6 Mayıs 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

6 Mayıs 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Sahife ıgünkü program f İstanbul radyosu D — Öğle neşriyatı: Saat 12,30 lâkla Türk musikisi — 12,50 Havadis — 13,05 Plâkla Türk musikisi — 13,30 Muhtelif plâk Beşriyatı — 14 Son. Akşam neşriyatı: Saat 17,00 Takılâp tarihi dersi: Yusuf Hik- met Bayur — 18,30 Beyoğlu Halkevi gösterit kolu tarafın- odan bir temsil — 19,15 Koa- — ferans: Ali Kâmif Akyüz - (Ço- cok terbiyesi ) — 19,55 Borsa haberleri — 20 Muzaffer İlkar ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve halk şarkılar — 20,45 Hava raporu — 20,48 — Ömer Rıza tarafından arapça söylev — 21 Nihal ve arkadaş- ları tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları ( Saat ayarı) — — 21,45 Orkestra: 1 — Leopold: Bolonya, 2 — Rebikov: Romanz san parol, $ — Pilesov: Rey dö mariyaj. 4 — Miheli: Basi al büyo. 15 Ajans haberleri — 22,30 sololar, opera ve operet parçaları — 22,50 Son haberler ve ertesi günün programı — 23 Mühtelif Avrupa istasyonları- — min bu akşamki program özü: Senfoniler: 12,15 Roma kısa dalgası: — Senfonik konser, 20 Berlin kısa dalgası: Senfonik konsor (Brahtns) Hafif konserler: 7,10 Berlin kısa dalgası: Neşeli — geusiki, ( 8,15 devamı ), 13 Berlin kısa dalgası : Halif mw siki, ( 14,15 devamı ), 13,25 Bükreş:Plâk, (14,30Kezı), 17,15 — Roma kısa dalgası: Hafif musiki konseri, 17,45 Berlin kısa dal gasnı ı İş sonu konseri, ( 18,50 devamı), 18 Peşte : Çigan or- kestrası, 20,30 Roma, Bari: orkestra, (Milâno,:Torino: Koza) 20,35 Bükreş: Plâk (yüksek dal- — ga), 21 Lüypzig: Aşk şarkıları, — 21,50 Peşte: Radyo popurisi, — 22,30 Berlin kısa dalgası: Halk — musikisi, 22,30 Berlin kısa dak gen Halk musikisi, Bari: Var- yete meşriyatı, 23,15 Milâno, — Torino: konserto. Operalar, operetler: 13,15 Roma kısa dalgası : Bir perdelik Lirik opera neşriyatı, 19,55 Viyana:"Margarete ,isimli — epera piyesi, 21 Lâypzig: Ver- dinin “Trauiata, oporası. — Oda musikisi: — 445 Roma kısa dalgası : Oda musikisi konseri, 17,30 B Prag: Triyo (Sehubert), 20,35 — Bükreşş Oda musikisi konseri, — 23,20 Peşte: Oda musikisi kon- 'geri. — Resitaller: 1100 Berlin kısa - dalgası : D HSYOTAKRAN N memurluğundan: Tasfiye halinde bulunan | İz- mir rıhtım ve liman şirketi| tasfiyo — memurları tarafığdan avukat Zühtü Hilmiye verilen vekâletname Ticaret kanunu hü: kümlerine göre sicilin 2273 nu- marasına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. İzmir sicili ticaret memur luğu restini mühürü ve F. Tenik imzası 1 — Vekâletname Süret Tercüme Merkezi evelce İzmirde bulu- nan İzmir rıhtim şirketinin 4 Teşrinlevvel 1932 - tarihinden itibaren hali tasfiyeye konulma- dına iki Temmuz 1932 tarihin- de Pariste içtima vo karar ve- ren fevkalâde umumi heyet ta- rafından tasfiye memurluğuna tayin edilen biz imzaları zirde mevzu Andre Duclos ve Hanri Fetsart bu hakkımıza istinaden: Hali tasfiyede bulunan İzmir rıhtim şirketini Türkiyede tem- sile, şirkete vaki olacık hertür- lü tebliğatı kabulo ve hali tas- fiyedeki İzmir rıhtım şirketine izafetle bilumum resmi ve hu- susi müesseseler nezdinde te- şebbüsatta bulunmağa, —ahzu kabza ve ezcümle 3/Teşriniev- vel/1932 tarihli satış mukave- lesinde tekarrür eden bonoları Türkiye cumhuriyeti hükümetin- den tesellüme ve mukabilinde makbuz itasına ve bu bonoları her türlü kredi müesseselerine şirket nam ve hesabına ciro etmeğe, şirket anamına imzaya, şirketin leh ve aleyhine açılmış ve açılacak davalardan dolayı mahkemeler, daireler nezdinde müddei, müddei aleyh, müda- hil, mümeyyiz vesair bilumum kanuni sıfatlarla şirketi temsile, istihsal edilen ilâmatın icrasını talebe, davadan feragate, sulh ve ibraya, haciz vaz ve fekkine hülüsa şirketin menfeatini siya- net içi münasip göreceği her Ka TU L SUTLEETAR — MA Şarkı serisi, 11,45 Eski güzel havalar, 15,15 Berlin kısa dak gası: Mayıs havaları, ( 16,30 Piyano), 17,10 Brüno:Halk şar- kıları popurisi, 18,30 Roma kısa dalgası: Halk - şarkıları, 19,15 Bükreş: Ramen şarkıları, 19,20 Ostrava: Piyano musikisi, 20,20 Bratislava : Slovak şarkr ları, 20,35 Bükreş. Dans musikisi: 23,35 Lüypzig: 23,45 Viyana: 24,15 Roma, Bari. Muhtelif: 19,10 Roma kısa dalgası ve Bari: Arapça musikili progran, 20,30 Bari: Türkçe haberler ve 21,15 Bari : Yw musikili prog am. Kanlı Mendil Cinayet, heyecan, korku aşk ve kahramanlık Yazan: İrfan Hazar — İğ M — havereyi dinliyeceğim. — Yalnız sen, otomobili gözden kaybet- — gmel Ve merkeze, motörlü kıta- min — hazırlanmasını — telefonla söylel — — Peki patron! Doktor Şiyap, cebinden çı- kardığı küçük bir anahtarla — bahçe kapısını açtı. Sonra, şa- — tonun açık bulunan alt kat ka: — opısından gizlice içeriye girdi. — Soluna açılan kisim. kilitliydi. Evin bütün teferrüatını kontrol etmemekle beraber, Kançof bu kısmın kendisini üst salona gö- — türeceğine emindi. — ç Gene cebinde bulduğu kü- çük bir âletle kapıyı kalaylıkla . Burası tahmin ettiği gibi üst salona geçilecek yer değildi. Belki buradan yemek salo- nuna inilebilird. Kançol, sağa sola dönerek bir şeyler aradı. Elile, kilar gibi bir yerin ka- pısinı ittirdi. İçeride birçok kadın elbise- leri vardı. Neden sonra, yemek - salo- nunda uzun boylu bir hizmetçi belirdi. Eline aldığı iki paket sargı bezini, süratle yukarıya doğru çıkarmağa başladı. Kadin hizmetçi, birinci salonu geçti. 1i İkinci salonun — bulunduğu hususu - ifaya — mezün — olmak üzere Ankarada avukat Zühtü Hilmi Velibe-şeyi vekil nasp ve tayin eyleriz. Vekâlet için muteberdir Rouen, 28 Mart 1938 İmza: Duclos Vekâlet için muteberdir Rouen 28/Mart/1938 İmza: H, Fessart Biz, Rouen belediye reisi ta- râfından BB. H. Fessârt ve A. Duclosnun imzaları tasdik edilmek üzere görülmüştür. Rouen, 28 Mart 1938 İmza okunmadı Aşağı Seine velâyeti Şube 1- daire 1 Rowuen şehri belediye reis mu- avini Bay Belletnin arka taraf- taki imzası berayi tasdik görük müştür. Rouen, 29 Mart 1938 Vali nâmına: Vilâyet mümeyyizlerinden İmza okunamadı Dahiliye Nezaretince görülmüştür Paris 4 Nisan 1938 Nazır namına Delege büro şefi namnına mza: Ferry Bay Ferrynin imzasını Fransa Hariciye Nazımı tasdik eder Paris 5 Nisan 1938 Nazır namın Delege büro şefi namına İmza okunamadı Sayı 1704/151 Tarife 12 Bu kâğıtta bulunaa mühürün Fransa Hariciye — Nezaretinin oldğu 'tısdik k.lar. Paris 6/4/1938 Harcı 150 F. /SO0 kurüş Baş konso'os namına İmza okunamadı Türkiye cumhuriyeti Hariciye Vekâleti Nu. 166 Yukarıdaki resmi mühür ve fnzanın Paris konsolosluğunun olduğu tasdık olunur. Ankara — 1:/Nisan/1938 Haric.ye Vekâleti muhtelit hukuk işleri müdürlüğü tesmi mühürü İmza: R. Demirel Fransızca aslına uygun olarak tarafımdan Türkçeye tercüme edildi. Ankara elektirik ve hava: gazı şirketleri mütercimi Cemal Yevmiye 5621 No. Cildbet 86 No. Daireye ibraz edilip gene sahibine iade edilen ve bir kıt'a sureti dahi ahız ve hiiz olunan işbu Türkçe tercümenin Fran- sızca muharrer vekaletin aslına mutabık olduğu anlaşılmakla tasdik ve ita kılındı. 21/4/1938 TC Ankara ikinci Noteri Veli Uzusu yerde bir gürüstüye şahid oldu: — Benim aldığım tedbirleri masıl altüst —edersiniz madma- L Niçin yatak- odasını değiş- tirdiniz? Niçin ilâçlarımı ortada göremiyorum. değiştirdiniz? — Niçin ilâçlarımı ortada göremiyorum? Jasmin — susuyor, söylemiyordu. Doktor tekrar devam etti: — Bu, benim için bir izzeti nefis meselesidir. madmazell Mademki başka bir tabip ça- gıracaktınız, neden — beni de evelce haberdar etmediniz? — Ansızın oldu bu könsül. tasyon mösyö, Alfınızı rica ede- riml! Jasmin, babasının odasna girmek istiyor, ailesine köl yapan doktor. Miler'yi birân evel başından savmak istiyordu. Kançol, doktor Mliernin şa- toya gelmiyeceğini biliyordu. Çünkü muavini Mirton, onu hiç birşey ANANOLU | ŞA SOT DT AT Yevmiye 5622 No. Cildbent No. Bu suretin dairece kayt ve tescil edilmi 21/N:san/1938 ta- rih ve 5621/86 umumi numaralı aslına mutabakatı tasdik olunur. 21/Nisan/1938 Ankara ikinci Noterliği resmi mühür ve imzası Um. No. 972 Hu. No. 1/50 İşbu vekâlet suretinin görü- len tasdikli suretine ve dosya- mızda alıkonulan nushasına uy- gün olduğu bilmukâbele anla- şılmakla tasdik kılındı. Bin dokuz yüz otuz sekiz senesi Mayıs ayının dördüncü F. Tonik imzası 4 Mayıs 1938 Altmiş kuruşluk Harç palu Otuz kuruşluk damga pulu, Otuz kuruşluk 'tayyare pulu, İzmir 3 üncü Noter yemiyeye yazıldı. b 4 Mayıs 1938 Gayri menkul malların açık artırma ilânı Çeşme İcra Memurluğundan: Açık arttırma ile paraya çev- rilecek gayri menkulün ne ob duğu: Tarla. alti dönüm bir evlek, Gayri menkulün — bulunduğu mevki, mahaliesi, sokağı, numa- râsı: Alaçatının Harmalı mev: kinde 36 numaralı. Takdir olunan kıymet: Beher dönümü 3S Jliradan 218 lira yapılacağı — yer, gün, saat; 1 inci arttırma 10/6/ 938 Cuma saat 14, ikinci art- trma 25/6/938 cumartesi saat 12. 1 — İşbu gayrimenkulün art. tırma şartaamesi 20/6/938 ta- rtihmden itibaren 56 No, ile Çeşme icra dairesinin muayyen numarasında herkesin görebil mesi için açıktır. İlânda yarılı olanlardan fazla malümat ah mak istiyenler, işbu şartname- ye ve 38/56 dosya numarâsile memuriyetim ze müracaat etme- lidir. ğ 2 — Arttırmaya iştirak için yukarıda yazlı kıymetin yüzde 7,5 nisbetinde pey veya mli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (124) 3 — İpotek sahibi alacaklı- larla diğer alâkadarların ve ir« tilak hakkı sahiplerinin gayri menkul — özerindeki baklarını, hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tari- hinden itibaren yirmi gün için- de evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri ica- beder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabıt olmadıkça satş bedelinin paylaşmasıudan hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde arttır: vaktinden evel salıvermiyecekti. Bu zaman içinde de doktor Milierin yanına b zzat Kançof gidecek ve onun Madmazel Jasmini rahatsız etmesine mani olacaktı. Lakin, evdeki pazar çarşıya uymamıştı... O, Mirtondan doktor Milier- yi ararken, doktor Mlier şato- dan içeriye girmişti. Hizmetçi kız, dikkatle dokto- ru süzmeğe başladı. Fakat bu ai hakiki dok- tor Milier değildi. Evet hizmetçi kız, doktor Milieryi çok iyi tanıyordu. Karşısındaki adamın sakalları da takma idi. Hele yüzüne sürdüğü boya, kendisinin sahte doktor Millier olduğunu aps-aşikâr meydana çıkarıyordu. Hzmetçi kiz yavaşça kadilfe perdenin arasına girdi. Oradan bütün muhavereyi dinliyebili: mıyıv işti şartnamesini okumuş ve lüzum- lu malümat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve iti- bar olunurlar. $ — Tayin edilen zamanda gayri menkul üç defa bağrıldık- tan sonra en çok arttırana iha- le edilir. Ancak arttırma be- deli muhammen kıymetin yüz- de yetmiş beşini bulmaz veya satış istiyenin alacağına rücha- n olan diğer alacaklılar bulu- nup da bedel bunların o gayri menkul ile temin edilmişYWalar caklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok artıranın ta- ahhüdü baki kalmak üzere ârt- tırma on beş gün daha temdit ve on beşinci günü ayni saat- ta yapılacak arttırmada, bedeli satış istiyenin alacağına rücha- n olan diğer alacaklıların o gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile en çok artırâna ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz ve satış talebi düşer. 6 — Gayri menkul kendisine ibale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholu- narak kendisinden evvel en yüksek teklifte buluğan kiihse arzetmiş olduğu bedelle alma: ga razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmızsa hemen on beş gin müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok artırana - ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler — için yüzde S ten hesap olunzcak faiz ve de ğer zararlar ayrıca hükme ha- cet kalmaksızın memuriyetimiz- ce alıcıdan tahsil olunur. Mad- de (133) Cınsi yukarıda gösterilen 25/ 6/938 tarihinde Çeşme icra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen artırma — şartna- mesi dairesinde salılacağı ilân olunur. (1479) İzmir Belediyesinden: 1 — Senelik kirası elli beş lira bedel muhammenli Kemer çaddesinde Belediyeye ait 235 sayılı barakanın hâlesi baş kâ- tiplikteki Şarinamesi — veçhile 17/5/938 salı günü saat 16 ya temdid edilmiştir. İştirak etmek istiyenler dört lira yirmi beş kuruşluk muvak- kat teminat makbuazile söylenen gün ve saatte eacümene ge- lirler. başkanlığından: Memleketimizin : edenler artırma | AP yarışları ve halk -Mayıs 6 Kızılçallu at koşusu sahasının orta yerindeki çayırlık, son yıl- larda verilen bir kararla koşu zamanlarında boş bırakılmakta, halk, bu güzel meydandan isti- fade edememektedir. Bir kari- mizden aldığımız mektupta, sa- haya giren seyircilerin çamlığa tıkılmak suretile koşuları — hiç görmiyecek vaziyete sokulduk- ları, bu yüzden koşuları gör- meğe giden fakir halkın yani saha bileti alanların hiçbir şey şey göremedikleri bildirilmekte, bundan sonraki koşularda hal- kın bu geniş alana bırakılması, hatta icap ederse orada halkı, Hgüneşin sıcağından koruyacak ahşap tribünler yapılması is- tenmektedir. Bu nevi tribünler, ucuza mal olmaktadır. Karii- miz, Avrupada, meselâ İngiliz- lerin bile derbi yarışlarında sa- ha seyircilerini orta sahaya al- dıklarını ve bu süretle koşuyü seyretmelerine imkân hazırla- dıklarını bildiriyor. Burnava mezbahasında Nisan ayı içinde Burnava belediye mezbahasında 20 ko- yun, 6 keçi, 567 kuzu, 352 oğlak, 20 öküz, 21 inek ve 57 dana olmak üzere 1040 — baş iştir. Buca belediye reisi B. Nazım, belediyeye 'ait bazı işleri takib için Aukaraya gitmiştir. İzmir 3üncü gundan: icra memurlu- ea güzel yeri olan ve gönülleri Bir borcun ödenmesi için ad- liye icra dairesince hacızlı 1420 kilo zeytinin beher kilosuna 30 K. kıymet takdir edilerek satışa açık artırmaya çıkarılmıştır. İlk artırması 11/5/38 çarşam: ba günü saat 16 da Seydiköy yağ fabrikasında — yapılacak, 4675 şi bulmadığı takdirde bir hafta uzatılarak - ikinci artırmar 8 da 18/5/38 çarşamba günü Ayni saat ve yerde peşin para ile yapılacaktır, Artırmaya iştirak etmek isti- yenlerin ©6 7,5 depozito âkça ve 38/543 dosya numaramızla satış yerine ve 3 cü icra daire- sine müracâat eylemeleri ilân olunur. 1389 Dikili Çocuk Esirgeme Kurumu açan hoş manzarası kumları ve taşları eriten leziz suyu ile her sene bir çok ziyaretçileri toplıyan Çandarlı nahiyesinde yeni inşa edil olan plâj evleri 19 mayıs 938 tarihinden itibaren açık mi yedeye çıkarıjmıştır. İhale 21 mayıs 938 cumartesi günü Dikili Çocuk Esirgeme Kurumuda icra edileceğtir. Talplerin şarti- bilirler. 6 8 yordu. — Şu halde hastamı bir defa göreyim! Jasmin derhal oda kapısına gerildi: — Hayır hayır doktor! Artık lüzüm yok! Dedi. Sahte doktor kıza yaklaştı: — Niçin?. — Çünkü, onun tedavisini artık başka doktorlar deruhde etmiş bulunuyor! — Ben vazife icabı bastamı görmek mecburiyetindeyim. — Göremezsiniz doktor! — Göreceğim.. — Göremezsiniz diyorum size! Jasmin, asabiyetin son had- dine varmıştı!. Fakat, mösyö doktor bu ne- vi asabiyetlere aldırış edecek tiynette değld. Tekrar Jasmine yaklaştı. — Benm memleketteki şöh- retimi bilmez görünüyorsunuz madmazel; dedi. Eğer sizin gibi nameyi Dikili - Bergama Çocuk Esirgeme Kurnmunda göre- 1480 asil bir müşterimi kaybedecek olursam, Pariste bütün kredi» min mahvolacağını düşünmü- yorsunuz! — Bu beni etmez Mösyöl — Fakat beni'alâkadar ederl Bu sırada sahte doktor, cad- deye bakan büyük pencereler den birinin yanına gitti. Ora dan aşağıya baktı ve elile cad- deye doğru esrarengiz bazı işa- retler yaptı. Kadife perdenin arkasında sakli olan bizmetçi ise, ayaklar rının ucuna basarak bahçe ka- pisına neraret eden pencereye yaklaştı. O da aşağıya doğru esrarengiz bazı işaretler yaptı. Bu iıııgıler tesirini göster- mekte gecikmedi. Çünkü bale çe kapısının önünde — duran Mirtoa motosiklet1> — şatonun yanına yaklaştı. biç alâkadar —Sonu yarın —