8 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

8 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

baygın baygın zat-ı şahanenin ifakatını bekliyor. Sefaretlerin bile mühim olmayan bir çok muharreratı cevabsız ve mu'attal kalıyor. Zat-ı şahanenin hastalığı daima ağırdır. En ziyade ızdırabı nefes darlığıdır. Bayılmak geldiği zaman nefes kesiliyor, işte o zaman teneffüs-ü sına'i yapılıyor. Üç doktor daima yanındadır. Fakat şimdiye kadar doktorların hiç biri teşhis-i maraza layıkıyla muvaffak olamadılar çünkü hünkar serbesce her yerine bakmağa her a'zasını muayene itmeğe doktorları bırakmıyor. Zat-ı şahanenin ne hastalığından ve ne de iyiliğinden bahsedilmemesini İstanbul matbuatına tebliğ ettirmişse de hastalık halk arasında daima söyleniyor. İstabul matbuatında bir de şeker hastalığından, ilik hastalığından vefat edenlerin yazılmaması içün matbuat müdüriyetinden tenbih var. Zira aynı hastalıklarla musab olduğunu bilen padişahın bununla üzülmesini düşünüyorlarmış. Bulgaristan'a karşı tedarikat-ı harbiye görünüyorsa da bu hal Sultan Hamid'in hastalanmasından, bütün ümuru sadrazama bırakmasından başka bir sebeb müstenid değildir. Zira sultan Hamid Bulgaristan'a karşı bir hiss-i gayz ve kin beslemiyordu. Bunu ise zaman bir çok kereler isbat etti. Fakat sultan Hamid'in hastalığı da isbat ediyor ki gelecek padişah ve yeni Osmanlı idaresi aynı eseri pek takip itmeyecek gibidir. --------oOo-------- TEBRİKNAME "Tercüman'da" gördük: İran'ın Bakü sefarethanesi kendi hükümetinin meşrutiyet yoluna girdiği münasebeti ile geçen cum'a günü bayram ettiğinden şunu tebrik iderek Kazan uleması ve matbuatı tarafından şöyle bir telgram verildi: "Bakü İran Konsülüne. Kazan müslümanları hem onların matbuatı İran'ın idaresi meşrutiyet yoluna girdiğine şadlık ızhar ediyorlar. İş bunu alihazret(?) şah cenablarına eriştirmeğe sizden rica ediyorlar. Halis gönlümüzden şah hazretlerini hem-dindaşlarımız İranlıları meşrutiyet idare ile tebrik ediyoruz. Yaşasın İran meşrutiyeti! Yaşasın İranlılar' Yaşasın İslam!" --------oOo-------- YENİ BİR ŞAYİ'A Saltanat-ı Seniyyenin Bulgaristan komiseri Sadık El-müeyyid Paşa hazretleri tarafından Sofya nezaretine verilen notada Bulgaristan'ın hududdaki hazırlıkları hükümet-i seniyyenin dahi tedabir-i harbiyeye tevessülünü mucib olduğundan dolayı Bulgar idaresinin manevrası Samako'dan başka bir cihetde olacakmış. İ'LAN Matba'amızda her nev'i risaleler tüccar faturaları, kartvizitler, ilanlar ehven fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. ******* Mu'allim ve yahut katib arayanların dikkatine! Mekatib-i rüşdiyelerde okunan bilcümle ulum ve fununu tedrise muktedir Bulgarca Fransızca yazar ve konuşur müdür, mu'allim, muhakeme-i şer'iyyede mütercim ve ticarethanelerinde bir katib ihtiyacı olan zevatın idarehanemize lütfen müraca'atları ilan olunur. ***** Kitabcı Şerafeddin Şehidüddin Rusya'da Ornoburuğ'da bulunan bu kütübhanede memalik-i islamiyede intişar eden bilcümle ceraid-i islamiye ve kütüb-ü mütenevvi'a ve tekavim-i meşhura bulunmakdadır.