26 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

26 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi beşinei yıl No. . 6352 Cumartesi 26 Birinciteârin 1935 İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. Telefon: 2716 Girid'de Büyük Isyan Çıkmış 30 Bin Si- lâhlı Hükümeti Eline Almıştır. Suikasdın İçyüzü Aydınlanıyor. — Şeref Teilalları Avukatlar kanununa yeni mad- deler eklendiğini, eklenen bu mad: delerin birisine göre bundan böyle resmi dajrelerde avukatlardan baş- ka hiçbir. kimsenin iş tokib ede- miyeceğini Ankara'dan gelen telg- raf haberlerinden anladık. Bu haber bizi çok memnun etti. Çünkü resmi dairelarde işle- rini gördürmek istiyen fyurddaşlar; bu kanun çıktıktan sonra bir takım mes'uliyetsiz (Muakkip) lerin elle rinden kurtalmuş olacaklar ve işle rini, kanunlarla vazifeleri ve mes'u. liyetleri belli olan avukatlara gör dürmüş bulunacaklardır. (İş muakkipliği) gümdiye kadar devlet dairelerile yurddaş arasında çok kötü roller oynuyan bir san'at, bir geçinim vastası halini almıştı, (Muakkipler) işi o kerteye kadar ileri vardırmışlardıki halkın zihninde: — Hükümette muakkipsiz iş gördürülemez! Kanaati yer tutmuş ve kökle- gen ba kanaati de o (Muakkib) gü- ruhu adamcakıllı ve merhametsizce sömürmüştür. Zavallı, cahil bir kadın ge çende şöyle derd yanıyordu: — Nüfüs kâğıdımı kaybettim. Yenisini çıkarmak için Konak av- lamna gittim. Bana (Beş lira barcı) Yardır, ver de yeocisini çıkaralım, Dediler.. Ben fakir bir hizmet. giyim, gezer? Bü kadını - dinledikten sonra Yatiyet gözümün önünde çöylece belirdi: Konağın avlısında ve - kapıla. rında bekliyen —muakkibler daire- lerde iş gördürmek istiyen bilgisi ar insanları avlıyorlar, onlara bin dereden su getiriyorlar, kendileri olmaksısın işlerinin görülemiyece. ğini söylüyorlar, kimbilir daha ne- ler ne herzeler, ne yalanlar, ne (f tiralar savuruyorlar ve nihayet halk ile hükümet daireleri aramına bir emniyetsizlik, bir güveosizlik per- desi çekerek bu perdenin arkasında ipliklerini boyuyorlar! O (Moakkib) in, bir yarddaşı kandırmak için: — Falan müdüre şu kadar para vermeden bu iş yapılamaz, bu işe ya kadar harç Yümundir. Demediğini, saf yurddaşı me- murlarımızın şerefleri, haysiyetleri ve hükümetin otoritesi bahasına aldatmadığını bize kim temin ede- bilir! Bilhassa ba cihetten dolayıdır ki (Muakkib) liğin ortadan kaldı. rılmasına; — halkıu telâkkisi, soyul- ması, aldatılmam, devlet ve memur şeref Ve onorunun korunması, yurd- daş işlerinin mes'ul, münevver ka- Haydar Rüşdü ÖKTEM — Sonu 38 ncü yüzde —« Beş lina para bende ne Hüe ee ea eee ae lA AAA AAA ALAA AA AAA A A Le A e e ea a ceLere AAAT Gi R. Seyyum'la Italyan'lar Çarpışıyorlar S Şuıkastoılar Arasındaki Esat DEREESEREE A NNN Paşa Halim Kaçtı.. Firari, 3 Alçak Sübay Filistin'de Yaka- yı Ele Verdiler.. Mevkufların Sayısı Kırkı Buldu. Suriye'de Çerkes Ev-|, lerinde İstanbal, 25 - (Telefon) — Sulkast tahkikatı, gün geçtikçe ödemli bir şekil almaktadır. Günüa baberlerine göre ıındlyc önemli Evrak Yakalandı.. beci hepisenesine sevkedilenle rin sayısı kırkı balmuştar. Gazetelere göre, Türk devle. Başbakanımız Nütusumuzlçin NeDedi? Bu Sonuç, Istikbali Geniş ve Ferahlı Görmek Için Bize Hak Veriyor! Ankara, 25 (Telefon) bakanımız general İsme|İaönü, nüfas sayımında elde edilen netlce hakkında bir diyevde bulunarak - dediler ki: KA A | Başbakanımızla Dışbakanımız bir arada — Ba suüretle artışımız, ie- tikbali geniş ve ferahlı görmek için bize hak veriyor. Bunun —Baş jen İyi tarafı, sayımın — doğru olarak — yapılabilmesidir. Bu ra. kam büyük ve kuvretli bir neticedir. Ankara 24 (A.A) — Resmiğ tebliğ: İstibbarat genel — direktörlü, günden: 20 İlkteşrin 1935 tarihinde yapılan genel nüfas sayımının tel yazılarile alınan müvakkat neticelerine göre, Türkiye nü fasanaun erkek — 7,974,926 ka- dın 8,213,842 yekân 16,188,767 oldoğa anlaşılmıştır. 1927 nü- fas :yıı:ıd.ı 13';48.2ı0 Düfus tesbit edildiğine göre, Türkiye nöfüsu — sekiz sene zarfında 2,640,449 kişi olmak Üzere binde 186 nisbetinde artmıştır. Bu artış vasati olarak senedo binde 23 — nlsbetinde tekabül eder, Başbakanlık — istetistik genel direktör vekili —arsıalusal İsta- tistik enstitüsü üyesl G. Aybar İşviçro federal Iistatistik bü rosu direktörü —armülosal İsta tletik enstitüsü üyesi Dr. C. Cruschveiler Başbakanlık İstatistik — genel direktörlük mnavfoi Sabit Aykurt ——— kadar adliyece tevkif edilip Ce- | tHalin, Büyük şef idaresinde gün geçlikçe gelişmesi, kuvvetlen.- mesi, her cihetten varlıklı bir hale gelmesi yüzünden bizi çe kemiyen bazı devletler bo işe parmak sokmuşlardır. Yani sal. kastta bizle iyliğimiz ve kötülüğü- müzle slâkadar bazı devletlerin de rolü vardır. Ankara, 25 ( Telefop ) — Fransa hükümeti, sulkastçıların Suriye'de toplanarak bu İşi ka: rarlaştırmış oldukları hakkın- deki protestomuz üzerine Suriye zabıtasına emir vermiş ve Hemu ile Hamus'ta otaran Çerkes'le- rin evlerinde sıkı bir araştırma yapılmıştır, Suriye zabıitası bu araşlırmada, önemli bir takım evrak yakalemağa muvaflak ol muştur. Ankara, 25 ( Telofon ) — Ankara Müddelaumumlliği, bazı İstanbul — gazeteleri hakkında matbust kanununan otuzbeşinci maddesi muücibince — takibata başlamıştır. Bunun sebebi, sal kasd etrafında yalen ve uydur- ma neçriyat yapılmış olması- — Sonu 8 inci yüzde — Japonya Rusya'yı Protesto Btti —— İstanbol, 26 ( Özel ) — Tokyo'dan haber veriliyor: Japonya dış İşleri bakanı M. Hirota, bugün Sövyet el. çisl M. (Yorenyef )e bir nota vermiş ve birkaç gün evel Praçıkazeçaya'nın — şimalinde vukun gelen huodud hâdisele rinden dolayı protestoda bu lanmuştar. D Yeniçeriler ANADOLU'nun Yakında | Basacağı Tarihi Tefrikal, | İkinci Sultan Mahmud zamanında etmeydanında yıktırılan Yeniçeri kışlasının kapısı “Yeniçeriler,, Tetrikası büyük, zengin ve hattâ eşi az bulunur eserlerden biri olacaktıt ZAFERLER, ŞANLAR, KAZAN KALDIRMALAR, ISYANLAR KESİLEN VEZİR KAFALARI, MACERALAR vesairel.. Bu tefrika, muhtelif kısımlar üzerine bazırlanmıştır. Arkada;- larımız M. Ayhan'la Faik Şemşeddin, uzun müddet banun için uğraşmışlar ve birlikte, en bon eserlerini vermişlerdir. Bu Tefrikayı Herhalde - Takib Ediniz KK KA LARDLARRA Bugunku Güreş Sovyet Ve Türk (,ureşçılerı Arasın- da Bugün Güreş Olmıyacaktır.. Yarınki güreş! ğ Sovyet ve Türk — güreşçileri Parti ve spor bölgesi başkanı Avni Doğan arasında bugün güreş olmıya caktır. Güreş müsabakalarını — gör- mek için İzmir ve Ege bölge- sinden gelen hevesli yarddaşlar, Partl ve epor bölge başkamı Avni Doğandan, — hiç olmazan Türk güreşçileri arasında bir müsabaka — yapılmasını dilemiş- lerdir. Bu dileğla yerine getirilmesi için Ankara, Istanbaldan gelen- lerle İzmirde bulunan — güreş. çilerimiz arasında 2 takımlık elddi bir müsabaka — yapılması yolunda Avni Doğanın güreş federasyonu katında yaptığı te- şebbüs kabol edilmiştir. Bugün Türk güreşçileri ara- sında stadyomda saat 16 de hakiki müsabakalar yapılacaktır. Bunlara gelecek yurddaşlar: dan para alınmıyacaktır. Ayrıca Avnl Doğan, değerli misafirlerimiz olan Sovyet gü- — Sonu 3 ncü yüzde — Italyan'lar Cenubda Habeş'leri Çevırmek IstiyorlarIIzmir Muhteliti Dün Mi- Makalle'yi Italyan’ların Aldıgı Haberleri Yalandır. safirlere 2-1 Yenildi Port Sald 24 (AA ) Şimal cephesinde Italyan'ların yebi taarruzu faşletlerin Roma üzerine yürüyüşünün yıldönümü olan 28 *10” tarihlade yapacak. barı bildirilmektedir. Cenubdan Adis- Ababa'ya ge- len ve fakat benüz teeyyüd et miyen bir habere göre Grazi Boi ordusunun makineli kuv- vetleri uçaklarla birlikte Usl— Ual'dan batı çimali — istikame- tinde Sasabenk'e doğru İlerle: mektedir. Sasabenek: Horar'a ikiyöz kilometre mesafede Fa fan vehri üzerinda mühim bir merkezdedir. Italyan'ların ileri hareketl için Ogaden'in en ku rak kısınını seçtikleri anlaşıl: maktasır, Hedef leti Habeş kuv- vetlerini çevirmek ve Habeş garnizoolarını tecrid etmektedir. Teyid edilmiyen bir çayla — Sonu 5 inci, Yüzde — Misafirler Seri ve Sert Oynuyorlar. Takımımız Dün Feda Idi Dost Sovyet Rutya'nın İzmire gelmiş olan karışık takımı, dün İzmir karışık takımı İle İlk maçını yaptı. Sahada ilbayımtz Fazlı Güleç, parti başkanımız Avni Doğan, komutanlar, Sov- yet konsolosu, birçok tanınmış simalar, Ankara ve İstanbul'dan gelen zevat ta hazır bulünu: yordu. Kapıye, beriki milletin bay- rağı dikilmişti.. Ayrıca locaların sabaya nezir. cepheleri de gene — Sonu 5 incl Yüzde — lj