30 Ağustos 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

30 Ağustos 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

PAPAGAL Bu hafta papagal şark ve garbın siyaset-i hazırasını tasver ediyor. Levhanın bir cihetinde bir takım mübarizler yani çengiciler görülüyor ki bunlardan birinde Fransa'da liberallerle papa gırtlaklaşıyor, diğerinde haydud misali olan Rusya'da yahutileri, ticareti yere devermiş ayağının altında çiğniyor. Orta yerde ise yeşil esvablı Bulgar, Rumun saçlarından tutmuş sürüklüyor, en yukarıda da elinde incil bir papası bir elinde Kur'an beyaz sakallı bir hoca gırtlaklıyor. Bu manzara-i umumiye karşısında cengaver meşhur "Mart" yani kahramanlar ilahi ile sulh ve müsalemetin timsal-i müşahhası olan bir kız görülüyor ki bu manzarada kız cengavere şöyle yalvarıyor: "Aman sen burada durma, sen bunları bırakma; eğer bırakacak olursan bunlar birbirini paralayacak." ----oOo---- DOĞRU SÖZLER Adaletle hakikat iki ufka benzer ki beşer içün o ufukları takarrüb müstab'addir. "Paskal" & && Beni beşerin ibda' ve ihtira'ları asırdan asıra çoğalıyor, teceddüd ediyor. Fakat hayır ile şerr değişmiyor. İyilik de kötülük de edebi bir eser bırakmıyor. "Paskal" ----oOo---- KARİELERİMİZE Şimdiye kadar matbaa edevatının noksaniyeti yüzünden hem Rumeli duçar-ı teehhür oldu ve hem de "Balkan" haftada iki gün neşr edilemiyordu. Ba'dema "Vemayi" pazarertesi günleri intişar eylemek şartıyle Balkan cum'a günleri de neşr edilecekdir. Ya'ni Balkan haftada yalnız bir günden ma'ada hergün intişar edecekdir. İ'LAN Matbaamızda her nev'i risaleler, tüccar faturaları, kartvizitler, ilanlar ehven-i fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. ***** Mu'allim veyahut katib arayanları nazarı dikkatine! Mekatib-i rüşdiyelerde okunan bil-cümle ulum ve fünuni tedrise muktedir Bulgarca, Fransızce yazar ve konuşur müdür, mu'allim, muhakeme-i şer'iyyede mütercim ve ticarethanelerinde bir katibe ihtiyacı olan zevatın idarehanemize lütfen müraca'atları ilan olunur. && Otuz kadar sıbyanı usul-u cedid üzere talim ve tedrise ve cami-i şerifimizde imamete muktedir bir zata ihtiyacımız var. Talib olan Ferdinad kasabasında Evkaf-ı İslamiye ve encümen heyeti reisi Ahmed İsmail Efendiye müraca'at buyursun. Encümen Reisi Ahmed