29 Temmuz 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

29 Temmuz 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

*** esasına müstenid olan cem'iyat-ı hayriye ise nef'i namahdud, bir hayata değil fakat bir kaç karn sonraki efrad-ı ümmete kadar şumüllü, takdir-i ammeye mazhar müesseselerdir. Kıbrıs müslümanları, adalarında böyle birşey meydana getirmekle insaniyete karşı olan bir din-i mühimi ifaya ibtida etmiş oluyorlar. Sebatla, samimiyetle çalışırlarsa hüsn-ü hatime de muhakkakdır. Bu hareketi tekmil memalik-i Osmaniye ve İslamiyenin, Mısır'ın, Rusya'nın, Rusyalı din kardeşlerimizin takipi elzemdir. Ona intizaran şimdilik Kıbrıs Cemiet-i Hayriyesi müessislerini an-samim tebrik ederiz. "Terk" TELGRAF HAVADİSİ Peretsgurg'dan 15 Temmuz 1322 & İhtilal biraz sükunet bulduğundan düvel-i ecnebiyye sefarethanelerini himaye ve muhafaza eden asakir sefarethanelerin önünden çekilmiştir. Dünkü gün Harbiye Mektebi talebeleri suret-i mahsusada ictima' idüp, harekat-ı ihtilaliyeye teşebbüs edilmesi hakkında bazı mukarrerat ittihaz etmişler ise de Veyburg'da ictima eyleyen Duma A'zasının efkarı ve harekatını takdir ve tahsin eylemişler ve mürevviç efkarları olan fırkanın gelecek Duma Meclis-i intihabanında mümkün mertebe fazla re'y kazanmaları için de şimdeden bir takım tedbir-i acilenin ittihaz edilmesine karar vermişlerdir. & Paris: Ekudu Pari gazetesinin ifadesine nazaran Duma Meclisinin lağviyle bu aralık Rusya'da cereyan eden ahval-ı sairenin meydan almasına sebeb ne olduğunu anlamak üzere İngiltere hükümeti Rusya hükümetinden istizahatda bulunulması zamanı henüz daha gelüb gelmediğini düvel-i mu'azzama'ya sormuş imiş. Ancak İngiltere'nin düvel-i saire ile birlikte Rusya'nın ahval-i dahiliyesine müdahale eylemek için ne gibi esbab-ı muhikka gösterdiği malum değildir. & Varşova'dan: Veyestol katarlarından birine Varşova garbında (20) kıta-ı tarik hücum edip katarı durdurmuşlar. Katarın durmasıyla eşkıya-i mezbure lokomotifi ile hamule vagonlarından birini ablukaya alarak muhafızını katl ettikden sonra iki üç kilometre daha katar ile gedip kendilerini biraz ötede beklemekde olan bir eşkıya müfrezesinin yanına varıldıkda katarı tevkif eyleyerek hamule vagonundaki para sandığını hep beraber kırub içinden 15.000 ruble para alarak Balkan'a firar eylemişlerdir. & Paris: Avusturya ve Macaristan'ın hariciye nazırı Kolohofsiki'nin katib-i hususiyesi Gantesrir Avusturya'nın Rusya işlerinemüdahale edip etmemek hakkındaki efkarı ne olduğu "Gulu" gazetesinin muhbiri tarafından idilen istizahata Minister namına cevab eden Gantes Avusturya Rusya işlerine karışmamak politikası esasını daima muhafaza edeceğini beyan eylemiştir. & Rusya dahilinde sükun ve asayişin idame ve muhafazası hakkında reisi nüzzar Estolpin vali ve kaimakamlar ile Kafkasya'daki çar vekiline sureti zirde münderiç telgrafnameyi keşide etmiştir: Petersburg: Nizamat-ı mahalliyeye tevfikan Çardan aldığım emir üzerine bir an evvel ve dakika fevt etmeksizin, doğru yoldan ayrılmayarak zir idarelerde bozan memurin ve devairin idaresini hükumetin sizden istediğini beyan eylerim. İntizamsızlık, ihtilaller, vasait-i nizamiyeye tevessülen bertaraf edilmeli. Bu babda ittihaz edilecek tedabir peşin dur-u-deraz teemmül ve tefekkür olunmalı yani cem'iyet-i beşeriyeye karşı gedenler aleyhinde yoksa bizzat cem'iyetin mahvına olmamalı. Çünkü umuma karşı mukabele-i bil-misilde bulunmak asla ve hiç bir yerde tecviz edilmez. Nizamsız ve ahmakcasına [-sayfa bitti-]