4 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

4 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

JAPONLARLA TÜRKLER Bu sername ile Petersburg'da münteşir "Videst" gazetesinden naklen "Vakit" refik-ı muhteremimizin yazdığı bend-i ati şayan-ı dikkat ve ehemmiyettir: Rusların Japonlarla muharebe etmesinden dolayı Türkler pek memnundur. Bu muharebeden sonra Türklerin Japonlar'a meyl ve teveccühü fevkalade artdı. Her nedense Türkler Japonların terakkiyatına pek seviniyorlar. Hatta o kadar ki müslümanları ezen Rusya gibi hükümetlerden Japonların istikbalde çok büyük intikamlar çıkaracağını ümit ediyorlar. Japon Rus muharebesi bettikden sonra Türkiye sultanı Japonya'ya elçiler gönderdi. Japonlar bu elçileri pek iltifat ve saltanatla kabul etti. Buna Japonlar pek sevindi. Şimdi Türkiye Japonya'da ve Japonya Türkiye'de sefarethaneler te'sis edecek. Bugünlerde İstanbul'a pek çok Japon seyyahları getti. Bu Japonlar İstanbul'da Türkler tarafından pek alkışlandı. Pek çok ikram gördüler. Sultan bu seyyahların yanına büyük memurlar, yaverler gönderüb İstanbul'u gezdirmelerini emir etti. Japonlar İstanbul'un bir çok cami' ve mescidini gezdiler. Hatta bir cami'de ahaliye hürmet ve imtisalen namaz bile kıldılar. Bu Japon seyyahlarının böyle namaz dahi kılması İstanbul halkını son derece sevindirdi, şadman etti. --------oOo-------- SULTANIN SIHHATİ Sıhhatinin adem-i müsa'adesine rağmen Sultan yine selamlığa çıkmıştır. Dünki hali pek fena bulunduğundan yine kendisine safi mevalidi-l humuza tenekkis ettirilmesine mecburiyet hasıl olmuştur. --------oOo-------- TELGRAF HAVADİSİ Türkiye'nin Bulgaristan'ı Tehdidi && Eğer Bulgaristan tedarikat-ı harbiyesinde devam edecek olursa Türkiye'nin de mukabele-i bilmisle müraca'at edeceğini yani onunda tedarikat-ı harbiyede bulunacağını Bab-ı Ali Bulgaristan hükümetine bildirmiş imiş. && Karafere civarında asakir-i Osmaniye elbisesini labis bir Roman çetesinin görüldüğü mervidir. && Ahyolu Rum firarilerinden seksen kişi bir Rum vapuruyla buraya muvasalat etmiş. && Asakir-i Osmaniyeler bina civarında on kişeden ibaret bir Bulgar çetesini kamilem derdest ve tevkif etmiştir. --------oOo-------- Veçernapuşte'den: &&Sofya'dan tard ve ihrac edileceğini hiss eden Türk hafiyesi Selim Ra'd Efendi alel-acele Sofya'yı terk edüb İstanbul'a kaçmıştır. && Geçende Türk ve Bulgar hududunda yani Soğucak mevkiinde vukua gelen müsademe-i askeriyeyi müte'akib ihtilafı fasl ve tesviye etmek üzere tarafeynden mürekkeb muhtelit bir komisyonun teşekkül edeceğini yazmıştık. Bu kere isticar ettiğimize göre mezkur komisyona Bulgaristan tarafından miralay Uzunof, yüzbaşı Markof, Türkiye tarafından hudud müfettiişi Necib Bey ve binbaşı Zihni Efendiler a'za tayin edilmişlerdir. * * * 18 Ağustos, İstanbul: Bulgaristan'ın mevhum tedarikat-ı harbiyesi ile icra ettirdiği askeri manevraları üzerine Türkiye'nin harb tarafdarı olan rical-i askeriyesinden haiz-i nüfuz ve itibar