19 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

19 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Koriezdekı Balıklar Gün ! Geçlıkçc Azalmaktadır. Cellâd (ıölündokı Bir. “ılvoıı Kilo Balığa Müşteri —. Mart tonra ve ulsan aylarından açık denizlerden İzmir körfeslac — balık akını başlar Haziren İptidasında da yamur lah balıklar, derek yumurtalarımı döker ve *ğüstor — başlangıcında körleze akın eder, Bu balığın Fakat son Pekâz balık Her balıklartn bu senekl azalışının tekisine nlsbslle 3040 körfez dışına gl tekrar körfezde lâzımdır. senelerde körfezde tatolabilmektedir. biraz daha azalan mevsimlerde bollanması sene yüzde derecede olduğu töylenmektedir. Körfesde balık azalışının se bebi, sön balıkları Jiyen canavarların artaış ol senelerde tasıdır. İzmiya adı verilen bu tanavarlar; o kadar barlstir ki takibeltikleri bir balığı Mayınca birsindan — küyrüğun deki zehirli ineyi başı mak soretile kendirini mekte İmiş. edilmediği için körlezin vapar giren yata- a batır. öldür Bublarla mücadele derim — yerlerinde pasa kuran bu canavarlar, balıkları Aylamakta, kaçırtmakta, bu su Tetle körfezdeki balıklar da #zalmaktadır. İzmir balıkçılar cemiyetinden aldığımız göre bu CSanavarların tutulması için İz mir balıkçılarının — sermayesi kâfi değildir, dört beş bin ll malümata Talık sermaye İle İşe başlamak | Tâzımgelmektedir ki, ba da an. Cak İktisat Vekâletinin yardımı He mümkün olar. Bunun İçla temiyet, canavarların İmhası İçin Vekâletten yardım — İstemiştir, Ebll balıkçıların - söyledikle- rine göre Hasan kaptan adında Foça havalisinde Anamotre İle avlanan balıkçı olmasa — şimdi her gün İzmir'e gelen 3 yüz, $ yöz kilo balık ta gelmiyecek ve İzmir'liler, sahilde bulun malarına rağmen balık eti yi yemiyeceklerdir. Dalyanlarda belık avı Ağar tosta başlamakta — İse de tenelerde Dalyanlarda da balık İetibanlâtı çok azalmıştır. Hareket Günü * Baştarafı sahife Türk yurdu ve Türk milleti bebe- mehsl kurtulacak. Ve onü kurta. Tacak bir Türk oğlu, bu milletin Yarlığından mutlaka doğacak! Türk milletinin bu ümidi, bu arzasu bakikat oldüu. Namık Ke- mal'in son 1 inci “Vatanın bağrına düşman dayadı hançerini | Yok mudur kurtaracak bahtı siyah maderini, Beytine : “Vatanın bağrına düşman daya: ma hançerini Vardır. kurtaracak bahti. siyah maderini,, Sözü ile mukabele eden Mus tafa Kemal, omuzundaki apoletleri ni, göğsündeki nişanlarını söküp bir tar fırlatarak onsekiz sene evvelki bu günde, ümidsiz. Türk — milletinin Beçti ve hareket o gün hâlâ da devam ediyor ve edece Mayısın 19 unda Samsun'a ayak basan Büyük Hareketçi, çok iyi tanıdığı milletini derbal hare- kete geçirdi. Ona dünyanın en bi Yük — zalerlerini - kazandırdı, onu dünyaya centilmen dedirtti, onu düştöğü — mezellet “topraklarından kaldırarak en medeni milletler « Viyesine yükseltti. Daba da yük- lellıa), daba da şereflendirecek. H. Rüştü Öktem meyus, zebun, başına dı, te Aranıyor. Umu yollarının ka Saklar Si Balıkçılardan bazıları, | mi harpte gemi patılması İçla batırilen şilepin, canevarlar İçin bir yuva teşkil | | ettiğini ve bu leşi, bombalarla tabrip edilirse eanavarların kör fezden kaçacaklarını, körfezde balıkların bollanacağı İddiasın dadırlar. İktısat Vrhl.(ıl mütabassıslara tet kitlere birlnel teşrinde koratolacak olan Cellâd gölün de sazan, kefal, yılan ve yayın tarafından yaptırılan göre balığı elnslerinden bir milyon yöz bin kilo balık Buuların ekserlsi sazan ve yı lan balığıdır, Cellâd gölü ku rotulacağı bü bıkların toplanarak Iktısat Vekâleti tedbirler almak üzere tetkikler Yilen balıkla | rına Almanya piyasasınca mah reç bulanmuştar. Masraf hariç yılan balığının vardır. sırada mahvolmaması — va setılması için yaptırmaktadır olmak — üzere kilosu Almanya'ya elli kuruşa satılabilecektir. Diğerlerinin de salamura vesalre süretile istih lâkl düşünülüyor. Yulaflara Zarar Mustafa Kâhya, |bir kişiyi yaraladı.. Sülüklü gölde 23 sayılı evde bir vak'a olmüştur, Ali oğlu Müstafa Kâhya'nın evi önün pa ve yalaf mahsulüne fpaşa'da oturan “Aziz oğlu Hüseyin'in koyunları girib zarar Mostafa Kâhya, bu kapatmış - ve yapmıştır. evine ile komşusu Şakir'in ellerinde — sopslar balundoğa | halde kendisini | koyunları zorla almağı geldik koyanları Hüseyin dövrmeğe ve lerini görmüştür. Bunuv üzerine Müstafa Kühya; eyine kapanarak tabancasını dört el havaya atmış ve sonra da kırma çifte tüfeğini mütearrızların — özerline boşalt: mıştır. Çıkan saçmalardan Şakir sağ kolu İle suğ kasığından ya- ralanmış ve hastaneye kaldırıl mıştır. Tabkikata dovam edi llyor. Alman ticaret Hey'eti bekleniyor Alman tearet bey'etinin ba gönlerde şebrimize gelmesi bek leniyor. Hey'et İzmir'de muh- telif — İktizadi özerinde tedkikler yapacaktır. işler SINEMASI Bu Bu bafta her gün 21.15 seanslarında F Bugüu esat 15—189 seanslarında AYŞE BERİAU — gibi Saat 13 ve L7 seansında İBRAHİM MOLLA — Güzeller Resmigeçidi Sov —— Ege vapuru ile Istanbul'a gitti. Şehrimliz Sovyet general kon solosu Trentiyef — yoldaş, başlamak yenl vezifesine Özere | dün Ege vapuru İle İstanbul'a gitmiştir. Genral konsolosu va purda parti başkanı Yozzad saylavı Avni Doğan ile şarbay Behcet Uz, belediye — rels mu avini Saad Yurdkoru, vilâyet . | namina bukük İşleri direktörü, şehrimiz İngiliz, Yunan ve İran konanloslerile gazeteciler tara fınadan oğurlanmıştır. Dost Sovyet Rusya'nın dört senedenberi İzmir — koönsolosu İken terfian Moskova'da yeni edilen kon cenapları, dün Ege va poru İle İstanbul'a — mütevecel hen hareket etmiş ve vapurda hararetle teşyi edilmiştir. bir vazifeye tayin solos Trentlyef censplrrı İzmir'de bulunduğu müddetçe, belediye Rusya'ya — tasl'ük edecek bütün İşlerinde azami yardım larda bulunmuş, hattâ belediye nİn park tetkiklerinde bizzat arka daşlık ederek çalışmıştır. Yanl İzmir şehri İle do yakından alâkadar olmuştur. Ba itibarla kendisinin — ayıılmasını — şehlir namına da tecssürle gören şar bay, pazar günü akşamı şehir Trentiyef cenap gazinosunda bir ziyafet ver ları — şereflne miştir. Ziyefette bazı tanınmış zevatta hezir. bolanmuştar. Konaolos cenapları, ziyafette bir söylev aytılmaktan . mütevellit tecssür lerloi, Türk Jakılâbına ve Ata türke karçı doydüğü hayrablığı vererek İzmir'den ve tekdirleri anlatımış, bundan sonra da her zaman İzmir'l ve Tüârkiye'yi unutmuyacağını söy lemliş; — Yaşasın büyük Türkiye cumuriyeti ve onun büyük Şefi Atatürk; — Yaşanın — iki gölleri — taralından kurulmuş olan Sovyet Türk sarsılmaz dost memleket lağasan küvvetli temelleri! Diyerek kadeh kaldırmış ve sikışlanmıştır. ölüm Eski emlâki milliye müdürü Ziya'nın oğla özüm olmsarı Kemal, müptelâ olduğu basta- hıkten kartulamıyarak dün vefat gtir. Cenazesl dün — Sabah dostları ve büyük bir kalabalık tarafından kaldırılmış, asri kab ristana defnedilmiştir. Keder. dide allesine başınız - soğolsun, | deriz. TAYYARE TELEFON 83151 lan İtibaren yaz terifesiye başladı. Her gün ve her seateta fiyatlar 15-20-30 Kuruştur Tevfik özcan iyatlar: 30 Fransız — ve Arap et Konsolosul| D relelimizin Moskova'daki költür | | tasından tekaâd edilmiş, tarafından Manyatizm, Splrtizim 40 — 50 kuruştur TTTO MEBMET YUSUF — CAMILLA BERT — SIMONE artlstlerinin Amerika gözellik kraliçelerinin ve beşyüz gözel oyuncu kızın İştirakile yapılan fevka: lâde muhteçşem ve bir hafta büyük bir muvaffakıyet kezanan şabeser film devam edecektir. Ayrıca: Miki (Karikatür komik) Esrarlı çöllerde geçen İbtirsslı n Gece Kahraman So-| 'kaöında Bir Cinayet Oldu; ——— — Saatçı lîcşat Adında Birisi, da Birisini Taba Dün 17,80 da Kahraman sokağında bir cina yet olmuş ve Abmet oğlu Ali adında bir genç, Reşat adında tarafındaa - öl göce aat diğer bir genç dürülamüştür. Hüdise şu suretle olmuştur : Katll sastçi Mehmet Roşat, dün geco Kubramuan t0 kağındaki Tevfik'in kahvehane sinde kasap — Müstafa ve kasep HBüsnü ile beraber otururken, Abmet — oğlu Ali geçl- yorda. Kesap — Müstafa, Ali'yi görünce yerinden kalkmış ve Ali'yi kolondan çekmek türe oğlu manav nca İle oldnı-d ü, tile sörüklemek letemiştir. Ali, derbal cebinden bir as: çıkarmış Mustufa'yı enseslnden — yaralamıştır. tura ve Bunu gören #astçı Mehmed oğlu Re yad, tabancasını çekmiş ve Aliy'e atoş etmeğe AlI, sol meinesi altından aldığı bir kurşunla bemen yere — serilmiş ve derhal ölmüştür. Katll Re şad, vak'ayı müteakip zabıtaca yakalanmıştır. : Tahkikata müd delumumllik elkoymuştur. Cinayetin, bir kadın mes'ele Hinden vükün — geldiği — anlaşıl mıştır. başlamıştır. Tekâüd Edilenler. Bu Gibi Memurların Vaziyetini Bil- diren Bir Tamim Geldi. 1683 sayılı askeri ve mülki teksüd kanununun 7 İnci mad desine fıkrada ahlâk uoktasından bükmen veya nl- zamnamesi mucibince elcilen te- kaüd edilenlerin devlet, hususi idare ve belediye hizmetlerinde ve hüsusi kanunlarla teşkil edi sermayesinin ©on az eklenen len — veya yarımı devlete ald olan banka ve müesseselerin menaf il umu miyeye hadim cemiyetlerde İs tihdam — edilmiyecekleri y dır. 2936 nümaralı kanun 10 4. 936 dan İtibaren mer'iyete girdiği clbetle bu fıkra hük münün de ancak bu tarihten lübaren tatbik edilmesi lâzım | geldiği halde vaktile ahlâk nok fakat kanunun — mer'iyeti - tarihinden bir vazifeye tayin edil miş olanlar hukkında da ba bükmün tatbik edilerek bunlu- verll evvel rın vazifelerine nihayet mek İstendiği görülmüştür. Maliye vekâletinden dün şeh- rimizdeki — slâkadarlara bir tamiinde kanunun bu gibi gelen mütekaldlerden müstuhdem bu lonanların — vazifesine verilmeslo! emreden bit hük. mü İbhtiva etmediği ve mükte sep bakların mabfaz tutulması tabli bulunduğu - bildirilmiştir. Kananuu ikinci meddesi hük Razıak nihayet Fakirizm, Telepstl numaroları ve bir aşk macerası böyük filmleri mü, sucak 10 4.936 tarihinden sonra hizmete alınan veya alı- nacak olan mütekaldler bak kında tatbik edilmesi mümkün olacaktır. Binsensleyh memurlardan ah lâk noktasınden bükmen veya | pizamnamesi mucibince sicillen tekaüd edilmiş - olanlardan ba tarihten evvel blir vazifeye ta yin edilmiş olanlar hakkında 2936 sayılı kanun hükümleri tatbik edilmez. Ba gibilerin bizmette kalmalarına kanuni bir manl yoktur. Fakat bu - tarihten bizmete alınanların - vazifesine sonra Dibayet verilmek lüzmn gelir. Şimdiye kadar hizmete alın mıyanların yeniden bir vazifa ye tayinleri cafz değildir. Kanunun mer'iyet mevkline Birdiği tarihten sonra ablâk voktasından tekaâd edilmiş ve edilecek olanların ise her hangi bir suretle ikinci maddede gös terllen bizmetlere tayinlerine kanunen imkân yoktar. Sabiha n Bahçeler toka gıinda oturan Mehmed kızı 19 yaşında Sabiha ile Ramiz oğlu Galib savişme yü zünden kavğa çıkmış, Sabiha ekmek — bıçağı İle Galib'i boy- tarafından arasındaki nuoun sol yarala- mıştır. Yunanlı emlâkinin satışı Buca ve Burnova'da bulunan Yunanlı emlâkinden bezı evle- rla veziyetleri milli emlâk mü dürlüğünce tesbit edilmektedir. Yakında bunların muamelesi bitecek ve bu emlâk, geyel mübedil bonoslle satışa çıkarı lacaktır. Şimdikl halde satışa çıkarılar Yunanlı malları, arsa lardan — ibaretüir. Masrif inzibat —meclisi dün öğleden sonra — maarif müdür. lüğünde toplanmış, bazı mual Haler hakkında — kararlar al mıştır. i; Ali Adım-| | orrafındaki tellerin | döğmüş ölü bir Çocuk Cesedi ŞB Çâğıda sarılmış olarnk bulundu Karşıyaka'da metklinde Emel sokağında Sa, dık oğla Mümln'in bahçesiain dibine gözete parçalarını sarılmış yeni erkek çocuk bırakıldığı görülmüştür. Müd- detamumilikçe çocuk cesedinin kim tarafından bırakıldığı hak- kında tahkikata edil: mektedir. Osman — gada va devam Namus mes'elesinden iki kişi yaralandı Dolaplıkuyu'da Meşrutlyat o kağında 12 numaralı evde otü ran Hesan oğla İsmefi, ötede berlde yengesi aleyhinde söz- ler söyleyen Cufer oğlu Halil'e müğber olmuş ve tatboş olarak aralarında kavga çıkmıştır. Ha Wl'in damadı İbrahlm oğla Na zif te kavgaya karışmış, Balil döğmüş ve Ia mall de biçağinı çekerek Ha- Mi sağ kolu İle karnından ha- Buna tokatla İamall'i Mf surette yaralamıştır. gören Nazif, — bıçağı elinden alarak gene Tamatl'la Temall'i korn.ndan #eğır surette yarala- mıştır. Vak'a fallleri tutulmuş: tor, Hâdise tahkikatına — müd delamuml muavioi Orhan Könl tarafından devem edilmektedir. Kızını Vermedi Diye Emine'ye ateş etti Kayserl'il kuşça Ahmed adın- da bir şahıs Çukür çeşmede dördüncü Osman bey sokağın- da kızınu vermediğinden dolayı düa gece Ahmed Emine'ye blr el silâh atmış ae de İsabet ettirememiş kaçmıştır. Za- bita Ahmed'i takip etmektedir. Türk Dili Balıket?e'de Türk Dili arkadaşımız 11 ya goe girmiştir. Tebrik edar, daba çok yıllar memlekete fay: dali neşriyatının - devamım di- ve çıkmakta olan Muallim tayini İzmir Kız Lisesi Tarih - Coğ: rafya Muallimliğine Fatma Zebra teyin edilmiştir. Bir cevap İkiçeşmelikte — kızılaya — alt bakımevi hakkında dilekte bu- lapan mektepli okurlarımı Arzunuz yerine getirilecektir. Müsterih olunuz! Borsada Üzüm satışları: Ç. Alıcı 121 M. j. Taran. 91 Alyotl bira, 33 8. Süleyma. 20 Vitel n 5. Emin 9 Kaptan Ömer 10 Bügünkü satış Dünkü satış 511615 Umum yekün Zahire satışları: Ç. Ciasi K. S. 150 B. psmuk 40 50 344 B. 41 93 K. S $; 40 5S0 p 41 Bu akşam Kemeraltı'nda Şi: » Karaatlaa'da Eşref, — Ke. ınır'de Kamer, Alsancak'ta Ah: met Lütfi ve Eşrefpaşa'da l'q refpaşa eczaneleri açıktır.