14 Ekim 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

14 Ekim 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

YEMEN'DE İHTİLAL 29 Eylül İstanbul: Arabistan'da, Yemen ile Hicaz vilayetleri arasında Asir Sancağı'nda ihtilal yeneden baş göstermiştir. Eşkiya ile vuku' bulan bir müsademede asker-i nizamiye püskürdülmüş. İsyanın şimale, yukarı cihetlere doğru sirayetinden korkuluyor. Asilerin kısmen arzu ve metalibi Sultan tarafından icra olunacağı, yani asileri reisi Şeyh Yahya'nın, ihtilal eden ahali üzerine mutasarrıf tayin idilicegi rivayet olunuyor. - - - o O o - - - GİRİD MES'ELESİ 29 Eylül, Hanya'dan Viyana'ya yazılıyor: Girit'e tayin olunan Komiser Zaimis, Girit Meclis-i Meb'usan Reisi Mihailidikis ile a'zadan birkaç kişiyi, terk-i silah itmeleri içün müzakeratda bulunmak üzere eşkiya ve asilerin nezdine göndermiş. Hükumet fırkası ekalliyetde bulunduğundan, Atina'dan yardım ve mu'avenet alınca daima muhalefet idecekmiş. - - - o O o - - - BULGARİSTAN'DA TÜRK ÇETESİ Mah-ı carinin yirmi yedinci gicesi Peştere kazası mülhakatından "Suvat Dere" nam mevkiden Bulgaristan'a bir Türk haydud çetesi geçüb, birkaç karakaçan bargiri yakalayarak tekrar Türkiya'ya geçmiş. Sabahleyin bargir sahibleri hırsızların izine düşüb Türk hududunu geçmişler. Karakaçan Yane Kostof(?) haydudlar üzerine revolverini boşaltmış ise de, anlar tarafından idilan mukabelede yüzünden urulub şimdiki halde ağır ve mecruh bir suretde Tatar Pazarcık hastahanesinde bulunmakdaymış. Mecruhun ifadesine göre üç arkadaş mezkur çete tarafından öldürülmüş imiş. Ber vech-i bala aynen tercüme idilan havadis Sofya gazetelerinden iktibas edilmiştir - - - o O o - - - ÇİN - JAPONYA Mançurya'nın cenubunda yapılacak şimendifer hattının inşasına Çin'in de iştirak itmesini Japonya resmen teklif etmiş. Ancak Çin, vuku' bulan teklifata cevab veremediginden şimendifer yolu bir vakit Rusların yaptığı gibi yalnız Japonlar tarafından yapılacakdır. - - - o O o - - - Selanik'den "******" gazetesine yazılıyor: Serez'den alınan malumata göre mah-ı halin üçüncü günü köylü ve Türk askerinden mürekkeb ve elli kişeden ibaret bir çete Drama şehrine girmiş ve şakiler şehrin mu'teber ahalisinden dokuz kişiyi cebren alub, şehrin haricinde kurşuna dizmişler. Ba'dehu bittekrar şehre girerek bir zenginin hanesini soydukdan sonra gaz ile de tutuşturmuşlar. Ne hane sahibi karı ve çoluğu çocuğuyla hane derununda mahv olmuş. Kaimmakam Vernas beray-ı tahkik, Yüzbaşı Povs'u(?) mahall-i vaka'ya göndermiş imiş. --------------------------------------- RİCAMIZ Gazetemiz hasılatını her ay nihayetinde irsale himmet eden müvezzi'lerimize daima medyun-u şükranız. Fakat bazı zevat bu hususda iltizam-ı tekasül ile toplanan paralarımızı geciktiriyorlar ki, buna bir nihayet verilmesini, gazetemizin terakkisini arzu eden o müvezzi'lerimizden bilhassa rica iyleriz. ------------------------- İ'LAN Matba'amızda her nev'i' risaleler, tüccar faturaları kartvizitler, ilanlar ehven fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. ________________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.