2 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

2 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

RUMLAR'IN ROMANYA'DAN TARDI! 18 Ağustos Bükreş: Dünkü gün heyet-i nüzzar ictima' ederek polis idaresinin Rumlar hakkında vermiş olduğu raporları tedkik ve muayene etmiş. Müzakerat, Makedonya'da icray-ı şekavet eden Rumlara maddeten muavenet eden Romanya teb'asından bulunan elli yedi kişinin Romanya toprağından çıkarılmasına karar verilmesiyle neticelenmiş. & HARB HAZIRLIĞI Dünkü gün Veçerna Postadan naklen ikinci ordu İstanbul'dan yüzyirmi vagon mühimmat gönderilmiş olduğunu ve birçok tedarikat-ı askeriye görüldüğü yazmıştır. Ahiran bir takım menabi'ı mevsukadan elde ettiğimiz malumata göre bu haber esassız değildir. Makam-ı seraskeri ikinci ve üçüncü ordu içün fevkal'ade tedarikat üzerindedir. Hatta geçen nüshamızda yazdığımız vechile dördüncü ve beşinci ordu efrad-ı redifesi ikinci ve üçüncü orduya gelmek üzere taht-ı silaha alınıyor. Bab-ı Ali bu tedarik-i askeriyeyi reddetmiyor. Ve Rum, Bulgar komitelerinin teaddiyat-ı melhuzasına karşı olduğunu iddi'a ediyorsa da mahafil-i askeriyece edilen te'mimata bakılırsa Bulgaristan'ın tedarikat-ı hafiyye-i askeriyede bulunmasından ve ani bir hücumdan edilen şübhe üzerine bu tedabirin ittihaz edildiği mevsukdur. ----oOo---- BÜYÜK SÖZLER Muvaffak olmak istemekdir. Ya'ni bir emele muvaffakiyet, onu takip ve istihsale azm ve cezm etmekdir. "Napolyon Bonapart" *** Hulus-u niyet muvaffakiyetin esası, künhüdür. "Paskal" İnsan kısmı hata içün yaradılmış, hata ile mecbul gibidir. İnsana hakikatı idrak ettiren havas ikidir ki biri kuvve-i muhakeme, diğeri hisdir. İnsanı daima şaşırtmak içün bu iki hassanın herbiri yekdiğerini ibtale sa'y gibidir. Hiss ister, muhakeme red eder; muhakeme kabul eder, his sevmez; hakikat mahvolur. "Paskal" *** İkdam ve sebat muhali mümkün eder. "Volter" Ve Volter'in şu sözü ile beyt-i atiyi pek münasebetdar buluruz: Mazhar-ı feyz olamaz düşmeyecek hake nebat Mütevazı' olanı rahmet-i rahman büyüdür. İ'LAN Matba'amızda her nev'i risaleler tüccar faturaları, kartvizitler, ilanlar ehven fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. * * Mu'allim ve yahut katib arayanların dikkatine! Mekatib-i rüşdiyelerde okunan bilcümle ulum ve fununu tedrise mukadder Bulgarca Fransızca yazar ve konuşur müdür, mu'allim, muhakeme-i şer'iyyede mütercim ve ticarethanelerinde bir katib ihtiyacı olan zevatın idarehanemize lütfen müraca'atları ilan olunur. * * Kitabcı Şerafeddin Şehididdin Rusya'da Ornoburu'da bulunan bu kütübhanede memalik-i islamiyede intişar eden bilcümle [..] islamiye ve kütüb-ü mütenevvi'a ve tekavim-i meşhura bulunmakdadır.