18 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

18 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmidördüncü Yıl No, 6142 Pazartesi 18 ŞUBAT 1935 ha GÜ A*ğ Büyük —<— Büyük Önde: Atatürk, #e- Yahatlerine devam ettikleri İçin, kendilerini Iştiyakla bekle- Mmekte olan İzmir'lilere selâm- larını telsizle şöylece bildir- mişlerdir:. İzmir vilâyetine Izmir'e Selâm- lar. Kamâl Atatürk Vali Gıı-;l. Kâzım Dirik te İzmir'lilerin — saygılarını, sonsuz bağlılıklarını aşağıdaki telgizle Atatürk'e bildirmiş- lerdir: Atatürk Cümhur Rels “| 'Hler Atatürk'e sağ- hk, zesenlik — ve neş'eli yol açıklığı dileyerek sensnz bağ- hılıklarım — hararetle sanmak- tadır. ,, Vali Ceneral Kâzım Dirik Cümhuriyet — Lalk Fırkası vilâyet Başkam Yozgat Say- lavı Bay Avni Doğan da İz- Mir'lilerin ve fırkalıların say- Bılarını, sonsuz — bağlılıklarını aşağıdaki — telsizle — Atatürk'e bildirmiştir: “İzmir'lilerle — fırkalıların Hıı.. tükenmer saygılarını Yüce katınıza sunarım. GEFR Vilâyet Başkanı Avni Doğan J İT LA riaeteninü Dün toplanan — vilâyet — dal- Mi encümeni, Menemen Emir- ilem, Murediye yolunun baş Tan'başa köprü ve menfezlerini Müteahhide ihale etmiş ve bu Yolün tüzab teseiyesini de üç * müddetle — münakasaya :h'-lılıı. Birinci kıpm Na- ':. D yardım para: Yapılacağından Vali Gene- Tal Kâşım Dirik'in başkanlığı Alundaki hususi komleyon tara- findan ve müddeti — bitince ls- verilecektir. İkinci kısım, vilâyet parasile Atatürk, S İzmir'de hergün sabahları çıkar siyasal gazetedir. _eyahatleriı_ı_e Büyük Önder Atatörk'ün İz. mir'i şereflendirecekleri haberi üzerine, İzmir'liler, dün sabah leyin çok erkenden Kordon'a Kurtarıcı, Telsizle İzmir'lilere|ker Gönderdi.. ı Selâmlarını Bildirdiler.. toplandılar, C.H.F. ocak, nabiye ve vilâyet heyeti üyelerile ceanaf ve İşçi teşekkülleri de Kordonda yer almışlardı. Şehir, baştan başa bayraklarla donandı. Bir. çok yörlerde taklar kuruldu. Dün Kordonda Atatürk'ü bekliyen balktan bir grup. Limandaki büyük, küçük bütün yopurlar, gemiler süslendi. İz- mir, bayzam günlerinden birini — Sonu 2 inci sahifede — Bir Proje Hazırlandı Yeni Iskân ve Toprak Kanunu Hazırlanıyor. (70) Bin Italyan Karagöm- Hükümet, Istimlâk Için Yüzde Altı Faizli Yirmişer Liralık Toprak Tahvili Çıkaracaktır İçertişler Bakanlığı bir fakân ve toprak kanun lâyihası hazır- lamıştır. Cümburiyet Türkiye- sinin ana kanunları — arasında yer alacak —ehemmiyette olan kanun projesine göre memle- kette işlemiyen toprakları İşle- necek bir hale getirmek, İşle- nenleri daha verimli yapmak, işliyen kollara kudre'leriadlo en Vilâyette Yol Faaliyeti.. Bazı Yollar Ihale ve Bazı- ları Da Münakasadadır.. olduğundan dealmi — encümen müncakasaya — çıkarmıştır. Bu yol baştan-başa ve ağustosa ka dar bitecek ve Muradiye bu: dadana girmiş olacaktır. Bu- göün debhi — çalışılmakta olan Manlsa — vilâyetinin türab tes- viyesl İle yolanu bağlanacak ve yol Birleşmiş ve — açılmış bulunacaktır. Bundan başka — Tire Çatal yolunun köprü ve menfezleri betonarmeden yıpılmak — özere bugün üç hafia müddetle ek. siltmeye konulmuştur. çoğunu kullanmıya — elverecek Topraklar bulmak, mevcud kol- ları artırmak, — vetan toprakla- rını daba çen, daha — medeni, daha zengin ve yaşamıya daha İçerişler Bakamı Bay Şükrü Kaya elverişli bir şekle koymak, bü- kümetin vazifesi addolunmuştur. Yeni şehirler Bu proje bükümlerine göre — Sonu 4 üncü sahifede — ——L —— Çat Bayındır'a' Bayındır'ı Ödemiş'e bağlıyan yolun eksik- leri de yaza kadar bağlanmış ve şebeke her mevelim — için açılmış bulunacaktır. Telef on: 2776 Italya Habeşistan'a Dört Tren As- İstanbul, 17 ( Hususi ) — İtalya - Habeşistan — vaziyeti, İtalyan müstahkem mevkti Sı- ral'in Habeşler tarafından İş: geli üzerine çok 'gergiu bir vaziyet almıştır. İtalya, Habeşistan'a asker, tank ve mühimmat yüklü dört tren bareket ettirmiş ve Ha beşistan'a da bir nota gön- dermiştir. İtalya bu notasında Habe- şistan'dan otuz. milyon liret tazmlnat İstemektedir. ölüm Kararı Değiştirilmezse.. Ternton 17 (A.A) — Fle mington davasını müteakıb vali bay Hofman'a gönderilen bir mektupta Hauptman bhakkında werilen idam kararı bu ayın yirmi yedlisinden önce değişti- rilmediği tekdirde — kendisile Beraber bükim Transarın ve jörl heyetinin öldürülecekleri baber verilmektedir. Alman Gazeteleri Herşeyden Evel Almanya'ya Hukuk Müsavatının Veril- mesi Lâzımdır, Diyorlar. Devam Ettiler. L Kurultay Başkanı Kâzım Isparta, 16 (AA) — Tsparta'ya gelen Kourultay baş: kanı General Küzim Özalp ba | çok sevimlidir. sabah Antalya'ya hareketinden evvel Anadolu Ajansı muhabi. rive demiştir ki: — Ispartayı şimdiye kadar görmemiştim. Ancak milli mü- cadelenin Hik günü kurtuluş yolanda büyük canlılık ve ya: rarlık gösteren Tsparta'yı İçinde imişim gibi yakından takip ediyordum. Bugünkü gezintiden özalp'ın Söyledikleri. Keçiborlu Kükürt Fabrikası Saye- sinde Yüzbinlerce Liramız Bundan Sonra Dışarı Çıkmıyacaktır. General Başkan: “Iİsparta Duyarak, Bilerek Çalışıyor ve Merliyor. ,, Dediler. Dün | sonra gördüm kifşehriniz tasav. | var ettiğimden çok güzel ve Büyük bir zelzeleye uğrıyan ve uzün yıllar hemen cebhenin gerisinden mllli kurtuluşa bütün yarını veren İsparta —balkı bu kadar geniş ulanda mamur bir şehir kurabilmek için herhalde çok myanık ve çok çalışkan olmalıdır. Lsparta'da bizli çok samimi — Sonu 3 ncü yüzdedir — leklisi Gönüllü Gidecek!.. Bütün Bu Tezahürata Rağmen, Italya, H;beş’lerle Roma, 17 (A.A) Bavas ajansn- gaK VE Başlıca cadde- lerden kala balı: ğın alkışları ura: sında geçen şar- ki Afrika'ya sev- ki mukarrer iki tabur karagöm- lekli Ciyonlnezza gençlik türküsü ü çağırarak mil- Ha erkâmı harbi ye başkamı gene rel — Teraeci'nin huzurundan ge- çip Napoli'ye git- mişlerdir. Tasriban be- yan olunduğuna göre İtalya'nın Hebeşistana kar. gı vaziyeti biç değişmemiş ve muslihane bir bal sureti el'an ümit edilmekte bulunmuştur. Ba birinel kısım kuvvetleri sev- ketmekle İtalya kendi menfe: atlerini saydırmak — hususunda ihmalkâr davranmıyacağını ih- sas etmek İstemiştir. Giden ve ya gitmek üzere bulunan ta- burların ordu mensuplarından Harbetmek Niyetinde De Habeşistan imparatoru başkumandan üniformasile.R değll, fakat firkaya mensop gönüllülerden müteşekkil oldu- ğüna İşaret edilmektedir, Roma, 17 (A.A) — (Havas ajansından : em Büyük faşlet konseyi) huzu- raunda Mussolini 70,000 den fazla karagömleklinin şarki Af rika'ya gönüllü olarak gitmek istediklerini bildirmiştir. Kon- gilmiş... sey Düçenle dış siyasa hakkın- deki beyanatını alkışlamış ve Fransa İle olan münasebetleri yeni esaslar üzerine kuran dip. Tomatik icraatı tasvip etmiştir. Konsey, Somali'de alınan aa. kerleri de tasvip eylemiştir. İş- Bizliği hafifletmek üzere ihdas olunan 40 saatlik haftanın ver. diği neticelerden memnuniyet gösteren konsey cumartesi gün- lerl öğleden sonraki zamanın Sıyasal terbiyeye ve askeri ta limlere hasrını kararlaştırmıştır. B. Balbo da bu toplantıda ha- zir. bolunmüştuür, Roma, 17 (AA) — İltalya İle Habeşistan arasındekl mü: nasebatın bugünkü vaziyeti ha- riciye müsteşacı Saviç İle Fran- sız elçisi Dö Şambrun arasında mükâleme mevzuu olmuştar. Roma, 16 (A.A) — Doğu Afrikasına gidecek üç mills ta: burundan ikisi bugün öğleden sonra Roma'da B. Mossolini tarafından ve üçüncüsü de Na- poli'de prene Piemont tarafın- dan teftiş edilmiştir. Roma, 16 (A.A) — Doğu Afrikasına gönderileceği resmen bildirilen üç mille taburu pek yakında hareket edecektir,