27 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

27 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Aydın'da Güreşler Mülâyim, Kara Ali Berabere Kal- dılar. Dinarlı, Manisalı Rifatı Yen- di. Güreşler Güzel Geçti. Dinarlı, Aydın, (Hususi) Halk öpereti Aydın'a gelerek Kızılay kuruma menfastine — Halkevi salonunda Florya ve Tarlakuşu öperetlerini temslil ettil. — Flor- yada hernedense lâyıkile ma- muvaf fak olamıyan san'atkârlar Tarlakuşunda çok — muvaffak oldular ve Aydın - halkına gü: zel bir gece yaşattılar. Aydın Kızılay kürümü - İle Avcılar kulübü dün ve evvelki gün spor pehlivan güreşleri tertip ettiler. Türkiye'nin başpehlivanları mnın gösterdiği bu güreşler çok Vglli ve beyecanlı oldu. İlk gün Söke'li Rüştü ve Abmed Ali alatarka güreştiler Ahmed Ali pes etil. İkinci güreş Dinar'lı Yasaf pehlivanla İzmir'li Hüseyta ara: sında yapıldı. Bo güreş serbest güreşti. Yasuf yendi. Bündean — sonra Manlsa'lı — Rifat yaptılar. Çok çetin geçen bu güreşin 40 incı dakikasında Mülüyim ayak Gstü, Rifat'ı çevirdi ve yendiğini Iddla etti. Fakat hâ kem bunu red İle ikisini bera- bere ilân etti, İklaci gün Söke ve Mağla'lı İki çift pehlivan, yoğlı güreş yaplılar. Bunlardan sonra serbest gü- reşler başladı. İzmle'li Hüseyin — Ortaklar'lı Arap Ali'yi 28 dakikada yendi. Dinar'lı Mehmed'le Manlsa'lı Rifat 45 dakika güreşeceklerdi. 30 uncu dakikada kolu İncinen Rifat pes etti. Rifat serbest güreş bilmedi gini Mehmed'le yağlı güreş ya pacağını söyledi. Mehmed, RI far'ın yağlı güreş de — astan olduğunu itiraf etti. Günün en heyecanlı güreşi ANADOLU -. Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumf neşriyat ve yazı işleri müdürü; Hamdi Nüzhet Tünrehanesi; T İzmir İkinci Beyler tokağı C. Halk Partini binaa içinde Telgraf: İzmir « ANADOLU Telefon: 2716 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır. Heryerde 5 Kuruştur. 'ünü geçmiş nüshalar zs hmıııı ANADOLU MATBAASINDA SILMIŞTIR alanında peblivan — Hüseyin'i Mülâyim'le yağlı — güreş Manisa'lı Rifat'la Aydın sahasında güreşiyor.. Kara Ali ile Mülâyim arasında oldu. On beşer dakika iki devre güreş te pehlivanlar berabere kaldılar. Kara Ali kavvet ve oyün ltibarile Mülüyim'e faik. Yalnız serbest güreşin benüz acemlel, böyle olmakla beraber, Mülü yim'e Ççok — tehlükeli —anlar yaşattı. - -— Havza'da Atatürk günü Havza, 26 ( AA ) — Ata türk'ün Havza'ya ayak bastık: ları 25 Mayıs 1919 gününün 17 inci yıldönümünü köylü ve binlerce balkın coşkun gösteri- lerile katlulandı. Törene İstiklâl marşile baş landı. ve baş üstünde alana ge tirllen büstün yerine konma sından sonra şarbayın ve İlçe bayın berkesl coşturan söylev, lerl geçmiş kara günlerin acı- hıgını yaşatmıştır. İlçebayın) Atatürk'ün — sağlı: #ına ve onun hayatını korumak uğruna bütün varlığımızı karşı koyacağımıza andiçme — teklifi üzerine bütün toklaloğun yük.- sek sesle yemin — etmeleri pek heyecan uyandırdı. Söylevlerden sonra askerin, okulların ve esnafların, atlı- ların, bialerce halkın İştirakile geçit töreni yapıldı. Uşak'ta Hayvan sayımı.. Uşak, 26 (ALA) — Uşak kazasının 170 köyündeki »ağ- nam — sayığı ve — yoklamaları bitti. Geçen sene 14,057 mü- kellef, 134,304 bayvan, ba sene 17,420 mükellef 151,844 hayvan olarak — tesbit — edildi. Geçen seneden bu sene 17,540 bayvan fazladır. Paris'te Zehirli gazdan ölen biçareler Parls, 26 (Radyo) — Versay givarında Sen nehrinde feci bir kaza olmuştur. Bir romorkörde tamirat yapmak İçin alt kızmı- ns İnen sahibi, eradan uzun zaman geçtiği halde dışarı çık. | mamış, bunu gören İki gemlci romorkör şabiblal aramağa git mişlerdir. Onların da geri gel mediklerini gören iki Cezalrli tamiş, fakat bunlar da — avdet etmemişlerdir. İtfalye haberdar edilmiş ve romorkörün alt kıs- mına İnenlerin öldürücü gazdan zehirlendikleri görülmüştür. Ea | *00 İnen İki Cezalrlinin hayatı kurtarılmış, diğerleri — ölmüş- Kudüs'te Bom- balar Toplıyor ———... .— — Baştarafı Ici sahifede — Arap'lar ile — Togiliz — pollsi arasında bir çarpışma — olmuş ve bir arap ölmüştür. Gazze'ye zırhli. ötomobil ve asker gön: derilmişti: Dün akşam Nablas'ta da bir İekoçya'lı nefer yaralanmıştır. Kudüs, 26 (AA) — Filis Ha'in her tarafında karışıklık lar devam etmektedir, Memle- | ketin birçok yerlerinda bom balar atılmış ve bü yüzden telgraf batları ve bilhasaa Fllle- Ün - Misir telgraf telleri kesil miştir. Pollsin tarassat ve nezare Hae rağmen — yollarda kafile lere karşı taarazlar devam et mektedir. Birçok — şehirlerde Arapların yapmış oldukları nü mayişler arbede çeklini almış ve askerler nümayişçileri dağıt mak için silâh kullanmak mec- burlyetinde — kalmışlardır. Bu arbedeler bilhassa Nablas ve Akkâda pek kanlı olmuştur. Akkâda Araplardan iki kişinin ölmüş ve birçoklarının da yara Tanmış oldoğu haber verilmek: tedir. Aynl mıntakada bir Ya hudi'nin naaşı bulanmuş ve bu bal bötün Yahudileri heyecana düşürmüştür. Yahudi'lerle meskâün olan bir çok yerlerde ağaçlar — kesilmiş, hasadlar tahrib ve tarlalar yağ ma edilmiştir. Bu yerler bilhassa geceleri yapılan tecavüz tehdli- lerino maraz bulunmakte olda- gandan buraların himayesl için şiddetli tedbirler alınmasına lü- zom görülmüştür. Akşam olub da herkes evlerime çekildikten sonra bütün münakalât dar makta İse de gene münferiden yapılan taarruzların ardı arası kesailmemektedir. Umami grevin başlıca — elebaşıları nefyedilmiş lerse de yükstek Arab komitesi azası sonuna kadar greve devam etmeğe azmetmişlerdir. Ve faâl bir propaganda yapmaktadırlar. Bunlardan Emir Abdullah Âli komlsere yeni bir mohtıra daha yererek Arap'ların — İsteklerini tasrib etmiştir. Alf koömlser Tel-Aviv pana: yırının İngiliz gönü münasebe- tile yapılacak merasimde hazır bulnnmak üzere oraya gitmiştir. Kudüs, 26 (Radyo) — Kol- kerim'de Araplarla Yahudiler arasında bir arbede olmuştur. Araplar, treni uçarmak için hat boyunda bombalar yerleş: tirmişlerse de farkına varilmış ve büyük bir faclanın önüne geçilmiştir. Kudüs, 26 (Radyo) — İki yöz Arap'tan müteşekkil bir küvvet, on kişiden mürekkep blr Tügiliz müfrezesini sıkıştır. mışlar ve taşla hücumlarda bulunmaşlardır. Bel Hayfa'da müteaddit bombalar atılmıştır. Mühabere vosalti — tabrip edil- mektedir. Hayfa ile Mısir ara- smndaki telgraf telleri sökül. müştür. Tagiliz askerleri, Gazze İstas- yozunu — İşgal etmişlerdir, mu- habereyi telsizle temin — edebi. iyorlar. Kudüa, 26 (Radyo) — Bari: katlar kuran Arap'larla Tagiliz polfe kuvvetleri arasında şiddetli bir çarpışma olmuştur. Tagiliz ler tayyarelerlo iğtişaşçıların ha reketlerini takib ve tesblt et meğe başlamışlardır. Gazze'de örfi Idare ilân edil- TELEFON Italyan’ların, Hindistan'ı Ayaklandır:- mak İIstedikleri Söyleniyor.. HABER TYELGRAF TELSIZI.E Avam Kamarasının Dünkü Toplantısında Münakaşalar Oldu. Eden, Teşebbüsatta Bulunduğunu Söyledi. İstanbal, 26 (Husosi muhabirimizden) — —-. -— Londra'dan haber veriliyor : Avam koamarasında s0. rolan bir suale cevap veren diş bakan M Eden, Hiodistan'da ihtilâl çıkarmak için İtalyan radlyo merkezlerinde Hlad isanile neşriyat İçin İtalya hükümeti nezdinde teşebbüslerde bulunduğunu bildirmiştir. Londra, 26 (Radyo) — Dün avam kama radyo Tatasyonlarının, kendi dillerile Hindista da mdi Filletin, mda Loter Lempson; İsiyan riye ve Misır'lılera bitep ederek İngil: tere ve Frunsa aleyhine tahrikâtta bulanmakta oldaklarını söylemiş ve buna karşı ne yapıldığını diç bakan M. Eden'den sormuştur. M. Edon verdiği cevapta; bu vaziyetin ehemmiyetle gözönünde totulduğunu ve evvelce bu mes'ele İçla İtalya hükümetl mezdinde teşebbüste bulanuldoğundan tekrar teşebbüs edilmiyeceğini söylemiş ve : — Rirşay yapamam. Demiştir. Habeşistan'daki — O bhalde sorarım — size. Loter Lampson : Labeş'leri tabrik için Ingiliz radyo merkezlerinde Habeş dilile meçriyat yapabilir misintz? Diye sormuş, M. Eden de ; — Doğrusu ben yapamam. Cevabını vermiştir. Gülüşmeler olmuştur. ————ırrj 4 gü— —— — —— Ingiltere Aske- rini Çekmiyor.. —.. ; Sefir de kalacaktır.. Londre, 25 (A.A) — İngiliz elçiliğinin himayesl için gönde rilmiş olan takviye müfrezesinin Adls Ababa'dan gerl alımıp alın mıyacağı bakkında avam kama rasında sorulaa bir susle cevap veren M. Baldvin Habeş hü kümeti merkezinde durum emin bir halde olmadığı için bu müf rezenin gerl çoekilmiyeceğini ve İtalyan hükümetinin de bandan haberdar edilmiş olduğunu bil dirmiştir. M. Baldvin, bükümetin Adlı- Ababa'daki elçiliğinin İlgası ta savvorunda — olmadığını, yalnız elçinin yakında mezunen Lon dra'ya geleceğini ilâve etmiştir. . Grandi Ingiltere'ye teminat vermiş Londra, 26 (Radyo) — Ha- vas ajansı bildiriyor: İtalya'nın Londra sefiri M. Grandi'nin, dış bakanlık dalmi sekreterini ziyaretinde İogiltere için em- niyetbahş bazı teminat İle be- raber Londra ve Roma arasında müzakerelere — girişmeğe bazır oldağuna bildirmiş, iki nokta üzerinde müzakere yapılmasını teklif etmiştir. Bu noktalar: 1 — İtalya, Büyük Britanya Amparatorlağunun — hiçbir: kıs mını tehdid etmiyeceğine dair muahede akdi. 2 — İtalya'nın, Akdeniz'deki diğer devletlerle İttifaklar yap ması İçin müzakere başlan- masıdır, Thomas Amerika Reisicu- muru mu oluyor.. Vaşington, 26 ÇELR) — Hatler - Cumorrelsliği — intihabı için namzed olarak Thomas'ı göstermişlerdir. Habeşistan'da Yol Faaliyeti Var. Adis-Ababa, 26 (Radyo) — İtalya sefarethanesinde buluuan hidivlik dalresi küçük saraya nakledilmiştir. Şimdi bütün fanliyet yol özerine tekslf edil. miştir. Bin mütehassıs, otuz bln İtalyan ve altmış bin yerli bu yı İla 'da çalışacaklardır. L VO SĞRRA SS AAA |Ingiliz Muhafazakârları —— e— İKabinede esaslı Tadilat istiyorlar Londra, 26 (B.R.)— Muha: fazakâr — meb'uslar, kabinede yapılacek tadilâtın, yalınız milit müdafaa bakanı Sir Thomas'ısı ibaret olmuyacağını ileri sürerek geniş mikyasta tadildt İstemek. tedirler. Iyi malâmat alan mah- fillerin — verdiklerl — haberlere göre Başbakan Baldvin'in Ieti fası muhtemeldi. Amele partisi İle TAberaller; imdi tamamile muhafazakür- lardaen mürekkep olan kabineye mllli bir renk verilmesi lâzüm geldiği — mütaleasında — balan- makta ve kralın taç giyme merssiminde Baldvin'in yerini Nevil Çemberlayn'a terketmesi müvafık — olacağı — mütaleasını serdetmektedirler. Afyon komisyonunda Cenevre, 26 (Radyo) — At yöon İstişare komlsyonu 1934 venesi hesap va İstatiştiklerini tetkik etmiştir. İran İstatistik. leri hakkında bazı malümat ls tenmiş ve İran'dan Çin'e mü- sandesiz bir miktar Afyon sevk- edildiği iddia olunmuştar. Buna cevap İran — delegesi, İran'ın, henüz Cenevre muka- velesini resmen — tanımadığısı söylemiştir. İsviçre murahbhusı, ba mukavelenin acele bulanmuştar, Kim Olacak? Parls, 26 (Rudyo) — Fransız gazeteleri Fransız harleiyesine kimlin geçeceği üzerinde mühlm Neşriyat yapmaktadırlar. En ziyade üç lslm üzerinde ısrar edilmektedir, bunlar da M. Pol Bonkur, M. Şotan ve M. İvon de Delbos'tur. Haziranın dördünde Saro ka binesi resmen iktidar mevklin- den çekilecektir. Arjantin Ilhak mese- lesini konuşuyor Riyo Döjaneyro, 26 (H.R)— Hükümet, cenubi Amerika Dev letlerile İstişareden sonra — İtal ya'nın Habeşlstan'ı İlhak mese lesini tedkik etmeği karurlaş tırmıştır. Yakında — yapılacak Amerika Ttlhadı kongresinde de yıxmıdı konuşulacaktır. veren Tesmen ve tanınması — temennisinde Fransız Kadınları.. — —H Iş başına getiriliyor.. Paris 25 (Radyo) — M. Leon Blam; bütün birlikleri tevhid etmeği muvafık görmüştür. Başbakan ölünce memlekete büyük hizmeler etmiş olan bazı kadıları da İş başına getl- recektir. Nobel kimya mükâ: fatını alan Madamı, sıhbat işleri nazırı yapacaktır. Kanada uçağı düştü Londra, 26 (Radyo) — Ka- nada uçağı meçhül bir yerde düşmüştür. İçinde Kanada ha- va seferleri genel direktörü do vardır. Üsüm satışları: Ç. — Alıcı K S T4 H. Alanyali 9 25 SO j. Taran. mah. 9 50 42 S. Süleymana. 9 25 40 Alyoti bira. 11 60 B7 Ş. Riza halef. 9 50 21 T. Debbas 11 25 13 B.S. Alazraki 8 25 277 Bugünkü satış 512376 Dünkü satış 612653 Umum yekün Zahire satışları: Ç — Cimsi K. $s. 800 Buğday 6 75 59 B. pamak 41 50 369 Ken. pnla, 620 6000 Adet ka. d. 85 —— —— Esnaf ve işçiye Yardım tah- sisatı artırıldı. C. H. P. Esnaf ve İşçi ku: rumları birliği, geçen sene bir ey içinde ezasına en fazla yedi- yüz — sekizyüz lira —arasında yardımda bulunmakta idi. Yenl yardım — nizamnamesine — göre yardım tahalsatı artırıldığı Içi aylık yardım tutarı bin sekiz- yüz İlrayı bulmaktadır. K. $ 10 60 9 50 9 75 13 9 5Ü 1 25 8 2Ö K. & 6 76 41 60 750 85 Izmir Det- terdar muavini.. Aydın defterdarı Nafiz çebr rimiz — defterdar — müavinliğine taylo edilmiş ve dün gelerek Bu akşam Başdarak'ta Sılı: bat, Karataş'ta Santo, Tüilkl Hik'te Yeni İzmir, Irgadpase” m'nda Asri, Güzelyer'de Afiyet eczaneleri açıktır. z