31 Ekim 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

31 Ekim 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

«dill Sayfa 6 Bergamamüzesı ve Akropol yolu.|Dün gece Akropol'ün görünüşü » Başı | inci sahifede - Bergama'ya saat 12 de va- rılmış ve Bergama Kaymaka- mı Kâmil ile Belediye reisi Nafiz, Parti başkanı, Berga- ma Umumi meclis azasından Hasan, Müze müdürü Osman Bayat Tekin 've bütün halk tarafından samimi ve parlak bir şekilde karşılanmış, Halkevi bandosu - tarafından — şehrin methalinde selâmlanmışlardır. Vali, şehrin methalinde müs- takbeleynin ayrı ayrı ellerini sıkmış ve halkı selâmlamıştır. Buradan C. H. P. Halkevine gidilmiş ve biraz istirahatten sonra Halkevi salonunda be- lediyenin verdiği 50 kişilik ziyafette bulunulmuştur. Ziya- fet samimi hasbihâllerle geç miş ve sonra antikite müze- sine gidilerek müzenin açılma merasimi yapılmıştır. Müze bü münasebetle - bayrakları- mızla süslenmişti. Merasime muzikanın çaldığı İstiklâl marşile başlanmış ve bunu müteakip müze müdürü Osman Bayat Tekin tarafın- dan bir nutuk irad edilerek Bergama müzesinin nasıl vü- cut bulmuş olduğu ve yalnız Bergama'dan ve civarından çıkarilan eserlerle nasıl hususi bir kıymet taşıdığı anlatılarak bu eserlerin hep, orta Asya- dan Ege kıyılarına kadar yayı- lan medeniyetler'in izleri olduğu izah edilmiştir. Bu uzun nutukta Bergama Antikite müzesi için nasıl ça- İşıldığı uzun uzadıya anlatıl- mıştır. Vali Fazlı Güleç, müze müdürünün selâhiyetile yıllar- danberi üzerinde işlediği mev- zu hakkında verdiği izahata bir kelime ilâve etmiyeceğini lemiş ve demiştir ki: — Yalmz bir noktayı söy- söylemeği vazife addederim: O da evelki devirlerde kıy- meti - bilinmiyen ve dağılan kiymnetli eserleri cumhuriyet rejiminin- toplamağa başladı- gını tebarüz - ettirmektir. Bi- zim için büyük bir servet olan antikitelerin derlenmesi — ve muhafazası, cumhuriyet idare- sine nasib olmuştur. Onun için hep birlikte: »— Yaşasın cumhuriyet! * Diyelim. Bütün halk, — Yaşasın cumhuriyet! Di- ye-bağırmıştır. Vali, müze ka- pisındaki - kordelâyı keserek içeri - gişmiş ve halk ile da- vetliler kendisini takibetmiştir. Müze gezilmiş We Vali Fazlı Yolun başlangıcında bir tak kurulmuştu. Burada muzikanın çaldığı Istiklâl marşını mütea- kib vali Fazlı Güleç, kendisine verilen makasla takı ve yolu kapıyan kordelâyı kesmiş ve: — Yakında burada daha güzel asfalt yol açmamız te- memnisile, Sözlerini ilâve etmiştir. Oto- mobillerle; Akropol'a kadar çı- kılmış ve bütün âsarıatika ge- zilmiştir. Bergama'lıların, he- yecanlı tezahüratı arasında İz- mir'e dönülmüştür. Avam kamara- sında şiddetli münakaşalar » Başı 1 inci sahifede - — Fransa'yı bitaraflığa İn- giltere'nin teşvik ettiği hak- kındaki iddia esassızdır, doğru değildir. Fransa, âni olarak ve kendi başına bu bitaraflığını istemiş ve İngiltere'de bir har- bin zuhuruna mâni olmak için bu teklifi kabul etmiştir. De- miştir. Roma, 30 (Radyo) — İngil: tere'de avam kamarasının açıl- ması zamanı geldiği için ga- zeteler birçok neşriyat yap- maktadırlar. Taymis diyor ki: * Ademi müdahale komite- sinin buhran geçirdiği şu sırada Madrid'de ki hükümetin İspan- yol milletini temsil etmediğini söylemek lâzımdır. , Morning Post'ta şunları ya- ziyor: Kabalaro ve arkadaşlarının beyanatı, boş sözlerdir, Cu- muriyet ve Demokrasi namına hiç bir hareket yoktur. Baldvin'in beyanatı Londra, 30 (Radyo) — İn- giltere Başbakanı M. Baldvin, bugün gazetecilere beyanatta bulunmuş ve açlık grevi ilân edenlerin murahhaslarını ka- bul edemiyeceğini, bir şikâ- yetleri varsa saylavlarına söy- liyebileceklerini bildirmiştir. Sosyalist ve amele partile- rine mensub saylavlar, Başba- kanın bu beyanatını protesto etmişlerdir. İraktaisyan çıktı —'Başı Tinci sahifede — kabinenin teşkiline -memur - eyle, miştir. İsmet Süleyman, derhal ka- bine teşkil etmiş ve mazırlar liste- sini krala vermiştir. Yeni başvekil, İstanbul'da tah- sil görmüş ve 1933 senesinde te- Güleç, müzedeki hatıra def- terine şu satırları yazmışlardır: “Buğün kapısını açtığımız Bergama müzesinin inkişafın- dan haz duydum, alâkadarlara feşekkür eder ve muvaffakı- yetler dilerim.. Burada davetlilere içleri çam fıstığı doldurulmuş incir ikram edilmiş ve sonra Akropol Tu- ristik yolunun açılma merasimi şekkül eden İrak kabinesinde ne- zaret kabul eylemişti. Yeni kabine Trak'ın — istiklâline hizmet etmeği taahhüd eylemiştir. İngiltere ile Irak arasında mün- akit muahede, İngiltere'nin müda- halesine mani olduğu için, İngilte- renin Bağdad sefiri, hiçbir hare- ket göstermemiştir. Bununla bera: ber, Londra - siyasal mahafili, bu a0t tebeddülün — sebebini benüz anlıyamamaktadır. Bu haberleri, Kahire - Bağdad - |Partililere İziyafet verildi. —. .—— - Başı 1 inci sahifede - şerefine Kültürpark gazinosun- da 300 kişilik mükellef bir ziyafet 'verilmiştir. Ziyafet fev- kalâde samimi bir hava için- de geç vakte kadar devam etmiş ve ziyafette Müstahkem mevki komutanı, Belediye re- isi, müddeiumumi ve daha bir çok devair rüesasile bütün Partililer e civar köylerden gelmiş olan Partililer hazır bulunmuşlardır. Ziyafet başladıktan az sonra Vali ve Parti Başkanı Fazlı Güleç Partililere şu veciz hi- tabede bulunmuşlardır: — Arkadaşlar; Söz söylemeğe hazırlanırken sofranın sonu geldiğini beyan etmek istemiyorum. - Bilâkis sofrayı yeni açıyorum ve sizi daha serbest zevk ve neş'eye davet etmek - istiyorum. Sizi hep bir araya toplarken sof- raâya davet etmekten bir mak- sadım var: Sofra; âile sembolüdür, bu- nunla demek — istiyorum ki, gerek partililer, gerek partinin müzaheretine istinad eden hü- kümetin erkânı bir annenin, yani partinin evlâtlarıdır. Bugece kendi evinizde, kendi sofranızın başında, kendi an- nenizin kocağındasınız, çekin- meyiniz, serbestce ve huzur ile yiyiniz ve içiniz. Kadehimi; hepinizin şere- fine kaldırır ve ben de bera- ber hepimizin altrakun göster- diği müşterek hedefe çekin- meden bir vücut gibi yürü yeceğimize gene hepiniz na- mına andiçerim. Sürekli alkışlarla karşılanan hitâbeden sonra andiçilmiş ve ziyafet, ruhlardan coşup gelen partililik samimiyeti için- de geç vakte kadar samimi hasbihaller ve neş'e ile devam etmiştir. Bitaraf Belçika —Başı 2 inci sayfada— tecrid edilmiş ve Almanya'nın mü- dafaa silâhları bile elinden alınmış olduğu için artık eski bitaraflık siyasetinde devam etmekle bir ma- na bulmıyan Belçika'lılar da talih: lerini Fransa ile birleştirmişler, bu hükümetle birçok ahtnamelerden manda birde tedafii bir ittifak akdetmişlerdi. Bu vaziyeti göz önünde tutan Fransa hükümeti de hududunun yal. niz Alman'larla temas eden kiz- manda dünyanın en kuvvetli istih kâmlarımı vücude getirmiş, çi bududunu açık barakmakta bir beis görmemiş, Belçika'nın kendi top> raklarında vücüde - getirdiği istih- kâmların kondisini de müdalaa ede- ceğini hesaba katmıştı. Hitler işte bütün bu hesabları altüst etmiştir, İki sene evel AL manya'nın — birdenbire ve muahe deler hilâfına silâhlanımaya karar derhal silâhlanmaya bap Taması ve nibayet askerlikten tecrit edilmiş olan Ren havzasım da ge çen sene — birdenbire işgal —etmesi Belçika için 1914 ten evelki vaz- iyeti yeniden olduğu gibi iade etmiştir. Bütün bunlardan maada Fran. sa'nın Sovyet Rusya ile tedafi! bir ittifak akdetmiş olması da Belçika"- Uları büsbütün müşkül bir vaziyete sokmuştur. Filhakika bugünkü vaz- iyet devam ettiği müddetçe yarın Almanya Çile Rusya arasında bir harb zuhur ettiği takdirde hiçbir menfeati olmadığı halde Belçika'da Fransa ile birlikte ve Fransa'nın menleati sıfatile Rusya'nın imda- dına koşmak zaruretinde kalacaktı. İşte bügün Belçika kralının nutka ile başlıyan yeni tedbirler vermesi, ANADOLU 31/10/ 930 «“ZINGAL,, Parkeleri w En modern ve en son sistem usulle fırınlanmış ve kurutul muş, içinde haşerat yaşatmaz, şeklini kat'iyyen değiştir mez, çok uzun muddet en modem konförü temin eder. 4 41—— EVLERİNİZİN TABANLARINI ZINGAL. Parkelerinden YAPTIRINIZ | Satış mahalli: Hilâl kereste fabrikası - keresteciler. Te!e/on 3776 ilân Ahmetli köyü muh- tarlığından Öğretmenler, öğrenci babala AHMED ETiMAN Kitap E Liselerle orta ve ilk okul kitaplarının satış yeridir. 1—Ahmetlinahiye merkezin- B . a evî deki mektebe bir yatı pavyo- Ahmet Etlman kıt p nu yaptırılacaktır. 3999 İira Kısa bir zamanda dürüstlüğü ile sayın m nin alâkalaf kazanarak — (İzmir)le yaramır bir şekili 97 kuruş bedel keşifli olan bu pavyonun keşifnamesi, ha- ritası ve şartnamesi Ahmetli köy odasındadır. İşbu pavyo- nun inşası açık eksilmiye kon- muş olduğundan şartnameyi ve keşifmameyi görmek istiyenle- rin köy odasına müracaatları, 2 —Eksiltmeyi iştirak ede- ceklerin kanuni *47,5 pey ak- çası veya banka mektubu ib raz etmesi şarttır. 3 İhale İkinciteşrin ayı- : nın 15 inci günü saat 15 de | Ahmetli nahiyesi merkezinde yapılacağından tarihi mezkür- | de taliplerin Ahmetli nahiye- | sinde bulunmaları ilân olur nür. 27314-8 Müzayed:ile fevka” lâde büyük satış.. 1 İkinciteşrin Pazar günü sabahliyin saat onda Birinci Kordon Alman Konsoloshane- sini geçince 272 No. lu evde maruf iki aileye ait fevkalâde lüks. ve nadide — mobilyaları müzayede suretile satılacaktır. Satılacak eşyalar meyanında kristal camlı emsalsiz büfe, kontrebüfe, büyük açılır yirmi kişilik masa, 14 iskemlesi A- merikan kadifeli bir kanape iki koltuk, Dietrich markalı piyano, aynalı tuvalet, büyük dört aded yazı masası, dosya dolabı, yeni bir halde Adler markalı Türkçe yazı makinesi, bir. buçuk ve ikişer kişilik lake sarı ve nikel karyolalar, yatak ve yorganlarile, dokuz parça büyük kadifeli oda ta- kımı, mühtelif bir ve iki ka- pili aynalı dolaplar, aynalı komodinolar, aynalı lauman vetuvaletleri, sigara sehpaları, müdevver açılır ceviz masa, aynalı jardinyera, şemşiyelik- ler, muhtelif hezeran yemek iskemleleri, muşamma bir ka- nape iki koltuk, hasır takımı, sarı mangal, Amerikan dıvar saatları, Singer nakış ve dikiş ayaklı üç çekmeceli makine, kristal işlemeli büle, iki çi- çeklik sehpa, Etejer Avize, brons kornezalar ve kerdeleri, gaz sobası, halı, kilim ve sec- cadeler vesaire bir çok lüks ve nadide mobilyeler müza- yede suretile satılacaktır. Fırsatı kaçırmayınız. Fırsat Arttırma Salonu Aziz Şınık Telefon: 2056 bu fili ve tehlikeli vaziyeti karşılamak için ortaya atıl- mıştır. Bunun Avrupa'da ne gibi | akibetler ve yeni vaziyetler ihdas edeceğini ayrı bir makalemizde tet- kik ederiz. (T ar Nüzhel Kültür Bakanlığının kitapları ile çıkan eserleri günü gününe W eder ve bütün müşterilerine sunar. —Ahined Kitsp Evi / mir'in yegâne kitap ve kırtasiye deposudur. Hariçten siparişler #f Etiman le gönderilir. İzmir Hükümet caddesi No. 58 - 60 Telefon I2535’ | SIHHAT BALIKYAGI Norvoçya balıkyağlarının en halisidir. Şerbet gibi içilir, 2 defa süzül Hamdi Nüzhet Çançar Sıhhat Eczanesi Başdurak Böyük Salepçioğlu ham karşısında DOK'I'O[ğ Te T-t ışıK İzmireMemleket Hastamesi? Kontken Mütehassısı VPT SAA ve Elektrik | Yürüyemiyon ve bilhassa DA KİT tatbik ve Rool ASA L posta ve telgraf . merke” Öi lunmıyan 237 adedi V€ ca da bilcümle yolcu ları posta ve telgraf WW lelerine açılmış ve bu halkın mühim bir ihtiya€t ) karşılanmıştır. İnşa edil olan -şimendifer hatlart istasyonlar faaliyete £ bunların da ayni muaf' Gi rin icrasına derhal bi üzere — lâzamgelen 160 Şimendiferlerde Mektup ve telgraf Devlet demiryolları idaresile posta telgraf idaresi arasında yapılmış olan itilâf neticesinde son posta olmak üzere Erzu- rum hattındaki — istasyonlarda 15 Teşrini evvel 936 tarihinde başlamış olan telgraf muhabe- resıle beraber hali lıalıycuekı zanç n is ler mes'el