22 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

22 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

caklarını bildirdiler. Dükkanlar açılmadı. Ahali yeneden İngiliz Sefareti'ne iltica ediyorlar. --------oOo-------- İNGİLİZLERE MÜJDE! Hindistan'da ihtilaller baş gösterdi. Makedonya'daki mesarif-i askeriyenin tenkisini tavsiye eden dostumuza, biz de bundan sonra Hindistan'da mukim İngiliz askerinin çikolata masrafını tavsiye ideriz. Vukuat-ı atiye "Tercüman" refikimizden muktesibdir.: Kalküta'dan varid haberlere göre bu sene pirinç mahsulü olmadığından Bengale kıt'asında açlık zuhur edip, pirinç fiyatları çok yükselmiştir. Yerliler anbarları yağma ediyor. Çinor şehrinde teşkil olunmuş "Altın Bengale" nam gizli cem'iyet ahaliye dağıttığı bir beyannamede, Hindistan'da İngilizleri koğub, vatanı vatanı kurtarmak yolunda can feda etmek isteyen 50 bin kadar gönüllü adam lazım ilan etmiştir. *** Kalküta'dan varid son telgraflara göre "Altın Bengale" cem'iyeti Hindiler ile Müslümanların birlik olub, İngilizleri Hindistan'dan tard etmek içün davetnameler neşr etmiştir. Lakin şimdilik kabile başları ittifak idemiyorlar. Eğer hükumet, bu hareketin önünü almaz ise ileride Hindistan'da büyük karışıklık çıkacağı derkardır. --------oOo-------- GİRİT İHTİLALİ KORKOS Girit Meclis-i Mebusanı'nda hükumet-i hazıra tarafdarları geçen gün Düvel-i Hamiye-i Muazzama konsoloslarına birer beyanname gönderüb mehakim-i adliyenin ecnebi memurları idaresinden çıkarılub Giritlilere teslim edilmesini taleb ettiler. Giritliler bu arzuları is'af eylediği takdirde vuku bulacak her guna fenalıkdan mes'ul tutulmamalarını da beyan ediyorlar. Yani Düvel-i Hamiye konsoloslarını ihtilal yapacağız diye tehdid ediyorlar. Bu parti rüesası bir de Prens Jorj'un (I. Georgios) bittekrar Girit'e avdeti esbabını te'mine çalışıyor. Hanya'da bulunan beynelmilel jandarma efradı kumandanı bulunan Fransız koloneli Lönanski maiyetine ve etrafa jandarma taburlarının hazırlıkda bulunması emrini vermiştir. --------oOo-------- BANK-I ŞEHİNŞAHI-İ İRAN Bank-ı Şehinşahi-i İran nam banka, yirmi milyom tümen kadar kağıd akçeyi mübadeleye çıkardığından ötürü Tebrizli İraninin birisi "El-Hadide" nam Farsi gazeteye yazdığı mektubunda "işbu boş kağıdları altun ve gümüş yerine verüb harc ettiriyorlar. Bakalım bu vücuhatın zamini kimdir? İran devleti mi veya İngiltere midir?" deyu ma'nalı bir sual ve izhar-ı şübhe idiyor. ________________________________________________ İLAN Matbaamızda her nev'i risaleler, tüccar faturaları, kartvizitler, ilanlar ehven fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. **** RİCA Müvezzi'lerimize rica ideriz: Ağustos ve Temmuz hasılatını bir-iki güne kadar göndersünler. ________________________________________________ Müdir ve muharriri: Edhem Ruhi ________________________________________________ Пpитyка Балканъ на в. "Рyмeли"