19 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

19 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi yedinci yıl No. 7283 Perşembe d T! Ağustos 937 İl krer Bugun Muhım Muhareheler - Hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. KAHRAMAMLARIMIZ Mareşal İFevzi Çakmak, misafir askeri heyetler şerefine dün bir ziyafet verdi Bugün mühim harbler ve mütekabil hücumlar var ' Romanya erkânı harbıye reisi, biz Türkiyeye yal- nız sevgi değil, minnettarlık hissile de bağlıyız, dedi BULGARİSTAN ve “MANEVRALARIMIZ Katanbul, 18 (Hususi) — Bü- | yük Erkâmharbiye reisi Mareşal Fevzi Çakmak, manevra sahasından şehrimize gelmiş ve — merasimle karşılanmıştır. Bugün, — şehrimizde — bulunan Balkan ve Şark misakları erkânı- barbiye reislerine moda — kulübün- de bir öğle ziyaleti verilmiştir. Akşam İzmir vapuru ile manevra mıntakasına hareket edem erkâm- harbiye reisleeri ve askeri heyetler yerefine, Mareşal Fevzi Çakmak tarafıdan — vapurda büyük bir xi yalst verilmiştir. Askeri heyetler, yarın (bugün| Tekirdağında karaya çıkacaklardır. g—a & d — —— Şehrimize gelmiş bulunan Ro- | | manya büyük erkâmharbiye reisi beyanatında: — Bix Türkiyeye yalmız sevgi | değil, ayni zamanda minnettarlık | hissile de bağlıyız. Demiştir. Çorlu, 17 (A.A.) Bugün öğ- leden sonra — cebhedeki tümenler arasında muharebe, taarruz ve mu- kabâl imarras şeklinde devam et- miştir. Bundan başka kırmızının kar. pısında — bulünan süvari — İivasına mensub kazıyonlara — bindirilmiş alayı, kırmızıi tümenin cebhesini taktiye etmek için emir aldı. Alay Tolafon: 3776 FAALIYETTE Atatiirk—— İstanbula döndüler Istanbul, 18 (Hususit)— Dün manevra sahasında harekâtı takib — eyliyen Reisicumhur Atatürk, bu- gün Istanbula avdet bu- yurdular. Büyük Şef, te- zahüratla karşılandılar. N r | Telefon şirketin- deki hırsızlık İzmir telefon girketinin Konak telefon köşkünde yapılan — harazlık tahkikatı esnasın- da bir de rüşvet zarhlı otoların himayesinde Yanık: ağıl köyüne hareket etti. Ayni zamanda kırımızı kolordunun Çor- Tuda bulunan tümedi de e&bhe ge- risine yanaşmak üzere saat 16 da emir aldı. Ve muhtelif yollardan istifade ederek cebheye doğru yü- | büdisesi meydana rüyüşe geçti. çıkmış, rüşvet ve Bugün öğleden sonra kırmızı, | *Mniyeti — euiisti. Şmayi tayyareler koşif faaliyotinde | al saçundan bulundular. Ve kendi taraf tarları. | şirket mühendisi na icab eden raporları attılar, B. Cemal Talu, B. Cemal Atatürk, Başvekil İsmet İnönü | emniyeti — salüistimal ve — bırsızlık ve refakatlerinde bulunan — zevat öğle yemeğini Çerkes köyünde yi- dikten sonra tekrar manevra saha- sna gelmişler ve harekâtı askeri- yeyi büyük bir dikkatle takib & saçundan da şirket amelesinden B. Cemal Tüken müddeiumumilik- ten sorgu bükimliğine verilmişler. di. Temmuzun 30 uncu günü mü- hendis B. Cemalin ikinci dela ifa- mişlerdir. Atatürk ve maiyetleri akşam sast 19 da Çorluya teşrif ettiler. Çorlu, 18 (Hususi muhabiri- Hayırlı işler temenni ederiz desi alınırken İzmir-Karşıyaka kab- Josünün tamiri için şat tedariki hususunda — Evis kaptan adında birine bahşiş verdiğini söylemesi İncir ve üzüm piyasaları bugün açılıyor İnhisar idaresi de mübayaata hazırlandı. Mahsullerimiz iyi 'fiatlerle 'satılacaktır |— üzerine kendisine bu paramın rüş- vet olarak — verilib verilmediği so- rulmuş, C. Cemal Talu, rüşvet ola- rak - verdiğini, memlekette babşiş — Sonu 6 ıncı sahifede — mizden) — Manevralar devam edi- yor. Kırmızı ordü, takviye kıtaatı alarak, bügün mukabil taarruza geçti. — Sonu 6 ıncı sahifede — Çin-Japon harbi uzayacak mı? Şanghaydaki hastaneler yaralılarla dolmuştur — ———irapo Alman gazeteleri, Rusyanın Şarki Sibir- yada tahşidata başladığını yazıyorlar Akdenizde Iki İspanyol vapurunun daha batırıldığı söyleniyor SKSK Z SEZE G.İnönü » İskandinavya gazeteci - i lerine neler söylediler? “En yüksek prensibimiz, hertürlü vasıtalarla sulha hizmet etmektir,, | G.İnönü, umumi buhran ve General İnönü İstanbul, 18 (Hususi) — Başvekil G. İsmet İnönü, | İskandinavya gazetelerinin İstanbul muhabirlerini ka- bul buyurmuşlar ve bey- nelmilel vaziyet hakkında beyanatta balunmuşlardır. Var salh hakkında şu sözleri | söylemişlerdir: — Umuamt ' bulirün için en yüksek prensibimiz, her türlü vesaitle sulha hizmet etmek, milletler arasında uzlaşmayı ilerletmek, em- niyetimizi başka devlets lerle mücadeleden bekle- memektir. Hatayda AA Mühim hâdiseler cereyan edıyor Tstanbul, 18 (Hustusi) — tayda mühim - hâdiseler myıı etmektedir. Antakya ile İskende. rün arasında mübaberat — kesil- miştir. Cereyan eden hüdiseler hak- kında tafsilât alınamamaktadır. On sekiz yaşında genç Mustafa karısını vurdu Ölen kadın on altı yaşındadır. Hâ- dise tahkik ediliyor Torbalı kezasının Aslanlar kö. yünde bir cinayet olmuş, Ömer oğlu Mustafa, henüz on altı ya- padaki karısı Sevdiyeyi öldürmüş- tür. Vak'a şöyle olmuştür: Kadir kızı 16 yaşında Sevdiya ile Mostafa, altı aylık karı koca: dırlar. Seydiye evelki gün çifte tüfeğile yaralanmış ve — ölmüştür. Genç kadının ölümü Torbalı jan: darma komutanlığına hâber veril- miş ve müddelemumi ile komutan, biüdise yerine giderek tahkikata başlamışlardır. Ev — halkı, Serdiye. nin silâhla kendisini öldürdüğünü | süşlemlğan li yapılan esaslı tah- kikat ve tetkikatta Sevdiyenin ko: cası Mustafa tarafından öldürüldü. Hü anlapılmıştır. Adliye ve zabıta bir. cinayet karşıstında — kalınca hâdise incelen. miş, Mustafa, mütcaddid delalar isticvab edilmiştir. Mustala, karısı Sevdiyeyi bir kaza netisesinde ya- ralayıb öldürdüğünü, kasden bare- ket etmediğini, zaten bunun için hiçbir sebeb mevcud oluadığını ve karısını sevdiğini söylemiştir. Adliye ve zabıtaca tahkikata deram ediliyor. Şeyh Rıza Yakalanmak üzeredir Oğlu ile arkadaşları jandarmala- rımız tarafından ımhazedıldıler,y İstanbal, 18 (Hususi) — Tum | celi isyamna artık bitmiş nazarile Üzüm işlenirken Üzüm ve incir piyosaları, bu- | | cir getirmiştir. Bagün de iki treni, Öğ çaval kadar incirf | Bün öğleden evel borsada yapıla- tak bir toplantı ile açılacaktır, züm — ve ineir alıcılarının yapa: Sakları toplantıya vali B. Fazlı Gü- Ç ve Türkofis müdürü B. Cemal Ziya, oda reisi B. Hakkı Balcıoğ lu, ve borsa komiseri B. Şevki de Mtirak edeceklerdir. Son hafta içinde muhtelif yer- den İsmire kamyonlarla mühim Miktarda Üüzüm gelmiştir. Borsaca Yüpılan tetkiklere göre bugün pi- Yütada 15,000 çuval Üzüm ve on — çuval incir vardır. Dün Nazil. İlden hareket eden ve incir mınta: kalırındaki istasyonlardan — incir şancak İstasyonuna 7000 çuval in B le ön - beş bin geleceği söyleniyor. Ayrıca kam- yonlarla da mahsul gelmektedir. Saat on birde borsada yapıla- cak taplantıda evvelâ üzüm ve yarım aat sonra da incir piyasa- r. İnhisarlar idaresi kuru üzüm mü- imal etmekte olduğundan ihtiyacı kadar kuru üzüm —mübayaası için de hazırlık yapanştır. Bu sene, üzüm ve incirlerimi: zin iyi Fiatlerle satılacağı anlaşıl. maktadır. — Yeni mahsullerimizi: memleket, müstahsil ve tüccarı için hayırlı ve bereketli olmasını dileriz. Japon tankları Tokyo, 18 ( Radyo ) kâta tevessül edecek ve har- Rosmi mehafil, Japonya par- | bi uzatacaktır. lâmentosunun, fevkalâde top- Japon tebaasının, Sanghay- lantısından sonra harbe daha | dan derhal ayrılması için geniş bir şekil verilecğini | Japonya —Hariciye Nezareti iddia ediyorlar. Söylendiğine göre, Japon- ya, bütün Çinde askeri hare- tarafından — sefarethaneye ve bütün konsolosluklara emir: — Sonu 6 ıncı sahifede — bakılapilir. Sergerdelerin son küt- | lesi de dün imha edilmiştir. jan- | darma müfrezelerimiz, Seyid Rıza | ve avanesini Sarıoğlan — mevkiine | skıştırmış ve şidderli bir müsade- meden sonra Rizanın oğlu Hasan ile diğer haydudlar kâmilen imha Şeyh Rıza, yanında bir lde Cirar etmiş- *LEİPZİGER,, markalı po- tasa en çok rağbet kazan- mış potastır. “LEİPZİGER,, markası yük: sek evsafı ve verdiği fevka- lâde randman dolayısile her yerde aranmaktadır. Şeyh Rıza tir. Takibata .şiddetle devam edil. mektedir, Mel'an Şeyh bugünlerde yakalanacaklır.