28 Ağustos 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

28 Ağustos 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

müteakib Türk kuvva-i imdadiyesi yetişmekdedir. Hatta 2000 kişi de Vasilgos'dan yola çıkmıştır. Müsademe zamanında Türklere hafiyelik eden bir karı elde edilmiştir. ----oOo---- SULTAN HAMİD'İN SIHHATİ && Zàt-ı şahanenin sıhhati ve hastalığı hakkında deveran eden şayialar herkesi merakda bırakmıştır. Fakat hükümet-i mu'azzama süferasının raporlarıyla da sabit olmuş olmuştur ki zat-ı şahane el-halet-i hazihi hasdadır. Bu hastalığın nev'i, cinsi bir değildir. Ancak şu var ki hal-i ihtizardan farkı olmayan şimdiki halet-i merzıyyenin daha biraz imtidadi ihtimalat-ı fenniyeden bulunuyor. Zat-ı şahaneye daima sun'i teneffüs yaptırıyormuş. Geçen cum'a günü selamlığa çıkamayacak bir halde iken kil-ü kale ve bir fitneye meydan verilmemek içün bin müşkülat ile lastikler içinde cami maksurasına kadar nakl edilebilmiştir. Binaen aleyh hastalığının şiddeti derecesi simasından da anlaşılıyordu. ----oOo---- SUİKASD 31 Ağustos, Petersborg: Bugün öğleden sonra alafranga saat üçü yirmi dakika geçerek iki üniformalı zabit ile üç memurin-i mülkiye elbisesini labis cem'an beş kişi tarafından Rusya'nın hariciye nazırı Stolipin'e kabul salonunda süikasd edilmiştir. Mücrimler reis-i nüzzar eczacı odasında bulunan sayfiyesele kadar araba ile getmişler, İntizar odasında reis-i nüzzarın nezdine girmek üzere hazır bulunan ve bayağıca bir kalabalık teşkil eden eşhas meyanına atılan bir bomba pek ziyade dehşetle patlayarak sayfiyenin heman yarısını tahrib etmiş. İstolipin işbu işti'alden masun kalmış ise de ondört yaşlarında bulunan kızı ağır ve oğlu zaif suretde yaralanmıştır. Vefat edenin adedi yirmi iki kişi tahmin olunmakdadır. İşbu cinayetin failleri de maktülin arasında bulunduğu zann edilmekdedir. Diğer bir telgraf ölülerin 52 yaralıların adedini 28 kişi göstermekdedir. ----oOo--- KARİELERİMİZE Şimdiye kadar matbaa edevatının noksaniyeti yüzünden hem Rumeli duçar-ı teehhür oldu ve hem de "Balkan" haftada iki gün neşr edilemiyordu. Ba'dema "vemayi" pazarertesi günleri intişar eylemek şartıyle Balkan cum'a günleri de neşr edilecekdir. Ya'ni Balkan haftada yalnız bir günden ma'ada hergün intişar edecekdir. İ'LAN Matbaamızda her nev'i risaleler, tüccar faturaları, kartvizitler, ilanlar ehven-i fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. ***** Mu'allim veyahut katib arayanların nazar-ı dikkatine! Mekatib-i rüşdiyelerde okunan bil-cümle ulum ve fünuni tedrise muktedir Bulgarca, Fransızca yazar ve konuşur müdür, mu'allim, muhakeme-i şer'iyyede mütercim ve ticaret hanelerinde bir katibe ihtiyacı olan zevatın idarehanemize lütfen müraca'atları ilan olunur. && Otuz kadar sıbyanı usul-u çedid üzere talim ve tedrise ve cami-i şerifimizde imamete muktedir bir zata ihtiyacımız var. Talib olan Ferdinad kasabasında Evkaf-ı İslamiye ve encümen heyeti reisi Ahmed İsmail Efendiye müraca'at buyursun. Encümen Reisi Ahmed