30 Kasım 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

30 Kasım 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

AOT C? Yirmi yedinci yıl No. 7370 Salı 30 Teşrinisani 937 Telefon: 2776 Londrada Sis yüzünden üç harb tayya- resi çarpışarak parçalandı. —— Hergün sabahları (İzmir) de çıkar, siyasal gazatedir 2 — — — Londra müzakerelari, son derece gizli devam ediyor —K Lord Halifaks, Berlin seya- hati hakkında izahat verdi. B. Hitler, Avrupa sulhunun korunması i için, Fransanın da iştirakile bir formül bulunmasına muarız değildir M. Şotan Londra, 29 (Radyo) —Fransa Baş ve Dış Bakanı B. Şotan ile B. Delbos, dün akşam Paristen uraya gelmişler ve bu £ sabah, hgiltere Başvekâlet dairesine * liânerık, B. Çemberlayn, B.Eden B. Halifaksla uzun müddet ko- B lardır. Bu — konuşmalar | hakkında henüz bir haber sız- $ İ 41. Çemberlayn ve M. Eden Tire yakininde bir cinay # Birşoförle muavini- ni öldürüldü Haâdise çok fecidir. Katiller, zaval- lılara üç kurşun sıkıp kaçtılar Cinayetin sebebi nedir? Evelki gece saat dokuz raddele- Tinde Tirenin Taştepe mevkiinde Çok feci bir cinayet olmuş, bir şoför İle muavini beyinlerine tabanca kur- | tunu sıkılarak öldürülmüşlerdir. Ka- tiller hâdiseyi mütcakıb firar etmiş- lerdir. iyetin ne maksadla işlen- diği kat'i olarak anlaşılamamıştır. An- tak hâdisede bir rekabet kokusu da duyulınaktadır. Bu feci hâdise şöyle cereyan et. Biştir: Mühtelif çahıslara ve bu arada mizli makliyat şirketine aid kam. Yonlar, Di Amerikan kumpanyasının Taübayan ettiği tötünleri İzmire ge- Tirmek üzere pazır günü sabahleyin Tireye — geçmişler, dokuz hlıyoı akşama kadar tütün yükle. Tekle meşgul olmuşlardır. Kamyonlara mal yüklenirken yerli ** yabancı şoförler arasında, Alaçatı- İfe tütünlerinin yabancı arabularla Tekilleri meselesi üserinde münaka: Wlar da geçmiştir. Tamnıı yükliyen kamyonlar, Tire. e Üen bizer biror İzmire barekot elmiş. şoför . Emia ve muavini Ali de m“'lıı 12) kamyonu ile beşinci ola. 5_' Yola çıkmışlardır. Araba Tirenin kilometre -i ki — Taştepe lünde durdarulmuaş, kurgunların tahribatlan anlağıldığına göre, kimseler kamyonun — şoför dine atlamışlar, şoförün ve mu: kafalarına üç kurşun sika- 'Hı-ı de öldürmüşlerdir. '-dııı katiller, cinayeti işledik» Yonra hâdiseye bir - soygunculuk İ vermek ve zabıtanın tahkikatını maksadile çoför vo mu- gesedlerini - kamyondan çı. , paralarını almışlar, kafala. Yadyana koymak ve ayaklarını yapmışlar ve makineyi do işler vuzi. yette bırakıb kaçmışlardır. Sonu 8 inci sahifede ARİTEEAZ | Türk davasının b Antakya yasasıdün mer'iyet M. Delbos mamıştır. B. Çemberlayn, Fransız Na- zırları şerefine bir öğle ziyafeti vermiştir. Londra, 29 (Radyo) — Fran- sız Baş ve Dış Bakanları B. Şo- tan ve B. Delbosla İngiltere Baş ve Dış Bakânları B. Çemberlayn ve B. Eden arasındaki konuşma- lara devam olunuyor. Lord Halifaks, B. Hitlerle yapmış olduğu mülâkat hakkında üzun uzadıya izahat vermiştir. Lord Ha'ifaks, B. Hitlerin, Avrupa sulhunu — vikaye için Fransanın da iştirakile bir for- mül bulunmasına muarız olma- doğını beyan etmiştir. İngiliz mehafılinde söylendi- ğine nazaran İngiltere, Avrupar padaki siyasetini değiştirmesi Fransaya teklifte bulunmak ni- yetinde değildir. Ayni mehafil, — Almanyanın müstemleke talebi, dominyonla: Sonu Sinci sahifede Konyada Seylâb felâketi İstanbul, 29 (Hususi mu- Aabirimizden) — Konyadan buraya gelen haberlere göre Konya ve havalisine sürekli ve şiddetli yağmurlar yağ- mış, bu yüzden Konyayı su- lar kaplamıştır. Müdhiş sel sularının önüne gelen evler- den kırk ev yıkılmıştır. Nü- Fusça zayiat olup olmadığı henüz belli değildir. Bil- hassa Kanya civarındaki köylerin variyetinden endi- şe edilmektedir. Konyada sellerden evleri yıkılanlarla açıkta kalanlara Kızılay Kurumu tarafından yardıma başlanmıştır. Askeri lise Olgunluk imtihanında mu- vaffak olamıyanlar Ankark, 29 (Hususi muhabi- rimizden) — Askeri lise mezun- larından olgunluk imtihanında muvaffak - olamıyanlarla Harbi- yeden ve harb mektepleri üniver: sitesinin muhtelif fakülteleri as- keri talebesinden alaya çıkarı- lacakların, askeri muamele me- murluklarına — tayin edilmeleri hakkındaki lâyiha B. M. Mecli- sinin ruzdamesine alındı. Bir aşçı çırağı- nın marifeti K“ndışıne yüZ ver- miyen bir kız tale- beyi yaraladı Evelki gün Karşıyakada mücesif bir hâdise olauş, aşçı çırağı, sevdiği Mukeddes namında bir kaz talebeyi kendisine yüz vermediği için bıçak. Tamtıştir. OAşçı - çırağı, isminde bir gençtir. Kız talebe de Karşıyaka Kız muallim mektevi orta kısmında okumaktadır. Asım, sustalı çakı ile Zavallı kızcağızı sokak ortamada bal- dırndan ve karaından ağır sürette yaralamıştır. Asm yakalanmıştır. Yar rah kız memleket hastanesinde toda. *i altına ahamıştır. zaferi kıo . dı mevkiine girdi Şamda bazı şuursuzlar, bu “münasebetle tezahürat yap- tılar. İzmir Halkevinde bayram kutlulandı Antakyadan Hatayda — yeni rejimin mer'iyete girmesi münasebetile dün akşam İz mir Halkevinde şehrimideki Hataylı. ların da iştirakile bir toplantı yapık mış, bahtiyar Hatayın büyük bayramı kutlulanmıştır. Merasime istiklâl —marşı ile baş Tanmaş, — Hataylı B. Şekib İnal bir ğ bir görünüş söylev vererek — Hatayın - tarihçesini yapmış, coğrafi vaziyetini izah eyle- Mmiş, ne saretle ve hangi yarılar ale tında Suriyeye bağlandığını ve Fran- mz mandası altına verildiğini anlat- maştır. Bogün, en mesud bayramıcı kuüt- Tulamakta olan Hatayın daima Tür. kiyenin yolunu takib edeceğini söy. liyen B. Şekib İnal, gerek Milletler cemiyetine —ve gerekse Türkiyeye karçı taabhüdlerde bulunan Fransa- nin intihabatta tam bir bitaraflıkla hareket edeceğinden emin bulundu. | Bunu beyan etmiş, emrivakiler siya. setinin hüküm sürdüğü şu zamanlar. da vulh yolü ile ca büyük muvaffa. kıyetini temine muvaffak olan Bü. yük Şefe ve Türkiye cumhuriyetine Hataylıların en derin minnet ve şük- ranlarını sunarak — sözlerine nihayet vermiştir. Bundan sonra Halketi namına Ki muallim mektebi müdürü B. Rahmi Balaban kısa bir hitabede bu. lanmuş, Türk Hatayın bayramına bü. 'tün Türkiyenin de ea büyük bayram olarak — iştirak eylediğini, bundan böyle hür Hatayda Türk kültürünün daha müsaid bir inkişaf sahası bula. bileceğini söylemiş, talh yolu ile hak ledilen Hatay davasının mesud neti. cesinden Türk ulusunun — duymakta olduğu sevinci bildirerek, ulusumu: Sonu Sinci sahifede aö Esaslı tedbir lâzımdır Tütünleri ıspanak pahasına istiyorlar Müstahsil acıklı bir vazi: vaziyettedir. (Çeşmede inhisarlar idaresi eks- [perlerı, tutunu nasıl alıyorlarmış kdltsda Ddi B3 Tütünler askida Çeşme, ( Hasust — mubabirimiz. den) — Tütün satışlarının mahud ve meşhur insafsızca tecellileri hilâ de vamdadır. Tütünlerini satamıyanların düştükleri elim — vasiyet, hakikalen acınacak bir baldedir. Urlada da vaziyet, bunun ayni- dir. Bu sobeble, gerek — Çesmeden ve gerekse Urladan Başvekülete ve alü- kadarlara telgraflar çekilerek satışla. ü cereyan şekli anlatılmış, şikâyet edilmiştir. Bu meyanda Çeşmede inhisarlar idaresi de faydalı bir rol oynamak. tan çok uzak kalmıştır. Maalesef aksi yöolü tatımuştar. — Meselâ — iahisarlar eksperi, bir müstahsilin on denk tü. Sonu 8 inci sahifede LİK MAÇLARI Fener mağlüp! Izmirde de üçok, Alsancak ve Doğanspor galip geldiler Pazar günü çok güzel oynı- yan Alsancak kalecisi Hilmi Pazar günü Alsancak sahasın- da yağmurlu bir havada lik müsabakalarına devam edildi. Sahada pek az seyirci vardı. Maçlar tam saat 11 de ve Do- ğanspor-Demirspor takımlarının karşılaşmasile başladı. Doğam spor hâtim bir oyunla oyunu 13 -1 kazandı Bunu Alsancak - Ateşspor mü- sabakası takib —etti.. Hakem B. Esat oyunu cidden çok temiz idare etti. Ateş takımında mü- dafi Şeref ve Alsancak takımın- da da müdafi Fuat ve sağ açık küçük Alinin yerlerine başka eyuncular konulmuştu. Maç, Alsancağın Ateş muvain hattında kesilen akınla başladı. Ateşliler, mukabil hücumda ve Sonu 8 inci sahifede Günün en ühim haberi Mısır Başvekili Nahas Pa- şaya suikasd yapıldı Nahas Paşaya dört kurşun atıldı ise de isabet ettirilemedi. Kahirede arbedeler oldu Londra, 29 (Radyo) — Ka: hireden haber veriliyor; Mısır Başvekili Nahas paşa, dün gece saat 20de evinden çıkarken, — yeşilgömlekliler teş- kilâtına mensub 22 yaşlarında bir genç, tabancasını Başvekile tevcih ederek Gdört el silâh at- ae miş ise de, bunların hiç birini isabet ettirememiştir. Mütecaviz, derhal yakalanmış ve isticvab edilmiştir. Mütecaviz, — verdiği — ifadede, İngilizlerle Mısır aleyhine mua- hede akdettiğinden dolayı Na- — Sonu 8inci sahifege —