2 Şubat 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

2 Şubat 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

N HABER TELİFON Fransız Silâh Fabrikaları Mütemadiyen Si- pariş Alıyorlarmış Parla 1 ( Radyo ) — Parlâ mentonüan dünkü toplantısında harbiye nazırı general Moren; Fransız ellâh fabrikalı bim siparişler almakta devam etmesl sebebile bunları mennet mediği için tahtle edilmiştir. Gandi'nin Halefi Kim? Yenideleri 1 (Radyo) — Jevo Harayay; Hindistan ulusal kon gresl başkanlığına — seçilmiştir. Bu zat; şimdiye kadar beş defa bapte girmiştir. Gandi'nin ye- rine geçecek yegüne — şahalyet olarak — gösterilmektedir. Marsilya Liman Amelesi.. Tramvay amelesi de grev ilân ettiler.. Marsilya 1 (Radyo) — Li- man — amelelerinin — İlân etmiş oldukları grev devam ediyor. Dün de tramvay amelesi grev İlân etmiştir. Istikraz Ha- berleri Yalanmış Parla, 1 (Radyo) — Rusya elçisi, diş bakam M, Tütvino fan İngiltere'de bir istikraz için konuştuğu ve Rusya'nın eski borçları için müzakerede bulunduğu bakkındaki haber- leri yalanlamaktadır. Starenberg Arşidük Otto ile Görüşmemiş.. Londra, 1 (Radyo) — Avus- turya başbakan muavlal prens Starenberg'in, Otto ile konuş tuğu bakkındaki baberler ya lanlanmaktadır. Prens, her ne kadar hâlâ Londra'da bulunu yorsa de, hususi dostlarile ko muşmakta ve birkaç gön İstira- hat için avdetini tehir etmiş ır. 1 (Radyo) — Avus- turya başbakan muavini prena Starenberg'in Habıburg haneda- nından Arşidük Otto'yu Avus- turya tahtına getirmek için ken- dislle görüşeceği haberleri ya- Tanlanıyor. Prene - Starenberg, Pazartesi günü Londra'dan Bel. çika'ya giderek Arşidükle görü şeceği haberlerinin yalan oldu. ğonu söylemiştir. Bogünkü hal. de Avustürya'nın küçük antanta dönmesi çok muhtemeldir. Londra Deniz Konferansında.. Ingiltere, Fransa ve ltal- ya Anlaşmış Deniliyor. Londra, 1 (Radyo) — Lon: dra deniz konferansında harb sefinelerinin ve deniz toplarının tİpl etrafında bir osas — İttihaz olanmuştur. Togiltere, Fransa ve İtelya hükümetleri 35,000 tonluk se- fiaeler ve 350 — milimetrelik toplar yerine 27,000 — tonlak sefineler ve 305 milimetrelik toplar — ikamesinde — anlaşmış. lardır. t gn mü- LA LLDA Yunanistan TELSıı.l.ı' Süel Çeven- lerinde Asabiyet Var Idaris, Teotokis ve Metaksas Partileri Venizelistlere Karşı İ Atina 1 ( A. A ) — Havas ajansı muhabirinden: Çaldarls'in organı olan Ele- nikon Mel'lon gezetcel; ordu şeflerinin bükümet nezdinde saylavlar kuzulunun foshlal ve yeni seçim — yapılması İçin bu- gün teşebbüs yapucaklarını yaz- mıştır. Sü bakanı General Pa: pagos bu şaylaları kat'iyen tek- zip etmiş ve ordanun politika ile hiçbir. alâkası olmadığını söyliyerek gazetecilerden ordu- yu yazılarına karıştırmamalarını rica etmiştir. Bu haberi meşreden gazete aleyhinde takibat yapılacaktır. Parls 1 (Radyo) — Yunanla tiyaç Halini rzek demlştir ki: bunun M. Müassolini tarafından değildir. Paris 1 ( Radyo ) — İtimat reyinin — verilmesinden — sonra, Fransız mecilsi meb'asanında önümüzdeki salı günü yeni ia- tihabat kanununun, perşembe Belçika Milli Müdafaası Parlamentoda heyecanlı müza- kereler olmuştur. Brüksel, 1 (Radyo) — Dün Belçika meclisi —meb'usunında heyecanlı müzakereler olmuştur. Bu beyecen, milli müdafaa için Sstenilen mübhim — kredilerden doğmuştar. Milli müdalfan oncümeni 8 şobatta toplanacak ve harbiye bakanı telebinin - esasını — izah edecektir. Amele partisi pazartesi günü toplanacak ve bu husosta mü- zakoratta bulunacaktır. Pola Limanında Kömür bulmuşlar Tiryeste, 1 (Radyo) — Pola Hmanında sündajlar yapan İtal. yanlar, 32 metre — derinlikte iyi ve mebzul maden kömürü damarları bulmuşlarmış. Alber Saro Işsizlere Iş Bulacakmış Parls 1 (Radyo) — Fransız başbakanı M. Alber Saro, İşelz. lere iş bulmak için elinden gelen herteyi npıu!ııı Sikakeaişe Blok Teşkil Etmişler tan aöel çevenlerinde, göze çer pacak derecede bir - asabiyet vardır. Çaldarla, Teotokla ve Metak. san, — Venizelletlere karşı — bir blok teşkil eylemişlerdir. stanbul 1 (özel) — — Atina dun gelen haberlere göre dün gece Atina'da garnizon kuman danları hükümeti tehdid eder bir vaziyot almışlardır. Ba ku- mandanlar ordudan çıkarılmış olauların tekrar arduya alınma masını tfatihdaf eden bir bare: ket yapmak — İstemişlerdir. Bu nun İçla, hattâ icabederse kralı da — devireceklerini - söylemiş terdir. Petrol Ambargosu Mübrem Bir Ih- Almaktadır Londra, 1 (Radyo) — Liberallerin llderi; beyanatında İtalya'ya petrol ambargosu tatbikinin mübrem bir lüzüm olduğunu söyiye — Petrol ambargosu kararı çoktan verilmelidir. Bazı siyasiler; bir harb sebebi olacağını İleri sürmesi yözünden geri bırakıldığını söyliyorlar. Banun gecikmesl zecrj tedbirlerin faydasız tedbirlal azaltmaktan başka bir tedbir Fransız Kabinesi Ekse- riyeti Nereden Aldı? 14 Şubatta Fransa- Rusya Paktının Müzakere Edilmesine Karar Verildi göünü kiralar mes'elesinin, cu- ma günü ziral vaziyetin 11 şa batta da Fransa'Sovyet paktının müzakere edilmesine karar ve rilmiştir. Parla 1 (A.A) — Saro kabi- nesinin elde ettiği ekseriyet şa snretle dağılmaktadır: İşci birliğinden: 14 s. F.İ. O. Sosyalistlerin: den: 96 Bütün radikaller: 140 (Cel sede mevcut — olmuyanlar mür- tesna olmak üzere) Sosyallet birliği uzası: 40 Sol cenah radikal meb'usla tiyle, sol cenah mustakilleri ve bir kaç sol cenah cumuriyet- çileri ve münferit cumuriyetçi: ler: 25 Müstenkifler, bütün merkez ve komünist grapları arasında dağılmaktadır. Kral Karol M. Lebron'anişan verdi Parls, 1 (Radyo) — Roman- ya kralı Karol, Romanya elçisi He birlikte meçhul asker âbide- Bine bir çelenk koymuştur. Bu eenada âbide yerinde — bulun- muş olan İngiliz, Yunan ve Sırb ateşemiliterleri kralı selâm- Tamışlardır. Kral Karol, müteskiben Eliza sarayına giderek cumurbaşkanı M. Lebrun ve Madam Lebran'a ziyaret eylemiştir. Fransa Ca: murbaşkanı ve Madamı, krol Karol şerefine özel bir — şölen vermişlerdir. Kral, M. Lebrun'a - birinci Karol ııipıı.ııı vermiştir. Paris Hukuk Fakültesinde Yeni Bir Arbede Paris, 1 (Radyo) — Hukuk fakâltesinde bugün tekrar bâ diseler olmaştar. Profesör Ze- ze'yi İstemiyen talebo, sabah saat 9 raddelerinde fakültenin kurs salonuna zorla girmişler ve ders takrir. oderken profe- söre hücüm etmişlerdir. Talebe, (Fomljen) bombalar atmışlar — ve patırdı- larda bulaünmuşlardır. Profesör Zeze, tabıtanın himayesl altında fakülteyi — terkeylemiştir. Ünl- versite rektörü, keyfiyeti bir raporla Kültür bakanlığına bil dirmiştir. Ba vaziyotten sonra Zeze'nin, gelecek hafta ders takrir. edip etmiyeceği belli değildir. Arjantiri Bir Nota Verdi Cenevrs 1 (Radyo) — Bra zilya murahhasının yapmış ol duğu protetto csasında Arjantin hükümeti delegesi de Uluslar sosyetesine bir protesto notası vermilştir. Bu notada, Sovyet delegeri M. Litvinof'an Latla Amerika devletleri aleybinde kallandığı ağır İfade — protesto - edilmek. tedir. Ayal zamanda konsey - relsi: ne de gösterdiği nezaketten dolayı teşekkür edilmektedir. Cenabi Amerika devletlerinin barlce karşı İttihadı — sarsılmaz bir. çekildedir. Dabilt — (şler, harlet devletleri, bilhasıa Av: rupa'yı alâkadar — etmerz. Aslı Yokmuş Parla 1 (Radyo) — Almanya ve Japonya arasında tedaf li bir anlaşma vakulduğu bakkın: da Fransız gezetelerinde çıkan haber üzerine Parla Japon bü- yük elçisi bir tebliğ neşretmlş- tir. Baunda jeponya'nın Alman- ya İle siyasi ve tedafii hiçbir snlaşma ve müzakerede bulun madığı bildirilmektedir. Deniz Konferansı Londra, 1 (Radyo) — Deviz konferansı toplantısı bilâ müd det geri barakılmıştır. Teşkil edilen tâli bir komlte fanliye- tine devam edecek ve lüzüm görünce deniz konferansını top lantıya çağıracaktır. İstanbul'da da Tarikatçılar Yakalandı. İstanbal, 1 ( özel ) — Son zamanda tarikatçilik — mes'ele- sinden bazı — vilâyetlerimizde tevkifat yapıldığı malümdür. İstanbul'da da — tarikatçilik vu çondan birkaç kişi tevkif edil miştir. Italya'ya Göre Mısır. Vaziyet salâh bulmuş değildir! Roma, 1 (Radyo) — İtalyan gözeteleri, Misir vaziyeti etra- fında mühim neşriyat yapmak- tadırlar. Bo gazetelere göre All Ma hir peşa kabinecsinin teşekkülü Mısır dahili ve harlici vaziye- tinde bir salâh veya bir değlşik- lik vücuda getirmiş değildir. Vaziyet hâlâ nazik ve vabimdir. (ıeneral Peleorını Berlin'e Gidivor. Paris, 1 (Radyo) — — İtalya ge neral (Pelegrini), Parla'cen sonra Berlin'e bareket etmiştir. Go neralin, Alman aakeri rlceli ile konauşacağı söyleniyor. Polonya Nakliyat Ka- tarlarını Azalttı.. Varçova, 1 (Radyo) — Po lonya hükümeti, 7 Şubattan İtibaren bitaraf koridorlardan geçen Polonya katarlarını azalt- mak mecburiyetinde - bulundu: gunu bildirmiştir. Bunun sebebi, Almanya'nın Polonya'ya olan borcunun henüz tesviye edilme- miş olmasıdır. Maden Ocağında Yangın Kalküta 1 (Radyo) — Jav- yand'daki maden ocağı yangını çok fecl olmuştur. 14 ü İogiliz ve 23 ü İtalyan olmak üzere 87 ölü ve 23 yaralı vardır. Yeni infilâklar ihtimaline karşı gerl — birakıl- hava kuvvetleri komntanı cesed aranması mıştır. Romanya Hükümeti Yalanlıyor Bükreş 1 (Rudyo) Ra- manya'nın İlılyı ya olan borç- lari için altın tediyat mecbu: riyeti — mukabilinde — İtalya'ya lâzım olan petrolü 1937 baha rına kadar vermeği tasahbüd bakkında çıkan haberleri Ro manya bükümetl yalanlamıştır. Barışıyorlar Mı? Londra 1 (Radyo) — Sabık İspaoya kraliçesi Viktorya, bu radan Roma'ya hareket etmiş tir. Kraliçe, İtalya kraliçesi ta- rafından davet edilmiştir. İspan- ya kraliçesinin, kocası Alfons'la barışacağı söyleniyor. Halya Kültür Bakanı Berlin'de Parla, 1 ( AA ) — Maten gazetesinin — Berlin'den — haber uldığına göre Italya Költür ba kanlığı müsteşarı; Berlin'e gel miş ve dış bakan — tarafından kabul — edilmlitir. — Müsteşar; Olimpiyadlarda haszır bulüna caktır. Londra Toplan- maları Etrafında.. Paris 1 (ALA) — Londra'da kral beşinci Corc'nn cenazesi münasebetile — toplanmış — olan #İiyasi zevatın mühlm görüşme ve toplanmalarından bahseden gazeteler; muhtelif mütalealarda bualunuyorlar, Pötl Pariziyen diyor ki: “İngiltere; mesai — birliğine giriyor. İngiliz sıyasasının al miş olduğu İstikamet; — İngilte- redin Alman tehlikesini daha ziyade anlamış ve buna — karşı koymak için Sovyet Rusyanın yardımlle — kollektif emniyeti kuvvetlendirmeğe azmetmiş ol maktadır. Eko dö Parl gazetesi de di. yor ki: “Prens Pol, doktor Tevfik Rüşd'ü Aras ve prene Staren berg arasında yapılacak görüş: melerin merkezi Avrupa ve Akdeniz — mes'eleler! üzerinde yapılacağı tahmin ediliyor. Lit) viaof'au mükülemeleri de bu içlere alt olacaktır. Çünki birçok — taraflardan Rusya'nın Tuna meselesine karşı alâkadarlık göstermesi İsteniyor. Afgan Hariciye Nazlfl Moskova'ya gidec! Moskova 1 (Radyo) — ğenistan hariciye bakan! bemmed Han'ın — Moskö! gelmesi beklenmektedir. Esbak kral Amanoullab nındanberi Afganletan'dağ kova'ya siyasi rical gel Bu ziyaret, iki devlet daki dostlüğan yeni - bir lidir. Londra, 1 ( Radyo) — Eden, bugün — Afganlatali işleri bakanı Feyz Mo Han'ı kabul etmiş ve bir ” det konuşmuştur.Feyz Mabi' Han; Türkiyo, İran V© arasında aktolonmak üztf? lanvan dostlak — miaakınl nistan'ın da İştirak edeceb” Lord Eden'i haberdar eyl* Makdonald kuvvetli bir ekseriyet kazanmik Londra, 1 (Radyo) — ” donald'ın İntihap mıntabi küvvetli bir ekseriyet söyleniyor. Netlce pın!“J nü belli olacaktır. Bir ölüm Parls, 1 (Radyo) — azasından Versay şatosü fiızı ve maruf muharrit yer Nolkak kalp hasti aefat etmiştir. Romu, 1 (Radyo)— Ak başkanı Marko, Fransıt misi üyesinden Piyer Nolbik vefatı münasebetile Frantif * demisi başkanlığına bir çekerek taziyette bulun General Kond! Zehirlenmiş " — Baştarafı 1 ol eahift”, Generalın zehirlenme "" sinde öldüğü hakkında B yia döndüğünden otopsi masına karar verilmiştir" İstanbul, 1 (Özel) — “g dan bildiriliyor: General “| dilis'in birdenbire ölmesi © na'da büyük bir teessüf * dırmıştır. - General Ki kahvealtı ettikten sanrd sini ziyarete gelen bazi daşlarile görüşürken © yere düşerek ölmüştür. Eski kral naibi; duğu halde kilisede 10 diği yerde yatmaktadır. baları ve kralın yaveri 877 cenasesini: selâmlamışlartğ İ Cenaze, yarına klllh_' g na'nın en büyük — kilis”'i kalacak ve oradan buçukta törenle kaldırıl0'0g İzmir İkinci İcsa gundan: İzmirde Arastada muktf'| / sa paşa hafidi Mehmet yi rafica: İzmir İohisarlaf Ç sine borcunuz olan & ve masarıfın — tahsili İzmir Sulh Hukuk sinden — 18.6.1934 34-2465 No, h ilamı lcraf? edilmekle Hamdaki gönderilen lcra emri ikametgâhının meçbül masına mebni ilânen * forasına karar verilmit * , taribi İlândan itibaren İ zarfında Işbu borcanus? men İkinci İera meniz ve bu müddet mal beyanında bulanı? takdirde müddet mürt sonra cebri lcraya d€ nacağı tebliğ maki olmak üzere Hân ol