21 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

21 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi beşinci yıl No. 6347 Pazartesi 21 Birinciteârin 1935 aat AA RIA Genel nüles sayıru dün şeh Tmizde ssat 14.45 de bitirildi Ve gayımın bitilği — Kadilekale- den alılan üç toapla bürün şe hirde ilâa edildi. Sabahtenberi ttyim münasebetile evlerinden Bir turafa çıkamamış olan balk op alılmca bir unda — çelilrde dümarlara benziyen cadde ve Yokakları kupladı, kahve ve ga #laolar doldu. Pöti Parizyen Ne Diyor? İstanbal, 19 (Özel) — Son vaziyetten bahseden Pöti Pariz yen gazetesi - şunları yazmak- tadır. — Son zamanlarda bava, ar tık teneffüs edilemiyecek bir hale gelmişti. Ortada mevzou: bahsolan buyalyetlere karşı mu: kebil buyalyetler — dikilmiştir. Fakat bugün tehlikeler atlatıl miştir., — Şahlanımış - olan fikir ve asabiyetlerin yerine anlaş: mazlığın kaldırılmasını — İstiyen bir zemin ozanmıştır. V. Laval, durumun piskolojik vaziyetini an lıyarak barışı İleriye doğru gö türecek bir hareket yapmıştır. Gazete bua suretle, Franaa'nın İagiltere'ye verdiği cevabın, Iyi bir fotlba bıraktığını ve blnaen: aleyh başlıyan yakın bir tehli. kenla geri — güttiğini anlatmak istemmektedir. Maten'e göre: İstanbal 19 (Özel) — Maten gazelesi en son yazısında —Av. rupadaki — vasiyeti tasvir — İla diyor. ki; | Sayım nasıl oldu? Sast beşten İtibaren herkesla sokeğa çıkması yaruktı. Bundan Boluyı bir. kişi cezsya — çarplı. rıldı İlbay vazife başında: İlbay Fazlı Göüleç; — east beş buçukta hükümet konağına gel- mişti. O smrada şehrin muhtelif yerlerinden doyumı yapacakları muntakalara gitmek üzere sayım — Dündenberi (M. Lavalın — İogiltere'ye cevabını vermesinden * itibaren) çok İş buşa: rılmıştır. Gene aybi gazete- | Londra — muba- birinin — verdiği ma lümata — göre, İngil tere'nin beslediği ni- yetlere dalr, — gerek İtalya, gerekse diğer devletler — taralından bazı tereddüdler*bâsıl olmuştu. Buoların artık — sona — ermesi beklenebilir. Roma'yd gelince: Bugün Roma'da da şüphe götürmiyen bir İnşirab —hüsl olmuştur. İtalyan'lar itimat edemiyorlar: İstanbul, 19 (Öğel) — Jur nala D'ltalya gazetesl İngiltere ve İtalya'ya ald vaziyetlere tah- sis ettiği bir makalesinde şun: ları - söylemektedir. Yukarıda İlbayımız sayım yaparken, aşağıda hukuk işleri direktörü Dilâver, sayım memurları dün sabahki toplantıda ve kontrol memorları da elle rinde defter ve kâğıdlarile ba- reket etmiş, mıntakalarda bek- liyen otobüslere yerleşmeğe baş- lansışlardı. Memurlar iş başında: Otobüslerle — hareket memüurlar, sgat altıda İş başın- da idiler. OÖtobüs - azlığından nlsbeten yakın yerlerdeki vazi felerine — yaya olurak — gittiler, eden İtalvan tankları Habeş cephesinde harekât esldünde v Tögiliz donanmasının berb kuyvetleri halinde — Akdenize iomesinle sebebi, İralya'da bir törlü anlaşılumıyacaktır. Çünkü bunlar, bütün hâdiselerden ev- vel alınmış — tedbirler ve bute- ketlerdir, ve bunlar, İtalya'da Iözümeuz ve tecavüzkür mabi- yette telâkki edilmiştir. Masmafih İngiliz bakanları. Genel — capekterler; otomobille çıktılar. Saat sekizde; Sast tem sekİzde Fayımb Daşla mıştı vo Öğleye kadar — bitirll. mesi için hasırlıkları — yapıl KŞti erkenden Miotakaleri teftlşe İzmir tamamen — uwuzlaşmıştı. Istanbul Bugün Büyük Bir Miting Yapa- rak Suikastçıları Tel'in Edecek. nn dünkü beyanatı da — İngtl- terenin kışkırtıcı (Tahrik edici) İngiliz tedbirlerini ortadan kal. dıramıyor! Fransa İngiltereye Yardım Edecek Londra 19 (A.A) — Havas ojansı aytarından: Resmi çevenlerden bildirildi- ğine göre, İogiltere hükümetl Sokaklarda ne bir nakil vası- tası, denizde ne bir vapar ha: reketli, ne de şebirde — gürül- tölü bir hayst vardi. Ara sıra espekterlerin — otomobillerinin hızla geçip gittiği görülüyordua. Evlerinde bulunanlar: Evlerinde — bulananlar — bal konlara dolmoş, yollardan ge lip geçen memorlerla otomo | iİtaly an’lar Ras Guksay 1 Kullanmaga Başlıyorlar. Mussolını ve Habeş Hü- kumdarı Arasında Anlaşma Yolu' Açılmış Ingıltere'Bunu Kabul Etmiyecek! Cebelüttariktaki harb kruvazör: lerinden iki tanesini yakında geriye fçoğırmak — niyetindedir. Buna Fraosanın akdenizde İn: giltereye yerdım edeceğine dalr olan cevabi. alındıktan — sonra karar verilmiştir. Londra, 19 (AA) — Roma- dan gelen bir hubere göre, Habeş Imparatora ile Musşolini arasındaki pazarlıklar her su- retle umud verlei bir şekil al- mıştır. Bonuola beraber İtalya- nin İddlalarını pek mübaleğalı gören İngiltere hükümetinin bunları kabul etmek — İsteme- diği iyi haber alan kaynaklar: dan bildirilmektedir. İstanbal, 19 (Özel) — Ma. kalle He Ahlmar arasındaki tel. graf battı, İtalyan telgraf hat çavuşlarınca tesise başlanmıştır. Ras Guksan, Makalle'de kal- miş olan adamlarının vaziyetin. den endişe etmektedir. Ras Gükea, — İtalyan'lar — tarafından malyyetine 1500 kişi verilerek yerli kuvvetlerin kumandanları arasında İstihdam olunacaktır. Dün Yapılan Nüfus Sayımında Güzel İzmir Hakikaten Görülecek Bir Manzara Arzediyordu. ———i »: $4 eli — — Sayım Güzel Geçti. Tertibat Mükemmeldi. İzmir'in Dağınık Bir Şehir Ol- masına Ragmen Sayım 7 Saate Varmadan Bitirildi, Netice Tesbit Edildi. 'l | Sehrin durumu: billeri — seyrediyorlardı. Görü. nenler hep ev kiyafetl taşıyor: lardı. Balkonlar çehrin bu gö rülmedik durümunu seyriçin kadın, erkek ve çocaklarla do. la idi. llbay sayım memuru: Hlbayımız Fazlı Güleç; hü- kümet konağında, yar (ilbay — Sonu 5 inci yüzde — Bayanlar sayım yaparken ve gazete müvezsileri ile gazeteciler ve sayım memurları