10 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

10 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmialtıncı yıl No, 7162 Çarşamba 10 MART 937 Romanya * Hariciye nazırı salı günü Ankara'ya geliyor Hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. Telefon; 3776 |1B. Antonesko Gelecek salı günü Ankara'ya gelecek Ankara, 9 (Hususi) — Roman: ya hariciye nazırı B. Antoncsko, gelecek salı günü memleketimize gST ÇAA D g * Me Z Ai B Büyük Şef, İstanbul'dan An- kara'ya hareket ettiler.. kMüşahidler ayrılır ayrıl- maz zulüm başladı İReisicamhurumuz, Haydarpaşa İstasyo. iyonunda büyük tezahüratla uğurlandılar İstanbul, 9 (Hususi) Haribe yolile Hataydan topraklarımıza iltica et- - mek istiyen Türk'lere tecavüzde bulundular Ankara, 9 (Hususi) — Pa- ris'ten alınan şon haberlere göre, Hatay temel yasasını tanzime memur olan hususi komite, Fransız hükümetinden Hatay hakkında hiçbir proje almış değildir. Fransa, bu hu- susta proje vermek fikrinde değildir. Bu itibarla Hatay'ın temel yasası tanzim olunurken doğrudan doğruya projemiz nazarı dikkate alınacak ve esas teşkil edecektir. İstanbul, 9 ( Hususi muha- birimizden ) — Hatay'dan ge- len haberlere göre Milletler Cemiyeti müşahitlerinin Ha- tay'dan ayrılmasile bütün Ha- tay'da Türk'lere karşı zulüm ve işkence başla iz Bay Tevfik Rüşdü Aras, dost ve müttefik memleket hariciye nazırını İstan: bul'da karşılıyacakur. Bay Antonecsko, Ankara'da hü- kümetimizin misafiri) olacaktır. —- — — Süvarilerimiz * İBeynelmilel müsabakalara Müşahid |heyeti reket, umumi şekildedir. Ha- ma'da Sofular köyünden Hari- Bu ha- | be yolu ile Türkiye'ye gelen Bay Eden'in söylevi Imparatorluk konferansı mayısta toplanacaktır. Türk'lere tecavüz edilmiştir. Hükümetimizin resmi teşebbü- satta bulunması kuvvetle muh- temeldir. Cenevre, 9 (ALA) — ajansı bildiriyor:; Hatay meselesinin halline memur komite bir haftalık bir tatilden sonra bugün saat 17 de Belçika'lı Bourgui- nin riyaseti altında tekrar me- Havas iştirak edecekler Ankara, 9 (Hususi) — Süvari subaylarımız, —yakında — yapılacak olan beynelmilel müsabakalara iş- tirak etmek üzere Roma, F Loudra ve Brüksel şehirlerine gi- deceklerdir. VAS YNĞÜ Demir ve Çelik Fabrikalarımızın ham maddeleri ver- gilerden affediliyor Ankara, 9 (Hususi) —Dev- lete ait Demir ve Çelik fab- rikalarının ham maddelerile mamulâtının, bilcümle rüsum ve vergilerden 1950 senesine kadar muaf tutulması için bir lâyiha tanzim edilmektedir. Bu lâyiha, yakında Kamutaya Reisicumhbur Atatürk, bu- gün — öğleden —sonra saat 15 dö Ankara'ya hüreket etmişlerdir. Büyük Şef, Haydar- paşa — istasyonunda — vali Bay Muhiddin Ürstündağ, şehrimizde — bulunmakta olan saylavlar, parti ve hükümet erkâmı ile ko. mulanlarımız — tarafından Haydarpaşa'da — uğurlan: mışlardır. Haydarpaşa — istasyo- nunda kalabalık bir halk kitlesi Büyük Şefi hara- retle alkışlamışlar;ve ken: dilerini uğurlamışlardır. Vali ve diğer zevat, Reisicumhurumuzu vilâyet bududuüna kadar teşyi ey- lemişlerdir. İstanbul, 9 (Hususi) Atatürk, İzmid'den geçerken arzı tazimat için trene gelen vali ve komutanlarla konuşınuşlar, âmali erboa, ce- bir ve hendese ıstılâhlarının Türk'çeleştirilmesi lüzumu bakkında has- bihallerde bulunmuşlardır. Vali ve Parti Başkanımıza açık mektub: İzmir'in spor haysiyetini kurtarmak elinizdedir. Emir, söz hakkı ve karar Par- | timize kalmış bulunuyor. verilecektir. KÜ A, Alevi'ler aslen Türk'tür İngiltere'nin takib ettiği siyasetin başlıca| — S9" 2 inci sahifede — K hedefi, sulhu idame etmektir. bin örtülemiyecek - derecede azim Bay Eden Londra, 9 - (AA) — Hazırı Bay Eden Aberdeen'di İediği bir mutukta demiştir Bogünkâ silâb yarışımın bü- lün dünya efkârı umumiyesindeki ne kadar endişe verici olursa olemn bundan harbin önüne geçi- mhiyeceği neticesine varmak abes Tr, Büyük Britanya böyle birşeyi kat'iyyen kabul edemez. Bir har: olan tehlikeleri bugün herhangi bir harbin başlıca manüni teşkil eder. Ve bu husus bütün milletle: rin ve onları idare edenlerin daima göz önünde bulundurmaları icabe- den bir keyfiyet olduğuna çüphe yoktur. Taç giyme merasimden sonra toplanacak olan imparatorluk kon. feransında harici siyaset — meselesi- nin görüşülecek enimübim mevzu- lardan biri olacağı şüphesizdir. Bü- yük Britanya'nın ” imparator- lok konferansında hâdiseleri gör düğü gibi bütün çıplaklığile anlat- mak ve imparatorluk azasınm - re- fahina olduğu kadar dünya barışı» na da hizmet edebilecek bir hare- ketin ana hatları üzerinde anlaş mağa varılmağa çalışmaktadır. B. Eden Amerika'nın sulh lc- hindeki tesirlerini medhü sena et tikten sonra demiştir ki: İghiltere'nin — tokrar — silâh- lanması sulb lehinde itiraz kabul etmez bir barekettir. Bununla be- raber hükümet silâblanımanın — ih- das ettiği dairei fasideyi — ortadan kaldırmak için bir anlaşma müza- keresi hususunda ilk fırsattan isti- fadeye amadedir. Tekrar — silâhlanma — programı- mızı tatbik ederken makşadımız ne arzularımızı - diğer milletlere ceb- ren Kabul nütirmek” veya onları korkutmak, ne de bilbassa diğer herbangi bir memlekete karşı te- cavün — fikirlerimizi — gizlemektir. Böyle bir hareket alıkâmına kat: iyyen hareket etmek fikrinde ol- duğumuz milletler cemiyeti paktını doğradan doğruya ihlâl eder. — Sonu 2 inci sahifede — Dahiliye Vekili B. Şükrü Kaya- nın Adana'da Dahiliye Vekili B. Ş. Kaya Adana, 8 (A.LA) — Dahi- liye Vekili ve C. H. Partisi genel sekreteri B. Şükrü Ka- ya dün akşama kadar mem- leketi alâkadar eden işler üzerinde tetkiklerde bulunduk- tan sonra akşama doğru saat 5,30 da Halkevinde yapılan toplantıda hazır bulunmuş- lardır. Halkevinde dörtyüze yakın münevver ve güzide bir kütle kendisini bekliyordu. Bugünkü toplantının mes'ud ve hususi bir mahiyeti vardı. Çünkü verdiği söylev saltanat devrinin kötü mirâs- larından biri olan ve bizi FEŞ Sonu 4 ncü sahifede — Çok yüksek ve değerli Vali ve Parti başkanımız! Bunu, İzmir kulüpleri birleşti rilmelidir, iddiasımı ilk — ileri sü- renler arasuda ben de varım. nelerce evvel — mevzuubahset miz bu temendi, şimdi - bilbassı millt küme usulünün ibi Tekrar ısrar ediyoruz: aa ee aa nn 'Yaptığımız yaygara değil hakikati aksettirmektir. "İşletme müfettışı, telefonda ne hakla va- tanperverlikten, yaygaradan, incitmekten vesaireden bahsediyor. Dünkü nüshamızda, Türk- kuşunun — Gaziemir'de tertip ettiği havacılık tezahüratına iştirak eden ve etmek istiyen binlerce — vatandaşın - çektiği sıkıntıyı, birçok kimselerin bi- let alamadıklarını, birçokları- nın da hacmi istiabisi hari- cinde verilen biletlerle istif halinde yolculuk — ettiklerini, bazı vatandaşların da ellerinde iadeye bile imkân bulamadık- ları biletlerle istasyonlardan geri döndüklerini yazmıştık. Bu haklı ve hâdiseye ta- mamen uygun olan — yazımız, yedinci işletme müfettişliği ta- rajından büyük bir asabiyetle karşılanmış olacak ki, müfet- tiş Bay Tahsin dün, bir iki defa telefon edip yazı işleri müdürümüzü aradıkten sonra nihayet arkadaşlarımızla, bu neşriyatın mürakaşasına giriş- miştir. Evet, telefonda ağız münakaşası.. Bay Tahsin'e göre, biz hak- sız imişiz. Her tedbir alınmış imiş. Fakat asıl kabahat De- miryolları — idavesinde değil, Hava kurumunda imişâÇünkü kurum bir gün evelden ancak üç tren istemiş. İdare de o kadar hazırlamış ve elden ge- leni yapmış.. Arkadaşlarımızla — mülettiş arasında geçen muhavere, da- — Sonu 5 inci sahifede — ——7 Vali ve Parti Başkanımız Bay Fazlı Güleç bizde fudbolun yarı profesyonel bir mahiyet almasından sonra, hiç- bir şebep ve mantığın karşı dük ramıyacağı — bir zararet — balinde kapımıza gelip dayanmış; — Birleşmelisiniz. Yoksa, İz« mir sporu b perişan, bu peraken: de ve dağınık — vüziyeti ile Türkir ye'de dördüncü, beşinci dereceye düşecektir. Demektedir. İtiraf ediyorum: — Sonu 4 ncü sahifede — ç Sporcular çağrılıyor Parti başkanlığından: Bölge heyeti ve kulüb mus rahbaslarile ittiharz edilen karar ların merasimini ikmal etmek ve görüşmek üzere İzmir'deki bütün spor kulübleri idare heyetlerinin bu akşam sast 20 de Halkevinde büolunmaları rica olunur.