23 Ocak 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

23 Ocak 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmt yedinci yıl No. 7416 Pazar 23 Könurusani 938 D A q—_ Hergün sabahları (İzmir) de çıkar, siyasal gazetedir İzmit istasyonunda ulvi bir tablo Atatürk, binlerce halk arası- na karış arak konuştular İzmit Belediye reisi; mücadele hatıralarını anlatarak, Büyük Şefin, o zaman Hal.de Edibin sözlerine verdikleri dâhiyane cevabı tebarüz ettirdi Atatürk bir köylü kadınla konuşuyor İstanbul, 22 (Hususi) — Bü- yük Şefimizin İzmiti teşriflerinde halk tarafından yapılan tezahü- rat, tarifi mümkün olmıyan bir sevgi ve samimiyet lablosu teş- kil etmektedir. Atatürk, trenden inerek, ken« disini karşılıyanların ellerini sl mış beşuş bir çehre ile hak Grasna karışarak elralini — çevir renlerle hasb hale başlam ştır, Büyük Önder, İstiklâl har- binde, İzmitin oynadığı büyük rolu anlatmasını belediye reisine emr buyurmuşlardır. Belediye reisi; mücadele se- helerne aid hâtıratı birer bi er hikâye “etmiş, Atatürkle Helide Edib ve o zaman İzmit cephesi kumandanı olan Gene- yal Ali Fuad arasında geçen imuhavereyi, Halide Edebin: — Paşam, kuvvetlerimiz kü- güktür. Düşmanla nasıl baş edeceği2?, Sözlerine Atatürkün - vermiş oldukları dâhiyane cevabı teba- Tüz ettirmiştir. Belediye reisinin sözleri bit- fikten soora Atatürk, bir köy.ü kadını ve müteakıben de, To- katli Ali isminde bir askeri | sağrmışlar ve kendilerile ko: j mmuşlırdıı._ 0 arada, İzmit'i bir genç te kısa bir söylev vermiş ve Bü- yük Önderi görmek için has- retle iki sene fırsat ko.ladığını söylüyerek Atatürke olan — sev- gis'ni izhar eylemiştir. Tren, — İzmitten — ayrılırken, Cumhur eisimiz; vagonun- pen: ceresine gelerek, istasyonu dol- durmuş olan binlerce — halka şunları söylemişlerdir. — Aranızda bulunmaktan bü- yük bir zevk ve sevinç düyu: yorum. Bana karşı göstermiş olduğu: nuz bağlılığa teşekkür eder m. benim de s'ze karşı ayni şekil- de bağlı olduğumu bilirsinz. Szlere esenl kler dilerim, Büyük Şefin bu söz'eri, halk tarafından çok sürekli alkışlarla ve varol Büyük Atatürk seslerile karşılanmıştır. Tren hareket ederken, binler- ce halk, Büyük Şefi candan al. kışlamakta ve “uğürlar — olsün Büyük Önder, diye bağırmakat idi. Atatürk, Eskişehirden geçer- ken, belediye reisi kendilerine Singapur manevraları Manevçalara bu ayın otuz birinci günü başlanıyor Singapurda tesis olunan yen! üssübahri büyük merasimle açılacaktır Ingiliz harp gemileri Londra, 22 (Radyo) — — İngilis donanmesı, bu ayın Sİ inde Singa. Purda Maae söna ermiş bul Hindistan nevralara iştirak edeceklerdir. Singepurda eee olenan — yeni Gesübabri, —çubatın on birinde bü. yük meresimle açılacak ve bu me- zasimde Amerika ma üç torpido de hamz buluvuvakur, arzı tazimat ederek, şehire yeni getirilen suya ( Atatürk Suyu ) adı verilmesine müsaade buyur- masını rica eylemiştir. Büyük Şef, tabiatin vermiş ol duğu nimete tesahüb idı bulunmadıklarından, keadi hak- ları olmıyan bir nimetin kendi- Terine verilmes.ni — muvafık bul- mamışlardır, (Ulus) gazetesi bundan bahisle: *Eskişehir, kendi suyunu kem di muhitinden almıştır. Tıpkı, en çetin günlerde imdad bek- lemeksiz'n kendi kuvvetini gene kend sinden aldığı gibi.., Diyor. H. Vekilimiz ——— Bu gün Cenevreye gidiyor Tetanbot, 22 (Hususi) — Harici- ye Vekilimiz B. Tevfik Rüşdü Arsa, gözetecileri kabul etmiş ver — Buradan Cenevreye gideceğim, Uluslar sosyelesi konseyinin ruzaa» mesinde Hatay meselesi de vardır, Demiştir. İstaabul, 22 (Hususi) — Harlok ye Vekilimiz B. Terfik Rüçdü Azaa, bu gün Ankaradan bursya gelmiştir. Hariciye Vekilimiz, yarın bura. gidecek ve Uluslar inde Hatay — meselesi maawesi — hakkındaki idalan edecektir, B. Tevlik Rüşdü Aras, Perâpa. lasta İtalya sefirini kabul etmiş ve uaun müddet konuşmuştur. — İşlenmeden ihraç olunan tütünler R:koltenin yüzde üçünü geçmez İşlenmemiş tü ünlerin ihracının 'i için İzmir Tütüncüler bir- idare heyeti tarafından te- şebbüslerda balunulduğunu ve Tıca'et odasının da bu mes'ele üzerinde tetkikler yaptığını yaz- m ştik. Odanın tetkikler ne göre İzmirden her sene işlenmeden tütün ihraç eden iki kumpahya vardır. Diğerleri işlettikten sonra! ihraç etmektedir. yalar nezdinde t ken — müdürleri, Ameikadı lenmemiş — tütün istiyen müşterileri bulunduğunu ve bir. yılda yıptıklar ihracat miktarının rekoltenin yüzde üçünü| kal'iyen geçmed ğini söyemiş lerdir. Tetkikata devem ediliyor. an. Nezihe Mu- hiddinin bir hikâyesi Terimizden şehrim zde . mize karşı da husust bir sempati ve —alüka — göstermek — lütfunda bulunacak birer “Düşes dö Vindeo. Tün aati robu., isimli bir hikâye- sini göndermiştir. Bu güzel hikâye- yi aalı sayımızda bulacaktınız. Bayan Nesihe Muhiddin, yakın: da bir romaş Yermek İâtfunda da muştur. Bu kumpan- kikat yapılır. Telefon: 2776 -. Balkarî antanltı Konseyi, şubatın on be- şinden sonraya bırakıldı ——— Orgeneral |. Çalışlar geldi İzmirliler, yarınki merasim- - de herhalde bulununuz! Manisadaki alaylara sancak verilme intibalarından İzmirdeki 3 kabraman alayımıza başbuğ Büyük Şefimiz mamıma —at İki kız talebe artist kartı alırlarken Hırsızlar Cüzdanı aşırıb gittiler Bayan Rozita, mahkeme huzurunda Dün ikinci Sulhceza mahke- mesinde entresan bir - hırsızlık davasının duruşması yapılmış ve bir celsede neticelenmiştir; hâ- dise şudur: sparka kızı Amerikan - kol. leji talebesinden - bayan Ruta, arkadaşı bayan Malilda ile Ke- meraltındaki — kütüphanelerden birisine giderek erkek sinema yıldızlarından — maruf — Robert Teylorenin kartını — aramış ve bulmuşlardır. — Sonu 4 üncü sahifede — ynazam Ilkokullarda Küçük yaştaki çocuklar , likokullara kayıd ve kabul için Kültür idarelerine müracaat eden, fakat nüfus hüviyet cüz- danlarında yaşları küçük yazılı bulunan çocuklar hakkında ya- pılacak muameleye dair Kültür Bakanlığından şehrimiz Kültür direktörlüğüne bir tamim gel miştir. Bazı çocuk — velileri, küçük yaştaki — çocuklarını mektebe kaydett rmekte ve yaşlarının tas- hih muamelelerini mahkemede takib etmediklerinden güçlükler husule gelmektedir. Nüfüs hüv yet cüzdanlarında yaşları küçük yazılmış - ve İlk- okula” girebilmek üzere yaş'arı: nin tashihi için ilgili mahke- meye müracaat edilmiş olan çocukların — yaşlarının — düzeltil. mesi hıkkında Mahkemece bir karar verilmeden öace bu ço- cukların okula Alınmaması uy- gun görülmüştür. — Sonu 4 üncü sahifede — caklarını tevdi edecek olan hşlar ve relakati: oraı merud hüâdisenia heyecan ve zevkiai *e bona, şanli alaylarımıma, yeai #uccektir. Cumhuriyetçiler, Fas kuv- ordu müfettişlerimizden Örgenerel İzzeddin Ça dün akşam şehrimize gelmiş ve Müstahk. Yarın, ordamuzla birlikte, ba tadacağız. Mecasim, çok parlak olacak saacakları ile bir göçid resmi-takib- vetlerini topla dağıttılar İhtilâlciler de, bermutad bir çok muzafferi. yetlerden dem vurmakta devam cdı'ynrlıı_ı_'_ a Ispanyol Barselon, 22 (Radyo) — İhti- lâlcilere mensup hava kuvvet. leri, ikinci defa o'arak bu gün de buraya gelmiş ve şehri bom: bardıman etmiştir. Bu bombar- dımanda, yedi kişi ölmüş ve bir çok kimseler de yaralan- mıştır. Barselon, 22 ( Radyo ) — Cumhuriyetçi İspanya kabinesi, dün gece fevkı & bir top: lanlı' yapmış — va parlâmentoyu şubatın birinde içtimaa — davet etmeğe karar vermiştir. ihtilâlcileri Salamanka, 22 (Radyo) — General Franko erkânı harbir yesi, bu gün neşrettiği bir teb» liğde, ihtilâlci kuvvetlerin, Te ruel cebhesinde ileriledikleri Va- lahmara tepelerini işgalden son- ra Turbava köyünü zaptettik» | leri bildirilmektedir. İhtilâ cilerin bu — tebliğinde, Cumhuriyetçilerin, külliyetli mük himmat terzettikleri ilâve olun- maktadır. Salamanga, 22 (Radyo)— Dün | — Sonu 4 üncü sahifede — Otlobüsler belediyenin eline geçmeden fazla yolcu alan otobüsler k çanım, düa konloada tinde kalmışlmı da. cezalandırılırdı n? elediye vtobüslerine binmek mecburiye