7 Aralık 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

7 Aralık 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

7 Kânanuevel r“* lı[ı TELGRAF -rı:u*'*a FON Yugoslavya Başbakanı Mi- lan Stoyadinoviç Romada ©—a gaa ——— — Milan Stoyadinoviç, Venedik sarayında Mussolini ile müzakerede, Taymis, bu seyahate ehemmiyet veriyor Roma, 6 (Radyo) — Yugos- lavya baş ve diş bakanı Milân Stoyadinoviç, dün refikasile birr likte buraya gelmiş ve istas- yonda B. Mussolini, Hariciye Nazırı Kont Ciano ile Yugos- lavya sefiri tarafından karşılan- mıştır. Milan Stoyadinoviç, istasyon- dan saraya giderek hususi def- tere ismini kaydettikten son- ra, - İtalya — krallarının |meza- rına, meçhul asker abidesine ve Kapitoliyoya birer çelenk koy- muştur. Milan Stoyadinoviç, bugün refakatinde Yugoslavya sefiri ol- duğu halde Hariciye Nezaretine gitmiş ve müteakıben de, Kont Ciano — ile birlikte' Venedik sa- rayına giderek, B. Mussolini ile bir saat konuşmuştur. Yugoslavya Baş ve Dış bakanı ondan sonra Krniyal » sarayına gitmiş, Kral Viktor Emanuel ta- rafından kabul olunmuştur. Milan Stoyadinoviçin refikası da, ayn zamanda Kraliçe tara- fından kabul edilmiştir. Kral ve Kraliçe, Milan Sto- yadineviç ve refikası şerefine bir Ziyaler ve Bu ziyafetle; Kont Ciano, — Yugoslavyanın Roma sefiri ile İtalyanın Bel- grat sefiri, Harbiye, Hava ve Deniz Bakanları ile İtalyan ge- nerallarının bir kismı hazır bu- lunmuşlardır. Milan Stoyadinoviç ve - refi- afetten sonra, ikametle- sis olunan (Villâ Mada- ma) avdet etmişlerdir. Milân Stoyadinoviçle B. Mus- solini arasında başlıyan — müza- kereler, öğlen sonra da devam etmiştir. İtalya Başvekili, gece, Milan Stoyadinoviç ve refikası şerefine Venedik sarayında bir ziyafet vermiştir. Yugoslavya baş ve dış bakanı Yarın Romanın meşhur yerlerini gezecek ve Çarşamba günü Mi- lânoya gidecek, oradan da Bel- grada dönecektir. ğ Taymis gazetesi; Milan Sto- Yadinoviçin Roma seyahat'ne büyük ehemmiyet vermektedir. Roma, 6 (Radyo) — B. Mus- tolini; Yugoslavya ırkından olup lyan —tebaasından — bulunan Mahkümları, Milan Stuyadinovi- $in Roma seyahati münasebetile Nfetmiş ve derhal tahliyelerini #mreylemiştir. Paris, 6 (Radyo) — Gazete- Müssolini, ler, B. Stoyadinoviçin Roma se- yahatini muhtelif şekillerde tef- sir etmektedirler. Bu seyahatin, Fransız Hariciye Nazırının Bel- Brad ziyaretinden evel yapılma- sındaki manadan bahseden Epok gazetesi, bunun Fransa için bir muvalfakıyetsizlik olduğunu, ma- amafih Yugoslavyanın, hiç bir vakit Roma - Berlin mihverine yaklaşması mevzubahs olamıya- cağını yazıyor. Ümanite gazetesi ise, B. Del- busun bir emr! vaki karşısında bırakılmasından korkmak - icab edeceğini kaydediyor. Roma, 6 (Radyo) — İtalya Hariciye Nazın Kont, Ciano, gazetecilere beyanatında şunları söylemiştir: — Belgrad seyahatinden dö- nüşümde, Yugoslavya-İtalya yak- laşmasının başladığını size söy- lemiştim. Milan Stoyadinoviçin Roma seyahatinden siz de anla- mışsınızdır ki, iki memleket ara- sındaki dostluk ilerlemektedir. Belgrad, (Radyo) — Yarı res- mi Holitika gazetesi, B. Stoya- dinoviçin Roma ziyaretine tahsis ettiği bir makalede bunun bir nezaket ziyareti olmakla beraber 25/3/936 tarihinde akdolunan ralaşmaların bir netcesi oldu- ğunu, iyi komşuluk bakım:ndan- da bu seyahatin yapılması icab ettiğini kaydeylemektedir. Roma, 6 (Radyo) — Milan Stoyadinoviç, yarın Yugoslav- yanın Vatigan sefarethanes'ne gidecek ve oradan Papayı ziya- ret için Vatigana geçecektir. Edirne Kısmen sular altında Edirne, 6 (Hususi muhabiri- mizden) — Şiddetli yağmurlar ve Bulgaristana yağan karlar dolayısile nehirler taşmış, Edir- nenin kenar mahallelerini sular basmıştır. Nüfusca zarar yoktur. Nehirlerin kabarmakta devam ediyor. Bununla beraber tehlike gö- rülmyüor. Her türlü - tedbirler alınmıştır. suları Los Ancelos, 6 (Radyo) kaplamak üzeredir. Bu kayalar, İstanbul, 6 (Hususi) — Dünd küm sürmektedir. İstanbul, birisi, Koca bir şehir, heyelân tehlikesi altında Milyonlarca ton ağırlığındaki kayalar, 6 kilometrelik sahayı kaplamak üzere — Şehrin yanıbaâşında olup, bir kaç gündenberi kaymakta bulunan dağ hayli açılmıştır. Bazı parçaların düşmeğe başlaması, şehir halkını heyecana düşürmüştür. (Rivezideryo) mahallesindeki büyük yol, tamamen kapanmıştır. Hâdise, bir çok jeoloğlar tarafından takib edilmektedir. Pey- derpey düşmekte olan kayalar, altı kilometrelik bir yeri tamamen milyonlarca ton ağırlığındadır. Istanbulda müthiş fırtına var Bir vapur, Balta limavında Zeki (Paşa) yalısına çarptı enberi dehşetli lodos fırtınası hü- Transit geçen Hollanda bandıralı (Hermis) adındaki vapur, Bal- ta limanında fırtınadan Zeki (Paşa) nın yalısına çarptı. Vapür, ha- sara uğradığından tamir edilmek üzere tersanemize alındı. —a Bir aile faciası Karısını cürmümeşhud halinde ya- kalıyarak âşıkı ile berabar öldürdü 6 (Hususi) — Adapazarda karısını âşıkı ile cürmümeşhud halinde yakalamış, gerek Hendekte —Yusuf adında karısını ve gerekse âşıkını derhal öldürmüştür. Sümerbank müdürü 'Almanyaya gidiyor İstanbul, 6 (Hususi) — Sü: merbank müdürü B. Nurullah Esad Sümer, İzmit kâğıd fabri- kası müdürü ile birlikte tetkikat için Almanyaya hareket etti. Alman Gençlik reisi İstan- bulda bekleniyor İstanbul, 6 (Hususi) — Alman gençlik teşkilâtı reisi, Perşembe günü buraya gölecektir. Petrol ve benzin İnhisara tâbi tatulacak mı? İstanbul, 6 (Hususi) — Hükü- met, p-trolle benzinin inhisara tâbi tutulup tutulmaması husu- sunda tedkikat yapmaktadır. Amerika Dahilt istikraz ak- dediyor Vaşington; 6 (Radyo) —— Hi kümet 450 milyon dolarlık istik- raz tahvilini satışa çıkarmıştır. Belçika kralı Evlenmek niyetinde değildir Brüksel, 6 (Radyo) — Gaze- teler, Belçika kralı Leopoldun, İngiliz prenseslerinden birile ev- lenmek üzere Londraya gittiğini yâztyorlar. Kral, »bu baberleri tekxip eb mekte ve evlenmeğe niyeti ol. madığnı bildirmektedir. İngiliz gazeteleri ise, kralın değil, kardeşi prens Şarlın bir İngiliz prensesile evleneceğini ve bunun tahakkuk ettiğini yar zıyorlar. Italyanlar Yeni bir torpito daha yaptılar.. Roma, 6 (Radyo) — İtalyan: lar, Zoca adında yeni bir tor- Pito yapmışlar ve dün, Siyempa tersanesinde — denize indirmiş: lerdir. İhracatçılar şikâyette bulundular İstanbul, 6 (Hususi) —İhracat tacirleri; Almanya ithalât daire- lerinin fiat tutma işinden İktısad Vekâletine şikâyet ettiler. Ankara maçı Ankara, 6 (Hususi muhabiri- mizden) — Bugün Ankarada Ankaragücü ve Gençlerbirliği takımları arasında yapılan fud- bol müsabakasında güzel bir oyundan #sonra 6 - 2 gölle An- karagücü galip gelmiştir. Şehir gazinosunda büyük varyete Uzun kış gecelerini neş'e ve zevkle geçirmeniz için ŞEHİR GAZİNOSU kapalı kıs- Mında tadilât yapılarak mükemmel kışlık iki büyük mavi salon ve Amerikan Bar mey- dana getirilmiştir. İstanbulun Gardenbar artisleri angaje edilmiş ve kış mevsimi için Süyük program hazırlanmıştır. Riyaseti Cumur orkestrasından yeni ayrılmış bir saksifonla Yunan ses kraliçesinin Gİııl olduğu daha dört müzisyen mevcut kadroya ilâve edilerek fevkalâde muhteşem ir müzik ve on varyete artisti ile bayramın birinci günü açılacaktır. kadı Müzik saat 21 de, numaralar saat 22 de başlar. Gazino her gece sabah saat dörde Gdar acık kalacaktır. Sahite 3 Hayat Neler göstermez? Bir baba 27 sene sonra oğlunu buldu. Bucada geçen buluşma sahnesi çok hazindi, görenlerin gözü yaşardı Evelki gün Bucada, talihin ve tesadüfün güzel bir cilvesi ol- muş ve hâdiseyi görenlerin göz> leri yaşarmıştır. Kısacası; bir baba, 27 sene sonra, ölü bildiği oğlunu buk müştur, Bu baba, Trabzonlu Alidir. Şimdi Torbalının Doğanlar kö- yünde oturmaktadır. 27 sene evel memleketinden askere git- miş, cepheden cepheye sürük: lenmiş, bu taraflara düşmüştür. Buradan da memleketindeki re- fikasına bir mektub yazmıştır. Fakat cevab alamamıştır. Askere hareketinde bir yaşla- rında Hüseyin namında bir oğlu varmış, bundan başka refikası da hâmile imiş.. Cevapsızlıktan üzülen Ali, bir dostuna yazmış ve — bi refikası ile çocuğun öld berini alınca, yese kapılarak bu civarda kalmağı tercih etmiş ve Doğanc lar köyünde yerleşmiştir. Diğer taraftan refikası da, ikinci çocuğunu — doğurduktan sonra kocasını aramağa başla- mış, o tarihlerin askerliik şube- lerine baş vurmuş, onu - (kayıb) veya olarak bulmuştur. Fakat ne Ali evlenmiştir, ne de karısı.. Halbuki, karı kocadan sarfı- nazar, çocuklar da sağdır ve Hü- seyin, bir müddet evel asker olmuş, bahriyeye verilmiştir, di- ğeri de askerliğini piyadede gör- müştür. Hüseyin, bayram günlerinde Bucada bahriyeli İsmail namın- daki arkadaşını ziyarete gitmiş- tir, ol karşısındaki kahve- hanede iki deniz askeri buluş- muş ve oturmuşlardır. Bu sırada ihtiyar baba bir iş için karako- la gelmiş ve çıkarken Hüseyini görmüştür. , Ya kan sıcaklığı veyahut ta Türklerde askerlere karşı gös- terilen muhabbet iktizası olarak Hüseyine yaklaşıp — onunla ko- nuşmağa başlamıştır. — Nerelisin evlâdi, — Trabzonlu.. — Ben de oralıyım.. Kimler. densin, babanın adı ne? — Babam askere gidip dön: ıııemq Adı Alı ııııı: — Anan? — Fatma.. (Bunu - tesbit et- medik, belki de başka isimdir).. — Adın? — Hüseyin.., Bu cevaplardan sonra yarda heyecan başlamıştır: — Başka kardesin var mı? — Varl, Adı Mehmed.. As kerliğini bitirdi. Ben bahriyeli olduğum için henüz bitiremedim, Babam, kardeşimi annemin kar- nında bırakarak cebheye gitmiş. İhtiyar Ali, bu defa büsbütün heyecanlanarak — ondan kom- şularını, akrabasını, mahalle, so- kağını sorunca dayanamamış: — Oğlum!.. Yavrum! Diyerek boynuna sarılmıştır. Bahriyeli delikanlı şaşırmış, fa- kat o da meseleyi kavramış ve ayni heyecanla babasının kuca- ğına atılmıştır. Hüseyin, telgrafhaneder. anne- sine bir telgraf çekmiş: — Babam sağdır. Size para gönderiyoruz, kardeşimi de al ve derhal buraya hareket etl Demiştir. Hayat bu, ne oyun- ları, ne cilveleri vardır kâfirin. İhtilâlciler Dört tayyare kaybettiler Barselon, 6 (Radyo) — İhti- lâlciler, cumhuriyetçi — İspanya hava istasyonlarını bombardı- mana yeltenmişlerse de defedil. mişlerdir. Evelki gün yapılan bir hava muharebesinde, ihtilâlcilerin, üçü avcı ve biri bombardıman siste- minden olmak üzere dört tay- yaâresi düşürülmüştür. Salamanka, 6 (Radyo) — neral Franko hükümeti erkânı harbiyesinin bir tebliğine göre; cumhuriyetçi İspanya hava istas- yonları, altmış tayyare tarafından bombardıman edilmiş ve bir hava muharebesinde cumhuri- yetçilerin on bir tayyaresi düşü- rülmüştür. Ayni tebliğ, cumhuriyetçi İs- panya cephelerinin de bombar- dıman edildiğini bildirmektedir, Perpenyan, 6 (Radyo) — İh- tilâlci tayyareler, bu gün (Yor- mâ&on) şehrini bombardıman et- mışleıdıı İnsanca zayiat çnkkur ihti- Komur buhranı karşısmda Tam zamanında, ne de güzel avlanıyoruz, ne de güzel oyunlar çevriliyor?. Benim iyice hatırımdadır.. Bizim gazete, aylarca evel: — Aman dikkat edelim -de- mişti- Bu yıl kömür buhranı ge- çirmekliğimiz ihtimali var, şim- diden alâkadarlar tedbirler al- sınlarI. Biz de zannediyorduk ki, bi- zim yazdıklarımız okunmuş, tet- kik edilmiş, icabına bakılmıştır. Nitekim, bu neşriyatı - takiben, gazetelere, “kömür buhranı çe- kilmiyecektir,. şeklinde haber: ler de verilmişti. İşte, kış gelib çattı. Çarşıda arıyorsunuz: — Sömikok var mı? — Yo — Niçin?. — Gelmedi amma, gelecek.. Evet gelecek, amma ne vakit, bugün mü, yarın mı meçhul?. Odun kömürü arıyorsunuz. Size bugün fiat veriyorlar: — 10 kuruşl, Yarın (11) diyorlar.. Dün de şu rakamı ileri sürdüler: — 12 kuruş.. Kömürün tozu ise (2) kuruş. Şimdi ne olacak, malüml, mürcülere gün doğdu. Değil fakirler, zenginler bile kömür bulamıyacaklar. Fakat ne de olsa, vay fakirlerin halinel. Dün — söylediklerimize — bir az ehemmiyet verib de bugün halkın kömür sıkıntısı çekme- mesini ve aldatılmamasını temin etmiş olsaydık kıyamet mi ko- pardı? Abdul!ıılı Çwu;