9 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

9 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Bucada'da 500 İıefı' var Bucalılar yakında temiz suya kavuşacaklar Parti ve belediye başkanları çok iyi çalışıyorlar Buca Pazarı Buca, (Hususi) — Buca'da | Buca gibi bağ€ve zeytin mın-? son zamanda görülen birlik:* takasında bulunan bu kadar ve çalışma gayreti, herkesin takdirini "celbetmiştir. Buca (belediyesi yakında, Buca halkını güzel bir suya kavuşturacaktır. - Buca'ya kan gölden gelmekte olan içme Ssuyu tesisalı, arasıra — bazı kimseler — tarafından — tahrip edilmekte idi. Belediyece alı- nan tedbirler neticesi - olarak son zamanda bunun önüne geçilmiştir. Fakat Buca, de- mir borular içinde gelecek te- miz ve sıhhi suya biran evel kavuşmalıdır. Buca belediye reisliği, bu mes'ele üzerinde uzun zaman- danberi duürmadan - çalışımış, son zamanda projeleri Nafıa Vekâletine tasdik ettirmiş ve projede görülen küçük nok- sanlar da ikmal edilmiş, son defa tetkik ve tasdik için Na- fia Vekâletine gönderilmiştir. Projeler yakında tasdik edile- rek gelecek ve Buca içme su- yunun, demir borular içine alınması için tesisata başlana- caktır. Buca zirat kredi kooperatifi geçen yıl ortaklarına mühim yardımlarda — bulunmuştu. Bu yıl, yardım daha genişletile- cektir. Belediye reisi B. Nazım Abık, ayni zamanda zirai kre- di koperatifinin de - reisidir. Karabağlar ve Bozyaka'daki müstahsilleri de içine alan kredi kooperatifinin ikraz ve tediye işleri çok mükemmeldir. Buca'da hiç hoşa gitmiyen bir mesele vardır: Keçi bes- lemek.. Yalnız Buca'içinde bulunan halkın evlerinde besledikleri keçi miktarı 500 den fazladır. fazla keçinin, ziraat işlerimize, bilhassa zeytin vesaire fidan-? larına ve çiçeklere yaptıkları zararların ne derece fazla ola- cağını takdir etmek çok ko- laydır. Buca dışında ve sürü halinde ayrıca beş altıyüz ke- çi daha vardır. Buca'nın Parti ve belediye işlerinde son zamanda görülen vaziyet, çok takdire şayandır. Parti başkanlığile belediye re- isliği, elele vererek çalışıyor- lar, Buca'da birçok iyi işler yapmak ve halkı memnun et- mek için uğraşıyorlar, Bir sayfiye yeri olan Buca- nın birçok yolları yeniden yap- tırılmıştır. Bir kısmı da yap- tırılacaktır. Bağların tımarına ve çapalama işlerine başlan- mıştır. İkinci mektubumda (Kan göl), (Kozağaç) dan ve Buca- nın ihtiyaçlarından bahsede- ceğim. X4 ORDA Üzüm satışları Ç. Alhıcı K. S KM 94 Alyoti bira. 12 12 50) 49 Közım Taner 11 11 50 7 İnhisar 10 50 10 50| 150 Yekün 417824 Eski satış 417974 U. satış İncir satışları Çu. Alıcı KS 'KS 11 L. Alharal 10 10 181103 Eski yekün 181120 U. salış Zahire satışları Çu. Ginsi K..S. , K..S 112 Bpamuk 44 44 83 Ken., pala. 210 390 Atillâ'nınDefinesi Tarihe müstenid zabıta romanı eee — e — l l G Ğ 27 Arden'de Servifon'da Tavrel- voça âid idi.,, Lük hayret ve sevinçle: — Şimdi herşey tavazzuh etti. Sezar'ın — lâtincesinde Servifon “Geyik pınarı,, de- mektir. Bugünkü Serfontayn; bu kitaptaki Servifon'dur! Bu karmakarışık yollu orman ve bu acayib şato da bu kasa- bacıktan pek uzakta olm- yacaktır. Atillâ'nın Tavrelvuş'u bu kadar asırdan sonra To- relvoş olabilir. Atilâ'nın ha- zinelerinden birisi de bura- dadır. Makledi ; £ 5. Amlleğlz Burada Lük'ün tüyleri ür- perdi. Maamafih — okumağa devam etti: “Almanya ve Avusturya'nın muhtelif prensliklerinde bazı mücevheratçıların — ve — bazı kimselerin hatıratında ve bil- hassa Hollanda ve İngiltere kralı üçüncü Gilyom'um leva- zım müdürü Mişel Mierveit'in kitabının bazı — fasıllarında, Atillâ tarafından Tuna, Ren, Muzel ve Arden'de birakilan ve adamları tarafından büyük bir dikkat ile muhafaza edilen dört hazine muhtelif zaman- ANADOLU iTABNeş Almanya müstemlekeleri istemekten vazgeçmelidir Müstemlekeler, ne Uluslar Sosyetesine iade edi- Hursızlık Hükümet karşısında Anka- rapalas oteli önünde Tevfik oğlu Refet, şoför * Hüseyin'e teslim ettiği bir palto ile bir şapkasının çalındığını şikâyet eylemesi üzerine derhal tah- kikat ve taharriyata başlan- mış ve bunu çalanın İsabıka- hlardan Mehmed olduğu tes- bit edilerek yakalanmıştır. Fuhşa tahrik Mersinli'de oturan Ali oğlu Süleyman, karakola müracaat ederek kızı 17 yaşlarında Ha- tice'nin, Ahmet kızı Ayşe ta- rafından kaçırılarak İzmir'de bazı yerlerde fubşa ievkedil diğini bildirmesi üzerine Ayşe yakalanmıştır. Parka girmek Kültürparkında mektep ta:- lebesinden 16 yaşlarında Fet- hi ve arkadaşı Halil, kapıdan ücret mukabilinde girmiyerek memnuiyet hilâfına telörgüleri atlamak suretile içeri girdik- lerinden yakalanmışlardır. UÜmumi eve taarruz Kemer'de umumi evler so- kağında İbrahim oğlu Ali, sarhoş olarak umumhaneci Emine'nin evine - taarruz etti- ginden vak'aya gelen polis memurunun vazifesine de filen müdehale ve tecavüzde bulun- düğündan yakalanmış ve meş- hud suç kanunu tatbik edi- miştir. Para çalmışlar Kömürcüler içinde İsmail İhsan oğlu Mehmed ve Ab- bas oğlu Derviş tarafından kahveci Abdullah oğlu Lâti- fin ceketi cebinden 15 lira parası çalınmıştır. Sarhoşluk Alaybey caddesinde Hasan oğlu fiırıncı Ahmed fazla sar- hoş olarak mahalle arasında nâra attığından tutulmuştur. $ Basmahane önünde Meh- med kızı Hanife sarhoş oldu- ğu görülerek yakalanmıştır. $ Çorak kapı bedava soka- ğında oturan Kemal oğlu Ali sarhoş olduğu halde karısı Hafize'ye bıçak çektiğinden yakalanmıştır. $ Alsancak tren deposu önünde Hasan oğlu Mustafa, sarhoş olduğu halde Recainin üzeerine bıçak çektiğinden yakalanmıştır. $ Sürmeli sokağında Mehmed oğlu Nuri, sarhoş olduğu halde Mehmed kızı Emine Seherin umumi evine taarruz ettiğin- den yakalanmıştır. $ Kahramanlarda Rifattoğlu Muzaffer sarhoş olarak yoldan geçen Rahmin kızına sarkın- tılık yaptığından yakalanmıştır. larda Fransa aleyhine harp- lerde kullanılmıştır. Bilhassa Gilyom d'Oranj — ile 14 üncü Lüi arasındaki harplerde Trol- veş kwvvetleri mühim bir rol oynamıştır.,, Lük: — Vay -dedi- fakat Gilyom d'Oranj'dan sonra 1793, 1814, 1815, 1870 ve 1914 harpleri Var.. Biraz düşündükten sonra: — Fakat Arden'in bu mın- takası 1850 — senesindenberi Belçika'ya tâbidir. Belçikalılar ve kral o zamandanberi Fran- sa'nın dostu ve müttefikidirler. Şu halde bu Trolveş'ların ha- reketine ne mana verilebilir? Maamafih herşey olabilir, fa- kat bu Atillâ tarihi buradan başka hiçbir yerde yok mu? Dedi. lecek ve ne de Almanya'ya verilecektir Sir Nevil Çemberlayn Paris, 8 (Radyo) — İngil- tere'nin sabık müstemlekât ba- kanı Lord Emer'i “Britanya imparatorluğu ve Almanya, serlevhasile bir müstemleke mecmüasında neşrettiği maka- lesinde escümle diyor ki: *Bazı neşriyat ve iddialar veçhile müstemlekelerin bize emaneten ve muvakkaten ve- rildiği doğru değildir. Bu müs- temlekeler bir dâha Uluslar sosyetesine verilmiyecek — ve bittabi Almanya'ya da iâde olunmıyacaktır. Bu 'davada söz ve salâhiyet sahibi * yalnız İngiltere değil- dir; şarki ve cenubi - Afrika devletleri bunların Almanya'ya iadesine hiçbir. veçbile müsa- ade etmiyeceklerdir. Böyle bir teşebbüs, İngil- tere'yi ve imparatorluğu - şid- detle müteessir eder. İptidai — mâdde ihtiyacına Mmamasını temin için yapılmıştır. Yarışa Eıkmış!ar! bel bir harbde bu müstemle: keleri harb istinatgâhı yap- Bir otobüs, Dür akşam - saat yirmide Köprü mevkiinde iki otobüsün biribirile yarışı, bir kazaya se- bebiyet vermiştir. Vatman Bay Selâhiddin'in idaresinde 11 numaralı tramvay, Güzelyalıya doğru giderken karşından iki otobüs görünmüştür. — Fazla yolcu alâbilmek emelile her iki otobüsün şoförü de idare- lerindeki otobüsleri gayet hızlı sürüyor ve biribirini geçmeğe çalışıyorlardı. Vatman, öndeki - otobüsün gelişinden kaza vukubulacağını anlamış, fren yaparak tramva- yı durmuştur. Fakat buna rağ- men kazanın önüne geçeme- miştir. Önden gelen otobüs, bütün şiddetile tramvayın sol tarafına çarpmış, camları parçalamış ve tramvayı kismen hasara uğratmıştır. Otobüsün cxmları da parlanmıştır. Ka- zâdan sonra şoför, otobüsün fenerlerini söndürmüş, bütün hızile hâdise yerindenden kaç- mıçtır. Fakat travay biletçisi, otobüsün 411 numaralı oldu- ğunu tesbit etmiştir. Az sonra bu otobüsün şoförü Bay Hüs- nü yakalanmıştır. Kaza esnasında tramvay ve otobüsteki yolcular büyük he- yecan ve korku geçirmişlerdir. Otobüslerin fazla yolcu ala- bilmek için biribirlerine reka- bet etmeleri ve yarışa çıkma- gelince: Almanya bu manda- terliği bize verilen müstemle- kelerden zaten arzu ettiği ip- tidai maddeleri bulmuş de- gildir.,, Sir Osten Çemberlayn da Pari Suar gazetesinde çıkan bir makalesinde: “Alman — müstemlekelerini Loid Corç değil, Cenubi Al- rika generalı Smit almıştır. Bu da, Almanya'nın müstak- Kitabı okümağa devam et- ti. Artık bahsin — sonlarına gelmişti; tam bu sırada bitişik odan: — İmdad....Lük, imdadi.. Feryadı duyuldu. y Yü Çifte mücadele Lük, yerinden fırladı, iki üç adımdan sonra, sesin gel- diği odada bulundu. Gördüğü vaziyet feci ve mühimdi; Kont Trolveş, elinde bir hançer olduğu halde kızımın, Gizel'in üzerine atılmak ve hançeri arkasına saplamak üzere idi. Kız da can korkusile babası: nın — hançerinden kurtulmak için kaçıyordu. Lük, sol elinin seri ve hâ- kim bir hareketi ile Gizel'i tehlikeli — vaziyetten kurtardı ve sağ elile de Kontun iki | ları, İzmir'de bir türlü önüne geşilemiyen tehlikeli bir vazi- . yet şeklini almıştır. Bu gibi Bll ah’a'"kı prograt’ vak'alara nihayet vermek - za- İstanbul radyosu manı çoktan gelmiş ve geç- miştir bile, Kaza, Köprü'de belediye reisi Bay Dr. Behçet Uz'un evi önünde olmuş ve otobüs burada belediye tarafından yaptırılan yaya kaldırımın ke- nar taşlarından bir kısmını da gözü ortasına müthiş bir yum- Bunun için Almanya bunların iadesi hususundaki - ümidini kesmelidir.,, demektedir, tramvayın camlarını parçaladı. Hâdise yerinden kaçan şoför, zabıtaca derhal yakalandı. sökmüştür. Şoför bugün'ad- liyeye verilecektir. Bir kadın İzmir vapurunun güvertesinde doğurdu.. Dün limanımızdan hareketle İstanbul'a giden İzmir vapu- runda, bir doğum vak'ası ol- müştür. Kızılca köyünden Mehmed kızı Fatma, LUnbul'ı gitmek Üüzere vapura binmiştir. Vapu- run güvertesine çıkan - kadın, birdenbire doğum sancıları hissetmiş ve derhal getirtilen belediye ebesi tarafından do- ğurtulmuştur. Fatma, bir'kız çocuğu do- gurduğu için kıza (Bahriye) adı konmuştur. Kadın, Memle- ket hastanesine kaldırılmıştır. Vilâyet meclisi Vilâyet meclisi, bugün saat 15 te vali Fazlı Güleç'in reis- liğinde toplanacaktır. Samsun saylavı Bay Etem Tuncay Sarısun saylavı Bay Etem Tuncay, şehrimize gelmiştir. Bay 'Etem Tuncay, İzmir müd- deiumumisi Bay Asım Tun cay'ın eardeşidir. 12,30-14 Halk türküleri, ha- berler, Hafif musiki, 18,30 plâkla dans “musikisi, 19,30 konferans, 20 Türk musikisir 20,30 Arapça haberler, 20,45 Türk musikisi, 21,15-Orkestrâ 22,15 Ajans ve borsa haber” leri, 22,30 So'olar. Diye bağırdı ve “seri - bif ruk indirdi. Kont bu “âni 've | hareketle Kontun üzerindet! şiddetli darbenin tesirile ayak- | ileri fırladı, elindeki -ki ta duramadı, yere yıkıldı. ve | tabancayı Konta çevirdi: Lük üzerine atıldı. Lük'ün de | —— Kont hazttleri, dedi bu sukut ile müvazenesi zuldu, ve yerde müthiş bir mücadele başladı. Lük, vaziyete hâkim olmak kurtarmış, bağlarınızı çö: mecburiyetinde idi, — bunun | tü. Vahşet ve zulmünüz için de: ai minimin — üstündedir. ŞJ — Bu adamı ölmiyecek şe- vaziyete gene hâkim H'" kilde — yaralamaktan — başka | yorüm; beni iyi dinleyini” çare yok. Elimin birisini kur- | Eğer bana itaat etmezsefi” tararak kalçasından yaralıya- | sizi burada kuduz m cağım. gibi — öldürürüm. ü her Dedi ve seri bir manevra | ifa etmenizi - istiyorum; . yaptı. emir ve sualimden sonra | Gizel, bayılmak üzere idi. | cak beş dakika WM Bu amansız mücadeleyi heye- | beş dakika sonra lııî:;î mevzuubahs olacaktır. canla takip ediyordu. Bu sırada Lük, sevinçle: — Buldum! sizi; kızınızı hançerlemek ** öldürmek üzere iken gördüt" Halbuki bu kız sizi & di PS SLİRME L n a— çağırmıyacaksınız. Âlâ.. — Sonu var —