31 Temmuz 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

31 Temmuz 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

kadar uzağında mesafeye asker bir saff-ı harb teşkil etti ve havaya doğru bir yaylım ateşi etti. Bu yaylım ateşi üzerine cem' gafir derakab dağılıyordu. Şehir sokakları bütün gece askerle mahsurdu. Gece sokakda kimse gezdirilmiyordu. Asker şübheli gibi kimi görürse hemen yakalayub habse götürüyordu. Dün sabah yanlışlıkla habse götürülen bazı kimselerin tahliyesi içün müraca'at edenlere Garadi Naçalnik "Ben karışmam, generale gidin, şimdi kumanda ondadır" cevabını vermiştir. Filibe'ye üç saat mesafede ve ekseriyet ahalisi Rumluk olan İstanmaga'da da bazı mühim vukuat geçdiği bugün rivayet ediliyorsa da bu babdaki tahkikat ve malumatımızı yarın yazacağız. TELGRAF HAVADİSİ İstanbul Haberleri 17 Temmuz 1322 Kruvaze destgahına Türkiye hükümeti tarafından sipariş edilen dört torpil istimbotunun ikincisi olan ve "Sultan Hisar" unvanını taşıyan istimbot Marsilya tarikıyla yola çıkmış ve şehr-i halin yirmi yahut yirmibirinci günü buraya muvasalat edecekmiş. & Bab-ı Ali iade ve istirdad-ı mücrimin hakkında Fransa hükümetiyle bir mukavelaname akdine çalışıyor. Türkiye hükümetinin mutalabatı kapitülasyon tabir edilen imtiyazat-ı ecnebiyeye temas olduktan mutalabab-ı mezkurenin is'af ve kabul edilmeyeceği mehafil-i siyasiyece zan ve tahmin olunmakdadır. & İstanbul'da mukim düvel-i mu'azzama süferası Sisam adasında bulunan konsoslos ve vekillerinden aldıkları raporlar üzerine mezkur ada habishanesinde bir hafta mukaddem icra edilen kanlı facialardan dolayı Bab-ı Ali nezdinde şifahi teşebbüsat ve serzenişlerde bulunmuşlardır. Rivayata nazaran hapishane müdüri imzasız olarak almış olduğu bazı mektublardan mevkufinden bir takımlarının ittifak-ı hafi teşkil eylemekde oldukalarını anlar anlamaz evvel emirde Ermenileri zulm ve işkenceden geçirerek beşini itlaf etmiş. Otuz kadar Ermeniyi de heman ölüm haline getirinceye kadar darb ve tazyikden geçirmiştir. & Dünkü gün Amerika Cemahir-i Müttefika Hükümetinin İstanbul sefiri Licman sefir olduğuna dair itimatnamesinin bir suretini takdim eylemek üzere Bab-ı Ali'ye getmiş. Ancak Amerika ile Türkiye hükümeti arasında sefaretnamede bir mukavelename mevcud olmadığından Licman'ın takdim ettiği evrakın şayan-ı itimat ve itibar görülmeyeceği muhakkakdır. Bab-ı Ali kendisini sefir tanımayub kemafi-s-sabık orta elçi yani minister tanıyacakdır. & Trakya ahalisinin efkarı uyanmak. Mülga olan olan meclis-i meb'usan tehattur edilmek içün lağv edilen Rusya Millet Meclisinin (Duma) ilga edildiğine dair gazetelere harf-i vahid yazılmaması hakkında irade-i seniyye sadır olmuştur. Londra: "Deyl-i Telgraf" daha [..] bulunan Kont Vite ile mülakat eden muhbirine Vite'nin ber vech-i ati ifadatda bulunduğunu yazıyor: "Çar Duma'yı lağv etmemiş olaydı nizamata istinaden Duma'nın teşvikıyle tesvi'-i daire etmekde olan ihtilalatın bir an evvel hadd-i layıkına çıkmasına sebeb ve alet olurdu" dedikden sonra Vite biraz de kendi meslek ve hürriyetperanesinden dem urmuş. & Berlin: Avusturya ve Sırbistan hükümetleri arasındaki gümrük ihtilafatı henüz daha devam ediyor, hattakesb-i şiddet eyliyor. Avusturya'nın Belgrad sefiri Sırbistan Kralının yevm-i veladetinde mahall-i memuriyetinde bulunmak içün [-sayfa bitti-]