28 Temmuz 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

28 Temmuz 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

Avrupa'ya gitmesini ve gitmediği takdirde mutlaka öldüreceklerini bildirmişlerdir. & Moskova'da sosyalist partisi ihtilalcilerinden atmışbeş kişi taht-ı tevkife alınmışDır. Parti reisi dahi bunlar meyanında imiş. & Varşova'da Salamanof isminde bir jandarma kumandanı ihtilalciler tarafından kama ile telef edilmiştir. Katil ele geçirilememiştir. & Rusya'da sosyalistler gazetelerinden başka umum gazeteler intişar idecek. & Duma meb'usları hükümet aleyhinde muttasıl ahaliyi iğzab ve tahrike çalışıyorlar. İSTANBUL HABERLERİ İstanbul'dan 14 Temmuz 1322 & Osmanlı ve Bulgar Gümrük mukavelatını müzakereye memur meb'uslar geçen pençşenbe günü rüsumat emanetinde yine ictima etmişler ve müzakeratın pek dostane bir surette cereyan ettiği mevsukdur. & Yemen'de Feyzi Paşa'nın mevki müşkülatda olduğu malum idi. Bab-ı Aliye son gelen telgrafda Yemen rüesayı ve arabandan Şeyh İbrahim Yusuf şimdiye kadar Mahmud Yahya'ya, vehhabilere düşmüş olduğu ve hükümet-i seniyyeye yardım bile ettiği halde her nedense şimdi Mahmud Yahya ile birleşmiş ve Feyzi Paşanın mevki hakikaten müşkülleşdiği bildirilmiştir. & Meclis-i Has vükela ne yapıb yapıb Yemen'e asker gönderilmesine karar vermiş ve bir haftaya kadar iki cesim vapur hazırlanması için idare-i mahsusaya ve bahriye nezaretine tebliğat-ı lazıme icra edilmiştir. & Gümrük rüsumuna yüzde üç zammı için Bab-ı Aliyenin düvel-i mu'azzama süferasına vermiş olduğu nota cevabında İngiltere müstesna olmak üzere beş sefir ru'yi muvafakat göstermiş ancak İngiltere Meadin Nizamnamesinde şayan-ı tedkik bazı mevad olduğunu dermeyan eylemiştir. & Acem hududuna asker toplanmağa başlandı. Asakir-i Osmaniye tarafından işgal edilen Bozova nam mevki üzerine yürümek üzere İran hükümeti Turis'den hududa onbin kişi göndermiştir. & Varna'ya gönderilen Rum Vladikası Neofitos'un himayesi için Dersa'adet Fener Patriği üçüncü Yevakim ortodoksluk namına Rusya'nın müzaheretini taleb etmiştir. Bab-ı Ali Fener Patriğinin müracaatına henüz kat'i bir cevab vermemiş, yalnız Neofitos'un an-karib mahall-i memuriyetine kabul ettirileceğini va'd eylemiştir. & Avlonya taraflarında zeytunlikde çalışmak üzere Avlonya'ya gelen bin kadar İtalyan amelesi memlekete kabul olunmadıkları için İtalya sefaretiyle Bab-ı Ali arasında yeni bir ihtilaf peyda olmuştur. & Makam-ı Seraskeri Makedonya'da bulunan birinci sınıf redifler yerine ikinci rediflerin sevk ve irsaline ve Makedonya'dan gelecek bu birinci sınıf rediflerin bir bir kısmını Yemen'e göndermeğe karar vermiştir. & Rumeli Vilayat-ı Selasesinde kuvve-i askeriyye muttasıl tezyid ediliyor. & Sisam Adasında hadis olan karışıklığı tedkik ve tahkik eylemek üzere bir komisyon gönderilmiştir. Sisam Adasına bir Osmanlı zırhlısının gönderildiği tekzib ediliyor. & Osmanlı hududundan Bulgar emtiası salıverilmiyor. Dünkü gün bir vagon kibrit geri çevrilmiştir. YUNAN TEHDİTLERİ Dünkü "Kururiye Sofya" yazıyor ki Atina matbuatı Bulgarlar ve Ulahlar aleyhinde ateş püskürüyor. Atina'da münteşir "Gayra" gazetesi: "İşleri güçleri kan dökmek, ancak Rumları mahvetmekten başka bir şey olmayan Bulgarlara karşı hala sükut etmek Yunan kahramanlığına yakışır mı?" diye yazarmış. Aynı gazete keza Ulahlar hakkında da şu yolda idare-i kelam etmiş: