5 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

5 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

YI Yıl No. 6415 PAZAR 5 kânun 1936 TETEELELETELELL Amerika Tamamen Bitaraftır. Sulhu İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal guzıedlr utku: Bozan Her Muharip Devlete Karşı O da Cephe Alacaktır. Şu Vaziyete Göre Italy ——— Aleyhine Petrol Aınlıargosuıın Amerika Da Girecektir. Ingiliz Gazetelerinde Sevinç Var. Deyli Herald, Italya Yola Girmeğe Mecbur Olacaktır,! Diyor. Vaşlogton, 4 (Redyo) — M. Rozvelt, nutkunu irad için kongre salo: girdiği vaktı, şiddetle alkışlarımış ve sİkış birkaç daklka sürmüştür. Comur relsinin itad ettiği nu tuk 50 dakika sürmüş ve bir gok defalar alkışlarla — kesil miştir, Camur relsi nutkanda: — Mütevazin — bir. büdceye malikiz, Demiştir ki bu, muhalifle Tioc karşı verilmiş — kısa fakat veciz bir cevabtır. Sumlip, bu cümle — karşısında — biran dur:* muş ve biraz şonra fevkalâde bir alkış yapılmıştır. O kadar ki, vaziyote Bizzat Cumur rel *l de gülmekten kendisini #ala mamiş ve camur — releinin bu gülmesi — mikrofondan bütün radyolara da geçmiştir. M. Rozvelt — nütka ederek demiştir ki; — Otokrat hükümetlerin ve Mmütecaviz hükümetlerin ihdas eNİğİ ve bütün cibana şamll olan şimdiki a Üke karşısında birleşik Ame rika hükümeti vetair Ameriku hükümetleri sükünet ve itidali demi Muhafazaya azmetmiş bu lunmaktadırlar. d yam milerinde Bir Nevyarktan |bir görünüş.. Mütecaviz devletler hakkın deki M Vilson'an — nutkonu Şderhatır ettirirlm. Bu vaziyet ler feci bir vaziyet İhdas et mekte ve clbanı yeniden bir omumi barbe sürüklemektedir. “Ba hükümetler, sülbperve Tene vasıtaları unutarak — sulh davasını silâh oyunlarile — belle kalkışmaktadırlar. “Sulhu tehdid eden — devlet- ler, sulbu mubafaza etmek le tiyen demokrat — hükümetleri karşılarında — salhuün — müdafil olarak bulacaklardır. Cesed Bulundu. Genç Bir l—(;ıdına .Aîd Olan Cesedin Hüvı)elı Henüz Tesbit Edilemedi. Urla sahilinde bulunan cesed Urla'nın Menteş mevktine 200 metre uzakta denizde bir kadın csedi bulunmuştur. Urla müd. delumumlliği cesed — mes'çlesi haber — verilince bhemen tahki- kata girişmiş ve müddelamumi bizzat vak'a yerine gitmiştir. Denizden çıkarılan — ceset 18 yuşlarında tabmin — edilen bir kadına alttir. Boya 1,50 met redir. Kumral ve seyrek saçları vardır. — Saçları örülmüştür. Yüzü ve karnı gişmiş olan geset kaza merkezine Eetirilmiş ve orada büviyetinin tesbitine çalışılmışta da benöz — kim ol. düğn anlaşılamamıştır. Yözünde ateşten büsl olmuş bazı leke ler, vücudunda da — gene böyle Sateşle bafliçe kızarılmış — bir hal vardır. Vücut üzerinde da yak — rserl veya yara görülme milştir. Urla sabilinde bulunan bu cesedin Taobolu vapuru faclası kazezedelerinden — olmadığına kat'? würette bükmedilmiştir. Fakat kim olduğu ve denizde nasıl boğulduğu da benüz an: Taşılamamıştır. kıranızı bezle “Bu bükümetler, enlb henüöz ellâh seslerile bozulmadan ev: vel mütecavizlere müsald bir fırsat vermemekle mükellehir- Harplerfo, mütecavislerln tecavüzlerinin öni aucak ba — Sonu 5 inci yüzde - RasiGuksa Italyan'lar Taratından Kur- şuna Mı Dizildi?, ler. B sumul Cukın Istanbul 4 (özel) — Ababa'dan - bildirildiğine vaktiyle İtalyan'lara teslim olun Makall umumi valisi Res Gük sa'yı İtalyan'lar kurşuna dizmiş Adle- göre lerdir. Ras Güksa'nin kürşüna dizilmesi bir şüphe üzerine olmuştur. Roma'dan gelen — haberlerş Rus Güksa'nin kürşüna - dizll. diğini yalanlamaktadır. Telef on: 2776 ÇEŞİÇİTİTDEZİEDETDE NERARRN ZST Paris projesinden. sonra Laval'in Yeni Bir Teklifi Mi? —— Petrol Am- bargosuna Da Mani Olmak İIstiyor Londra, 4 (Radyo) — İyi malümat mahf illerin verdikleri — haberlere — göre Fransa başbakanı M, Laval; İngiltere'ye İtalyan-Habeş uz laşması için yeni bir tehlifte bulunmkştur. Bu teklif'te pet rol ambargosuna mani olmak için M. Laval bazı teşebbüş Terde ve mütalealarda bulun maktadır. Bd Futbol Işlerimiz lll lli alan Altay'a Sıfır Puvan Verildi. Alunordulu Osmana 2 yıl, Göz- tepeli Fuad, Mozaffer we Hakkı- Va on beşer gün boykot verildi. Füad ve Mahmud Evvölki skçam geç vakte kadar içtime eden fadbol beye U son fudbol — müsabakaları münasebetile bazı — oyuncuları cezalandırmış ve bamı kulüble: ria de müsabakada galib vazi yette oldakları halde nizamua me muclülnce meğlüb sayılma- larına karar vermiştir. Fudbol bheyetinin bu kararını yazıyoraz. L — 2212935 gönü (Ana dolü gözetesl kupası) için oy- naban Altay Altınordu - birinei tekumları müsabakasından sonra, oyun sırasında yaptığı kaedi bataoları — tecziye — etmesinden münfellen, hakem İzmirsporla Sabrlye yamurak voran Altın ordulu (müdafi muavlo) O Maba nizamnamenin 193 nefi maddesine tevfikan ikl sene müddetle boykat cezası verlil miştir. 2 — Altey kolübü — futhol- cularından — Şakir, — Altaydan 18.10934 tarihinde alıp mın taka merkezine 26.11 934 ta- rihinde tasdik ettirdiği bon- servisle İstanbal mımtakası Vefa Idıman yurdüna — İntisep etmiş — Sonu 5 inci sahifede — Italvanlar gene hastnelerı» bombaladı Suikasd Muhakemesine Bu Hafta Anka- ra'da Başlanıyor. lngıliz-Babee Hııduduııdı Habeş'lerin Bir Yanlışlığı Italyan T;yîyaresi Sanarak - Ingiliz Tayyarelerine Ateş Açmışlar ——T Cibuti, 4 (Radyo) — togiliz-Habeş hududu üzerinde uçuşlar yapan İngiliz tayyarelerine Habeş'ler tarafından — yanlışlıkla —ateş açılmıştır. Bilhassa Dövale nebri boyunca uçan tayyarelere Babeş'lerin - açtıkları ateş çok şiddetli olmuştar. logiliz teyyarelerinden hiçbir mukabelede bulunulmamıştır. Bu hâdise üzerine İngiliz'ler; Adis-Ababa'ya İngiliz ve İtalyan tayyarelerinin İşaretlerini bildirerek Habeş'lerin dikkat mazarımı celbetmişlerdir. ltalya Federalleri Namı- na M. Mussolini'yi Ziyaret Bütün Faşistlerin bağ- lantılarını bildirdiler. —e Roma, 4 (Radyo) — M. Müussolini! Venedik sarayında, M. Sa: raci'nin riyeseti allında bütün İtalya'daki federal mecllsleri umumi kâtiplerinden mürekkep bir beyeti kabul etmiştir. Ba heyet, bütün faşistlerin M. Mussolini'ye itlmade ve merbutlyet- lerlal bildirmiştir. M. Mossolial beyete bir nutuk İle teşekkür etmiş ve gösteri- len vatanperverlik; disiplin dolayıslle ve selâmlarımın tebliğini rica oetmiştir. bürün faşistlere teşekkür Heyet, ikinel bir teşekkür ve beyanı itimaddan sonra eat 12 de Venedik sarayından çıkmış ve balkın alkışları aranında Littoriya sarayına, yani faşlet umumi merkezine gitmiştir. Nasıl Oldu? Kara Fehmi Arkadaşını Bıçakladık- tan Sonra Sevgilisinin Yanına Koştu. Evelki gece Dolaplıkayu'da Dağyolu sokağında Şükrü oğlu Kara Fehmi biçakla — kahveci Küzım'ın — yanında — yardımcı Mustafa oğlu Hüseyin'i öldür- müş ve kaçmıştır. Cinayeti dünkü sayımızda kısaca — yaz: maştik, — Zabitaca yapılan araş tırmada Kara Fehmi'nin umam hanede bulunan dostu - Arap Fatma'nın yanına gittiği tesbit edilmiş ve kendisi orada yaka lanmıştır. — Fehmi; hiçbir. çey olmamış gibi dostu İle bir kar. yolada yatıyor vaziyette bulun muştur. Tabkikata göre clnayetle se bebi bir elbise mes'elesidir. Fehmi; bayramda kendisinden bir kat elbise İetiyen arkudapı Hüseyin'e elblse vermiş ve son. ra müteaddit defalar — istediği halde elbiselerini slamamıştır. Evvelki gece Fehmi kahvenla önünden geçerken Hüseyla'e rastlamış ve elbiselerini — iste- miştir. Bunun özerine Hüseyle; — Elbisoleri satsam, parasını yisem ne olur?, Demiş ve Fehmi bu sözler. den fena bhalde kızmıştır. Yakasından yakaladığı Hüseyini kahvaden 66 adım öteye çek. miş ve yanında taşıdığı — biça: gem çekerek ol baldırına ba- Urmişir, Aldığı yaranın — tesi, riyle Hüseyin'in yere düştüğü. nü görünce oradan savaşmuş: tur. Hüseyla; feryada başlamış ve yetlşenler - tarafından vak'a zabıtaya haber verilmiştir. Fa kat Hüseyin ana damarın ke- silmiş olmasından fazla kan kaybederek ölmüştür. Katil Fehmi; dün tahkikat evrakiyle adilyeye verilmiş ve tevkif edilmiştir. — Tabkiketa devam edilecektir. Adit tahki- katı müddelumumi muavini Âll Akkaya yapmıştır. ÖL A Inhisar Memurları Ankera, 4 (Özel) — İnbisar vin tokaüdiyesi hak- nan İâyiba, Ku mutaya verildi. Hler ay meaş larından yüzde beş kesllerek enadığa yatırılacaktır. Hiaoriya seyina, yani Yaşt vti merterle gitele — ” ŞÇ Dolaplıkuyu Cinayeti —© :