14 Mayıs 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

14 Mayıs 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi yecinel yıl No 7505 Cumartesi 4 Mayıis 938 Hergün sabahları (İzmir) de çıkar, siyasal gazetedir Hükümet Kaputaj işleri için bir kanun hazırladı r.u-u 2716 N : SKŞK Ingıltere bizden tütün ve maden alacak HÜT z B. Celâl Bayar Sofyada Bulgar Kralı, Başvekilimizi öğle yemeğine alıkoydu. S. M. Boris ile Başvekilimiz arasındaki görüşme- lerde, Bulgaristanın Balkan paktına girmesi meselesi tedkik ed ldi. İmtanbal, 13 (Husast mizden) — Belgraddan mubabiri- avdet <b Celâl ti arasında siyasi müzake- relere başlanacak. Röştü Aras, bu — sabah Sofyaya gelmişlerdir. ilimiz ve Hariciye Vekili. kstasyonunda Kralın Saray Namarı, Bölgar Beştekili B. Köse İyanof, hükümet erkânı, köçük iti. lâf ve Balkan sntantı. hükümetleri .ıçnın ile Sofya sefirimiz — taralım. dan kargılacnışlardır. lıuıyoıd- doğraca — selaretbar giden B. Celâi Bayar, bura: üddet slirabatlan sonra Başvekâlet binasına giderek B. Kösze İyanofla uzun görüşmelerde — bulun muştur. Balger Kralı S.M. Böris, Başve- Kilimizi öğle üszeri sarayda kabul «tmiş ye kendilerini öğle yemeğine alıkoymuştur. Ziyafetis, Bulgar Beş- vekili B, Köse İranof ile Hariciye Yezmme DE DNUK Ve Hürayi ve hürümet orkünı balunmaştur. Ziyaletten soora SML — Beris ile Başvekilimiz B. Colâl Bayar arann« da asaa müddet devam edea — bir mülâkat yapılmıştır. Bu mülükatta, Bulgaristaaın Bal- kaa aatantına girmesi İşi ile iki memleket münasebatı ve muhacirler meselesinin totkik edildiği — anlaşık Maktadır. B. Celmt Rayar, B. Rüştü —Aras ve zelakailerindeki — <ayat —akşam fzeri eut 16,30 da Sofyadan ayml. tanbulda bulunacaklar. Başvekilimizin Belgradda karşılanmalarından bir intiba. Başvekilimizin Sofgadaki | siyetini inbar eylemiştir. beyanatları Bulgaristonla siyast müza- Latanbul, 13 (Hurusâ muhabiri- kerelere başlanacak misden) — Başvekilimiz B. Celâl İstanbal, 13 —(Husost arutabiri. Bayar, Solyadan — yertirkem- Batgar- | misden) — Söfyalan gelen haben gözetecilerini kabul etmiş ve kendi | lere göre, hükümetimisle Bulgar bü- lerine beyanatıa bulunarak Belgrad | kümeti arasında mubtelif meseleler söyabatinden çok memnun kaldığını | bususunda siyasi — müzakerelere bap izah ve Bulçar krah S. M. Boris te- | lanacaktır. rafından kabulörden dolayı memna: | — Sonu 8 inci sahifede — Resmi Cebliğ — Belgrad, 12 (A A.) — Türkiye Başvekili Celâl Bayar ile - Hariciye Vekili Rüştü Acama siyaretleri hakkında aşağıdaki resmi tebliğ neşredil. miştir: Türkiye Başvekili Ekselüne Celâl Bayar ve Hariciye Vekili Ekse'âas Be'gcadı ziyaretleri münasebetiyle Türk devlet adamları ler tarafından uğurlanmış, Türk- t (gar bayraklarile donanmış olan istar yonda mkert bando Bulgar — milli imarşını ve İstiklal marşımızı çalk Mıştır. Vekillerimiz, yarın sabalı - «bu sabah- aat yedide — şehtimize döa Mmüş bulunacaklardır. GÜS ei SUREe /a Izmirlilerin »: gz hamiyeti Kırşebir ve Yozged felâketse delerine İzmirin yardımları devam etmektedir. Düzkü teberrüler yöyle tesbit edilmiştir. Lira Kr. Çeşme Besidere köyü bap öğretmeci Şaban Karaman — 1 30 Muhtel.f oşkas tarafından — $ Karataş Musevi okula öğ: retmen ve öğrencileri 16 50 Müstafa Şevket Koperoğla — 2 içinde yapılan bu gö- memloketi olduğu gibi bürünBalkan —actantını alâkadar gö! rüşmelerdi eden bütüo meseleler mevsun bahis edilmiş ve görüşmeler Türk ve Yu- gorlav devlet edamlarımın görüşlerinde mutabakati göstrmmiştir. Busdan başka aybi tesanüld ve karşılıklı anlayış zihniyetinin — bütün Balkaa antanlı devletlerine de ilbam vermekte olduğu müşahede edik miştir. Bu sayede bu enternasyonal teçekkül mazide olduğu gibi bütün Balkan devletlerinin meşra menlastlerini ve umumi — sulhbun idamesini mazarı dükkate alarak semereli politik ve ekonomik — fanliyetini inkişaf oıirııp devem ı,ıı,u—ıiı. Hamıdıye kruvazörümüz dün Karadenize çıktı. iyeci Zeki Öncü Bostanlı ilkokula Başöğretmeni Müberra Göçtürk ilkokul Ötretmeti S0 rını ziyaret edecektir. Tstanbal, 13 (Hasurt muhabirimizden) — Hamidiye mektep çemimla, Ü K bugün büyük seyahatine başlamış ve Karadesize hareket elmiştir. Hamidi İlkü okulu öğrencileri 4 45 || ye kruvasöcü- Varna ve Burgaza uğrayarak Bulgar sularıada üç gün kalacak, '-o'ıun—“ ı::—.. 143 30 || oradan Rumen limanlarına geçecektir. "ıı.ı,' ::;ğ: ;—z Hamidiye krovazörü, Karademın dönüşünde Akdeniz seyabatine — başlır yacık ve İnkenderiye limanına gidecok ve bu arada dos memleket ler Umunlarını, Rodoe ve Kibriti da siyaret edecektir. Hükümetimizle, Bulgar hüküme- Vekillerimiz bu sabah İs- sikiye) diye bağırdılar Hatay Türkleri, bütün cemaat- lerden fazla rey kazanıyorlar. Tahrikçiler Reyhaniyede hâdise çıkardılar, Türkler tescil bürosunu terkettiler. Gâro ve komisyon erkânı tahkikat için derhal Reyhaniyeye hareket ettiler. Başsız bir cesed bulundu. İskenderma, 12 (ALA.) — Ana- dela Ajanınaın busast muhabiri - bil- diriyor: Hükümet —memurları arasında yapı'acağımı bildirdığim — değişiklik. Çerin tatbikine başlanıp - başlanmadı. o1 öğrenmek bugün mümkün ol Badı. Reyhaniyeden başka mıntakalar. G4 tercil mauameleri normal bir ye- kilde di mektedir. Suriyeden gelen tabrikdiçiler. Reybaniye seçim l4hale ederek Türkleri tey vermekten meue çalıştıklarından Mürk mümessilleri teseil — büzesemu terketmişlerdir. Bunun üserine delege GCaro ile bir kunm komisyon azaları Reyhani. yeye gittiler, Ba mıntakada — bütün karışıklıklardan — mesol - olanların berteref edilmasi bekleniyor. Hatayda bBir toplantı. Ajanamın burast mubabiri bildiriyor: | tesbit edilemediğinden adi bir. sabıla Sariseki —mantakasında — kalanı | vak'am mi yoksa intihabatla alâkadar yücudünden ayrılmış bir cered bw | bir cinayetin mi metsma bahsoldağu lanmuş'ur. Maktalün hüviyeti banüa | anlajılamamaktadır. Ressamlar şerefine dün bir çay verildi. ' Izmirde güzel san'at sevgi ve alâkası gittikçe artmaktadır. kerin şimdiye kadar görtermiş sldüls ları söğük kanlılık, sükün ve vekar Ve İnzibatım hayranı slduğunu ve bundat döliyı Türklerin tebrike ça yan bulunduklarını — söylemiştir. Ağtakya, 12 (AA) — Anadolu Ajanının husost mababiri bildiriyori Bogüne kadar yapılan kayıtta Türkler bütün gayri müralt çartlara zağman diğer cömasilerin aldıkları reylerin yekünundan fazla tey ha zanmışlardır. Heaüs tetcil sıranı da: ha büyük ekseriyeti Türklerle mes kün olan mıntakalara gelmemiş ol- dağuna göre, mihaf ve amumi metik €e hesur l0 derpiş edilmektedir. Beyrırlıalkı Sokaklarda (Yaşasın Atatürk, yaşasın Tür Beyrut, 13 (A.A.) — Anadolu Ajansının hususi muhabiri bi Dünkü ziyafetten bir intiba. Dost Bulgar ve Rumen limanla- diriyor: Mev'üd münasebetiylo Beyrut- ta her sene yapllması mutat merasime giderken başkonso- losumuz caddelerde taplanan binlerce halk tarahudan “Ya- şasın Atatürk, Yaşasın Türkiye., nidalariyle emsalsiz coşkun te- zahüratla selâmlanmıştır. Ken- disine ayyıldızlı müteaddit bu- ketler verilmiştir. Küçük Mendercs — havasamada dötkikler yapan — Vali B. Faslı Güle. gin şehrimize döndüğünü yazmıştık., Haber aldığıımza göre, Bergamada #lduğa gibi Eleste de bir Kermes yapılacaktır. Belodiye ve denizspor- larile gençlik teşkilkt bakkında muh. selif tetkikler yapmış olan vali, tet kik'leri hakkında bir muharririmize g6 isabatı vermiştikt Halkevinin dördüncü resim sergisine —iştirak etmiş olan profesyonel ve amatör - r lar şerefine dün Ankarı salonlarında Vali ve P: kanı Bay Fazlı Güleç t dan bir çay ziyafeti verilmiştir. Ziyafette belediye reisi Dr. B. Behçet Uz, Burdur. mebusu B. Halid, Halkevi reisi Ba. Şehime, vilâyet jandarma ko- Vali B. Fazlı Gülecin gazetemize beyanatı Efes festivali için kararlar alındı. Kuşadasında deniz sporu, pla_ı, geııçler, elektrik ve su işleri. — Bergamada oldoğu gibi Bferto de sonbabarda 22 Eylülde bir Ker- mes açılması için / mahallinde icap eden direktifler verildi. Kuşadasının elektrik ve sa işleri üzerinde ma halif belediyesile temas — ettim. İcap eden —dlırlır alıbarak bu — işlerin ile ikmaline doğru gidi iyor. —Suı BSinci sahifede — mutanı, lise müdür ve muab limlerinden bir grup, parli, matbuat, başta B. Ertuğrul Muhsn olmak üzere şehir ti- yatrosu erkânı ve — ressamlar hazır bulunmuşlar, biraz soarâ ordu müfettişi örgeneral İzzed- din Çalışlar da gelmişlerdir. Bu çayda Vali B. Fazlı Gü- leç, kısa bir söylev vererek serginin her sene muhtelif ba- kımlardan tekâmül ettiğini, bu vaziyetin hem san'atkârlar le- hine olduğunu, hem de hepi- miz için iftihar edici bir mar hiyet taşıdığını söyliyerek: — Bu vesile ile İzmirde gü- zel san'atlara karşı gösterik meğe başlanan a'âka ve canlı- lığa işaret etmek isterim. 1937 senesinde yedi arkadaş iştirak etmişti ve 15 bin kişilik bir ziyaretçi tespit olunmuştu. Bu sene 11 profesyonel 10 da amatlör san'atkâr iştirak etmiş- tir. Bunlardan birincileri 110, — Sonu 8 inci sahifede —