4 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

4 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Habeş'ler imparator kumandasında v Tkayeti b z Günün Telyazı Haberleri _mııvaflm VehipPaşanın Karargâhı M. Eden, Avam Kamarasında Yeni- |İvgiltere Almanya'dan den Uzun Beyanatta Bulundu. — |4 ahat Istedi.. "’3 Da Harap Oldu. Tngiliz menatii tehlikede - Italyan'ların temi-| Ingillere, Lüzümu Halinde Gerek Fransa'ya ve Ge- natı - Fransa'ya karşı asabiyet - Habeş'lerin zaferi - Eski şartlara itibar yok ! ! Roma, 3 (A.A) — Tana gö 1â mtatı ndaki İtalyan İler: leyişi bakkında ecnebi gazete- ler tarafından neşredilen tah Hiler Italyan mebaf ilinde şid detli bir. — memhouniyetelslikle karçılanmıştır. Hâber alındığına göre İtalya, Tana gölü civarındaki İngiliz nüfüz mıntokası hakkında 1926 protokolunda vermiş olduğu ta ahhüdlere cakisi gibi hürmet etmek niyetindedir. İtalyan — gezeteleri, bugün Ferantız efkârı umumiyesidin takındığı — vaziyete do — şiddetle bücum etmektedir. İtalyan or- dularının son — zaferlerinden kuvvet bulsa İtalyan mebafili seki beşler projesini, yahud buva plânını ihya etmek letl yen taehlilleri müstehal bir ge- kilde karşılamaktadır. İtalya es- kimiş plâaları tekrar mevzuu baha edemiyeceği gibi ölü tek liflere İstinad eden hal çarele- rioi de kabul odemez. Popolo di Roma gözetesi Fransız —matbuatının — endişe uyandırmağa mataf bozguocu Deştiyatını mevzuubahis etimek tedir. Tana gölü civarındaki İogiliz menfaatlarini işaret eden Fransa'nın bu hareketi FPransız hükümetinin Haheş mes'elesine karşı baftalardan berl — göster diği alâkanzlıktan sonra bu mes'ele İle yeniden — meşgül olmaya başladığı tesirini — ver- mektedir. Fransa Akdenizde çıkacrk olan yeni karışıklıklarIa zecri — tedbirlerden sarfınazar etmeksizin yeniden — sahneye çıkablleceğini sanmaktadır. Yeni muharebeler: Londra, 3 (Redyo)— Amba- Alagi'de ki yabsocı muhubir ler, Asangi gölü mubarebesinin şimdiye kadar yapılan barplerİin en çetini olduğunu - bildiriyor- lar. Habeşler, süngü, el bombası ve top mteşi İle düşmana sal. dırmışlardır. Gece acı acı İnliyen davollar, bir çok harp rüesasının - ölü münö bildiriyordu. İmparetor, Masirer'de ordusunu touzim ile meşguldar. Vehip paşanın karargâhında: İstanbul 3 (özel) — İtalyan tayyareleri, cenup orduları ku- mandanı Ras Nusibu'nun maker müyşaviri ve Ogaden cephesl kumandanı Vebip paşanın ka- rargâhiını bombardıman — etmiş lerdir. Habeş posta nazırımın INEMASINDA maktâl düştüğü Adis Ababa'dan bildiriliyor: Bir taarruz; Londra 3 (Redyo) — Roy: ter ajansı bildiriyor: Habeş'lert dün Pasamakan'da bir taarruza gecmişler ve İtalyan cephesinö kadar sokulmuşların da — zaylat vererek görl çeklimişlerdir. Vehip paşa: Mopedesla 3 (Radyo) — Ha: rar bombardımıanındau — sonra Vehip paşamın karargâhı harap olmuştur. — Vehip paşa Guslla şehrine sığınmİştır. İmparator ordusunu topliyor: Adis Ababa 3 — (Radyo) |— Havss öjansı bildiriyor; Impa rator, ordasunü Asangi — gölü cenubundu toplumaktadır. Ne gün'ün yeni bir taarruza geç mesl ihtimali vardır. Adla Ababa, 3 (A,A) — Ha: beş genel karargâhı bildiriyor: S1 marttan beri Amba Ala- glola cenubundaki Müalslo — ve Debur yakinlade şiddetli mu- hserebeler — olmaktadır. Habeş kıtaatına İmparstor kumanda etmektedir. Haboş kıtaalı 7 rekse Belçika'ya Yardım Edecektir. Londra, 3 (Redyo) — Ba sabah M, Eden Avam kumara: sında beyanatta bulunmuş ve : “Alman muhürası, büyük bir dikkatle tedkike lâyıktır; Togiltere hükümeti — Lokarno devletlerile de anlaşmak zaru- retindedir. “İngiltere'nin noklal nazarı değişmiş değildir. Alman ceva bi mutlak bir memnuniyet bahş etmömekle berüber, kararımız aynidir. *“Maamalih bic taarros ve tecavüz vukuunda Belçika ve Fransa'nın emniyetini temine bazırız. “Erkânı barbiyeler müzakere ve temasları tamamile teknik ve İngiltere'yi biçbir taahhüde sevketmiyecektir. Bonu Fransa ve Belçika'ya da — bildirdim. Siyasi mahiyetl olmuyacaktır. “ Lokarno devletleri yeni konferansının tarihi benöz tes bit edilmemiştir. ,, Demiştir. Lold Corc'da: “ Müzakerelerin akim kal ması ihtimali neticesiade bir tanrraz bhadisesi çıkarsa barb düşman elperini alınıştır. Mu- Yuuan PBl'İi harebe 1 nisan sabahleyin saat B te başlamıış ve akşama kadar denam etmiştir. İlk iki gün zarlında İtalyan'lardan 6 Ital yan zabiti ve 7000 Italyan ee Liderleri ——— —— Dün Atina'da keri ile 2000 kadar yerli aa toplanmışlıı'dn-. ker ölü vardır. Yaralıların adedi belli değildir. Habeş'ler birçok — mitralyöz her nevi barb malzemesi ve mühimmat ele geçirmişlerdir S1 mart ve olsandaki Hsbeş zayiatı B87 ölü ve 350 yaralı: dır. Habeş'ler çok gözel mu: harebe etmişler ve şiddetli top- çu ve mitralyöz ateşine ve ze- birli gaz bombalarına rağmen ilerlemektedirler. Muharebe devam etmektedir. Halkevi Müsamere veriyor Halkevimizde geçenlerde ve- Tilen Iki temsil çok alâka gör- müş ve bunların tekrarı İsten- miştir. Temsil kola da bunu kabul etmiştir. Müsamere bu akşam saat yirmi buçukta ve- rilecektir. Bir perdelik İstiklâl piyesi ile Ahmed Vefik paşanın Mülyerden çevirdiği 3 perdelik « Zoruki tabip * eseri oynana: caktır. Davetiye yoktur, vatan- daşlar serbeatçe girebileceklerdir. TELEFON 2573 İstanbul, 8 (Radyo) — Atl- Ba'dnn haber veriliyor: Parti ilderleri, bugün toplan- mışlar ve Yanaslstan'ın Belkan misakındaki tanhhüdlerini tet- kik eylemişlerdir. Ba - toplan tıda, Balkan misakını — imzala- miş olün M. Makâlmos — İzabhat vermiş ve Yunanlstan'ın, gizli bir taabhüde girmemiş - oldu- ğunu söylemiştir. Eski barlciye meziri M. Mihalakokülos — İse, banan aksini İddia eylemiştir. Liderlerin tetkikatı, birkaç gün sürecektir. Rum Malları Bedelleri ne kadar za- manda ödenecek? İstanbal, 3 (özel) — Şürayı devlet, satılan Rüm — malları bedellerinin takelt — mes'olesini tetkik etmiş ve bedellerin B takeitte ödenmesine iİmkân ol madığı Kkanantine varmiş ve ba şekilde karar vermiştir. Bu akşam 21,15 seansından itibaren Görmediğiniz, bilmediğiniz bir diyarda; heyecanla, merakla, baştanbaşa aşk ve kıskançlıkla do- la ve şimdiye kadar daymudığınız yepyeni bir mevzuda vücuda getirilmiş senenin en güzel filmi Sengapur Postası Fransısca sözlü, Metro . Goldvin - Mayer söüper filmi. Ba filmia barikolâdeliğini temin içie hiçbir fedakârlıktan kaçınılmamış ve şöhretleri dünyaca tanınmış dört büyük yıldız. olan Clare Gable - Jean Harlov - Vallace Beery - Levis Ston Bir arsya getirllerek tam bir fedakârlık rekoru tesle edilmiştir S ANTTA OAT cephesinde yor alacak mıyız,,. Diye bir sual sormuş ve Eden müşbet cevap vermiİştir. Amele fırkasından Btli: “Yalnız Lokarnocuların de- gll, bütün aluslar sosyetesl er- kânının taarroz kargısında bir lik hareketl lâzımdır.,, Demiş ve Eden; — Bu fikir bana da çok mülâyim gelmektedir. Demiştir. Ledi Astor domloyonların vaziyetini sormuş “bunlar — Lo- karno mushedesine — girmiş de- gillerdir.» Dedilşiir. Eden — Vakıa Lokarno dev letleri arasında değillerdir, fa kat büdisattan muntazaman ha berdar edilmeleri lüzımdır ce- yabım vermiştir. Etli — Uluslar sosyetesi bir karar verirse dominyonlar da Iştirak etmelidir. Ve herşeyden evvel umumi uzlaşma elde et- meğe çalışmalıyız. Demiştir. Amerika'da Kasırgalar Bir Sürü Ev Yıkıldı. ölenler ve Yaralananlar Vaşlagton 3 (Rudyo) Çok Fazladır. Dün gece Corciba, Albiyama ve ce nubi Karolla ayoletlerinde şiddetli bir kasırga eemiş, mübim ba- sar yapmıştır. Birçok evler yıkılmış, 40 kişi ölmüştür. Nevyork 3 (Radyo) — Gorep kasaba 1, şiddetli bir kasırga neticeslade harab olmuştur. ö0 ev yıkılmış, 10 ölü ve 60 yaralı enkaz altından çıksarılmıştır. Ölenlerin çok fazla olduğu haber veriliyor. ——— N urulîâh Esad Geldi Demir Fabrikâları üzerindeki Tet- kiklerini Celâl Bayar'a Bildirdi.. Istanbol 3 (özel) — Memleketimizde karulacak olan demir fabrikaları içlo, Almanya ve İngiltere'deki fabrikalarda tetkiket yapan sümerbank umum müdürü Nurollâh Esad, bugün Avrupa- dan — şehrimize otrafında İzahat verdi. geldi. Ekonomf bakanı Celâl Bayar'a tetkikatı — — Bir Delinin Marifeti Karısı İle Kızını Makasla öldüre- cekti, Ağır Surette Yaraladı . İstanbul 3 (Özel) — Üszküdar'da oturan Halil ieminde bir deli, kızı Ho karıtını maokasla kesmek İsşemiş ve ber ikisini de ağır sorette yaralamıştır. Kadınların feryatlarına yetlşen balk, banları delinin elinden zorlukla kurtarmıştır. Yaralılar bastane- ye yatırılmış deli Halil yekalanmıştır. Lehistan'da End'işeler Almanya Şimdi De Danzig üzerinde Rol Oynamakta Imis? Varşova 8 (Rudyo) — Le hlstan ayan meclisi, 1936-1937 büdeeslni mecllse — arzetmeden kabul ve tardik etmiştir. Almanya'nın Ren ve Danzig te maahedeler — hilâfına yap- mukta olduğu bareketler, Le- histan — senatosunda — şiddetli münakaşaları mucip — olmuştur. Danzig serbest — şebrinden Al- manya'ya gidip gönüllü seker ler çok olmakla beraber, ayan meclisinde tabli görülmüştür. Çünkü Alman unsorundan olan eşhası una — vatana — hiz metten menetmek — mümkün değlildir. Leh unsurundan olen gavzlİng'liler de Lehistan ordu suna gönüllü gelebilmektedirler. Vınuıı.a(nıılyn; — Danzipg'de bulunan neziler, yenl intihabat için vesileler ihdasına çalışmak: tadırlar. “-Bundan maksat, Danzig sena: tosunda nazilere üçte İki ekse- riyet temin ederek Danzig ka- nonu esaslsini tadil etmektir. Italya'da Asabiyet Başladı.. İstanbul, 3 (Özel) — İngil tere'nin Habeş imes'elesinde ta- kip ottiği siyasa, İtalya'da asa- biyet uyandırmıştır. Bugün Ro ma'da İngiltere aleyhine yenl. den nümayişler yapılmıştır. Ekonomi Bakanı- mız İstanbul'da. İstanbul, 3 (Özel) — Eko nomi Bakanımız Celâl Bayar, bu sabahki ekespresle Ankara- radan şehrimize gelmiştir. Ce- lâl Bayar burada Afyon Işle- rini tedkik edecektir. — — .— Londra 8 (Radyo) — tere bükümeti, Alman ce da açağıdaki — noktaların edilmesini İstemiştir: 1 — Koıtaat kelimesinin nası nedir? Askeri kuv hava kavvetleri dahil midir? 2 — Almanya müsteml kolimesini ortaya atmakle demek — İstiyor; tayin edil: & makul müddet ne kadar ö bilir? Altı ay ma, bir vene bütün müstemlekeleri mi yor, yöken bir kısmını ı? 3 — Avustarya ve Çekoe! vakyanın vaziyetl ne olacı bunlarla ademi tecavüz mlet ları yapılacak mı? 4 — Beynelmilel bakem vanından maksat nedir? adalet divanından başka teşekkül mü İsteniyor? Hitler'in bu suallara tabi ren cevap vermiyeceği sanılı: Kayseri Fabrikasında yapıla plânörler İstanbul 3 (özel) — Kaj fabrikasında yapılmakta 20 plânürden üçü İkmal miş ve tecrübeleri yapıldıl sonra Bursaya gönderilmişt Bu planörler numuneyo yafık görüldüğünden — diğel de İkmal edilince İzmire derllecek ve orada Türkki açılacaktır. A, Emin Arkayn Aydın, (Özel) — Aydın h kurula başkanı Ahmed E Arkayn, kurum İşlerindeki rimli — çalışmalarından — ötüf hava kurul merkez beyeti kanlığınca takdirname ile olunmuştar. Dileriz, düzelsin! Istanbul, 3 (Özel) — İ bul radyosunda modern yapmak üzere tekliflerde bi nacak olan Filips şirkel mühendisi Londra'dan çehrl! ze gelmiştir. Katil inek ve beyg Ödemiş'in Birgi nahiy: bağlı Bozdeğ köyünde bir € coğan — ölümü İle netlicel bir kaza olmuştur. Koca * oğullarından Salih'in 9 mudaki oğlu Mehmet bir inek tarafından — dıvara kıştırılmak ve süsmek - sar! öldürülmüştür. — İneğin hakkında tahkikat yapılı! tadır. . .. Ödemiş'in Beydağ nabl) nin Yenişehir. — köyünde bir vak'a olmuştur. Bu kö otoran Mahmut - oğulların Müustafa oğla İsa'nın 12 y daki kızı Ayşe; kırda- otlal beygiri kaçırmamak için bağlamıştı. Bir aralık bu Srkmüş ve alabildiğine & rak Ayşe'yi sürüklemiş ve denyere çarpmıştır. sürüklenme neticesinde olduğa yaralardan ölmüştür Bu ekşam Başdurakta 5” Karantinada — Eşref, Kamer, Eçrefpaşada — Eşrefp” eczaneleri açıktır. ———