25 Ağustos 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

25 Ağustos 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

eyliyecek vesaitin tekemmülü müzakeratında bulunmak istemiştir. BALKAN Çinliler de meşrutiyet-i idareyi kabul ettikden sonra sahne-i ardında Türklerden başka kanunsuz millet kalmış olamayacak. ----oOo---- İNGİLTERE KRAILIYLA BULGARİSTAN PRENSİ İngiltere kralıyla fehametlü prens Ferdinand hazretleri Maryambad'da mülaki olmuşlardır. İlk ahşam İngiltere kralı prensi ahşam taamına davet etmiş, ikinci ahşam da prens hazretleri kralı davet etmiş, iki def'a mülaki olmuşlardır. ----oOo---- DAHİLİYE Dünkü gün Ruslar tarafından Şıbka zabtının otuzuncu sene-i devriyesi olmak münasebetiyle, eski Bulgar komiteleri milli elbiselerini labis oldukları halde kiliseye getmişler ve umum Filibe kiliselerinde dua edilmiştir. && Geçen pazar günü Filibe'de yapılan miting mukarreratı Sofya'da bulunan düvel-i mu'azzama konsoloslarına takdim edilmişse de konsosloslar bu muharreratı kabul etmeyüb her hüküme-i mu'azzama nezdinde mevcud Bulgar politika memurları delaletiyle tebliğ ettirmelerini söylemişlerdir. && Filibe'de yapılan mitigden evvel dahiliye Nazırı Gospodin Petkof'un neşr ettirmiş olduğu beyanname-i resmi -ki evvelki nüshalarımızda ilan edilmişti- Avrupa matbuatınca ehemmiyetle telakki edilmiş ve aynen neşr ve ilan edilmekdedir. Bu beyanname-i resmiyenin mevzuu, lisan-ı cedit ifadesi, kanunun, hukukun, siyasetin takdir ve tasrih edildiği mukaddesat-ı insaniye ve medeniyeyi hakikaten ede. Nitekim bu beyannameden sonra da hiçbir vukuat çıkmadı. Çıt bile olmadı. Kanunun, siyasetin feyz ve tesirini işte bu da gösterir. ______________________________ TELGRAF HAVADİSİ SON HABERELER İstanbul, 11 Ağustos: && Zat-ı şahane evvelki hafta selamlığa çıktıkdan sonra son derece dermansız kalmıştır. Tabibler, zat-ı şahanenin bir daha selamlığa çıkması tehlikeli olacağını söylemiştir. && Sultan Hamid hastalığının ağırlığını ve meham-ı umur-u devleti tefekkür ve tedvere kudreti kalmadığını kendisi de anlamış ki geçen gün sadrazam Ferid Paşayı huzuruna çağırub "Bundan sonraki umur-u devletin tanzim ve tedverini senin dirayet ve hamiyyetine tevdi' eyledim" demiştir. "BALKAN" Sultan Hamid'in umur ve idare-i devleti mabeyn erkaanı denilen bir sürü esafile bırakmayub da doğrudan doğruya sadaarete havale edişi hakikaten mucib-i fahr ve şükrandır. Bab-ı Ali eğer şimdiye kadar umur-u idare-i devletde müstakil olsa idi, saray haşeratının menhus parmakları her mukaddes bir meselede çıkmasaydı, hiç şübhe yok ki ne padişah bu derece hakir ve hacil ve ne de millet zelil olurdu. Bizden yana sadrazamın şimdiye kadar ciddiyet, ahlak ve etvarı müslim olan Ferid Paşa'nın hüsn-ü muvaffakiyeti temenni olunur. && Naçoviç Efendinin sebe-i isti'fası makam-ı sadaretle Rum meselesine dair ihtilaafa düşmesi imiş. && Bab-ı Ali'nin Rum meselesini bahane ederek Bulgaristan'a karşı şiddetli davranması içün Almanya, Avusturya sefirlerinin telkinatda bulunduğu rivayet olunur.