25 Kasım 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

25 Kasım 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

ÖSÖ ararmam a DA eee AT DAT ELARLUT DA CD HMKBN T parça bağ ve tarla ile içeri- sindeki iki kuyu ve bir damın heyeti mecmuasının halihazır muhammen — kiymeti — 3000 liradır. |Sancak, Dostlarımız, tam bir ittihatla denizcilerimize istiklâl istemektedir lalâka gösterdiler.. —a ee —a o e— Hukuk mahkemesinden: 934 — 42 Gayri menkul satışı Goztepe- Izmırspor-Ege- spor birleştiler Yeni teşekkülün adı Tanspor, for- ması beyaz-kırmızı olacak.. İzmir'in eski ve tanınmış kulüplerinden Göztepe ile, İz- mirspor ve Egespor kulüple- rinin birleşecekleri hakkında bir müddettenberi - ortalıkta dolaşan şayialar tahakkuk et- miş, dün akşam toplanan üç spor kulübü idare heyetleri kat'i olarak birleşme kararını vermişlerdir. Husust olarak haber - aldı- ğımıza göre, bu üç kulübün birleşmesile vücuda gelecek teşekkül, (Tanspor) ismini ala- cak; Göztepe'den kırmızı, İz- mirspor'dan da beyaz renkler alınarak, esasen M. Titulesko tamamen iyileşti .— * Başı 1 inci sahifede - hafiflemiş ve hayatla ölüm arasında ortaya atılan zehir- lenme rivayetleri yavaş-yavaş büsbütün işidilmez olmuştu. Paris-Soir gazetesinin mu- habiri, Logano'ya giderek M. Titülesko ile bir mülâkat yap- mıştır. Muharrir, diplomatı tama- mile iadei âfiyet etmiş olarak gördüğünü, artık yaya olarak ve araba ile gezintiler yapa- bildiğini yazmakta, siyasetten bahsettiğini ve San Moris'te bir müddet daha kaldıktan sonra tekrar Romanya'ya dö- neceğini — söylediğini kaydet- mektedir. M. Titülesko, zehirlenme şayiaları etrafında gayet ke- tum davranmış, dünyanın si- yasal vaziyeti hakkında beya- natta bulunmaktan çekinme- miştir. Eski diplomat, Roman- ya'nın siyasi vaziyeti hakkında şunları söylemiştir : *— Ayni zamanda, hem Almanya ve hem de Sovyet Rusya ile mükemmel münase- bat idamesi, hayatı icabı olan Romanya, Fransa, Rusya, Ame- rika ve İngiltere'nin dahil bu- lunduğu bir bloka aslâ aleyh- tar olamaz. Buna zıd siyaset, kendi aleyhine olur. Ben, sulh zamanında devletler arasında hiçbir fark gözetmem, Roman- ya, hududlarının emniyeti te- keffül edilmek şartile herkesle dosttur. Romanya hududlarını parçalamak - için harbedebile- ceğini söylemek, her kim için olursa olsun deliliktir. Bu be- nim siyasi düsturumdur.., Muharrir; M. Titülesko'ya hastalığı sırasında sekiz bin mektup gönderen taraftarları için, bu iadei afiyetin bir za- fer teşkil edebileceğini söyle- mektedir. Bir dairede vaziyet Dün Kemeraltı'nda, Veysel- hamamı sokağındaki Hususi muhasebe dairesine giden bir arkadaşımız, buradaki memur- ların, yüksek ve cam bir tavan altında, mermer zemin üzerin- de çalışıp kıvrandıklarını gör- mMüştür. . Kış gününde böyle bir va- ziİyet her halde doğru değildir. Oradaki memurların sıhhatını “üşünmeli ve bunun bir ica- a bakmalıyız. Egespor'un | forması olan kırmızı beyaz renkler kabul edilecektir. Maa- mafih bu hususta henüz hiçbir karar verilmemiştir. Üç kulüb | azaları önümüzdeki pazar gü- nü Halkevinde kongre aktede- cekler ve orada kat'i olarak karar vereceklerdir. Yeni ku- lüb, milli küme maçlarına çok kuvvetli bir takımla iştirak edecektir. Altay - Altınordu - Demir- spor kulüplerinin - birleşecek- leri de ısrarla söylenmekte ise de, bu hususta henüz hiçbir kulüb tarafından tam bir te- şebbüs yapılmaımıştır. Alman mühen- dislerinin idamı —.. .. .—— — Başı 1 inci sahifede — ecnebilerin mahkümiyetini pro- testo etmekte ve: *Bu hâdiseler Rusyada'ki ecnebilerin emniyetsizlik için- de kalmalarını mucib olmak- tadır, Demektedir. Londra, 24 (Radyo) — İn- giltere'nin Lokarno devletle- rine verdiği nota hakkında Deyli Ekspres şunları yazmak- tadır: *M. Eden'in esas siyaseti bu notada görülmektedir. Ve Lokarnon sade garbi Avru- pa'yı alâkadar edecektir. Fran- sa'nın şark işlerini de karıştır- mak hususunda ısrar etmiye- ceği tahmin olunmaktadır!. Harbın insanileştirilmesi — Başı Tinci sayfada— senin iştirake âmade oldukla- rını söylemedikleri, şüphesiz ki inkâr edilemez. Bu hareket, Almanya'nın muslihane arzu- larını ve hüsnü niyetini gös- termiştir. , Rehar Blad da diyor ki: İngiliz - Alman deniz anlaş- masının tesirlerini göstermeğe başladığı âşikârdır. Savaşın her sahada beşerileştirilmesi için her devletten fazla çalış- maktadır. Almanya, öteki dev- letlerin de bu şekilde hare- ketlerini beklemektedir. Berliner di Çaytung: Bu muahede, istikbal için Avrupa sulhunun bir zımandır. Demektedir. Berlin, 24 (Radyo) — Al- manya, İngiltere hükümetine tahtelbahir harbının insanileş- tirilmesine taraftar olduğunu bildirmiştir. Nüfus Başkâtipliği Urla Tahrirat kâtipliğine terfian tayin edilen şehrimiz Nüfus Başkâtibi Sali'nin yeri- ne Nüfus memurlarından Cev- det terfi ettirilerek tayin edil- miştir. Prens Pol Akdeniz mes'elesini görüştü. Belgrad, 24 (Radyo) Pöti Parizyen gazetesinin yaz- dığına göre, Yugoslavya sal- tanat naibi prens Pol, Lon- dra'da Akdeniz mes'elelerini görüşmüş ve Avrupa'da blok teşkilini — istemiyen İngiltere diplomatlarına bu bususta iza- hat vermiştir. --Başı 1 inci sahifede— Bu meyanda, seçime — iştirak eden- lerden bazıları Sancak - vatanper- verlerine — müracaatla, amade olduklarım bildirmişlerdir. İstanbul 24 (Hususi) — Ge- Sancak'taki Fransız delegesi M. Deriyo istifa etmiş ise de, istifan Kont Dö Martel tarafından kabul edilme- miştir. Antakya — kız lisesi de açıl- mış ve erkek lisesi talebesi ile diğer mektebler — talebesi vermişlerdir. Antakya, 24 - (Hususi) Sancax'ta her geçen gün Türk davası lehine yeni kuvvet ve anasır. kazandırmakladır. Bu- gün istiklâl davasına taraftar olmıyan anasır kalmamış gi- bidir. Haleb'de çıkan Ermenice Yentanta gazetesi, Sancak, Haleb ve Suriye Ermenilerine hitaben neşrettiği bir maka- lede Ermenileri Türk davası- na tezahürüne ve taşnakların entrikalarına alet olmemağa emirlerine len baberlere — göre, greve nihayet davet etmektedir. İstanbul, 24 - (Hususi) Gayri kanuni miting tertib eden talebeden serbest bıra- kılanlar arasında Lebit Fehmi ile Fethi de vardır. Talebe birliğinin neşriyat kolu reisi Abdülkadir, gayri mevkuf ola- rak muhakeme edilmesini is- temiş ve hasta olduğuna dair rapor göstermiştir. Bu dileği kabul olunmuştur. Nezaret al- tında bulunanlar — arasında Türk Talebe birliği reisi Ha- san da vardır. Bu gençlerin de bugünlerde - tahliye edile- cekleri söylenmektedir. Ankara, 24 - (Hususi Fransa'nın Sancak - delegesi M. Deriyo, Sancak Türkleri- nin tesanüdünden hayranlıkla bahsetmektedir. Atatürk * . evinde toplantı » Başı | inci sahifede - nasebetile Türkiye'ye karşı olan pek eski dostluğumu- za veya Türk menfaatine zarar iras edebilecek ma- hiyette herhangi bir. kaydı İngiliz kükümetinin kabul etmemesine M. Eden itina gösterecek midir?,, Sualine Eden; — Bu muhakkaktır. Şu- rasını söylemekle bahtiya- rım ki İngiliz - Türk dost- Tuğuna halel verebilecek mahiyette bir hattı hareket takibini düşündürebilecek hiçbir vaziyeti akla getir- mek bile kabil değildir. Cevabını vermiştir. Paris, 24 (A.A) — M. Delbos dün Sovyetler bir- liği ve Türkiye büyük el- çileri ile görüşmüştür. Akdeniz vaziyetile İs- panya dahilt harbı muhte- mel tesirlerinin bu görüş- melerde mevzuu bahsoldu- ğu öğrenilmiştir. Adis-Ababa'da Fransız ve İngiliz asker- leri ayrılıyorlar Adis-Ababa, 24 (Radyo) — Bugün İngiliz sefarethane me- mur 160 Hind'li asker ve İn- giliz ataşemilteri Cibuti'ye ha- reket etmtştir. İnhiliz'leri ma- reşal Graçyani bizzat teşyi etmiş ve selâmlamıştır. Yarın da Fransız müfreze- leri ayni merasimle Cibuti'ye gideceklerdir. Mareşal Graçyani bazı Fran- sız'lara nişanlar vermiştir. « Başı J inci sahifede Akşam olarak amiralım evinde yemiş ve amiralle birlikte Gucen Elizabet zırhlımnda simdütaya gitmiştir. Bu sabah tamamile — husust olarak şebinde döleşmn amizal Okan öğleden sonra iki dost donsuma yemeğini gene husust arasında yapılan kayık yarışlarını Gucen Flizabatte fogilir x misafiri olarak seyretmiştir. Kayık yarışlarındı maiyetlerile ve büyük ünifor- ma ile bizim 300 askerimizin ve bandomuzun da iştirak et- tiği hükümet konağındaki san- cak indirme merasiminde, ak- şam filotilla kumandanı Ami- ral Asemsling'in ziyafetinde ve gece İngiliz Amiralının sa- rayında şerefine tertip ettiği baloda hazır bulunmuştur. Dost memleketin muhterem Amiralı Sir Dubley Pound dostluk tezahüratını arttırmak ve buna daha büyük bir par- laklık vermek için mütemadi- yen vesileler ihdas etmektedir. Futbol maçı çok güzel ve heyecanlı olmuş, İngiliz'ler 2-3 galib gelmişlerdir. Kayık yarışları da her iki donanma mürettebatının teşvik avazeleri arasında yapılmıştır. Yarışları umumun alkışları ara- sında 3-2 biz kazandık. Donanmamız dost İngiliz su- larına gelelidenberi denizcile- rimiz geceli gündüzlü çok sa- mimi Lir tarzda ağırlanmak- tadırlar. Kendilerine gemiler- de, evlerde, kulüplerde resmi ve husust ziyaletler ve çaylar verilmekte, gezintiler ve spor eğlenceleri tertib olunmaktadır. Lâvalenta İlimanı, gemiler ve sahil arasında gidib gelen Muşlar ve motörlerle doludur. Dost memleket amiralı, amira- hmız Şükrü Okan'a karşı çok samimi davranmakta ve sık sık Yavuz zırhlısına giderek kendisini almakta, şehirde be- raberce dolaşmaktadırlar. Resmi mahafil, hiçbir dev- let kumandanına bu derece samimi kabul yapılmadığını ve İngiliz amiralının Şükrü Okan'a gösterdiği yakınlığı kimseye göstermemiş olduğunu söyle- mektedirler. Lavalenta fotoğrafhaneleri- nin vitrinleri, Türk bahriyeli- lerinin ve gemilerimizin resim- lerile doludur. Malta gazete- leri — ziyaretleri ehemmiyetle kaydetmekte ve Atatürk deniz- cilerinden sitayişle bahsetmek- tedir. İstanbul, 24 (Hususi) — Mak- ta'yı ziyaret etmiş olan filomuz, Cumartesi günü Yunanistan'ın Kaler üssünde bulunacak ve merasimle karşılanacaktır. Üzüm satışları Ça eet . « Bi 277 Vitel 13 25 235 İnhisar ida. 10 25 225 S. Süleyma. 14 169 ). Kohen — 12 75 159 K. Kâzım 15 112 Alyoti bira. 75 A.R. üzüm. 81 T. Erman 83 H. Alyoti 64 Beşikçi o. 44 M. J. Taran. 17 D. Arditi 1541 344015 345556 Terekesi tasfiye edilmekte olan ölü Karakulak oğlu Ha- san efendinin Ziraat Bankası İzmir şubesine olan borcun: dan dolayı ipotekli bulundu- gğundan gayri menkul "malları aşağıda gösterilmiş olmakla satılığa çıkarılmıştır. 1 — İzmirde Balçova kö- yünde mukim Bekir oğlu Sa- lihin bilâvelet olmasile amca- zadeleri Karakulak Mehmed oğulları İbrahim ve Hüseyin elendilere intikal eden Balçova köyünün idelik mevkünde şar- kan küçük Abdullah oğulları Hüseyin ve Mehmed garben Molla vereseleri bahçelerile yol şimalen küçük Abdullah oğlu Mehmet ve Ayşe bahçe- lerile çevrili 8 dönüm 3 evlek bahçe ve bir odadan ibaret kulesi olduğu görülen 10/11 sıra ve 2047 defter numaralı 8 Kânunuevvel 1329 - tarihli iki tane tapu senedinden anla- şılan ve yeminli erbabı vuku- fun bir garczane takdir ettik- leri hali hazır. kıymeti 1600 liradır. 2 — Ayni köyde mukim karakulak Mehmet bin Maz- lumün vefatile oğulları İbra: him ve Hasan efendilere kız- ları Hava ve Fatma uhdelerine intikal etmiş olan Balçova'nın Ilıca mevkünde şarkan kuru Mehmet veresesi tarlası gar- ben Ömerin Hasan şimalen Ferhat veresesi cenuben Os- man veresesi tarlasile mahdut bir dönüm tarlanın dörtte bir hissesi müteveffaya aid olduğu 11 sıra 1929 defter numaralı ve Teşrinisani 329 tarihli tapu senedinde görülen ve heyeti mecmuasına ehli vukufça tak- dir edilmiş olan kıymet 400 dörtyüz liradır. 3 — Gene mezkür köyde mukim iken ölen Hacı Musa oğlu Mehmed kerimesi Bah- riye hanım veraseti sekiz se- him itibarile ikişerden 6 sehim oğulları İsmail ve Mehmed ve Ali efendilere ve birerden iki sehim kızları Fatma, Vacide ve Adile hanımlara münhasır olup bunlardan Ali'nin sehimi hariç olmak üzere İsmail ve Mehmed efendilere Fatma ve Vacide ve Adile hanımların 6 sehimleri 975 lira evrakı nakdiye mukabilinde mütevef- fayı mumaileyhe kat'iyen fe- rağlarından dolayı uhdei ta- sarrufunda bulunduğu 43 sıra 82 cilt ve evrak numaralı ve 24 /Eylül/ 928 - tarihli tapu senedinde görülen Balçova'nın Kale caddesinde şarkan Lâtife hanım, garben merhum Hü- seyin bağı iken elyevm Hüsnü beyin, şimalen — kapudanaki iken elyevm Midilli muhacir- lerinden Hüseyin Fadıl bey, cenuben yol ile muhat 21 dö- nüm 18 evlek bağ ile bitişi- a gindeki şarkan Bahriye hanım iken elyevm Hüseyin bey, gar- ben Tahir efendi veresesi ve merhum Hüseyin bağı, şima- len kapudanaki iken elyevm Midilli mübadillerinden Hü- seyin Kâmil bey, cenuben yol ile çevrili ve Menekşeli zade Ali efendi mahdumu Hü- seyin beyin 1800 lira evrakı nakdiye mukabilinde kat'iyen ferağından uhdesine - intikal ettiği 19 sıra 79 cilt ve evrak numaralı 12 /Eylül/928 tarihli her iki tapu senedinden an- laşılan biribirine bitişik iki İzmir. Ahkâmı Şahsiye Sulh 4 — Keza ayni kariyede mukim karakulak Mehmet bin Hacı Mazlum'un ölmesile oğul- ları İbrahim ve Hasan efendi: lerle kızları Havva ve Fatma hanımlara intikal eden Balçor va'nın Kabakoğlu çeşmesi mev- künde şarkan Gülsüm tarlası garben yumurta Ali veresesi tarlası şimalen malak Osman zevcesi Âyşe cenuben haci Şükrü tarlasile çevrili olduğu 12 sıra 193 defter numaralı ve Teşrinisani/329 tarihli gö- rülen tapu senedinde her ne kadar 25 dönüm gösterilmişse de ehlivukufça 70 dönüm ka- dar tahmin edilen bağ ve tarlanın heyeti macmuasının mevkii itibarile halihazır kıy- meti 1200 lira takdir edilmiş. 5 — Bunlardan başka Bal- çova köyünün orta mahalle- sinde altı dam üstü harap iki oda bir hayat ve bir miktar avludan ibaret ve kabili iskân olmadığı gibi girilemiyecek bir halde olduğu görülen evin enkazına 25 ve zeminine dahi 25 ki cem'an heyeti mecmuar sına vukuf erbabı. tarafından Takdir edilmiş kıymet 50 lira- dır. Yukarıda 5 numarada hudut ve muhammen kiymet: leri gösterilen gayri menkuller icra veiflâs kanununun 129 ncu maddesine tevfikan açık art- tırma suretile satılmasına ve satışın 30 Birinci Kânun 936 tarihine müsadif Pazartesi gü” nü saat onbeşte İzmir'de Fev- zipaşa — caddesinde Bahçeli handa kâin ahkâmı şahsiye mahkemesi salonunda yapıl- masına İzmir ahkâmı şahsiye mahkemesince karar verilmiş olduğundan taliplerin * 7,5 pey akçesi veya Milli bir ban kanın taahhüt mektubile arttır” mıya- iştirak “edebileceklerii Arttırlan kiıymet muhammen kıymetlerinin *6 75 ni bulursâ talibi üzerine ihale edilecektir. Aksi takdirde en çok arttıra- nın taahhüdü baki kalmak şartile muayyen günü takip eden on beşinci günü yani 15 İkinci Kânun 937 Cumar” tesi günü tayin edilen saatte en çok arttıran üzerinde bırar kılacağı cihetle arttırma şart" namesi mahkeme — salonun3 iliştirilmiştir. Olmakla fazla malâmat almak istiyenlerin mahkeme kalemine müracaat ları ilân olunur. 1326 oaamaa Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık ları ve elektrik tedavis İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında Telefon : 3479 KERDeNNA PN LNM TEMNE LA İzmir 3 üncü icradan; Bir borcun ödenmesi - içil adliye icra dairesince hacze dilen Remington marka bi yazı makinesile Şassen İre markalı bir piyanonun ilk ar tırması 8-12-36 Salı günü sat 14 de olub *675 kıymetir bulmadığı takdirde 2 inci a tırması da 15-12-936 tarihin müsadif Salı günü ayni saatt Karşıyakâ Ankara - pazarınd memurun huzurile yapılacağı: dan tellâliyesi müşteriye ai olmak üzere almak istiyenlı rin hazır bulunmaları - ilâ