18 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

18 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmlaltıncı yıl No, 7169 Perşembe 18 MART 937 Fransa'da Kanlı Nümavişler Oldu Hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. Balkan İktısadi konseyi Atina'da çalışmağa başladı B. Antonesko, Ankara'da merasimle karşılandı —. .— Misafirimiz, Başvekilimizle Dr. B. Tevfik Rüşdü Aras'ı ziyaret ederek konuşmuştur Parti, gençlik, spor ve bazıları İzmir sporu, geçen hafta veri- len ve Partimizin gençlik ve spor terbiyesi mülâhazaları içinde ciddi ve kat'i 'mahiyetini alan bir kararla, yeni bir sima arsetmeğe — başlamış bulunuyor. Yapılan toplantıda, esas Özerinde kat't bir mazar noktası ittifakı olduğu da anlaşılmıştır. An- €ak bazı'teferraat vardır ki, bunlar Hihayet asal davanın ehemmiyet ve hayatiyeti karşısında, üçüncü, be- Hinci plânda kalır. Zaman, tecrübe ve samimiyetler, elbetle bir — gün, bu düşünceleri de tatmin edebilir. Bu yeniliği kavramak için, bir kaç zihmt müküleme açmak müm- nündür: Bir kere, İzmir'de #spor, haki- katen yeni bir şekle girmek zarı- Tetinde mi idi, değil miydi? Bu suale, herkes, ayni - cevabı Veriyor: — Bvet! - Neden? — Çünkü — kulüblerin — adedi fazla idi. O misbette elemanlar azal. Mışti. Külübler fakirdi. Teşkilâr Adüğinik, idareler karışıktı. Hiç dur. Madan muhtelif menfaat ve mülü- hozalar çarpışıyordu. Görülen yar Güm, ayrı ayı teşekküllere taksim #diliyor, kıymet ve faydası 0 niz- bette azalıyordu. Doğrudan doğru & kulübler tarafından antrenör getir- tlemiyordu. Gençlik üzerinde, ah- İakh ve karekterli bir cemiyet im- Tibatınıb tesisi de matlab idi, — Şu balde e yapmalı idi? — Tevhid! İçte bir cevab ki, prensip ola- Tak hepimizi kendi üstünde —dar dürmüştür. Bu mükâlemeyi tekrar — başka Yadide açabiliriz: < — Gençlik ve spor — teşkilâti kime 1bidir? — Portiyel.. —Parti, kendi kadrosu içindeki bir teşekkülü ıslah etmek, yahinl irkaç teşekkül aramında organizas- Yonlar yapmak bak - ve salâhiyetin- de Hidir? — Hiç şüphesir.. - Şu veya bü zatın bü mese- lede, öndi, bissi haroketine — imakân 'e hak verilebilir mi? — Hayır.. — Şu halde yapılan iş! - Parti prensipleri noktasın- B b bolümlan Bu suretle, mantığın, bakikatın, h_-mıı.iı ve bizatihi memleket el 1 umumiyesinin de otomalik şe- lde, bir hafta evelki kararı teyid “tği anlaşılmış oluyor.. Geriye ka- N araştıracak olursak, gu iki nokta * kazşılaşırız: Birincisi bundan sonraki çulış- kuvvetli ve isabetli bir , ikincisi de şahat Aazar noktaları hududünü — aşarak Mtenleket ve gençlik davasında ge açmağa çalışanlara imukabele BZ Şo 5 inci sakifede — Ankara, 17 ( AA ) —Ro- manya Diş iş- leri Bakanı Ek- selans Viktor Antenesko — ile refikaları bu sa- bah — Anadolu ekspresile şeh- rimize gelmişler ve — istasyonda Diş işleri Ba- kanı Dr. Bay Tevfik — Rüşdü Aras ile Vali Bay Nevzad Tandoğan, Mev- ki- kumandanı, Balkan antantı ve küçük antant hükümetleri elçileri ile Dış iş- | Merkez kumandanı ve- Emni- Balkan İktısad? konseyi faaliyete başladı Istanbul, 17 ( Hususi ) — Balkan iktısadi konseyi, Ati- na'da bugün faaliyete geçti, ticari işlerden başka, turizm, posta ve münakalât işi de gö- tüşülecektir. zeteler tarafından Balkan an- tantı konseyi müzakerelerine fevkalâde ehemmiyet atfedil- mektedir. Atina gazetelerine — göre, koönseyde gemilerin — sigorta edilmesi ve gemiler üzerine istikraz akdi meseleleri de gö- tüşülecektir. İngiltere'de feyezan Londra, 17 (Radyo) — İn- giltere'nin bütün merkezi kı- sımları, taşan nehirlerin suları altında bulunmaktadır. —— ea eee ee aa aa süsrer010101010101ARALALAALALALE LA AA AAA AAA Paris'te, sosyalistlerle m halifler çarpıştılar çu Belgrad, 17 (Radyo)— Ga: | Müessif bir hâdise Almanyanın Londra se- firi tecavüze uğradı Von Ribentrop, arabadan inerken nü- mayişçi talebenin taarruzile karşılaştı İstanbal, 17 (Hususi) — Londra'dan alınan haberlere göre, dra'dâki Alman talebe, Almanya'mın Londra sefiri Von dörmüşlerdir. Bu hüâdise hakkında tafsilât gelmemiştir. Londra, 17 (ALAj — Alman sefiri Von Ril ntrop, Almanya hü- kümeti namına birkaç kitab hediye etmek üzere tariht tetkikler ens- titüsüne gittiği sarada binanın önünde lanan bir talebe grubu tara- findan düşmanca tezahüratla karşılanmıştır. Oldukça şiddetli bir yağ. mura rağımen ellerinde bayraklar vo leybalar bulunan talebeler sefiri enstitünün önünde beklemekte idiler. Bu levhalarda şu ibareler yazılı Alman talebeleri toplanma kamplarında bulunuyorlar, Almanya'da tazyik altında yaşıyan muharrir ve münevverler için hürriyet. Sefir arabadan indiği zaman talebo tarafından — itilip kakılmıştır. Ve bu canada nümayişçiler kahrolsan efaşizm, faşizm kültürü mühve. diyor, diye bağırmışlardır. Selfir soğukkanlılığım — muhafaza ederek talebelerin arasından kendine bir yol açarak enstitüye girmiştir. Lon- Ribentrop'u u- leri Bakanlığı ileri gelenleri, | — Sonu 7 inci sahifede - BBay Blum, kabineyi fevkalâde toplantıya ça- Adana'da bir toplantı Çukurova çiftçilerinin ih- tiyaçları tedkik olunuyor Müteaddid ;;e.l.e.ıîıv;onlan ya- pılacak ve tohum dağıtılacaktır *& Adana'dan bir görünüş Adana 16 (A.A) — Dün | atin kalkınması yolunda alınan Ziraat Vekili B. Muhlis Erk* | ve alınması düşünülen tedbir- menin Başkanlığında Halkevi | ler üzerinde malümat vermiş salonunda Adana ve Mersin | ve bilhassa fazla verimli pa- valileri, — saylavlar, belediye | muk istihsali meselesinde uzun reisi, Adana çiltçileri, fabri- | uzun uzadıya tevakkuf etmişdir. katorlar ve Ceyhan çitçilerinin Vekil plânların tatbikinde de iştirakile büyük bir toplantı | Türk köylüsünün iyi seziş, yapılmıştır. görüş ve kavrayış bakımların- dan yüksek — kabiliyetini en büyük muvaffakıyet âmili ola- rak gördüğünü tebarüz ettir- — Sonu 2 inci sahifede — Vekil toplantının mahiyetini ve Çukurova çiftçisi arasında bulunmaktan duyduğu büyük zevki izah ettikten sonra zira- Parit, 17 (Kadyo) — Muhtelif yerlerde sosyalist toplantıları olmuş, ve bu yüzden de - bazı kanlı hâdi- velor çıkmıstır. Bu bâdiselerde maktul ve mec- vokh olanlar vardır. —Bunlat arasın: ğırmış ve vaziyeti tedkik da Bay Blum'un kölemi mahsus | inüdürü Bay Blüme'de vardır. Sosyolist parlisi çıkardığı bir tebliğde bu hödiselerin sağ cem mensup olanlar tarafından çıkarıl- dığı bildirilmiştir. Asniyer'de de bunlara benzer hüdiseler çıkmış 23 kişi- maktul düşmüştür. Paris, 17 (ALA) — Dün pgece Asinlere'de de ayni — veçhile - kan- gıklıklar olmuş ve polis müdahala etmek mecburiyetinde kalmıştır. 23 yarah vardır. Üç kişi tevkif olun- muştur. Paris, 17 (ALA) Eke Dö Paris gazetesi dün geceki hüdise- lerin mesuliyetini başvekil Bay Leon Blam'an zaafına ve mütemadiyen — Sona Gıncı sahifede — ———7 Belçika'nın vaziyeti Endişe uyandırıyor Paris, 16 (A.A) — Hariciye Nazırı Bay Delbös birbiri ardı sıra Belçika, Sovyet Rusya ve İtalya büyük elçilerini kabul ederek mulh- telif siyast meseleler hakkında gö- TÜüşmÜştür. Bu müzakerelerde bilhassa son Alman » İtalyan teklifleri mevzu baht olmuştur. Siyast mehafil B. Delbosfun bilhassa Belçika mümes- sili ile yaptığı mülâkata büyük bir ehemmiyet — vermektedir. — Çünkü Belçika'mın kat'iyyen bitaraf hir Yaziyet almak — bususundaki srarı Paris'te oldukça endişeler uyandır. mıştır. Buna da sebep bü - hattı hareketin bir taraftan Belçika ile Fransa ve diğer taraftan da Fransa ile İogiltere arasında aktedilmiş olan askeri anlaşmaların iyi işlek mesine mani olacak — mabiyette görmesidir. eylemiştir Pa!iııle Borsa önünde toplanan halk Türkkuşunda Nazari derslere devam ediliyor Türkkuşu üyeleri İzmir Türkkuşunda nazari derslere devam edilmektedir. Dersler, şimdilik Türk Hava” — Sonu 7 (inci sahijede —