11 Mart 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

11 Mart 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Çim Bir sual listesi Her halde Işi gücü, meş'esi, keyfl yerinde ve bir az da şanu, bunu İğnelemekten zevk alan blr karlim, otaormuş, bir susl Tisteel doldurap bana miş. Adeta, doktora İlâcı botar, Avukata mes'ele >danışır — gibi, teyler karıştırıyor, Listeyi elime aldım. Baktım KI; enteressan bir çay! Cevab- larile boraber bu sütunlara ge Çirtiyorum: gönder hastalık hukuki bir çok 1— Dünyada yalan rekorunu kıran kimdir?. Evvelce kadın ve evli erkekti. Şimdi de poletikacılar. 2— Kılıbık erkeğin karısına karyı duyduğu — korku — neye benzer?. — Taorı hozüründa — yalan töylemeğel. — Manmıfib. bügün bütün Avrupa — milletleri, yek diğerine karşı birer kılıbıktırlar. 8— Kulo ana İle gell gelin an Taşebilirler mif —M. Mosrtollnl e M. Eden Aolaşırlarsa, bunna da bekliye- biliriz. İmkân denllen şey'i, Zeman gelir de kuşa benzetirsek © da olacaktır. — Hançi « gürültüsünü, parı olmuşuzdur? — Habeşislan ateşl . Ren M68'elesi ortaya çıkımca, ortalık öyle bir karıştı ki, zavallı Ha başler kı koparsalar, kim #enin kula, İşitmi yecek! 5— Dünyada kiymetini hiç kaybetmiyen en — eski nedir?, — Sulhi. 6-—Medenlyetin en kıza ta yepar mısınız? — Biribirlei yimeki, 7—Adam olmak için ne yap mak Tanıtndır? i vardır. ki 101 düymaz yalan — Evvelü aç kalop, sefil düşülee bile hüviyeti biç bozma mak!, 8— Dünyada en çok kimi Seversinlz? — Kendimi!, Aynanın ica dinde bile İnsah bodgümlığının tesiri vardır. 9— ( İzmir'de kış ) deyince D hatırlarsınız? — Hastane şeklinde bir şehir. Her evde iki nezleli, üç gribli, bir bronşitli, dört romatizmalı İasant, 10 İnsan, bayatında (İlk akhı bayına geldiği gün meyi anler?, t — Ba, yanlış bir soaldır. .l kli başından - gidirken ©? Şeyi anlar, Çimdik Nöl z tçi Eczaneler * Bu akçam Başdarakta Sıh lııı' Kaurataşta Santo, — Tilki kte Yeni İzmir, İrgatpaza Tında Asri, Gözelyerde Afiyet Sczaneleri açıktır. Üzüm Kurumu Avrupa piyasaların- da teşkilât yapılacak Üzüm kuramu müdürü İ4 mell Hakkı Avrupa'ye tedkik — seyabatına — çıkmıştır. Bu sayabatta kurumun satın almış olduğu Özümlere mahreç ler bulmak v : teşkllât yapaiak için çalışacaktır. Bu - teçkilâta büyük ehemmiyet verilmektedir. Bu sayede üzümlerimlisin; ku rom tarafından dış piyasalarda fazla satışı temin olanacaktır. Veral; Polislerin Terfi Imtihanı. Imtihana on kişi girdi Emniyet merkez memutloğu İle polis birinci ve İkinci ko miserlikler terfi imtihanları dün vilâyot Idare beyetl yapılmıştır. Terfi İmtihtnlarına 1 birinci komiser merkez me murluğu, 8 İklaci komlser, birinci komiserlik ve 8 üçüncü komlser iklaci komlserlik İçin girmişlerdir. İmtihana girenle: rin bepsi 10 kişidir. İmtihan komlayonu — emniyet müdürü Feyzi Akkor, müddeiumumi muavini Mümtaz ve emniyet müdür muavioi İsmall Küntay- dan müteşekkildi. İmtiban —evrakı mühürlen miştir. Bugün emniyet umum müdürlüğüne gönderilecektir. Bir Kaza Bir çoban yaralana- rak öldü. salonunda Menemen — kazasında — çavuş | mde çoban Müstafa oğlu Mehmet; kendisine lt taban cayı karcalarken ateş aldırmış Mahkümiyet müddeti indirildi. Karşıyaka'da Kemalpaşa cnd. desinde meyhaneci — Celâl'e 5l döürmek — kasdile beş el — sllâh slan Hayriddin evvelce ağırce zada on sene ağır hapse mah küm edilmişti, Temyiz mahka mesloin nakız kararı üzerine yeniden yapılan — muhakemesi netlcesinde — cezasından beş se nesl İadirilmiş, beş sene — hap sine karar verilmiştir. (A TRRER A Balo Bir Hafta Sonraya Kaldı. 14 Mart 936 cumartesi gü nü akşemı müstaehkem mevki orda evinde verilecek — olen balonun, bazı sebeplerden do layı 21 Mart 936 günü sk şemına birakıldığı müstahkem mevkl komutanlığığdaa bildi rilmiştir. YYARE SİNEMASI TELEFON 8151 yapılan barikalar filmi V.U.Meeli — Baştarafı Ici sayfada — geçmiş olacaktır. İzahanameden ve encümen mütulecasından vilâ yetin vaziyetini anlıyacaksınız Bunun üzerinde fazla söz söy: lemeğe lözüm — görmiyorum. Yalnız bir noktayı n mek İsterim; Vilâyete geldiğim zaman baş lenmış çok gözel ve — faydalı işler İçinde yürümekte olan köylülerimizi bazı — yüklerden hafifletmeği ve vazifelerinden bazılarımı — vilâyote almayı mu: vafık gördüm. Köylülerimiz ta mamen müstahıll — veziyettedir. Kendilerine fazla vazife Hoce İstibsallerinla fazlası bu vezifelere tabele edilmiş — olur, Halbaki bir kaamını kendi Ih Uyaçları için sarfodince ba sar, Ülyattan — memlekette — umumi hayat ta müstefit olar. Biz bugün bunu tecrübe ettik. Köy İşlerinde köylünün yükü ha fifledi. Devletla aldığı tedbir ler sayesinde mahsul de etti. Köylü geniş — İratlarla pi yasayn ve devlete olan — barç larını vermiş ve bandaa vilâ yetimizin iktısadiyatı müstefld vazet verl olmuştur. Yenl büdeemizle de | köylüyü müşterek İşlerden ha fifletmek ve köy varldatlarını tamamen kendi — mübitlerine hasretmek ve onları tam — mâ. nâslle yöükseltmek geyemlz ola caktır. Bu münasebetle köylü. nün cemiyet içindeki mevkilni tayin ve ona karşı yardım. hls Terini çok zaman evvel daha birçok şeylerle birlikte — Işaret eden Büyük Şefimizin huzu- runda bir kere daha eğilir ve meclisimizin açık bulunduğunu bildiririm. Bütün öze; vali Fazlı leç'in söylevini sürekle sikış ladı. Nizamname — mucibince evrelâ iktnel rels seçimi yapıl di ve ekseriyetle Sırrı (Foça) seçlldi. Daha sonra gizli reyle Meh med Aldemir (Çeşme), Saml Güleüoğla (Tire), meclls sek- reterliklerine seçildiler, Surı (Foçu); uyağa kalkarek; arkadaşlarının kendisine pös terdikleri teveccühe — teşekkür ettik, vali: — Ruznsmeye göre vilâyetin fzabnamesl okunmak - lâzımdır. Ancek ondan evvel — merasim vardır. O da Ödemiş — intihabı biliyorsusuz ki devlet — şüran kerarlle feshedildi ve yenilendi. Bu saretle'yenllenen intlhab mezbatası okunsun. — Dedi ve Ödemiş Idare heyetfaln Intibab mazbatası okunurak — uvükat Ekrem, Selim, Ragıp, Mubar- rem ve HBasan Serter'in üyelik- lerf müttefikan kabul edildi. Yusuf Ziya (Bayındır): Gü Bugün Bütün İzmiz'lilerin seve seve soyretmekte oldukları iki san'at eseri 1-KONTİINANTAL Karioka Kral ve Kraliçesi GINGER ile FRED ASTAIRE ve yüzlerce güzel kızın İştirakile 2.KUKARAÇCA Tamamen renkli, d. Ayrıca Türkçe sözlü FOKS dünya Seanslara ıı;ı!lnıi: Kukaraça 15 . CE Seane sonunda her ae inalı mmte otobüs Karşıyaka'ya ve İlpın?ıılu şarkılı ve sözlü neş'e zarfet filmi haberleri “Olimpiyad müsabakalarının heyecanlı sahneleri* - ——— — 17,50 . 20,33 — Kontinantal 1545 . 18,37 . 21,15 vapur vardır para | — Büyüklere Saygılar Atatürk Cumur Reisi Bugün toplanan vilöyet ge nel meclisi, İşe başlarken Türk varlığım kurtaran ve korayan Büyük — Önderlerine sonsaz bağlılıklarını yüksek katınıza bildirmek yökümünü verdiler. Bu ödeti yerlae getirirken coşkun düygulı garım. General İsmet İnönü Başbakan Vilâyet genel meclisl bugân açıldı. Ülüs İşine — başlarken sonsoz — saygılarını — bildirme yökümünü verdiler. Bu ödevi yerine — getirmekle onur — da- yarım. Receb Peker CHP. Genel Şekreleri Vilâyet genel mecllsl bugün Hik toplantısında Partiye can dan bağlılıklarını yüksek ka Hniza — bildirmek yükümünü verdiler, Ba ödev, yerine ge tirilirken sonarım. Kamutay başkanlığı İle ba kanlarımıza da ça telgraf çe kilmiştir: Bugün ilk toplantısını yapan vilâyet genel mecllal sİze say gılarının — sanulmasını ka'ar altına almıştır. Büyük — seygı zederlm. İzmir ilbayı Fazlı Güleç sonsuz. saygılarımı larumlı | — Bu sene vefat eden kıy metli Tire azası arkadaşımız Hikmet Zühdü'nün — hatırası için meciisin bir dakika sü- küt etmeslol rica ederim. De: di, vall: — Ben de onu vırası gelince söyliyecektim. Müsmaade eder. seniz. — arkadaşımızın — teklifi veçbile mecllsi saygı eseri ola- rak bir dakika süküt ettirelim. Dedi ve meclis bir dakika tatil edildi. Daha sonra vilâ: yetin İzahnamesi hüsust muhe: seba başkâtibi Hamdi Yürük tarafından okundu. Vali Fazlı güleç: — Arkadaşlar; deği, Izahoa | me özerinde derbal reylerici ( övermeden evvel bunü - tedkik ve temik etmek Özere bir be yet totibap edelim. Ekrem (Ödemlş), Yuasuf Ziya (Bayındır), Ömer Lütfâ ( Tor balı), Hasan (Bergama), Mus: tafa Münir ve Murad Çınar (İzmir) bu hey'ete seçildiler. Mustafa — Münir; mutaleana- menio, İzahoamenin müzakere- s#inden sonra okonmasını teklif etti ve kabul edildi, ba hey'e Ha müteleaname Özerinde de tedkikat yapması mürafık gö- rü'dü. İstifa eden Bergama azası Avakat Febmi Kural ile İzmir Malde Dirik, Kemalpaşa azatı Doktor. Asım' Yatlifaları okundu, reye konularak kubu lünden sonra yedek azanın çe gırılması muvafık görüldü. Bayındır belediye mubasebo- ciliğlee taylo olunun Bayındır #zası Vasf| İdil'in memurlyetl, azalığa manl olmadığı ve azalık vazifcelâne devam etmek İstediği hakkındaki arzabalı okundu, Menemen szası avakat Kemal ve İzmir erası avakat Ahmed Şükrü söz alarak kanuni vaziyeti Izah ettiler, neticede reyle âzalığı kabul edilmemiş, yerine yede- ğin çağırılması muvafık görül. Mmüştür. ' iuf si Toplandı Daha soura encümenleria ve- çimine geçildi, Vali: — Müsaade ederseniz encü: menlerde geçen seneki arka- daşlar çalışsınlar. Dedi. Meclls bunü — kabol €tti ve encümenlere ça zevet seçildiler: Büdçe encümenine; Hasan (Borgama), avakat Narl Fettah (İzmir), avakat Ahmed Şökrü (Izmir), Basan Serter (Ödemle), avokat Mastafa Münir (İzmle), Mebmed Fahel ( Seferihlsar ), Mübarrem ( Ödemliş ). - Sami (Tire) ldsre — Ziraat encümenlne; Refik (Tirey, avakat Komal (Menemen), Hüseyin Avnl (Ur- 1a). M. Aldemir (Çeşme), Azmi (Koşadanı), İsmall (Kemelpaşa). Maarif encümenine; Mehmet Ali (Bergama), avaket Yasaf Ziya (Bayındır), Fatma Dilli (Bergama), Selim (Ödemlş), Marad Çınar (İzmir), Nafın encümenine : Avukat Ekrem (Ödemiş), Emin (Kara buran), Ragıp (Ödemle), — No- catl (Dikilij), Aclan (Tize), Mas tafa Unsnan (Meoemeo), Sırrı Şener (Foça). Mübendis Ömer Lütfü (Torbah), Sıbbat encümenine: Doktor İzzettla (İzmir), doktor Osman Yunus, doktor Kümıran, eczacı başı — Ferid (İzmir), Mustafa Onaran (Menemen), Mazbata encümenlne: ava kat Ekrem, Yasuf Ziya, Mus tefa Münir ve Ahmed Şükrü seçilmişlerdir. Vali: — Mutad olduğu üzere mec- llsin — tazimatlarını — telgrafla Camar — Rolsimize, ve — diğer yüksek makamlara bildireceğiz dedi, meelle: Hay, boy! Seslerile kargıladı. Ümümi içtima güvleri Sahı ve Cama günleri olmak üzere kurarlaştı- rıldıktan sonra toplantıya son verildi. Encümenler — hergün müantazaman toplanarak çalışa caklardır. çeşme'de Cinayet Mehmed tabanca ile öldürüldü. Çeşme kazasının Ovscak kö yönde bir cinayet — olmuştur. Ahmed oğlu 28 yaşlarında Meh med; geceleyin evinden çıkıp köy kabhvesloe giderken gene bu köyden İbrahim oğlu Meh med tarafından atılan tabunca kurşunile öldürülmüştür. Katli; nagand. teklidi taban- ezslle tutoalmuştar. Tahkikata göre katil Mehmed; araları açık olan diğer Mebmed'in yolunu beklemiş ve onu öldürmüştür. Köyün bu iki delikanlısı ATASIDI bir kız. mes'elesi ol duğu ve cinayete bunun Bebeb olduğu zannedilmektedir. Tah- kikata adilyece devam olun. maktadır. Gezici Aytarlarımız Gazetemiz Kasaba bettı ge zlel aytarlığına Aydıu hattı ge- zicl aytarı Şükrü ve Aydım hattı aytarlığına da Yusuf atan. mıştır. Sayın okuyucu ve abo: gemanlarımızın kondilerine ko- laylık göstermelerlei dileriz. —— . 4.- a— Dün Gece Ikinci Konfe- ransını Verdi. — Baştarafı 1 inci sahifede — kılâbı yanyana — getirerek Ata- türk devriminin bütün hir ol. banı bayran bırakan . büyüklü: günü, Halkevini — doldaran İz: mirlilerin gözleri önünde bir kere daha caolandırmış, anarak bitlemiştir. ve İnsani heyecandan heyeoana sürükliyen hutıraları taze bir vak'a gibi gönüllerde yaşatmıştır. Değerli batip, (İakılâp) kon: feransnı bitirirken, Türk ia- kılâbıma, bir Türk rönenanm addedilmeğe veze olduğunu İya: ret etimiş ve sözlerini ba bü yük lakılâbı yaratan en büyük Türk'ü hürmet ve minnetle Nafi Ataf'an bu sözleri, Aslkevi salonunu dol. düran — İzmirliler — tarafından #ürekli ve şiddetli bir sar alkışlanmış, kurtulan — ve kur: tarılan İzmir — balkı, Büyük Kurtarıcılarına — karçı duyduk: ları sonsoz şükran — ve bağlılık hislerini bir kere daehn teyid etmek Çırsatı İçlnde coşmuş ve taşmıştır. Ş Nafi Ataf Kansa, bugece de mferanslarının ikinclel olan (tetiklai) kanferansını — vermiş —— tir. Halkevl salonları dün gece olduğu gibi bu gece de baştan boşa dolmüş, oturacak tek bir yer kalmamıştı. — İstiklâlin me demek olduğunu pek İyi bilen İzmir'liler, değerli hatibin bu günkü konferansını da böyük bir dikkat ve alâka Jle dinle- mişlerdir. Türk İnkılâbım — ve Türk İstiklâlini tam bir vozah ve garahatle canlandıran batl- bin eözleri sürekli alkışlaria karşılanmış, İstiklâlsizliğin ne demek oldağana üç büçük yıl — bür! kara gönlerde çok İyi anlamış olan İzmir'liler 10 Mart — 936 gecesinde — sonsoz bir ve- vinç ve hryecan içinde yaşa- mışlardır. Nafl Atuf Kansunun verdiği bu ikinci konferansın İzmir'de yaşatığı sonsuz heye- can, böyük devrim partlmizin tertib ettiği konferanaların bü- tün yordda gönülleri takılâb — ve İstiklâl ateşile yeniden yak- mağe bir fırsat vermiş olma: mna karşı beslenen teşekkürün bir ifadesini taşımakta idi. De- —— ğerli batip sözlerini bitirdikten — sönre, parti başkı Yozgat saylavı Avni Doğan'ın — sesinl işiten İamir'iller yeni bir taze — beyecana kapıldılar. Partl baş kanımız büyük devrim — purtl- mlala tertib ettiği bu konle- ransların memlekette yarettığı heyecanın sonsuz olduğunu söy- lemiş ve sözlerini Atatürk'ün —— kurtardığı gözel İzmir'in kah- raman evlâtlarının konferansları dinleme süretile güsterdiği bü- yük İlgi İle teyid etmiştir. Avnl Doğan, sörekli alkışlarla sk sik kesllen nutkanu — bilti- rirken Halkevini dolduran İz mirlilerin heyecam, bügünleri — gösteren Atatürk'e kurşı olan — garsılmaz bağlılıklarını bir kere daha teyid eden — tezahürleri, — von baddini balmuştu. — Konle rans bittikten sonra Hsikevl gösterit kolu tarafından İstiklâl — piyesl temsll edilmiştir- Modacı öldü. Parlı, 10 (Radyo) — Fran sa'nın ev maraf moda ve elbise mütahassısı Jan Patu bü defa — Amirike atinde soğuk ala —— rak ölmüştür. ü Amerika'ya son moda kürklü elbiseler teşbiri için gitmişti.