2 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

2 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

e B Amerikada aşk bi— zünden bir cinayet Maktul Katil kadına 187 tane mektup yazmış Nevyorkta evelki salı gecesi Val Strit bankalarından biri- sinin veznedarı olan Corç Frank, Broklin sokaklarından birinde beyni parçalanmış bir halde bulunmuştur. Corç Frankın kafatası bir tabanca kurşunile parçalan- mıştır. Zabıta, hemen faaliyete geçmiş ve cinayet mahallinde bir evde sakin Jertrod Okife adlı bir kadını maznun olarak tutmuştur. Zabıta, hâdisenin bir aşk cinayeti olduğuna kanidir; fa- kat tevkif edilen ve maktulün sevgilisi bulunan bu kadın masumiyetini — iddia etmek- tedir, müdalaasını da cinal da- vaları kazanmakla meşhur avu- kat Liboviçe vermiştir. Avukat; müekkilini kurtara- cağına emin görünmektedir. Maznun kadina göre, mak- tul Corç Frank; kendisile yedi senedenberi sevişmektedir. Bir- kaç seneler mütekabil sevgi ve hürmet ile geçen bu aşk; son zamanlarda kıskançlık hâ- diselerinin biribirini takib et- mesi yüzünden inkıtaa uğra- mışlır. Kadin maktulün başka bir kadını sevdiğine şiddetle ka- naat getirmiş ve Corç Frankı terketmiştir. Hâdise günü Broklin met- repoliten istasyonunundan çı- karken Corç ve Jertrod biri- blerine tesaaüf etmişler, bir lokantaya girerek yemek yi- mişler, fakat ne yolda ve ne de lokantada biribirlerine bir kelime bile — söylememişler, yemek paralarını da ayrı ayrı vermişlerdir. Lokantadan çıktıkları vakit bir sinemaya gitmişler, sine- mada kıskançlık yüzünden ko- Kültür Bakanlığında Muallimler arasında yapı- lan tayin ve nakiller Kültür Bakanlığı orta ted- risat genel direktörlüğü lise ve ortaokul öğretmenleri ara: sında yeni bir tayin ve nakil hazırlamıştır. Bundan yıl Gazi terbiye enstitüsü ile Musiki öğretmen okulundan mezun olanlar da türlü yerlere tayin edilmişler- dir. Yozgad'lisesi coğralya" öğ retmeni İbrahim Ankara Gazi lisesine, Mardin ortaokulu yar- dimci Fransızca — öğretmeni Nureddin Fransızca -stajyerli ğgine, Heybeli Deniz lisesi ri- yaziye öğretmeni Salâhaddin Kadıköy ikinci ortaokuluna, Denizli lisesi yardımcı tarih, coğrafya öğretmeni Derune Muğla ortaokuluna, Kula Za- fer okulu Fransızca öğretmeni İsmet İzmir kız öğretmen okuluna, Üniversite riyaziye, fizik, kimya şubesi mezunu Meziyet Ankara kız İlisesine, Artvin ortaokulu riyaziye öğ- retmeni Mehmed Ali Trabzon erkek ortaokuluna, Eskişehir lisesi Türkçe öğretmeni Cemal Davutpaşa ortaokulmna, ehli- yetnameli Hasan Antalya li- sesi Türkçe stajyerliğine, Gi- resun ortaokul resim öğret- meni Arif İzmir Karşıyaka ortaokuluna, Haydarpaşa lisesi GUERE L TR T LND ERREE MN | casını öldüren bir kadının maccrasını seyretmişler, fakat gene görüşmemişlerdir. Sinemadan çıktıkları vakıt, Jertrod Corca: — Rica ederim, beni takib etmekten vazgeçinizi. Demiştir. Fakat Corç genç kadını kolundan tutmuş: — Sende 187 tane aşk mektubum vardır; bunları bana ver. Demiş. Bunun üzerine ara- larında şiddetli bir mücadele çıkmıştır. Maznun; Corcu sokakta bı- rakarak eve kaçtığını ve başka birşey bilmediğini iddia et- mektedir. * .. Bu cinayet, Nevyork gaze- telerinin belli başlı bir mev- zuu olmuştur. ve maktulün yedi senede yazdığı 187 aşk mektupları da gazetelerde in- tişara başlamıştır. Maznun bu mektupların neş- ri hakkını, büyük bir gazete tröstüne yüz bin dalara sat- mıştır. —- .—— — K Turkçe öğretmeni Ziya Çapa | İstanbul kız öğretmen okuluna, Tekirdağ ortaokul Fransızca öğretmeni Nazım Burdur or- taokuluna, Adana erkek öğ- retmen okulu resim iş öğret- meni - İbrahim okulun yardi- rektörlüğüne, Edirne erkek öğret-| men okulu tabiiye öğretmeni Bedii okulun yardireştörlüğüne, Türkçe mezunları Türkçe B seksiyonu mezun- larından Kemaleddin Balıke- sir lisesine, Saadet Bursa ortaokuluna, Sabahat Kadıköy ikinci — ortaokuluna, — Lütfiye Adana kız İisesine, Yehya Eskişehir lisesine, Etem AF yon lisesine, Talât Gazianteb lisesinec, Şevki Muş ortaoku- luna, Hasan Ramiz Adapazarı ortaokuluna, Sâdi Milâs orta- okuluna, Coşkun Malatya lise- sine, Turgud Erzincan orta- okuluna, Cevdet Tokat orta- okuluna, Neşet Düzce orta- okuluna, Zehra İzmir kız lise- sine, Mustafa Konya lisesine, Necmeddin Adana ortaoku- luna, Ahmed Osmaniye orta- okuluna, Haşri Kayseri lise- sine, Hayri Turgudlü — orta- okuluna, Meveddet Karşıyaka ortaokuluna, Düriye Konya ortaokuluna, Faruk Mersin ortaokuluna, Mecid Arabkir ortaokuluna, Tevfik Siird or- taokuluna, İbrahim Kütahya lisesine, Mükerrem Zonguldak ortaokuluna, Sabri Kiırşehir ortaokuluna, — Selma İnegöl ortaokuluna, Ali Samsun lise- sine, Celâl Üsküdar üçüncü ortaokuluna, Bürhaneddin Ka- raköse ortaokuluna, Mehmed Sarıkamış ortaokuluna, Receb Diyarıbekir lisesine, Muam- mer İnebolu ortaokuluna, Ne- cib Kars lisesine, Ahmed Pa- zar ortaokuluna, Feyzi Sıvas ortaokuluna, — Tevlik Pertev Tire ortaokuluna, Rıza Sıvas lisesine, Gazi Enstitüsü tarih coğrafya mezunları Gazi terbiye enstitüsü tarih coğrafya B seksiyonu mezun- larından Şaban Eskişehir lise- sine, Salâhaddin Manisa Or: taokuluna, Zinnur Bafra orta- okuluna, Sabri Rize ortaoku- luna, Nuri Tokad ortaokuluna, Fethi Burdur ortaokuluna, İz- zet Kırşehir ortaokuluna, Şük- ran Samsun ortaokuluna, Zeh- ra Merzifon ortaokuluna, Sa- biha Bergama ortaokuluna, İclâl Nazilli ortaokuluna, Vahdi Trabson ortaokuluna, Süreyya Urfa ortaokuluna, ehliyetna- meleri A dereceli Enise Ca- galoğlu ortaokuluna, Necmmiye Eskişehir lisesine, Ruhat Bursa ortaokuluna, Mehmed Kars ortâokuluna, Afife Niğde or- taokuluna, Hüseyin Avni To- kad orltaokuluna, Şevket İğdir ortaokuluna, Zühtü Sıvas lise- sine, Nureddin Kütahya lise- sine, Niyszi Çorum - ortaoku- luna, Veli Sarıkamış — orta- okuluna, Tabiiye melanları: Tabiiye B seksiyonu me- zunlarından Rasim Divrik orta okuluna, Rahime Bergama ortaokuluna, Müeyyed Elâziz ortaokuluna, Mehmed Erzin can — ortaokuluna, Mehmed Bamdi Rize okta okuluna, Mu- zaffer Milâs orta okuluna, Nec- miye Karaman orta okuluna, Hayri Kastamonu lisesine, Mebruke Trabzon kız orta o- kuluna, Behice İzmir kız lise- sine, Nuriye Akhisar orta o- kuluna, Şükrü Kayseri lisesi- ne. Receb İnegöl orta okulu- na, Celâl Ordu orta okuluna, Zehra Frzurum orta okuluna, Mustafa Mersin orta okulua, Şevki Karşıyaka orta okulana, Şehabeddin Kars lisesinc, Sa- lih Kilis orta okuluna, Hasan Artvin orta okuluna, İhsan Sivas lisesine, Fethiye Zon- güldak orta okuluna, Ahmet Bitliş orta okuluna, — Zühtü Trabzon erkek orta okuluna, Fazlı Tekirdağ orta okuluna, Tahir Antalya lisesine, Cemil Tire orta okuluna, Feriha Bu- ca orta okuluna, Hamza İğdir orta okuluna, Hulüsi Siird orta okuluna, Süleyman Balı- kesir lisesine. Riyaziye mezunları Riyaziye B. seksiyonu me- zunlarından Hasan Konya li- sesine, Mehmed Ali Balıkesir lisesine, Remzi Sıvas - orta- okuluna, Sadık Adapazarı or- taokuluna, Lütfi Karataş orta- okuluna, Ahmed Arapkir orta- okuluna, Hasan Mersin orta- okuluna, Sadri Mardin orta- okuluna, İsmail Samsun lise- sine, Osman Pazar ortaoku- luna, Memduha Erzurum lise- sine, Timoçin Yozgad lisesine, Etem Şebinkarahisar ortaoku- luna, Enver Artvin ortaoku- luna, İhsan Bursa ortaokuluna, Seyid Malatya lisesine, Ham- SzÜRdE H Fakat.. Bütün hayatınıza da bu gece geçid resmi yaptır- dınız. Lidya: — Evetl İkiden birisi ile. Dedi. İki erkek, Roz ve Boris genç kadına — istihfafkârane baktılar. Lidya sözüne devam ederek: —Hayret, dedi. İkiniz de ci- hanın en alim insanlarından olduğunuz halde insanların, bilhassa birçok insanların iki şekil hayat sürdüklerine vükıf değil misiniz? İnsanların çoğu bir göründüğü ve görünen Gizli Cihangir Nakleden: F.âomuıldln Benlioğlu şekilde, bir de görünmiyen şekilde hayat sürerler. İşin çok garib ciheti de şudur. Görünen hayat şekli tamamen yalan ve riyaya — müstenid, sahte bir hayattır. Hakiki ha- yat, görünmiyen kısımdır. Ha- kiki hayatta ruhumuzun en bariz ve hakiki şekilleri gö- rünür. — Yani demek istiyorsu- nuz ki... Dedi. — Evet, demek - istiyorum ki, medeni âlem içinde geçir- diğim ve yaşadığım — hayat baştanbaşa — sahtedir, yalan ve riyadan ibarettir. Lidya sustu. İki erkek te başları önlerine iğilmiş bir halde kaldılar. Maamafih bir az sonra Baris: — Bay Profesör, arzu etti- ğiniz zaman (âboratuvarı ge- zebiliriz! Dedi. — Eğer imkân varsa he- men şimdi gezelim, çünkü büyük bir merak ve sabırsız- hk içindeyim! Boris ayağa kalktı, profesör Roz da Boris gibi hareket etti. Boris profesöre: — Emrinize tabiim muhte- rem profesörüm! Dedi. Lidya de: — Benim de sizinle bera- ber gelmekliğime — müsaade var mı? Diye sordu. — Bu kadarcık bir mese- lede müsaade istemeğe lüzum mu görüyorsun, Lidya? Tabii ve her zaman bizimle beraber gelebilirsin! Lidya ve Roz, Borisi takib ederek İlâboratuvara girdiler. Her ikisi de mevcud makine ve âletler karşısında çok bü- yük bir hayret içinde kak dilar. Lidya, Borise: — Cihanı buradan mı is- tediğin gibi idare ediyorsun? Diye sordu. Boris, müstehzi bir ve tebessümle: — Tabiidir ki bir cihangir için bu taht, çok basit ve hatta fakiranedir. Maamafih, cihanı idare büyük bir mari- tavır lnl_ı-'l Kudus halkı heyecan içinde bulunuyor Filistin müftüsü, Ömer camiine iltica etti. Arab komitesi azası kaçtı — BaşıTinci sahifede — bulunduğu söylenmektedir. Filistindeki bütün telefon muhaberatının kesilmiş oldu- ğu rivayet edilmektedir. Şim- diye kadar bu haberleri teyid eden resmi hiç bir tebliğ neş- redilmemiştir. Kudüs, 1 (A.A.) — Royter Ajansı muhabirinden: Yüksek arab komitesi hü: kümet memurları - tarafından gayri kanuni bir cemiyet ilân edilmiş ve aralarında Halidi de dahil olduğu halde bir çok azası nefyedilmek üzere tevkif olunmuştur. Kudüs, 1 (Radyo)— Suseks adındaki İngiliı torpidosu, bu sabah Hayfaya varmıştır. Tor- pido, tevkif edilen Arab rüe- sasından sürgün edilecek olan- ları alacak ve Kıbrısa götü- recektir. Kudüs, 1 (Radyo) — hâdiselerden dolayı vaziyet çok| ——— di Tokad ortaokuluna, Sayan Turgudlu ortaokuluna, Edibe Adana ortaokuluna, Şazi Div- rik ortaokuluna, Refik Antalya lisesine, Remzi Ankara birinci ortaokuluna, Feride Antalya lisesine, Hüseyin Hüsnü Zon- guldak ortaokuluna, Halil Ba- lıkesir lisesine, İsmail Ankara birinci ortaokuluna. Edebiyat B seksiyonu me- zunlarından Nefise Adapazarı ortaokuluna, Nuriye Ordu ortaokuluna, Nazire Uşak or- taokuluna, Hasan Fehmi Elâ- ziz ortaokuluna, Münire Ça- nakkale ortaokuluna, Nuri İz- mir Karataş ortaokuluna, Yu- suf Trabzon ortaokuluna, Mu- zaffer Bursa ortaokuluna, Ni- gâr Konya ortaokuluna, Sadık Adana ortaokuluna, Meliba Samsun — ortaokuluna, Aliye Buca ortaokuluna, Müjgân Te- kirdağ ortaokuluna, Faiz Ka- diköy — birinci - ortaokuluna, Hamiyet Ankara birinci orta- okuluna, Eşref Eskişehir lise- sine, Fnver Çorlu ortaokuluna. Müusiki öğretmen okulu mezunları Musiki öğretinen okulu me- zunlarından İsmail Balıkesir lisesine, Bedia İzmir ortaoku- luna, Melâhat Edirne kız öğ- retmen okuluna, Dündar Af- yon lisesine, Sami Erzurum lisesine, Orhan Denizli lise- sine, Ömer Kütahya lisesine, Ali Erzincan ortaokuluna, İs- mail Tokad ortaokuluna tayin edilmişlerdir. fet değildir. İş ve yorgunluk ile ölçülürse, bu cihangirliğin bir hasır sandalye bile tahtlı- ğını ifa edebilir. Bu sözle- rim sizde maküs bir tesir husule getirmesin, rica ede- rim. Bunları size izah edece- gim. Malümdur ki insanlığın bugünkü şekli, dört ayaklı hıyvınlııdııı pek farklı de- gildir. İki ayaklı hayvanların dürt ayaklılara nisbetle biraz fazla veya az akla malik - ol- ması — vaziyeti — değiştiremez. Vakıa, fen - ilerliyor, insanlar biribirlerini mahıv ve mede- niyetlerini tahrib edecek en müessir vasıtalar arıyorlar. Ve bir gün gelecek ki, bir düğme- ye dokunmakla bir insan bir ülkeyi tamamen Mmahvü pe- rişan edecektir. İki milyara nazik bir safhaya girmiştir. iı İngiliz zabıtası, arab komi- tesi azasından mühim bir şa” hısla Kudüs belediye reisini yakalıyarak tevkif etmiştir. Son haberler, müftünün de azledildiğini bildirmektedir. Nezaret altına alınanlardan bazıları da sürgün - edildiğin: den ahali heyecan içindedir. Bugünlerde mühim hâdiselerin zuhurundan endişe - ediliyor. Arab dünyası, Filistin hâdir selesile yakından alâkadardır. Kudüs, 1 (Radyo) — İngiliz hükümeti Filistinde fevkalâde tedbirler almıştır. Arap âli ko” mitesi azalarından mühim bif kısmı tevkif edilmi leri Ömer camiine - iltica et mişlerdir. Polis ve askerlef faaliyete geçmişlerdir. - Filis- tinde telefon muhaberatını? kesilmesi muhtemeldir. Kudüs, 1 (Radyo) — İngili& hükümeti, bugün bir resmi tebliğ neşretmiş ve İngiliz po" lis müdürünün — ölümün sonra aldığı şiddetli tedbir” leri muhik göstermek iste" | $ miştir. Resmi tebliğde, Filistin müf' tüsünün azledidiği — bildirik mektedir. Son gelen haberlere |oıl Filistin müftüsü, il takibatından kurulmak üzer€ Ömer camiüine iltica eylemiş tir. Müftünün evi muhasarf edilmiştir. Arab komitesi azasının tev” ir. Diğer d kifi tekarrür eylediğinden, bi | Tt azaların bir kısımı kaçmıştır: Filistini Maverayı şerin d birleştiren Lord Allenbi köP” rüsü uçurulmuştur. Arab komitesi genel IJ reteri, fevkalâde komisere bi muhtıra vererek, tevkif ol nanların derhal tahliyesini if tediği için kendisi de Hi lanarak habsedilmiştir. | Falironda — Bir İngiliz tayyaresi düşt” Atina, 1 (Radyo) — Fal ron civarında; Londra - İl | ve Mısır arasındahi hava p0 tasını yapan bir İngiliz tayyaresi düşmüştür. Alınan haberlere göre, kaza neticesinde dört kişi © müş ve 6 kişi de ağır sure* | yaralanmıştır. Fransız Faımdd | Bazı hâdiseler çıkt! ; Rabat, 1 (Radyo) — sız Fasında bazı olmuştur. Fransız zabıtası, 4' tiyaten tedabir almıştır. yakın arz insanlarının — gâ)' | ancak budur. Herkesin daima bir kimsenin mevzuudur. Profesör Roz: — Evet, ne demek - ist€ ğinizi tamamen anlıyo Fennin terakkileri, mu usullerinin tekemmülü, sanatının ilerlemesi insanif' , ancak istipdad ve arzularını artırıyor. Dedi. — Aşağı yukarı böyle | ğil mi? İnsanlar yirminci * da yaşamak için diğer ( ların hepsinin de umumi dımına muhtaçtır. Bu manzümesinin azıcık b ması bütün insanların aç rahatının — bozulmasını yi — SONU V. FEPTPEFERİS . nğşi'ğffârn zi PASETİZEİFLSEE.LE ve Meş Büş y5