12 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

12 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Siya — Ekselâns, bu dosya sizin yanınızda bırakmak mec- buriyetindeyim. Çünki en emin yer burasıdır. Benim yanımda bulunması çok tehlükelidir. Stuber dosyayı sefire uzattı, fakat selir kabul etmedi: — Düşündüm, bu dosyanın sizde kalmasının daha doğru olacağına hükmettim.. Dedi, — Fakat... Müsterih olunuz.. İyi düşü- nürseniz, sizin için 48 saattan evel hiç bir. tehlüke yoktur. Sizin Pibulet dediğiniz kız, hanımının yanına varmış - ise, bugün vazıyeti — anlatmıştır. Bugün ise Pazardır; polise müracaat ancak yarın olacak ve tahkikata yarın başlana- caktır.. Fransa'da idare maka- nizması o kadar batidir ki benim kanaatımca M. Pietri'nin polisleri sizin cve ancak Pa- zartesi akşamı, belki de Salı sabahı geleceklerdir! — sonra, | Paris'in yabancısı olan bu kız, ikametgâhınızı da tamam tarif edemiyecektir. — Ben de böyle olmasını temenni ederim, Ekselâns! — Sonra.. Hiç bir kimse bu mühim casusluğun bu köy- den yeni miş kız tarafından vpıldığmn hükmetmiyecektir. e başka bir cepheden tah- kikat yapılacak, başka vasıta ve şahıslar aranacaktır. Buna da emin olmanız lâzımdır. — Pardon. Genç kız, po- lise, benim Hanri'nin nezdine doktoru sifatile girdiğimi söy- liyecektir, Bu cihetten hak- kımda şüpheler büyümüş ola- caktır. — Hele müsaade ediniz de sözümü bitireyim.. Sizi tevkile kalkışmazdan, sizden şüphe- den evel şahit sıfatile dinliye- ceklerdir. Bundan başka, bu kızın Lüsi'nin dosyayı aşırdı- ğını görmediğini söylediniz.. Şu halde, tahkikat memurla- rının şüphesini Pibulet üzerine çevirmek te mümkündür. Bunun için siz dosyayı alı- nız, başladığınız işi bitiriniz, yalınız, siz, Lüsi Dö Kola ve ben bu hususta çok ketum dav- ranmalıyız. — Belki hakkınız ardır! — Siz şimdi evinize dönü- nüz ve yarın akşam, yahud yarından sonra bana geliniz ve raporunuzu da tam olarak getiriniz. Casus, fazla bir şey söyle- medi, sefiri hürmetle selâm- ladı ve evine döndü. Her gün olduğu gibi, Pazar günü de öğleye doğru bir Günlük siyasal gazete Sahip ve başyazgam Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumt neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi; İzmir İkinci Beyler sokabı C. Halk partisi binası içinde Telgraf: İzmir — ANADOLU Telefon: « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığı 700, üç aylığı 500 kuruştur Yabancı memleketler için senelik aböne üereti 27 diradır. set..Aşk 92 B polis Böju hastanesine uğradı, l gece bir yaralı veya saire ge- tirilip getirilmediğini sordu. Hastane müdürü: — Bir numaralı yâtakhanc- de bir tane var.. Bu gece Sen nehirinde yarı boğulmuş bir halde çıkarılarak buraya geti- rilmiş bir kız... Kurtaran iki amele idi, bunların da isimle- rini aldık. — Kızın kim olduğu ma- lüm mu?, — Hayir.. üzerinde hiç bir kâğıt yok! Polis, genç kızın yanına girdi. Fakat genç kız, yeniden nöbete tutulmuş ve hezeyan halinde, sayıklıyordu. Bunun üzerine polis: — Bu kıza bir şey sormak ve cevap almak mümkün değil. Ben şimdi sadece eşkâlini zaptedeceğim. Dedi. Ve ce- binden çıkardığı küçük bir deftere Pibulet'in eşkâlini kay- detti. Polis, kızın sayıklamalarına kulak verdi; fakat bunlardan hiç bir şey anlıyamadı. Yalnız “ Oranj ,, “ Kaderus şatosu ,, kelimelerini tesbit edince, se- vinçle hastane müdürüne: — Buldum.. Buldum!. Dedi. Gizli dosyanın çalınması hasa- bile bir kız kaybolmuştu ve aramaktayız. Bu kız her halde bu işle alâkadardır!. işle alâkadar göründü ve polis te: — Bu kızın kaçmasına mey- dan vermemenizi rica ederim. tahriri emri gelmeden hiç bir kimse ile de temas ettirmeyiniz! Dedi. — Zaten şu bulunduğu hal- j de bu kız odadan bile dul Hastane müdürü bu Polis müdürlüğünün çıkamaz... .. Polis hastaneden doğruca polis müdürü M: Pietri yanına gilti. Fakat günlerden Pazar idi. - 6 Mayis 1866 - Bunun için polis müdürü yerinde değildi! Kapıcısı da müdürün bütün gün avdet etmiyeceğini ancak gece döneceğini bildirdi. Polis meyüs bir halde: — Hay aksi şeytan hay!, Halbuki çe bi haber getirmiştim. tekrar gelirim.. Dedi. Ve akşam, tayin edilen sa- satta bu polis tekrar müdüri- yet dairesine geldi ve hemen M. Pietri yanına alındı. Müdür, polise sordu: en çok mühim bir Ne ise, a —Sonu var— — Rus profesörleriTür- kiyeye geliyorlar Moskova, 11 (A.A) —Sov- yetler birliği ilim akademisine merbut — şarkiyat — enstitüsü direktörü akademi âzasından Samovloviç ve dil ve fikriyat enstitüsü direktörü akademi âzasından Mesconinov İstan- bul'da toplanacak olan Türk dili kurultayına iştirak etmek üzere Türkiyeye hareket ey- lemişlerdir. | Borsada | Zahire satışları: Her yerda, 5 kurüştür. Ç. Alıcı K. S. K.S. İrmi 935 Buğday 5625 6626 68 Bakla 425 425 MATBAA: 599 Kumdarı 4 5375 — BASILMIŞTIR da 190 B. pamuk 35 Buz gibi dana Edebi, Tarihi, macera romanı etine buyurun Zekâ ve vicdanın hınzın, ovadaki darı tarlasına saldıran domuz gibi, insanlığa ve mem- lekete de saldırır. Domuz, ni- hayet domuzdur. Adı üstün- dedir, mazi'eti de meydanda! Diğer hınzırın bir nikebı var- dır, bir başka adı vardır. Ne yaptığımı, ne yapacağını anla- mak biraz zordur. Beygir, eşek eti satmak ta böyle bir hınzırlıktır. Bir an için, zavallı eşeğin nalları dikilmiş cesedini ta- hayyül ediniz. Bir adam, za- vallının üstüne çıkıp oturmuş, elindeki geniş yüzlü bir bıçakla muhterem fiylezofun muazzam ve şahane kellesini kesmeğe çalışıyor. Biraz sonra, kelle vücuttan ayrılıyor ve bu defa faaliyet, göğüs ve karın muh- teviyatını boşaltmağa dayanı- yor. Zavallının derisi soyulu- yor. Bir tahta üstünde etlerini parça parça ediyorlar. Bu ha- raretli ve gizli ameliye, bir İstanbul, 11 (Hususi muha- birimizden) — Olimpiyad di- reğine şanlı bayrağımız çeki- lirken Berlin'deki bütün Türk- ler stadyumda hazır bulun- muşlar ve Yaşar'ı omuzları üzerinde taşımışlardır. Berlin, 11 (Radyo) — Nor- veçİtalya maçı dün öğleden sonra yapılmıştır. Maç, birinci haftaymda yapılan birer golle BI berabere bitmiş ve bu | vaziyet üzerine hakem oyunu müddet devam ediyor ve sonra | bir et kaçakçısı kapınızı vu- Tuyor : — Dana eti.. 15 kuruşa buz gibi dana eti.. Gidin çarşıya, eşini bulabilirseniz, ne ister- seniz olurum. Eşşek eti ile dana etini ayırmak biraz güçtür. Serde fukaralıkta olunca pek titizlik edilmez. Önbeş kuruşu sula- yınca, refika, kerime cariye- leri veya bayan valide, he- men faaliyete geçer. Et başladı mi kızarmağa; komşu evdeki fakir burnunu çekiştirir. — Ooooh, mis ğibi kuzu eti kızartıyorlar! Hakkı da var ya; komşu tavuğu göze kaz görünür. Öy- le veya akşam vakti olur. Ke- mali iştiha ile sofraya oturur. “Dana eti niyetine, zayallı eşşeğin filotasını, budunu, sır- tını mideye verir; — Allah bereket taze imiş hakikaten! Diye diye hazını taama"baş- larsınız. Zavallı eşek anırarak dile gelip, — Behey insan oğlu, senin gafletin ve canavarlığın eşşek eti yimeğe bile müsaid imiş! Diye feryadı basmadığı için, kaçak et satana dua bile edersiniz. Hiç unutmam: Umumi harp- ta bir gün sofraya oturmuş- tuk. Babam bol bol et gön- versin, dermiş, rahmetli büyük valide | de bize mükemmel köfteler bazırlamıştı. Misafirlerimiz de vardı o gün.. Yemeğin sonu- na gelmiştik ki, sokak kapısı bir rüzgâr hızı ile açıldı. Ba- bamın mütelâşi çehresi gö ründü, Tâ kapıdan bağırdı : — Durun, yimeyin! Çatallar elimizde, köfteler ağzımızda, kala kaldık. Ba- bam yanımıza gelince, masaya baktı, alnının terini sildi : — Yetişememişim - dedi- Maamafih, üç aydanberi. Devam etmedi ve sustu. Annnemi çağırdı, gizlice ko- nuştular, — masayı — toplattı : Turfa et imiş, diye yemeği kaldırdılar. Bilâhare anladık ki, et, eşek eti imiş ve işin fecaati şurada ki, babam üç aydanberi bu kasaptan et alı- yormuş. yarım saat daha uzatmıştır. Yarım saatlık devrenin al- tıncı dakikasında İtalyan'lar bir gol daha kazanmışlar ve 2-1 galib bitirinişlerdir. Oyun çok sert geçmiştir. Berlin, 10 (A. A) — Greko Römen güreş, yarı orta siklet- ler finalı: Birinci Sveberg (İsveç) İkinci Sehaffer (Almanya). Hafif sıkletler finalı: rinci Koskela (Fenlândiya) ikinci Herda (Çekoslovakya ). Birinci Felemenk, Olimpi- yad galibi. İkinci Almanya, Üçüncü İngiltere. Star tibi: Birinci Almanya, Olimpiyad galibi. İkinci İsveç, Üçüncü Felemenk. Su topu: Felemenk Urugaye - galib, Felemenk Amerika'ya galib. Hendbol: Romanya 13-3 Amerika'ya galib. — Ah benim eşşek eti ni- meti ile perverde olmuş ev- lâtlarım! Der ve bizi güldürürdü. Acaba hangimiz, ne cesaretle, hangi emniyet ve kat'iyetle kalkar da. eşşek, beygir, deve eti yimediğimizi temin edebi- liriz; buna imkân — kalmış midir? Eğer belediye takip me- | murları dün, o iki beygir ce- | sedini yakalamamış olsalardı, | bunu, siz olmazsanız ben, ben Hatırına geldikçe, bizi okşar: * olmasam bir başkası (Müba- rek dana eti) diye diye mi- deye indirecek değil midik? Çimdik İtalya milli takımı ve Olimpik yole müsabakaları: | sii el Tramblenle atlama erkekler: Mecburi atlamaların neticesi:" “ Birinci Degener (Amerika) 7486, İkinci Vayne (Amerika) 7247, Üçüncü Sehihahara (Ja- ponya) 7002 Jimnastik: Yedi ekzersizden sonra ekip- lerin tasnifi: Birinci Fenlandiya 483-069, İkinci Yugoslavya 463 - 001, Üçüncü Japon 443-228. Sü topu: Fransa Çekoslovak takımını 3-2 yenmiştir. Macaristan 10-1 İngilte: mağlüp etmiştir.& İsveç 6-0 İsviçre'yi yenmiştir. Avusturya İzlanda'yı 6-0 mağ- lüp etmiştir. Bisiklet : 100 kilometrelik yol yarışı: Birinci Charpentier (Fransa) 2 saat 33 D. 5S S. ikinci Lapepie ( Fransız ) 2 saat 33 D. 5 1/10 S. üçüncü Nievergelt (İsviçre) 2 saat 33 D. 5 4/10 S. Milletlerarasında tasnifte : Birinçi Fransa, ikinci İsviçre, üçüncü Belçika. Hokey : Macaristan Amerika'yı 3 -0 mağlüp etmiştir. Hindistan takımı 9 —0 Japon takımını yenmiştir. Futbol : Öğleden sonra Avusturya ile Peru arasında tekrar bir maç yapılacaktır. Peru takımı Avusturya ta- kımı ile tekrar maç yapmak üzere isbatı vücut etmediğin- den Avusturya takımı hükmen galip gelerek dömi finale kal- miştır. Berlin, 11 (A.A) — Aşağı- daki beş rekor - beynelmilel atletizm federasyonu tarafın- dan resmen tasdik edilmiştir. 6 Ağustos 1936 110 metre maniâlı 14 1/10 Forest Hovns (Amerika), 6 Ağustos 1936 | 1500 metre 3 dakika 48 8/10 Lovelgek ( Teni Zeland ), 6 Ağustos 1936 üç adım uzun atlama 16 metre Tajima (Ja: pon), 7 Ağustos 1936 - 100 7100?metreden bir sintiba metre bayrak yarışı 39 8/10 (Amerika) Ovons, Metcalfe, Draper, Vykoli. 7 ve 8 Ağus- tos 1936 Dekatlon 7900 puan gelen Marris (Amerika). Kiyel'de yapı- lacak yarışlar ... Berlin, 11 (Radyo)— Birçok devletlerin harb gemileri. Ki- yel'e gelmişlerdir. Bunlar, ya- pılacak olan yarışlara iştirak edeceklerdir. İtalya, Amiral Palatito'nun kumandasında bulunan ( Go- riçya ) zırhlisını göndermiştir. İsveç bükümeti de iki gemi göndermiştir. İngilterc. Fransa ve Japonya devletleri de birer ğemi göndermişlerdir. Yarışlar, 18 Ağuatosta ola- çıkhr. Mti $ elçika'da -—0 Bir komünist hare- keti mi olacak? Anvers, 11 (Radyo) — Bel- ğ çika gazetelerine göre An- vers'te hububat yüklü iki va- purun tevkifi İspanya'ya mah- sus Olduğu için değildir. Bun- lar, Rus komünistleri - tarafın- dan Belçika komünistlerine hediye edilmiştir. Alınan ha- berlere göre, Moskova'nın komiterni, Belçika komünist lideri emrine iki milyon ruble vermiştir. Bu para ile Belçi- ka'da bir komünist hareketi yapılacaktır. Joponya'da örfi İdare kaldırıldı.. Tokyo, 11 (A.A) — Örfü idare kati surette kaldırılmış ve polis müfrezelerinin sokak- larda dolaşmalarına nihayet verilmiştir. Bir kabul Paris, 11 (Radyo) — M. Delboş bu sabah hariciye da- iresinde Fransa'aın Moskova sefirini kabul etmiştir. Mosko- maşlahatgüzarı da bu müla- katta hazır bulunmuştur. j