30 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

30 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Birinciteşrin 90 Tn İşaretler Anadolu Ajansından Dileğimiz. İrineme—ii Bizzat genel direktör Mu vaffak ta takdir. ve — itiraf eder ki, İzmir gazetelerinin Anadolu Ajansı ile olan — ça: Lışması, ötedenberi çok — fena gitmektedir. Ajansın, dış baberlere âld olan durümuna ses çıkarmı- yoruz, susuyoruz. Fakat bize tasllük eden, gazetelerimizin | asığlarını ve karilere karşı olan vaziyetlerini alâkadar eden, Ajansın vurdum duymazlığına karşı İlelebed lâksyd kala mayız, 1 — Ajansın neşriyatı, ev. velce söylediğimiz - gibi, iki başlı bir slyasete tabidir: İstanbul ve İzmir! Haberlerin bemen — hepel İstanbual'a - verilir. İzmir'e ise *Barada beşultı göndelik ga: zete çıkmasına, Ege çevresinin oldukça münevver ve kesif bir nüfgsa malik olmasına rağmen- — daima - havadIslerin eskileri, önemli — olmıyanları verilir. Hem de kısaltılarak!, Anadolu — Ajansı, nihayet nibayet Türkiye matbaatı İle ayol şekilde alâkadar olan bir mücsssceodir. Dovlet yardımına pall olduğuna göre de, hiçbir zaman (Falan yer, filân yer) matboatı şeklinde bir tasnif yapmağa bakkı — olamaz. Ba yardımdan İstanbul kadar İzmir'in de faydalanması lâ- zıumdır. Buna artık son verilmesini diliyoruz. 2 — Ajansın İstanbol ser. visi, bususi teslisatla İş görür. Haberler Ankara'dan derhal İstanbul'a verilir ve akabinde gazetelere — dağıtılır.. — Fakat İzmir servisi, telgraf çıların ve telgraf tellerinin merhametine kalmıştır. Ankara'dan — eat 18 de verilmiş bir - telgraf, gecenin 23,5 unda — İzmir'e gelir, Bunun daktilodan geçi: rilib bize gelmesi, muhakkak ertesi güne kalır.. Yanl Ana- dola Ajansının bize karşı olan cephesi, hakikaten çok düşün- dürücüdür. Genel direktör. Movaffak buna bir çere bulacağım bize vadetmişti. Aylar oldu, hâlâ göze görünür en küçük bir hareket yoktur. Kendilerine bu vaadı, hem de dözeltmeğe ve yoluna koy- meağa mecbur oldukları bir iş olması itiburile, açıkça hatır Tatmağı faydalı bulduk. Acaba Ajana dalresi, İzmir servisini de telefonla temin edemez mi? İzmir gözetecileri telefon ba- gında balanarak, telefonla ve- tilecek haberleri ea seri bir şekilde zaptetmeğe hazırdırlar. Günde iki veya üç servls ka: bul edilirse şimdiki masrafla hom haberlerin derhal veril: tmesi, hem de yalatz İstanbul'u inhisar ettirilen haberlerden İzmiz'ln de İstifadesi — sağlan- Mış olür, Avrupa'dan bu İş için ma: kine — getirtilecekmiş. Küçük bir peşini, büyük bir veresiyo- Ye tercih etmek günlerinde Ye ışırarındayız. Ona gelince- Ye kadar, Ajana dairesi evvelâ Buşka bir. çara — bulmalıdır. Bunu genel direktörden — bil. diliyoruz. | Her Yer, Heyecan Içinde Cumhuri- yete Olan Bağlılığını Tekrarladı Manisa, 29 (Özel) — Cumu- riyetin 12 inci yıldönümü bu rada parlak bir - şekilde kutla- landı, yehir baştan-başa donan- mıştır. Yakın köylerden bay: ram için 5000 atlı ve 20 bin yaya köylü gelmiştir. Sabahleyin Ubaylıkta İlbay Murad Germen kabul töreni verdi, enat 9;30da İlbay; yamında eücl komutan olduğu halde uskerin, mekteb Hlerle, sporcuların ve ulusal teşekküller mensablarının yan larında kısa cümlelerle bayrem- larını kutlaladı. Sonra büyük geçit resmi yapıldı. Şehrin muhtelif yerle- rinde bhalk kürsülerinde Cum- buriyet va devrim hakkında konferanslar verildi. İzmir voe Manisa parti ilyön kural başkanı Yozgat - saylavı Avni Doğan; Cuümhuriyet bay- ramında Manisalılar — arasında bulunarak Manlssalıların sevin: cini artırdı. Manlea İstiklâl mektebi — ile Manisa - Yayla yolunon açım törenleri yapılmıştır. İlbay Mu- rad Germen; dün akşam hükü met konağında 500 kişilik bir balo vermiştir. Gece feneralay: lan tertib edilmiştir. İlbay; balk vamına Atatürk'e çektiği bir telgrafta — Manisa ili halkı- mın Atatürk'e karşı sönmez bir ateç halinde yanan sevgi, min net ve bağlılık — daygularını ulaştırmakla buhtiyar olduğunu bildirmiştir. Bayındırda: Baymdır, 29 (Özel) — Bu- gün bardaktan —boşamırcasına yağan yağmura rağmman cumu- riyet bayramı büyük törenle kutlulandı. Ulas bü münase- betle Atatürk'e sulkast tertib etmek İstiyon vatan hainlerini lanetle anmış, cumuriyete bağ- hlıklarını tekrar etmiştir. Burnava'da: Cumuriyet bayramı Burnava: da büyük tezâhüretla kutlulan- zarştır. Sant 8,30 da parti men- subları, — okullar, kurollar ve #porcularla — halk partide top- landılar. Saat dokuzda Parti başkanı Comal Kavakeuoğlu; bütün öğ retmen ve moturlarla halk ve karum mümeesilleri hükümete giderek nahiye müdürü Şefik Arole baytamı — kutlamışlardır. Sonra Cumuriyet alanında top- lanılmış ve nahiye müdürü ile &öcl komutan, Comuriyet Halk purtisi başkanı balkı kutlamış. lardır. Binlerce halk Atatürk anıtı otrafında toplanmıştı. Amtu bir çok çelenkler konduktan sonru Hüsnü bir söylev verdi, alkış landı, halk bir ağızdan; — Yaşasın camuriyet, yaşa sn ÂAtatürk! diye bağırıyorda. Cumburiyet alanındaki w. renden sonra okullar ziyaret edilmiş, talebeler Cumhuriyet ve Atatürk manzümeleri oku- muşlardır. Yağmura rağmen halk; he yecanla bayram şenliği yap- maktadır. Dün gece Burnova — Zabitan yurdunda bir balo — verilmiş, Camuriyet alanında hava fl- gekleri atılmış, büyüklerimize kutlama telgrafları - çekilmiştir. Turgutluda: Targatla, 29 (Özel) — Cu- muriyet bayramı Turgütluda heyecanla — katlulandı. Büsene Koşası bitirilecek olan balkevi İle 8 eylülde Atatörk'ün İzmi rin tstirdadı plâmoı hazırladığı ve emir verdiği yerin kıymetli canlandırmak Üzere temel atıma hatırasını yapılacak amıtın töreni İlçebay Sald Sayının ve parti yönkarul üyesinden Ha. san Şevki Özeol'in söylevleri ile yapılmıştır. Halk sevlaç için. dedir, Kırkağaçta: Kırkağaç 29 - (Özel) — Bü- tün Kırkağaçlılar bogün cumu. riyet alanında toplanarak büyük bayramı Atatürk'e candan bap. hılıkla kutluladılar. Meraslm, askerfa, partti ban. dosunna, #sporcuların ve mek. teblilerin Iştirakile çok parlak oldu. Bayram balrn devam etmektedir. Avni Doğan Dün Manisa Cumuri- yet Bayramı Şenlik- lerinde Bulundu C. H. P. İzmir ve Manlsa İlyön kurulları başkanı Yozgad Saylavı Avni Doğan, dün sabah İlbaylıkta yapılau kabul — res minde partili arkadaşlerile bu- landaktan sonra — otomobille Manlsa'ya gitmiş va Manlsa'da yapılan Cümuriyet — bayramı şenliklerinde bazır —bolunmuş- tür. Avni Doğan; Manisa'lıların Cumoriyet bayramı töreninde her halde bulanmaları ricasını bu suretle yerine getirmiş, çid: detli yağmuza rağmen Manlan- ya gitmiştir. öbetçi Eczaneler Bu akşam, Baştarak'ta Sıh- hat, Karataş'ta Santo, Tilkilik- te Yeni İzmir, Irgadpazarı'nda Asri ve Güzelyer'de Afiyet ee zaneleri açıktır. 1_ Eanisa, Bayındır Ve | Burnavada Bayram aaT Cumhuriyet * Halk kürsülerinde - Cumburiyeti Halk demek, balkın arzasu demek Bu bir hak ki şöyle bil; İçtiğimiz sa demek, Halk engin bir acansu, Cumhuriyet bir güneş Yönetim yalkınından yok çıkscak ona eş. Çağlar boyu budanum emeklerken loşlukta Onu kora veltanat ezdi durdu boşlukta. Türke göün göstermezdi, (Özgür 0y) un baoğardı Halka baldırı çıplak der saraydan koğurdı.. Göz bağlı, dil kilitli, kımıldayaa vurulur Haogi balkın arzusu? Kimden? Nasıl sorulur?., Koca ulas birinin, sultanın eğlencesi Yartta bu pek çok sürdü padişah İşkencesi. Din perdesi altında 6 kokmuş diosiz Saray Ne varlıklar yok ettif Yöz yıllarca.. Değil ay. Kaç kuşaktan kuşağa özleyip beklediğin Göremezstem mahzunum yaz taşıma dediğin: O umdağun Feyzi buk yardan bugün yaşıyor Cumhuriyet kıvançla her bucaktan taşıyor. Ey oğuz gün, büyük gün sana kavuşturanı Azdır başta taşırsam Cumhuriyet karanı.. Onun gönüllüsüyüm, yokluğadur tek ürküm Pek çok yaşa, Sen yaşa, Yaşa Ey (Atatürk)jüm.. Ömer Cavkaytar Bayram, Yağmura Rağ- men Dün Hararetli Geçti Cumuriyet alanında: Havanın dön çok yağmorlu olmasına rağmen — Cumuriyet bayramı geçid resmi parlak bir şekilde yapılmıştır. Geçttresmine erler (askerler) ve muhtelif mektebler - izcileri İştirak etmişlerdir. Yağmur yü- zünden mektebler talebesl İşti. Tak edememiştir. Teftiş ve Kullama: Sant tam 10,30 da ilbay Fazlı Güleç ve müstahkem mevki komutadı Keramettin Kocaman; Cumoriyet alanında yer almış olan asker ve halkın bayramını kutlamışlardır. Selâm — vaziye- tinde bekliyen askerlerin önüne Bölince evvelâ komutan — ve tonra İlbay: — Merhaba aeker! Cumu- 4,5,6 Yaşındaki Çocuklar için Yusuf Riza Okulu Çoçuk Yuvası Ehliyetsiz ellerden, rasgeleye birakılmış bir halden vavru. larını kurtarmak İstiyen Ana ve Babdlar çocuklarını bu mo. dern yavanın mütahasas elleride terketsinler. Yalılar ve Alsancak semtlerinden çocuklar — evlerinden ya. vaya otomobille gelip giderler. Kestelli caddesi No. 80 Telefon: 2914 Acele Ediniz!! Cumaya Birşey Kalmadı!! Berkes Gibi Siz De Koşup Görünüz!!! Çünkü KARYOKA Yalmız “CUMA,, ya kadar gösterilecek ve filim İstanbul'a lade edilecektir. “TAYYARE Sineması,, Bütüo İzmir'lilerin “KARYOKA, YI Görebilmeleri için her gün ssat 11,30 da açılıyor. Fiatlerde değişiklik yoktar. BO — 40 — SO Kuruştar.' Ayrıca; FOKS “Türkçe Sözlü Dünya Haberleri,, MİKİ “Kurikatör Komik,, riyet bayramınız kutlu olsun! diyerek bayramı — kutlamış, stkerler ve halk: — Varol, sağol ! Nidalarile mukabelede lunmuştur. Kutlulamadan — sonra geçli Tesmi başlamıştır. Yağmar bir aralık dinmişti. İlbay Faslı Gü- leç, müstahkem mevki komu- tanı, #üel Örgünler ve ümera, daireler direktörleri Atatörkün heykeli önünde hasırlanan tri- bünde yer almışlardı. Saat onbirde süsl muzikanın çaldığı İstiklâl marşile — törene başlandı. Bunu bütün halkın #öel muzikaya iştirak — ederek söylediği onuncu — cumuriyet marşı ve geçit resmi takip etei. Eğemenlik ve devrim — için cün ve uzuvlarını vermiş olan kahramanları temsllen her rüt- beden subay, erat, ihtiyar gazl ler ve şehld anaları bayraklarlı askerden sotra geçmişlerdir. Daha sonra izeller geçmiş ve bunları C. H. P, Işçi ve esnaf birlikleri üyeleri takib etmişlerdir. Bu süretle geçld resmi bitmiştir. Balolar ve eğlenceler: Dün gece Cumuriyet bay rTamı münasebetile ilbaylık ta rafından panayır — gazinosunda ve müstahkem mevki komutan- lığı tarafından ordu evinde bir balo verilmiştir. Konferanslar: Dün şehrin muhtelif yerine Camuriyet hakkında konferans lar verilmek üzere — kürsüler konmuştu , — Şiddetli yağmur yüzünden bu kürsülerin bepsin. de konferana vermek İmkânı elde edilememiştir. Sinemalarda scans aralarında bazı batipler tarafından kopfe- ranalar verilmiştir. — Ehramra slaemesında Erkek — öğretmen okulu yar direktörü Reşid'in konferansı sürekli alkışlanmıştır. Bugünkü tören Bügün esat ondörtte Selvili. mescld'de dikilen şehid - polis azıtının açım töreni yapılacaktır. Burada ilbay Fazlı Göleç ile Neler de Neler? Ucuz etin suyu yavan olur, derler, do bir kere daha İnandım: Genç bir kız. -Belki de ka- dındı- dünkü sırım sırım yağ: murda, koşa koşa lakeleye gel- di. vapura girdi. Tam karşıtna oturdu. Gözüm ilişti. Göülmemek içla kendimi zor tattam: Aman Allahım, yüzü ne hale gelmiş? Bir bayram süsü yapmak İa- temiş zavalb!.. Almış kırık ay: — payı elive, çekmiş âdI sürmeyl gözüne, sürmüş kâğıd boyayı yanaklarıma, dadaklarına; sür müş kireç pudrayı yüzüne, battâ saçlarımın — kenarlarına, arkosından da yemiş yağmuru ve öyle bir. olmuş ki, tpki mekteb çocuklarının yaptıkları tula boya İnsan suratına ben: — zemlş. Kaşların, gözlerin kenarından siyah bir a şeridi.. Podralar çenevin İki tarafına serkmş, Kırmızı boya da — dudakların kenarından yana doğru İomiş alelacayip; sirklerdeki palyaçoya dönmüş.. Dayanamıdıra, kalktım. Ken- di kecdime söylendim: — A Bayarcığım. nene ge- rek ba pesneler?. İmrendiğin şey, bir matah olaa bari!. Karga, keklik yörüyüşünü taklit eder. ken kendi yürüyüşünü bozmuş. Senin de hbalin, aşağı yukarı buna benziyor., Ve sonra düşündüm: Hakikaten bir çok fakir genç kız ve kadınlar vardır. Banlar — da cinsf temayül iktizam, diğer zengin kadınlar gibi, süse me- raklı.. Geçenlerde bir şoför an- latıyordu: — Bıyım, sinirlerim o ka: dar bozuk ki, direksiyonu kul- lanmaktan âcizim.. — Niçin?. — Akçam eve gittim, bir de ne bakayım: Benim karının saçları ondü- leli gözüme bir tuhaf geldi. ne dete beğenirsiniz. Canı dayanamamış.. Herkesl göre göre aklı orada kalmış. Bizim küçük bir dükkânın 6 Hralık kirasını getirmişler, Pa: rayı kapınca doğru berbere.. Beri tarafta ben, yu para gelse de kadına bir çift fekar. pla alsam diye, besablıyordum. Arkasından da İskarpin İste- mez mi? Kendimi kaybetmişim. Kendisini yakaladım, aynanın karşısına — götürdüm, saçlarını gösterdim: İşte dedim - lekarplo, — senin başına çıkmış!.. Haklı değil miyim. bu İş nereye varacak Allah aşkına! O şoförü dün batırladım... Baklı mı, hak ta ne demek? (Hak) kelimesi maksadı izaba kâfi gelir mi hiç? Bu İşte.. Çimdik ——— —— emniyet direktörü Feyzi Akkor ve bir polla tarafından söylev- ler verilecek, konacaktır. Bugeceki Eğlenceler: Bu gece İşçi ve esnaflar tilelerile panayır yerinde ve denizde körfez vapurlarındu eğ- lenceler tertip edeceklerdir. Ziyaretler: Sant onbeşte parti merkezin- de coplanan — partililer; Atatör. kün heykeli ile Halkapınardaki ve Topulti'ndaki — şehitliği ve tayyare şehitliğini ziyaret ede- rek çelenkler koymuşlardır. Halkevinde ve mekteblerde: Dün gece saat 20,30 halke. vinde ve Göztepe kız enstitü- sünde birer müsemere verilmiş. tir. İstiklâl marşile — başlanan müsamerede (Bir yüvanın şar- kısı) piyesi talebeden bazıları tarafından muvaf fakiyetle tem- #il edilmiştir. anıta çelenkler Doğrudur, buna dün — ÜĞLÖ Ki aĞ A tü ü ğerkğ YÖKÜİTÜ ZİK Di AA sinar ü <i t ae 20 Ti Ğ