5 Ağustos 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

5 Ağustos 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

sonra (Pravda) mekteb-i rüşdiye müdürliğine tayin olundu. Nihayet geçen sene oradan bil-isti'fa Varna'ya avdet ile orada islam tüccar-ı mu'tebaranından birinin vazife-i kitatebeti kendisine tevdi' edilmesi üzerine bu gün o vazife ile iştigal ediyor. Sahib-i imza ise tahsil-i ibtidaiyi öteden bereden talimden sonra ashab-ı san'attan birinin taht-ı idaresine terk edilerek perükarlık dersi tahsil ettiriliyor, bir kaç sene sonra evde şehadetname almağa iktidar-ı kesb iderek yalnızca icray-ı san'ata başlıyor. Çalıp çarpmağa billahi mesele imzasını vaz'a kadar bir şeyler öğrenebildikten kendi i'tirafı vechile kuvve-i kelemiyesi olmadıkdan başka son def'a olarak vaz'ı imza ettiği o mektubunda yazmaktan aciz bulunduğu herkesce malumdur. Efendi-i mumaileyhin cevablarında buyurdukları muvafık-ı hakikat olsa dahi bir şey'i men' etmek teşebbüsünde bulunmakla o fikrin tamamen aleyhinde olduğuna hükmetmek icab eder kaziyyesinin pek de doğru olmayacağını biraz düşünürlerse kendilerinin de anlayacakları tabiidir. Bunları vukuatın tarz-ı cereyanı anlara ifham idilebilir lakin bu nükteleri idrak ile gelişigüzel her mektubun nihayetine yalnız imza vaz' edebilmek arasında pek büyük fark olacağı aşikardır. Tahsil görmemiş, ak ile karayı tefrikden aciz birinin, ne derece kuvve-i muhakemesi bulunacağı, eşrafdan bir aileye mensub tahsil görmüş kimselere karşı olacak ifadelerinin ne kadar bayağı olacağını karielerinize izah etmek malum-u i'lam kabilinden olduğundan bu kadarı ile iktifa ediyoruz. "Erbab-ı kemali çekmez nakıs olanlar. Rencide olur dide-i huffaş ziyadan" İmzalar:Mahfuzdur TELGRAF HAVADİSİ RUSYA İHTİLALLERİ 22 Temmuz, Petersburg'dan: & Berlin Tağbilat yazıyor ki Siyuyaburg'da parlayan ihtilal henüz müntafi olmamıştır. Evvelce ihtilalciler elinde bulunan dört gemi Krunşitad'a müteveccihen hareket etmiştir. Krunşitad'da onların da ihtilalcilere iltihakından korkuluyor. Krunşitad'da ihtilal büyümüştür. Telefon muhaberesi kapanmıştır. & Petersburg'da emakin-i miriye asker muhafazasında bulunuyor. & Siyuyaburg'da, Gruntişad'da, Ruvevalde olan ihtilallerin cümlesi birden parlamak üzere kurulmuş ise de Siyuyaborg'da daha evvel parlamış olduğundan beklenen ehemmiyet zayi' olmuştur. & Veyeburg'dan alınan havadaise göre hükümete muti' kalan asker sahil kışlalarını yed-i iktidara almışlarsa da asıl kal'a el'an askeri ihtilalcileri elindedir. Ceneral Lasisinag ile topçu kumandanı Çanral Akiyef ihtilalciler eline esir düşmüştür. Hatta Ceneral Akiyef mecruhdur. Bu ihtilale sebeb Baltık filosundan ikiyüz taifenin maznunen taht-ı tevkife alınmak istenmesidir. Hükümet ikiyüz taifeyi taht-ı tevkife almak isteyince asker onları yani zabıtları habs ile ilan-ı isyan ider. & Ruvalde Peamet ve Azvu namındaki kruvazörlerde de ihtilal çıkmıştır. Kruvezör kumandanlarıyla dört zabıt telef olmuştur. Bu ihtilali bastırmak üzere Grandük Alkisi Mihailoviç doğru oraya hareket etmiştir.