3 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

3 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmialtıncı yıl No. 7156 Çarşamba 3 MART 937 Hergün sabahları çıkar, siyasal Projemizin aynen kabulü ü komiteden istedik Hatay "lılar, yenıden başgosteren tedhiş hareketle- rini muşahıd heyet nezdmde protesto ettiler Tetanbul, 2 (Hususl) — Hatay- dan gelen son haberler, Arab çete- lerinin, ortalığı tedbiş etmekte de- Yam ettiklerini bildirmektedir. Ha- taylılar, yarın aynılacak olun uluz« lar sosyetesi bitaraf beyeti nezdin- de toplanarak son hüdiseleri pro- testo etmişler ve baştanbaşa Türk olan Hatay'ın, tum — ve kümil bir | istiklâl istediğini beyan etmişler, Hatay temel yasasının ona — göre tanzim — edilmesi Vâzım — geldiğini ilâve eylemişlerdir. İstanbul, 2 (Hususi) — Mene- Mencioğlu Bay Numan Rilat'ın ri- Yasetindeki heyet, Hatay'ın temel Yasası hakkımda yerdiğimiz proje döiresinde bareket edilmesini iste- Mektedir. Temel yasasını tanzim edecek olan komite, yarın (bugün) Halay. dan bareket edecek — olan bitaraf Müşabitlerin şifahi izehatından is- tifade edeceğini ümid etmektedir: B.N. Rifat Menemenciağlu Ankara, 2 (Husasi) — Dahiliye Vekili Bay Şükrü Kaya, Cenupta Hatay'lılarla temas etmiştir. $ İstanbol, 2 ÇHvsusi| — An- takya'daki Arab'lar cür'etlerini git tikçe artırmaktadırlar. Türk'lere kargşı küstalça hare- ket yapmaktan bir an bile geri durmamaktadırlar. Türk halkının İskenderun'da bayram — mamazlarını kılmalarına müsaade edilmemiş, mani olunmuş bulunulduğundan, Türk'ler o gün FAntakya'ya gelmişlerdir. Şam'da çıkun Arab gazeteleri Türk'ler aleybinde müdhiş bir neş riyata başlamışlardır. Bununla be- raber — Suriye'nin yüzde — doksam * Dürk'lerin bökkımı — teslim eder — Sonu 5 inci uhilede — azetedir. Telefon: 3776 Büyük Şefimizin İ.m.ıııbul 2 (Hıunıt) - Bugün limanda âni bir fır- fına çıkmış ve bazı kaza- lara sebebiyet vermiştir. Bu arada, rüsumatın bir sandalı devrilmiş ve san- dalcı Ahmed boğulmak üzere iken güçlükle kur- tarılmıştır. Dolmabahçe sarayı önün- de ceryan eden bu vak'ayı, Reisicamhur Atatürk, sa- rayın balkonundan gör- müşler ve büyük bir alâ- ka göstererek, Ahmed'i saraya aldırmışlar ve Ah- med hakkında derhal sıh- ht tedabir alınmasını emir buyurmuşlardır. Habggıtan 'da olanlar Adis-Ababa sokakların- :: da devriyeler dolaşıyor rRomen talebesi Yaş üniversitesi rektörünü hançerlediler Hava" kavvetlerimiz çoğalıyor Yakında 1000 tayyare- cimiz olacaktır Polonya fabrikalarına top, 4 top, mitralyöz ve 'son sistem tayyareler 1ısmarladık Tayyarecilerimiz İstanbul, 2 (Hususi) — Hükü- metimizin; top, mitralyöz ve tel- mücehhez son sistem tayyare. ler sçu. Polonya — fabrikalarına si. parişler - verdiğini, Belgrad gazete- leri yazıyor. Ankara, 2 (Hususi) — Önü. müzdeki enmartesi günü Türkkuşu filoen tatafından burada uçuşlar ve paraşüt tecrübeleri yapılacaktır. Alâkadarların verdiği malümata göre, pek yakında onbeş bin tay- yarecimizle bin teyyaremiz ola. caktır. Örfi idare ilân edildi. Tevkifat bütün vi- lâyetlere teşmil edilmiştir Bulgar--Yunan Dostluk misakı için Bay Metaksas'a baş vuruldu | Âtina sefirimiz, böyle bir misakın hü- kümetimizce de arzu'edildiğini Yunan İıükumetme.bıldırmışlır arasında mevgif bir misak akti için general Metaksasa — bir muhtra vermiştir. Bu mulbtura muhteviyatı gizli tutulmaktadır. İsean ya'da son vaziyet Ihtilâlciler, milislerin bir- şey yapamadıklarını iddia ediyorlar General Franko, İtal__ya sefirini kabul etti Bir ingiliz heyeti Burgos'a gidiyor Belgrad, 2 General Metaksas ü Blerad, 2 | Radyo | — Atina liyor: Yünan başbakanı general Me- N—' bugü Türkiye elçisi B. Re Sı—i":: ile Bulpnıun elçisi Bay " kabul etmiştir. elçisi, Yunanistan — ile arasındaki — muallâk Dte, B lerin halli ve iki hükümet Bay Şişvanof, Yunan büküme- tinin, 12 sınıf askeri birden silâh alüna alarak Trakya ve havalisine sevketmesinin, Bulgaristan.'da fena bir tesir yaptığını da Yunan bap vekiline söylemiştir. General Metakkas - elçiye ver. diği cevapta, milli müdafaa nazırı tarafından — verilen bu emrin fev. kalâde — olmadığım, — silâh altına alınması zamanı gelmiş hbulunan efradın vatani hizmetlerini görmek- te bulunduklarını bildirmiştir, Türkiye elçisi Bay Ruşen Eş: vef te, Türkiye bükümetinin, Bul. garistan ile Yunanislan — arasında bir dostlak misakı aktedilmesinin Türkiye'ce de arsa edildiğini bil. dirmiştir. Ras Seyyum esir düştükten sonra Londra, 2 ( Radyo ) — Habe şistan'daki eon bâdiseler bakkın- Pa mütemmim —malümat — gelmek- tedir. Yalma Adic-Ababada değil, bütün Habeşistan'da özfi idare ——— Donanmamız Karadenizde Filomuz Köstence'de te- zahüratla karşılanacak Başta Yavuz olmak üzere donanmamızın bir kısmı Romen sularındadır İstanbul, 2 (Husust) — Başta Yavaz olmak üzere donanmamızın mühim bir kısmı, bugün Karadenize çıkmıştır. Donanmamız, Romanya'nın Köstence limanınımı — siyaret edecek ve bahriyelilerimiz, dost memleketin denirzcilerile temaslarda bulunacaktır. İstanbnl, 2 (Hususi) — Donanmamızın Köstence'yi ziyaret edeceğini haber olau Romanya bükümeti, derbal tertibat almış ve büyük bir is tikbal programı bazırlamaştır. Filomuzun, Köstence'de fevkalâde mera- rasimle karpılanacağı bildiriliyor. ilân edilmiştir. Askeri — kuvvetler Adis-Ababa sokaklarında devriye gezmektedirler. Bazı mıntakalarda mitralyör yuvaları hazırlanmıştır. Aabeşistan'da karışıklık —çıkarmak istiyenlerin, yerlere silâh ve maki neli tüfekler gömmüş oldukları anlaşılmıştır. Ea farla Harar'da olmak üzere, bütün vilâyetlerde tevkifat devam etmektedir. Berlin, 2 (Radyo) — Habeşis- tan'da çalışmak esaslarını — tesbit etmek üzerce Alman sanayli namınu dört komite teşekkül etmiştir. Bu komiteler en büyük ve kuvvetli Alman sanayi müessesele, rini temsil etmektedirler. Habeşis» tan'da demir, maden kömürü, kur: şun madenleri aranacaktır. Belediye inşaatı Belediye reisi doktor Bay Behçet Uz; dün yukarı mahal: lelerdeki belediye — inşaatını teftiş etmiştir. (Radyo) — İspan- ya — sahillerinin kontrolü müzake- relerine yeniden başlanmıştır. Al- manya hükümeti, kontrol — masraf- larına İştirak ede- miyeceğini ve İs. pauya'daki gönül- lülerimi geri çe- kemiyeceğini bil. dirmiştir. — Porte- kiz Hükümeti de, gönüllüler — mes- elesinde Almanya gibi hareket ede- eeğini — komiteye bildirmiştir. Ma drid'den gelen — haberlere göre, — üniversite mahallesinde kan- h — mubharebeler devam — etmekte- dir. Cumhuriyetçi ordu, bugün To- ledo ve Alkazar'da taarrüza — geç miştir. Salamanka, 2 (Radyo)— Gene: ral Franko dün İtalyan'nın sefirini merasimi mahsusa ile kabul ct miştir. Franko hükümetinin ilk kabul ettiği resmi sefir İtalya sefiridir. Amsterdam, 2 (Radyo) — Mol: Janda gazeteleri İspanya'ya gönüllü ve silâh göndermek istiyen millet- Terin Felemenk vapurlarından isti: General Franko söylev verirken fade etmelerinden şiküyet etmekte. dirler. Ayni gazeteler, Hollanda vapurları bu gibi işlerde maruf Yahudi — bangerlerinden - birisinin kullandığını da yazmaktadırlar. Londra, 2 (Radyo) — Bir İn. Biliz heyeti Burgos'a hareket etmiş- tir. Bu heyet İspanya'nın bazı ma- denlerinden istifade için Franko ile müzakeratta bulunacaktır, Salamanka, 2 (Redyo) — — Bir tebliğe göre Asi kuvvetler Eroel — Sonu 4 ncü sahifede —