11 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

11 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Sayfa $ İnciraltı'nda der iştirakle heyecan ve zevki artırdılar. Yukarıda şarpilerden biri yarışta ve İnciraltı'nda bahriyelilerle yüzücülerimiz. Aşağıda Hakem heyeti ve yüz metrede altlayış. Pazar günü İnciraltında çok eğlenceli ve heyecanlı deniz Yarışları yapıldı. Donanma ami- ralımızla zabitlerin ve asker- lerimizin de iştiraki, bu müsa- bakaları daha zevkli ve alâ- kalı bir hale getirmişti. İnciraltı bugün, herzaman- kinden kalabalıktı. Bütün sahil dolmuştu.. Donanma erkânı ve efradı, motörler ve sandal- larla gelmişlerdi. Bu meyanda kulüplerimiz ve diğer serbest kayıkçılarımızda kayıklarım, fi- talarını, şarpilerini getirmiş- lerdi. Yavuz'yn bandosu, bir san- dal içinde çalıyordu. Hakem heyetinin başında amiral da bulunuyordu. Vali muavinile mıntaka reisi doktor Mitat da yarışları takibediyorlardı. Askerlerimiz arasındaki mü- sabakalar, şiddetle ve hararetle alkışlandı. Halk uzaktan bağ- nşarak, teşci ediyordu. Yüzme yarış- larında neticeler. 100 metre serbest: Sadık — (Göztepe) birinci 25,2/5, Fikret (Göztepe) ikinci Baha (K.S.K.) üçüncü. 200 metre serbe: Rasım (K.S.K.) birinci, Ke- nan (K.S.K.) ikinci, Cemal (K.S.K.) üçüncü. 400 metre serbesl: denizcilerimizi Cemal (K.SK.) birinci 6,56, | 4/5; Mehmed (Göztepe) ikinci 1500 metre serbest: Kenan (K.S.K.) birinci 28, 9,3/5; Servet (Demirspor) ikin- ci; Kâzım (K.S.K.) üçüncü. 700 metre sırt üst Ali (K.S.K.) birinci 1,46, 5/5; Hüsameddin — (K.S.K.) ikinci, — Alâeddin Üüçüncü, 200 Metre kurbağalama; Şeref ( K. S. K. ) birinci 3,37,1/5; Suha (Altay) ikinci, Ali (K. S.K.) üçüncü, 200x4 bayrak yarışı: (K.S.K.) takımı 13,45 ile birinci. Göztepe ikinci. K. S. K. takımı Baha, Emin, Ali ve Cemal'dan müteşekkil idi. Dünkü yüzme müsabakala: rında K. $. K. lılar en fazla puan alarak şampiyon olmuş- lardır. Göztepe ikincidir. Bahriyelilerimiz ava- sında kürek yarışları. Yüzme — müsabakalarından sonra, Bahriyelilerimiz arasın- da kürek müsabakaları yapıl- dı. İlk yarış 6 çiftelik mayn grubu sandalları arasında oldu. (Göztepe) | | Bu yarışta mayn grubunun | ikinci bölüğü birinciliği aldı. Mütcakiben de Yavuz zırh- hmiızin yedi çiftelik iki san- | dalı arasındaki yarış “başladı. Bunda da birinci bölük ka- zandı. Yelken yarışları Yavuz'un iki bü flikası | medi. arasında yapılan ilk yelken müsabasında, ikinci bölük bi- rinciliği aldı. Şarpi yarışları Şarpi yarışlarına dört şarpi girdi. Refik burada bulunma: dığından, yarışa iştirak ede- Hakkı - birinci, Esad kinci geldiler. €C.Londos Kaza güreşçiyi yendi. Mülâyim'le Antiyakos berabere. Cim Londos İstanbul, 10 (Hususi) — Dün, öğleden sonra, Taksim stad- yümunda güreş müsabakaları yapıldı. Müsabakalar başladığı zaman hava bozuktu. Mü Çim ile Antiyakos ismindeki Yu- pan'li güreşirlerken de, yağ- mür yağmıya başladı. Stadyüm, bınca hinç dolü idi. Mülâyim ve Yunan'lı bir saat güreştiler. Mülâyim peh- livan daha hâkim güreşti, la- kat rakibinin sırtını yere geti yemedi. Ve müsabakâ bera: berlikle neticelendi. Bundan sonra, günün en mühim karşılaşması yapıldı. Ringe evvelâ Yunan'lı CimLon- dos- çıktı. Bunu Kola ismin- deki Rus pehlivan takibetti. Kola'nın yaşlı olduğu görünü- yordu. Müsabaka başladığı zaman, yağmur da şiddetlenmişti. Halk stadyumdan ayrılmiyor ve gö- reşi heyecanla takip ediyor du. İlk on dakikada Rus peh- livan çok güzel güreşti. Çol kuvvetli olduğu belli idi. Fa- kat ihtiyar olduğu için, on dakikalık karşılaşmadan sonra Şimdi Cim Londos'la karşılaşa- cak olan pehlivanımız seçilecek. yorgun düştüğü belli oluyordu. Yarım “saât kadar, © rakibinin karşısında durabildi. Bu za- man zarfında Cim Londos bir çok oyunlar gösterdi. Tam 30 uncu — dakikada idi; Yu- nanlı pehlivan, Atina'da Di- narlı'ya yaptığı oyunu tatbik etti ve Rus'u tayyare şeklile havaya kaldırarak yere vurdu, sırtını yere getirdi. Cim Londos'un galibiyeti üzerine, — stadyumdaki — yerli Rus'lar tezahürat yapmak iste- mişlerse de, meydan veril- medi. Önümüzdeki Çarşamba gü- i- İnü, Kara Ali, Mülâyim, Dinarlı ve Tekirdağ'lı Hüseyin pehli- vanla aralarında karşılaşmalar yapacaklar ve bunların galibi de Pazar günü Cim Londos'la güreşecektir. Cün Lendos Caylyorı İstanbul, 10 (Hususi) Yunan pehlivanı Cim Londos ikinci bir maç daha yapmak istememektedir. İzmirspor Manisada 3.0 Galip İzmirspor birinci takımı pa- birinci takımı ile yıpuğı.lulbol müsabakasını 3-0 sayı ile ka: zanmışlardır. İzmirspor'lular cumartesi ak- şamı geç vakte kadar böyle bir davetten haberli olmadık- ları halde yola çıkmışlar, fa- kat Manisa'ya varınca kendi- lerini davet eden kulüp ida- reci ve sporcularından bir kimse ile k:ırşılaşmaııuşl.ırdır. Hattâ oyunun başlıyacağı da- kikaya kadar hakem intihabı bile gecikmiştir. Nihayet İz mirspor'luların müracaatleri | z yarışları. Yaşar dünya şam- Donanma amiralı, zabit ve efradı da yarışlara piyonu olacak m'? Çoban gene mağlüp oldu. Fakat hakem tarafgirlik yaptı. ——— İstanbul, 10 (Aususi) —Ber- lin olimpiyadlarında Greko- Romen güreşlere devam edil- miştir. Dün, Berlin sitadında şimdiye kadar görülmemiş bir kalabalık vardı. M. Hitler, Al- man nazırlar, sefirler - seyirci- ler arasında bulunuyorlardı. Gece verilen haberde, stad- yuma 250 bin kişinin girmiş olduğu bildirildi. Dün, yüzme yarışlarma da başlandı. Yüz Mmetre serbest yarışta,- Japon Arigo, — seçmeler - yapılırken dünya rekorunu kırdı. Yarın final yapılacaktır. Greko-Romen'de bizden Ço- ban Mehmed ve Yaşar güreş- tiler. Çoban Mehmed Leton- ya'lı pehlivan ile karşılaşıtı. İlk on dakika beraberlikle ihraz etmiş olduğu bir zafere şahid olduk. İlk çarpışmalardan sonra üç. güreşçi finale kalmıştı. Ve Ya- şar rakiplerine faik bulunu- yordu. Çünkü Yaşar bütün bu çarpışmalarda yalnız bir - tck puan kaybetmişti. Halbuki İs- veç'li Karisson üç ve Fenlan- diya'lı Reinci dört puan kay- betmişlerdir. Ringa evvelâ Yaşar ile Re- inci çıktılar. Çok mükemmel, kuvvetli ve kıvrak bir atlet olan Fenlandiya'lı bu müsa- bakadan ancak Yaşar'ı tuşla yenmek ve ona üç fena puan verdirmek suretile muzaffer çıka: bileceğine kani bulunuyordu. Bu sebekten dolayı daha başlangıçtan itibaren son de- Güreş takımımız İğbitti. Bundan sonra ikisi de üçer dakika altta ve üstte ça- lıştılar. Sonra altı dakika da- ha ayakta güreştiler ve müsa- baka, hiçbirinin de sırtı yere gelmeden bitti. Hakem” heyeti, Letonyalıyı puvan - hesabile galip ilân etti. Halbuki çoban Mehmed daha hâkim güreşmiş ve galibiyeti haketmişti. Hatta hakem heyetinin bu kararına; — mühtelif milletlere mensup bulunan seyirciler bi- le kizdilar ve hakem heyetine ıslık çalarak alay ettiler. Yaşar, Litvanyalı rakibi ile karşılaştı ve çok güzel oyun- ları ile daha ilk dakikalarda sırtını yere getiriverdi, Yaşar, daha üç güreş yapa- caktır. Şimdilik hiçbir mağ- lübiyeti yoktur. Eğer bu üç güreşi de kazanırsa dünya şampiyonu — olacaklır. Şayet bunları kaybedecek olursa, o zaman da dünya üçüncülüğü- ne düşecektir. Berlin, 10 (A.A) — Ana- dolu Ajansının hususi muha- rinden: Bu akşam Deutsehland Hal- ie'de yapılmış olan güreşlerde Yaşar'ın 61 kilo tüy sıklet ka- tagorisinde kazanmış — olduğu ile hakem intihap edilmiş ve İzmirspor İbrahim, Fethi, Zih- ni, İsmail, Nurullah, Cihat, Şeref, Ömer, Etem, Hüseyin, Selâhiddin'den müteşekkil bir takım - çıkarmıştır. - İzmirspor takımı ilk haftayımda Ömer, Etem ve Hüseyin'in ayağından üç gol çıkarmıştır. İkinci haf- tayımda her iki taraf gol çı- karamamıştır. Oyunun netice- sine ot dakika kala İzmir- spor'dan İsmail ve Manisadan Adnan hakem tarafından oyun- dan çıkarılmışlardır. muvaffakıyetle Türk bayrağının zar günü Manisa'da Saler a DRRR GKU LDSA LNDK UARNMSI rece şiddetli hücumlara girişti. Ve beş dakika süren bir gü- reşten sonra haklı bir muvaf- fakıyet kazandı. Bu dakikada Türk pehliva- ni tuşla yenilmiş olduğundan dolayı Reinci ile Karlsson arasında yapılacak maçın bu katogorinin galibi kim olaca- ğını tayin edeceği mütaleasın- da bulunabilirdi. Fakat iş böyle olmadı. Her müsabıkın kazanmış - olduğu puanların miktarı asıl bu da- kikada çok müessir bir amil olarak ehemmiyetini göste- riyordu. Yaşar son maçında üç puan kaybetmiş olduğundan kendi- sine galebe çalmış olan Fen- landiyalı ile musayi oluyor, Karlson da üç Puan başta geliyordu. Fenlandiyalı ile İsveçlinin yapacakları bu maçin Yaşarın muvaffakıyetini temin etmesi ne kadar garib görülürse gö- rülsün Fenlandiyalının — İsveç- liye puan hesabile galib gel- mesine bağlı idi. Nasıl ki öyle oldu, Reinci ile Karlson şiddetli bir çarpışmadan sonra birbir- lerini tuşla yenemediler. Ve üç hakemden ikisi sayı hesa- bile Fenlandiyalıyı galip ad- dettiler. Bu suretle ayni za- manda Yaşar'ın galibiyelini temin eylediler. Şurası kayde şayandır ki, Yaşar son maçta her ne ka- dar tuşla mağlüp olmuş ise de evvelki günlerde tuşla iki ve sayı hesabile bir galibiyet kazanmış idi. Halbuki bu es- nada Fenlandiyalı ile İsveçli başka pehlivanlar tarafından mağlübiyete uğratılmıslardı. Neticenin ilânından sonra Yaşar maçta hazır bulunan | we miktarları çok olan Türk- İş kanunu atbikatı için tedkikler 3008 nmumaralı iş kanunu- nun 9 uncu teşkilât faslındaki hükümler mucibince İktısad vekâleti “İş dairesi, bölge teşkilâtının kurulması için ma- halli ihtiyaçlar tesbit etmek ve kanün - tatb'katını temin yolunda vilâyet dahilindeki iş yerleri hakkında — malümat edinmek üzere iktısad vekâleti iş ve işçiler bürosu daresi Enis Behiç'in eylül ayı içinde İzmir'e geleceği vekâ- letten, vilâyete bildirilmiştir. Kendisine - tedkikatı için her türlü kolaylık gösterilecektir. Sıhhat ba. kanı Yozgad'da Yozgad, 10 (A.A)— Sağlık bakanı Doktor Refik Saydâm bugün yeni yapılmış» ve mo- dern her türlü tesisatı haiz bulunan memleket - hastanesi- nin açılma töreninde bulun- muş ve halkın alkışları arasın- da kordelâyı kesmiştir. , Bakan verdiği açılış söyle- vinde yurdun yükselişi yolun- da büyük şelin verdiği emir- leri gecikmeden yerine getir- mek bizim için bir şiardır. Dedi, Halk bu vesile ile de Ulu Öndere derin saygı ve bağlı- hğım duürü duüyguülar içinde izhar etti. Bakan yarın Çorum'a hare- ket edecektir. Halk sahasında hususi maçlar | Dün halk sahasında hal- kevleri spor komitesinin idare ettiği takımlar arasında husu- si müsabakalar yapıldı. Sa- bahleyin ikinci takımların kar- şılaşmalarile başlıyan bu maç- lar oldukça alâkalı ve heye- canlı geçti. Bilhassa yeni te- şekkül eden Altın Yıldız ku- lübünün her iki takımı -çıkan bir hâdise müstesna olmak şartile- çok iyi oynadılar. Birinci takımlarındaki -bir oyuncu naboş hareketi - ile oyunun bütün hararetini kırdı. 9 Eylül takımı mukabele edin- ce münakaşa çıktı. Bu gibi ah- valin spor mefhumile hiçbir alâkası yoktur. Tekrar edil- memesi lâzımdır. İlk oyunda 9 Eylül - Alfin Yıldız ikinci takımları karşı- laştılar. Her iki takım üçer gol atarak berabere kaldılar. Bu oyunu Turan-İlk Adım ta- kımlarının maçı takip etti. Her iki takım takviyeli idi. Temiz ve nezih geçen bu oyun; 2-2 beraberlikle bitti. Günün en mühim maçını teş- kil eden 9 Eylül - Altın Yıldız maçı baştan nihayete kadar sert geçti.. Neticede daha kuvvetli bir kadro ile çıkan Altın Yıldız'llar 2-4 müsaba- kayı kazandılar. reisi ler tarafından el üstünde gö- türülmüştür. Yarın olimpiyad — stadyo- munda Türk bayrağı büyük direğe asılacak ve bu esnada ilk defa olarak Tük lli marşı çalınacaktır. Bu da gerek güreşte ve ge- rek sair sporlarda maziden çok da iyi bir istikbal vade- den bir başlangıç olacaktır, Berlin, 10 (A.A) — 4Xx100 Bayrak yarışı kadınlar ara- sında: Birinci Amerika vekor 46 9/10, ikinci İngiltere, üçün- cü Kanada, dördüncü İtalya, beşinci Felemenk.