19 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

19 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

TELGRAF HAVADİSİ SULTANIN SIHHATİ 4 Eylül, Frankfurt: İstanbul'dan "Frankfurt Zaytung" namındaki Alman gazetesine çekilen bir talgrafnameye nazaran müşaver-i hafi doktor Bergman ile mu'avini profesör Bir, gelecek hafta Almanya'ya avdet edeceklermiş. Mesane hastalığından muzdarib olan zat-ı şahanenin son zamanlarda hastalığı soğuk almak münasebetiyle biraz kesb-i şiddet eylemiş ise de, yine bu aralık iyiliğe yüz tutduğu mervidir. Sultanın vücud-u şahaneleri umumiyet nokta-i nazarından kemal-i sıhhat ve afiyet üzere bulunduğundan, afiyet-i şahanelerine dair mucib-i telaş ve tehlike hiçbir emare görünmemekdedir. Zat-ı şahane, doktor Bergman'ı tebessüm ile ifadatda bulunmuşlardır: "Her ne kadar sizin Alman gazeteleri benim vefatımı ilan etmişler ise de -hoş tesadüf- siz beni daha berhayat buluyorsunuz". Bugünlerde sultanın sıhhat ve afiyetine dair iki Alman doktoru tarafından imza edilmiş bir sıhhat raporu neşr ve ilan edilecekdir. Bu vesile ile sultan, doktor Bergman'a büyük kordon ve pırlantalı mecidiye nişan-ı zişanından bir kıt'asını ve doktor Bir'e de yine büyük kordonlu Osmanlı nişanından bir kıt'asını ve bir çok da giranbaha ve kıymetli atiyyeler ihsan buyurmuşlardır. --------oOo-------- TÜRKİYE ARAZİSİNİN MISIR'A TERKİ 3 Eylül, İstanbul: Bab-ı Ali'yi düvel-i mu'azzama ile ihtilafata düşüren bazı mesailin bu günlerde halli lüzumuna dair bazı irade-i şahaneler sadır olmuştur. Bu kabilden olarak yani Bahr-i Ahmer sahilinde bulunan Kasima limanı ile yine o civarda kain Hainaredis, Murla ve Muksiba mevkilerinin İngiltere hükümetine terkine dair bir irade çıkmış ve idare-i mezkurenin ahkamı İngiliz ve Türk murahhaslarından mürekkeb olan hudud komisyonuna da tebliğ olunmuştur ki bu vechile İngiltere hükümeti Türkiye'ye yeni bir darbe daha urmuş demekdir. --------oOo-------- RUSYA BUHRANI Rusya'nın ahvali günden güne fenalaşmakdadır. Cinayet cinayeti takip etmekdedir. Ne yanan, ne yakılan ve ne de atılan bombaların hesabı mümkün değildir. Orada vuku'a gelen vukuat-ı ruzmerreyi her gün tamamıyla yazabilmek heman her gün cildler dolusu eser ve yazı yazmağa vabesdedir. Ahalisinin küçüğü büyüğü, erkeği dişisi, talibi, talibesi heman hepsi anarşist kesilerek her biri karınca kaderince masadkınca canlarına tak diyen o kadim ve köhne idare-i müstebide ve zalimenin refi' ve izalesine çalışıyorlar. Bizde gayur ve hürriyet aşıkı olan bu milletin insaniyet ve hılkat ile tev'em olan hürriyeti istihsal içün tevessül ettiği vesaitden karielerimizi azdan a'za haberdar etmek içün, mümkün olduğu kadar hergün Rusya'ya dair de bazı havadisler yazmağa çalışıyoruz. İşte bugünkü postanın Rusya'ya dair getirdiği havadislerin başlıcası intihab edilerek bir veche ati derc ediyoruz: Petersburg civarında keşf edilen hafi bir matbaa dahilinde ahaliyi ihtilale davet etmek niyetiyle tab' edilmiş olan üçbin aded beyanname polis tarafından müsa'adere edilmiştir. && 4 Eylül, Londra: Bura gazetelerinin ifade ve beyanatına nazaran general Terepof aşcısı tarafından zehirlenmiştir. Alman gazeteleri ise merkumun diğer iki hademenin ittifakıyle aşcısı