23 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

23 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

Darısı bizim müstebidlerin başına? Cenab-ı Allah onlara da bir "Eyne'l mefer"(*) günü idrak ettireceginden eminiz. Bugüne kadar Petersburg'da emsali görülmemiş bir sefalet hükümfermadır. Sokaklarda dilenceden geçilmiyor. O yalın ayak, çıplak, her adımda bir sürü çoluk çocuk, ekmek parası dilenirken yürek dayanmaz. Bu çıplak çocuklar tramvayların, arabaların arkasından koşarak: "Yahu, bizim babalarımız amele idi. Anlar sürgün oldu, habis oldu. Bizi aç bırakmayınız, açız. karnımız açdır, ekmek parası! Allah rızasıçün" diye feryad idiyorlar. Şimdi önümüz kıştır. Ya bu sefillerin hali kışın ne olacak? Herhalde bu sefalet Rusya'nın belki altını üstüne getirecekdir. --------------------------- KOLONEL RAHOLT'UN SURET-İ KATLİ Kolonel Raholt'un suret-i katli hakkında polis nezaretinin raporu şudur: Kolonel tramvayla şehre iniyordu. Esna-yı avdetinde gazete mütala'asıyla meşğul idi. Tramvaydan indigi zaman arkasına birkaç kişi takılmıştı. Kolonel bunları görmedi. Zaten azametinden etrafına bile bakınmazdı. Kolonel arabada giderken arkadan koşanlardan biri arabaya sıçrayub revolveri gögsüne dayadı. Bu suretle vuruldı. ---------------------------- GARİB CİNAYETLER Geçen Cuma' güni Filibe mülhakatından olan Çipine'de, Loçinalı Poturnak Abdi ile, Kolbalı Bozo Mustafa isminde iki kişeden, birisi kapusunın önünde, biri de sokakda katl edilmiş, kat'iller derdest idilememiştir. Cinayetin garibliği ala mele'in nas (**) katl idilen bu zavallıların katilleri henüz meydana çıkmamasındadır. Bu işdeki fenalığın menba'ını, her halde mahalli müdde-i umumiliginin meydana çıkaracağını ümit ve temenni iyleriz. ---------------------------- İ'LAN Son Sistem Kuyumcu Emniyet Ağob B. Torosyan Burgaz'da "Sen Kiril ve Metod" Sokağı'nda Çapfinopol Binası'nda: Yüzük, küpeler, broşlar, kadın altun saatleri, sarkancalar misüllü her nev'i elmas tezyinatı ve cevahirin ahiren ameliyathaneme vurud ettigini ilan eylerim. İgneler, küpeler, yüzükler ve monogram hurufatı ve sarkancalar, broşlar, nişan halkaları ve sair altun ve gümüş tezyinatına aid siparişler dahi kabul idilir. "MÜHÜRLER ve SERLEVHALAR İ'MAL İDİLİR"  "Temiz, Seri' İş Ehven Fiyat"  * * * Matbaamızda her nev'i' serlevhalar, tüccar faturaları, kartvizitler, ilanlar ehven fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. ________________________________________________ Müdir ve muharriri: Edhem Ruhi ________________________________________________ Пpитyка Балканъ на в. "Рyмeли" (*) “Eynel Mefer?”. “Kaçacak yer neresi? -Sığınılacak yer var mı?” manalarında. Kıyamet Suresinde bu kalıpla geçer. (**) Herkesin gözü önünde, halkın huzurunda.