27 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

27 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Bugün İkinci fudbol kar- şılaşması ;var. — Baştarafı | inci sahifede — karşı iki sayı kazandılar ve Müsabakayı 64 ve 6-2 fle kay- bettiler. Hakem; Larlmer idi. Son tek müsabaka Ros Na- Yikos ile Sodad arasında İdi. Bu müsabakanın da — sonunda 62 ve 6-3 sayı ile Rus Növi- kof kazandı. Bakem: İzmir'den Şovki' idi. Müsebakaların sonunda bay. tak alıb verme töreni — yapıldı ve bize göre çok teknik ve Şevik olan Rua teniscileri ab kışlandı. | Güreş Müsabakaları | Dün eaat 15'te Ros'larla ya- Pılacak olan güreş müsabakaları |Çok yazık ki, Ras güreşçilerin Tahatsız olmaları yüzünden ya- pilamadı. — İsmir'lilerin — güreş İçin ayrılan bu saatlerinin boşa gitmemesi için İzmir ve İstan. | bul'lu güreşçiler urasında mü- Vaabakalar yapıldı. Sudyom binlerce seyirci ile dolmuştu. Saat 15 te İlk olarak 56 ki. İloda İzmir'den Hikmet ile Hu- İüsl güreştiler. Neticede Hikmet Üstün çıktı. | İkinci olarak 56 - kilodan Ümer (İzmir), Hüseyin (İstanbul) güreştiler. uıııyuı 'sayı hosuü- |bile üstün çıktı. Üçüncü ülsübeksi 56 kiloda İzmirli — Hikmetle İstanbullu Hüseyin arasında yapıldı. Hü- seyin tuşla kazandı. Dördüncü müsabaka: 61 kilo- | da İstanbullu — Yaşarla — İzmirli 'fbııhlm çıktı ve güreşi Yaşar ı..ı.ıı-ı-ıııuesıııuı. ler, Sayı He Salm üstün oldu. | Altıncı müsübakayı 72 kiloda / Eskişehirli İhsan ile İzmirli | Nastafa — yaptılar. Netlcede Ih. san tuşla galib geldi. | Yedinci müsmbakada- 79 ki- loda Nuri ıımııtııuu'ım.ı. yendi. — | Seklıkdmlııhıhyıa'l kl. loda Şahab İle Mustafa " yaptı: lor, Mustafa tüşia kazandı. Son ve dokuzuncu müsaba- kayı çoban. Mehmed'le . Necmi yaptılar, Türkiye'nin değerli . | göreşçisi Mohmed sayı hesabile | Gstüm çıktı. Bugün maç varı Bonra sust Bugün . öğleden 14 boçukla mühtelitimiz Rus- larla —kargılaşacaktır. Bir gün evel - Rus'ların seri ve teknik oyunu — karşısında 2.1 mağlüp olan takımımızın bilhassa mu: haciın — hattının çalışması Marmdır. lllııllılâ bu moça bıraktıkları en iyi “üç dört oyuncuyu da alacaklarına göre, bugün daba iyi netice ulmağa — çalışacakları tabildir. Bügün oyunun bakemi Sov. yet #porcu . dostlarumızdandır. /| Çıkaçak takımımızın - İstanbul. da -bulonan — İzmir'li oyuncu. lardan da alınarak takviye ede. seğime göre şöyle çıkması muh- temeldir. | Neoder, Ali, Lürfi, İbrahim, | Hakkı, Reşad, Humdi, Fuad, Vahab, Sald, Nocdet.. Senenin İlk Zaferi Bayramda — . g—— Mekteblerin Sıraları Kültür direktörlüğü: cumu- riyet bayramı münasebetile ge- rek geçit reaml ve gerek cu: müriyet ulanında duruş ecsna- snda muhtelif mekteblerin ne şekilde hareket edecekleri hak- kında mekteblere bir bildirim göndermiştir. Mekteblerin sıra şekli şadur: Kız lisesl, erkek isesi, kız ve erkek Ööğretmen - okulları, Karataş, Karşıyaka, Bucu orta okolları, kız kolleji, Senjozef Fransız, Alsancak, Damlupınar, Dustepe, Hükimiyetimliliye, Ha- Udbey, — İnkılâb, — İsmetpaşa, Kahramanlar, Misakımilit, Ma- dafaslhakak, Nocatibey, Olu, Guzi, Güzelyalı, Surıkamış, Sa: karya, Şehldfadıl, Şebidferhi, Topaltı, Tınaztepe, Vali Kâmm, Yıldırım Kemal, Zafer, Keçe: eller ha ve erkek Musevi, Ka- rataş Müasevi, Keçeciler Musevi yetim, Fransız kız ve erkek okulları, Müuntazam elbisesi olmuyan, talebeş törenden mahrum edil. miyecektir. Bayramın okulda kutlanma ve işlenme şekli müfredat pro- grama göre yapılacaktır. Beleödiye Çaresine Bakmalıdır! İlkincibeyler sokağı Wle Haci Mahmud sokağının firin köşe, Hadeki telâki noktası; çok dar ve kontrolsuz olduğundan her gün bir büdise çıkmakta veya bir tehlike atlatılmaktadır. Buradan hergün yüzlerce oto. mobil, fayton ve araba İşle. mektedir. Yöklü — vamtaların buradan geçirilmesi âdeta mec- burlleştiritmiştir. Gözel amma, yekdiğerine çok yakın ve İşlek iki köşede meler - olabileceğini düşünmek gerektir. Burada mu- hakkak bir belediye memuru bulundarulması lâzımdır. Yoksa, ,birgün fecl bir hâdise beklene- blllir. * Posta Müdürümüz Haber aldığımıza göre, İzmir posta müdürü — Naşid, tekaüde sevkedilmiştir. Naşid 307 vene- sinde mestleğe girmiş, İzmir'de 25 sene paket ve posta mü- dürzlüğünde bulunazak kendisi. ni berkeste sevdirmiş, istiklâl savaşında da hizmeti görülmüş temiz, lekesiz ve çalışkan bir adamdır. Mekteplerde Tatil Camuriyot bayramı münase. botile bütün mektepler — pazar: tesi sabahından İtibaren üç gün kapalıdır. Mısırda Gümrük Resimleri Mınr bükümetince hayvan kanı,-nebat ve meyva tohum- ları ve çekirdekleri, keten to- humu, ipok — kozatı, şeftali ve ertik çekirdekleri ile kerestenin gümrük resimlerinde —indirim' yapılmıştır. üzüm Ve İncirlerimiz Londra, Hamburg Ve Nevyork Bor- salarındaki Fiatlar Londra, Hamburg, Nevyork borsalarında üzüm ve İncir piyasası — hakkında — çehrimiz Türkof isine tolgrafla aşağıdaki malümat gelmiştir: Bayındırlık Direktörü.. Şehrimizde bayındırlık (Na fin) — direktörlüğüne —atanmış olan — Çanakkale bayındırlık direktörü Asım bugün Çanak. kaleden şehrimize gelecektir. Bayındırlık direktörlüğü sek. Yeteri — Refik — vazifesindeki muvaf fakıyetinden — ölürü tak. dirname ile taktif edilmişttr. Otomobil Kanatlanıb Uçtu mu? Doktor Osman Yunusun özel otomobili, nüfus sayımı gecesl Şamlı — sokağından — csrarengiz bir surette çalınmıştır. Şimdiye kadar — hiçbir izi bulusuma. muştr. Meçbol lursız, en tenha bir zamanı beklemiş ve ba ma- rileti işlemiştir. Zabıta, hâdise ile yakından _llgilıııwhıdk. Kuyuya Dü- şen Bir Genç. Sevdiğinin Ken- disini Bırakmasın- dan Müteessir Imiş. İzmirin Çayırlıbabçe mahal. Tesinde 5 numaralı evde oturan 319 doğumlu Halkapınur- Şa yak fabrikamı dokomacı üsta- larından Süleyman oğlu İsmall isminde bir genç, otus sene- denberi nikâhsız ve çok devdiği Nihulin kaçması yüzünden te- estür içinde Burnavanın Yaka mahallesi civarında dolaşırken kendini kaybetmiş ve kuyuya düşmüştür. O civarda dıvarcılık yapan Mustafa ve Safer vamında İki zat hâdiseyi görerek kendisini kurtarmışlardır. Cebinde anne- sine hitaben yazılmış, tecesür. lerini bildiren ve Nihale tariz eden bir mektobia — bulun- müştur. Üzüm fiatleri İzmir mah peşla — 87-50, — vadell 2043 şilindir. Hamburg borsasında 7 nua: mara vadeli 12,2ö, 8 namara 12,75, 9 numare 13,30, 10 numara 16,560, 11 mumara 19,560 Türk İirasıdır. Nevyork — borsasında — İzmir sultana 9 orovn 30, kutu içinde 12,5, yeni mul peşin 13,5 da- lardır. İncir fiatleri: Londra borsaşında cenevin natürel peşin 29, — vadeli - 19, | cenevin ekstra peşin 32, vadeli 20-22, eknleton bir librelik orovn peşin 60, vadeli 4Ö, ekeleton 1 İlbrelik 7 orovn peşsla 70 — vadeli 35, akoleton 10 Hbrelik 4 orovn peşin elli , — vadeli otuzbeş , | Nevyork borsasında — Türkiye | malı 30 Hbrelik torbada peşin 10,30, Hbrelik torbada yeni mal peşin 15. Hamburg borsasında Türkiye hazır mal 2122, vadeli 11,ö Türk Hrasıdır. Yeniçeriler sazeelğjeküle Yakında Çıkacak Tefrikamızın Birinci Kısmı Kara Cehennem K ziatisie Hiyte çesilei D tine f Varolsunlar! Ödemiş'te tütün ve içki aa- tomn İbrahim, un tecimeni Şu- ayyip Hilmi ve Ali Kemal Ak- seki ticaret bankasına ait aksl- yonlarını tamamen huva kuru- münu bağışlamak - süretile yar- dımda bulanmuş — oldukları ve- vinçle haber alınmıştır. Bu yurddaşları kutlularız. Açık Muhabere Nazilli'de beş eylâl mektebi karşısında okurlarımızdan kah: vecl Salâhiddin'e: Mektuabunuzu aldık. İddlanız etrafında Aydın müddelamumi- Bğini tenvir etmekliğiniz daha doğrudur, mutaleasındayız. Yazı işleri müdürlüğü 4,5,6 Yaşındaki Çocuklar için Yusuf Riza Okulu Çoçuk Yuvası Ebliyetsiz ellerden, (rasgeleyo bırakılmış bir halden vavru. larını kurtarmak İstiyen Aza ve Babalar çocaklarını bu mo- dern yuvamu mütahasaıs öllerine terketsinler. Yalılar ve Alsancak semtlerinden çocuklar — evlerinden ya- vaya otomobille gelip giderler. Kestelli caddesi No. 80 Tolefon: 2914 | Menemen, Tütün Piyasası ——— e Piyasa Bazı Yer:- lerde Hararetlendi: Tütün piyasam —hararotlen: meğe başlamıştır. Muğla ve Sö: ke'de muhtolif firmalar — hara- retli mübayoat yapmaktadırlar, Fiatler 80 90 kuruş arasındadır. Bu mıntakada yalnız lohisarlar idaresile Felemenk tütün kum- ptnyası 110 kuruştan — tütün "de de plyasa açılmış ve fahisar idaresi 100,120 kuruş- tan tütün almıştır. Milâs'ta Karsova'da — inhisar idaresi 100 kuruştan blr mik. tar tütün almıştır. Manisa Haberlerimiz Cnmuriyet bayramı: Cumuüriyetin 12 1nel yıldö nümü bayramı için Menisa'da çok büyük hbazırlıklar yapıl mıştır. Resmi geçide iştirak etmek üzere köylerden Manlsa'ya 5000 süvarl ve 20,000 yaya yurddaş gelecektir. Halk kürsülerinde — yüzden fazla hatib söz söyliyocek ve ilbay Murad Germen hükümet konağında bir balo verecektir. Küşad resimleri: Cumuriyet bayramı müna. sebetile Manlaa istiklâl mektebi ile, Manlaa * Yeylâ, Muradiye Manlaa .- Akhisar yolları. Reşadiya — yolandaki köprü, Alibeyli, Kumkuyucak ve Teyinli köy mekteblerinin küşad resimleri yapılacaktır. Nif çayı köprüsü: Targadla — yolü — üzerindeki Nif çayı körüsünün temirine karar verilmiştir. Yeni öğretmenler: Targudlu'nün cumurlyet ve Salihli'nin Namık Kemal mek- tebleri kadrosuna ikişer öğret. men ilâve edilmiştir. Müsamere Camuriyet bayramı — müna. sebetile pazartesi ve çarşamba akşamları Göztepe'de Kız ens. titüösünde iki müsamere verile- cektir. öğretmenlerin ödevleri İlk mekteblerde yarım ted- risatla muvaszanf ve İşleri öğle- den sonra olan — öğretmenlerin sabahtan mektebde bulunmala. rıba lüzam yoktur. Emir — gel- miştir. Varidat Müdürlüğü Lüzum üzerine eli işten çek. tirilen varidat direktörü Akif" İn yerine Finans bakanlığınca varidat direktörlüğü mümeyyizi İsmall Hakkı Kumova atan- mıştır. : Emniyet Yar Direktörü Şehrimiz emniyet yar direk. törülüğüne atanmış olan Muş emniyet memuru İsmall gelmiş, dün İşine başlamıştır. Sayfa 8 — (l İf Düşündüklerim... | Hep Yalan! Okurlarden sarfınazar, evve. lâ biz, masa başında, yığınlar: İ telgraf, radyo, haberleri ve | demetlerle — gazetcler — arasında oturanlar bile şaşırmış bulunu: - yoruz. Süel yazı yazanlar, Folitika — köşelerini ranlar, Gazetelerde tahrir müdürleri radyodaki epiker, Stefani ejan- , Royter ojansı, Berlin istih- barat bürosu, Adis-Ababa'daki, Asmaradaki — mühabirler, — tel: gtafçılar, beplmiz gülüyoraz, hepimiz #ırıtıyoruz. Cenevre'deki lomat, Londra'da haytparkta bağıran işçi, Avam kumarasında kürslye çıkan hatip, Eritre'den mandan, doldu- medent — dip: sos veren kü- — Çete herbine memur Habeş —| Rası yalan söyliyor. Günde yarım milyon satan Fransız gazetesindeki bir Fransız diplomatının — söylevi, hep ve sadece yalandır. O kadar mebzul, 0 - kadar şatafatlı, o kadar renkli ve bukalemun bir yalanki- avucu: muza alıyor; yüzlerine bakıyor bakıyor! — Bunlar ber' mi? Diye birbirimize - soruyoruz. Göülüyoroz, acı acı gülüyoruz. — Tek bir gerçek var ki, ho- nüz doğmadı. ve o şimdi poli- tikanın karvındadır. Ya elinde bir sulh çelengi Veya korkunç bir bomba oyuncağı ile dünyaya ayak bastığı gün, hakikati anlıya- cağız.. Alt — tarafımı, tekrar ediyorum: Hep yalan! taş I, mücev. 0. R. Ğ bi S ü AŞ Italyan'lar Altın Madeni Bulmuşlar Tetkika- ta Devam Ediyorlar.. İstanbul, 26 (Özel) — Azma- * ra'dan haber verildiğine göre, İtalyan'lar, İşgal ettikleri mın- takada gayet zengin altın ma- deni bulmuşlardır. Bu madenin İşletilmesi için derhal teşebbü- vata girişilmiştir. İstanbal, 26 (Özel) — Asma- ra'dan bildiriliyor: İtalya hükümetinin — halen Htalyan İşgali altında — bulunan Tigre'nin maden noktal naza. rından kuvvet ve kabiliyetini tetkik etmek üzere bü bhavaliye göndermiş olduğu maden müte- hasms heyeti, raporana ver. miştir. Bu rapora göre demir made- ninden başka bir de Ariler madeni bulunmuştur. Bu ma- den Atbara şehrile Tigre hava: lisinde mebzulen vardır. İtalyan'ların serbestisini ilân ettikleri esliler kendi hesapla- rına İş tutmağa başlamışlardır. Habeç kabile reisi ve muha- rilerinin dehaleti devam etmek. tedir. Ras Soyyum'un yaverlerinden birlel Agome'ye giderek malyeti efradile İtalyan'lara teslim ol- muştar, gün ELHAMRA Sinemasında —— DEl*INE ABDA Duk n ParamuntJurnalde Tamamen Turkçe Sözln Habeş Harbine Aid Ilk Sesli Film, Italyan ve Habeş Cebhelerinde Faaliyet ve Saire...