2 Ekim 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

2 Ekim 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

kişimiz ber-hayatız ve intikam dakikasına intizardayız." * * * § İdare-i meşruta ve demokrat tarafdarları tarafından yapılacak ictima'-ı alenilerin men'i hususunda, Dahiliye Nezareti tarafından valilere şiddetli emir verilmiştir. § Moskov'da şimendifer hattında dün gice bir tren hareket idecegi esnada, birçok mechul kimseler pür silah treni basub, yolcuların üzerinde ne buldularsa soydular ve derhal firar ittiler. § "Pirelom" (?) namında Petersburg'da intişar eden bir Rus gazetesi hükumet-i mahalliye tarafından kapadılmıştır. --- oo O oo --- GİRİD Girit vali-yi cedidi Zaimis, Yunan Veliahdı dahi hazır olduğu halde, Girit'e vali tayin olduğu emr-i resmisini almıştır. Bu mu'amelenin hitamını müte'akib, Zaimis, Kral yatı ile Milo'ya hareket idecekdir. Düvel-i Himaye-i Erbaa zırhlıları ve Girit ecnebi kumandanlarının en kıdemlisi olan Rus kumandanının zırhlısına rakiben Hanya'ya gidecekdir. --- oo O oo --- DAHİLİ § Dünki gün Prens hazretleri manevrada bulunmak üzere Bane Köyü'ne getmiştir. Manevralar dünki gün bitüb bir gün istirahatdan sonra,yarın icra idilecek resm-i geçidde hazır bulunacakdır. § Pazar günü Filibe Sosyalist Komitesi, Bulgaristan'da Rumlar aleyhinde yapılan nümayişleri protesto etmek içün Sosyalist Kulübü'nde büyük bir ictima' yaptılar. Filibe sosyalistleri reisi Doktor Kolarof pek şiddetli nutuklarla hükumet-i hazırayı ve ministırları tenkid ve muaheze etti. Bu ictima' bir gün evvelden ilan edilmiş olduğundan, dışardan muhtelif partilerin hücumuyla bir vakaya meydan verilmesün içün, hükumet-i mahalliye ictima' esnasında Kulüb'ü tüfengli jandarmalarla muhasara ve muhafaza etti. --- oo O oo --- BÜYÜK BİR SİRKAT Bulgaristan posta memurlarından biri ba-posta Sofya'ya gönderilmek üzere kendüsüne tevdi' olunan yüz bin leflik bir paketi trenden alub, firar etmiştir. Firarilerin derdesti içün hükumetce tedabir-i lazıme ittihaz edilmiştir. --- oo O oo --- BİR RİCA Ba'zı muhterem kari'lerimizden birkaç mektub aldık. Bu mektubların muhteviyatında Ruscuk'da, Varna'da vuku bulmuş bazı gune haksızlıklar bildiriliyor. Milletimizin hayır ve rahatı içün, biz bu gibi mektubları neşr ve ilandan perva itmeyiz. Ancak kari'lerimizden şunu rica ederiz ki, bu gibi mektub sahibleri kendi şahıslarıyla beraber bildirdikleri vukuatı ahali-yi mahalliyeden birkaç kişinin imzasıyla da tasdik itdürsünler ki, muahheren huzur-u kanunda alnımız açık olsun. İ'LAN Matbaamızda her nev'i' risaleler, tüccar faturaları kartvizitler, ilanlar ehven fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. ________________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.