28 Temmuz 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 1

28 Temmuz 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 1

TEHZIL-i EĞRAZ -2- Servide birkaç Müslümanın tenassur eylemiş olduğunu bir muhbir geldi bize nakleyledi diye mahza fart-ı teessür ve hulus-u niyetle Rumeli'nin hukuk-u diniyyeyi müdafeaten bir makale-i müessife yazması üzerine tehafi şuki Sofya'da "Şark" gazetesi naşiri, ismini yazmak ve hüda alim ekmek yemesini bilmez, Bulgar ordusu redif zabıtanından İsmail Yürükof'un dahi hissiyat-ı dindarane ve zahidanesi coş ve huruşa gelmez mi? Bir şair-i azamın: Bed baht ona derler ki elinde cühelanın Kahr olmak için kesb-i kemal ve hüner eyler dediği gibi bu kadar rezalet önünde hırs ve asabiyyetden insanın hakikaten patlayacağı gelir. İsmail Yürükof ki Veçir Napuşte'nin dediği ve saltanat-ı seniyye komiserliği kitabetinde bulunduğumda bizzat gördüğüm gibi başına bir fes geçirir, komiserhaneye girer, Bulgar hükümetinden aldığı askeri maaşı ve kendi idare-i zatiyesi yetmezmiş gibi sadaka-ı şahaneden dilenir. Oradan çıkar çıkmaz başına bir Bulgar kalpağı geçirir, haydi başka kapuya?!... İsmail Yürükof'un ba'zan komiserhanede cülus merasimini medh yollu yazdığı şeyleri "Tuna" paçavrasının müahaze ve tehzil eylediği mekran vakı'dır. Tuna diplomatları da bilirler ki İsmail Yürükof eğer komiserhanede o gün güzelce karnını doyurabildiyse yazdığı medihler ondandır. Fakat kanları kaynaştığından mıdır nedir, yine muahhiran birbirlerini adam yerine sayıp yine omuz uyuşurlar. Ne denir? Dünya bu. Olmaz olmaz. Herifler Bulgaristan İslamının mürşid-i agahı! Birisi merkezden birisi Tuna'dan amcalar pasa okurlar. Hükümetler siyasetler saçıyorlar. Bu herifler Bulgaristan İslamının medarı iftiharı ise eyvah o milletin haline... * * * "Tuna" Servide bir kaç müslümanın tenassur etmesi tarafımızdan uydurulmuş bir iftira-i iblis-i pesandane olduğunu ve daha açığı komiserhane tarafından gazetemize emir ile yazdırılmış, yani komiserhanenin bir niyyet-i bed havahanesi eseri olduğunu iddi'a ve yalıboyuna layık bir lisanile tefsir buyuruyor. Fesubhanallah! Yahu bu heriflerin başında acaba hiç aklı kafasına denen, söylediği sözü kulağı işitir bir kimse yok mu ki bu kadar saçmalamasınlar. Aslı olmayan bir şeyi uydurup gazetelere yazdırmaktan Rumeli gazetecisi veya komiserhane ne menfa'at bekliyebilir ki?!... Bu mu'ammayı yalıboyu diplomatlardan başka kimse yine hal edemez. Fakat behey Allahın deni, yedi dinli edepsizleri! Bir kere vicdana danışınız. Mahza bazı Bulgar kardeşlerinize hoş görünmek maksad-ı kerihiyle daima bir lisan-ı tahkir