu — Galib, istediği şarkının çalınmamasından kız: mış, hünende kadınların bulun duğu tahneye attığı bir rakı şişesi. Mehmed kızı Bodla'ya çarpmıştır. Galib ve iki arka- daşı tutulmuştur. Kültür Bakaği Edirne'de, —a t a— — Başı 1 inci sahifede — kaç gün içinde bitirilib, yer: leştirilecekleri yerlere gönderil- mektedirler. Barada kaldıklar? müddetce —Karsağaç misafir evinde barındırılan göçmenlere Hilâllahmer cemiyeti Edirne şubesi tarafından odun, ekmek Şim- gelen göçmenler ve çamaşır değıtılmıştır. diye kadar Trakya'nın muhtelif yerlerinde kendilerine ayrılan evlere yer- leşmiş bulunuyorlar. Ailâlahmer cemiyeti mi merkezi kendilerine yemek- Hk ve tohumluük buğdayla, ça- umu: maşır dağıtmış ve ayakkabısi olmıyanlara ayakkabı üzere de İkibin lira yollamıştır. alınmak Trakya umumi müfettişi İbra: him Talit ön Göcen lekân mın- takalarını dolaşarak — ihtiyaçları yerinde tetkik etmekte ve İca- bına bakmaktadır. Şimdiye ka: dar gelen göçmenlerde bulaşıci hastalık — görülmemiştir. Edirne 19 (A.A) — Kültür Bakanı Abidin Özmen bu ak* çam sast 5,30 da Edirne'ye gelmiş ve Karaağaç durağında Trakya umumi — müfettişi, vali ve diğer zevat tarafından kar- gpılanmıştır. İstanbal 19 (Hususi) — Bir kaç güngür şehrimlade bulunan Kültür Bakanı Bay Zeynelâbi" din bugün Edirne'ye gitmiştir. ölü Çocuk Bırakmışlar!. Karataş — İngiliz bahçesinde henüz — büviyeti anlaşılamıyap tahminen üç günlük bir çocuk ölüsü bulunmuştur. Çocak bir çuval içine sarılmıştı. Müddek amumilikçe çocuğun — ölüsüne otopsl yaptırılacaktır. Ölü ço" cuğun Eşrefpaşa semtinden ge tirilmiş olmasa ihtimali vardır: Atanlar zabıtaca aranmaktadır: Bu da Bahane mi? Kemerde Kâğıtbane — cadde" sinde Şaban oğla Mahmud'v? kahvesine giden ve bir kahvt ssmarlıyan Sıvaslı Ahmed; kab” venfe içinden sinek — çıktığıf! bahane ederek kahveci — Mab: mud'la kardeşi Mehmed'i bt şından ve kaşından yaralamıştı!" Deli Sabri Darülâcezede.. İzmir'in meşhur deli Sabrisi ötede-beride dilendiği görüldü" ğgünden belediye zabıtasınca 10" tulmuş ve belediyenin aceff evine gönderilmiştir. Deli Sal” ri'yi almak için kuzini mürf etmiş ve bir daha dilef” bırakılmasıt' gimlilik — aceff muvı caat memek — şartile fetemişse — de evinde — alıkonalması görülmüştür. Tavukçuluk Mec- muasını Okuyunuz.. Ev bark geçiminde hattâ 017 sal okonomide değerli yeri olt kümes hayvanlarının - verimi” rinden teknik nsullerle istifat” etmek yollarımı gösteren Kİ metli yazılarla ayda bir. d Ankara'da “Afı ve kümes htf vanları yetiştirme kurumu,, nel merkezl tarafından çık$ maktadır. Senelik kuruştur. abone karşılığı (l’d